Ga naar inhoud

Wie start er eind juni/juli?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ga lekker genieten van je weekendje weg tammy!!

Gaan ze ook meewerken met invriezen voor je man?

Klinkt zover weg he 20 okt maar de eerste week van september is al weer om!

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

• Reacties 720
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb 1 keer paar dagen hoge koorts gehad na een tp, dit is toen niet gelukt.. Probeer het zo laag mogelijk te houden. H&F had toen de tip om zelfgemaakte tomatensoep te nemen..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Danlon zeker niet schromen om paracetamol te nemen! Je moet juist zorgen dat je lichaamstemperatuur geen koorts is! Succes meid ik duim erg hard voor jullie!!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Hi danlon,

Ik was dit keer de dag na de tp hondsberoerd, opstipatie en diarree en heb mij de dag daarna echt maar mijn werk gesleept. Mijn huisarts zei dat je immuunsysteem even omlaag gaat door de innesteling en je dus gevoeliger bent voor ziekte...ik nam dat toen met een korrel zout, maar ben dus wel echt zwanger en zijn verhaal klopte dus!!😉

Maar koorts zou ik vermijden en paracetamol kan op dit moment Zoiezo geen kwaad, want de embryo leeft op zijn eigen voorraad tm 8-12 weken. Sommige krijgen tijdens ivf zelfs bloedverdinners (wat paracetamol ook is) om de innesteling te verbeteren!!

Geplaatst

Ik heb paracetamol gehad en de temperatuur is weer terug naar 37.4..nog wel wat hoog maar dat kan denk ik niet zo'n kwaad.

Ik mag niet eens werken penny...maar innesteling kan het toch nog niet zijn nu...tp was donderdag 4cellige cryos...

Geplaatst

Hi danlon, jij had een viercellige, dat is zo dag 2? Ik had een dag vijf en op dag 6 innesteling. Zaterdag was het dan dag vier/vijf....

Geplaatst

ja inderdaad dag 2..daarom dacht ik dat t nog niet innesteling kan zijn...en dat durf ik ook niet echt te denken..bang dat ik teveel hoop krijg haha

Geplaatst

Hi danlon,

Toen mijn huisarts over dat verhaal begon, dacht ik: ja ja makkelijk praten omdat je weet dat ik icsi doe...je moet het maar zo zien, dat het niets negatiefs hoeft te zijn !

Geplaatst

Hoi mijnbaby, ook hier welkom 😊

Iedereen nog hartelijk dank voor alle reacties. Vandaag voor de zekerheid nog de kliniek gebeld, kan geen kwaad, paracetamol nemen als het boven 38 komt en als ik het niet omlaag krijg bellen. Verder veel vitamines nemen en rust. Onder deken blijven en als temp omhoog gaat afkoelen met koude handdoeken en proberen omlaag te halen...verder dus temp hele dag in de gaten houden..

Ze dacht niet dat het iets met tp te makem had, waarschijnlijk wel lage weerstand daardoor en dit dan een virus ofzo...

Het maakt het wachten wel spannender! ( en dan is het nog maar dag 5)

Geplaatst

Hallo @mijnbaby, dan beginnen wij dus ongeveer tegelijk. Ik moet naar verwachting rond de 19e beginnen met de pil.

Danlon beterschap en sterkte met wachten!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst

Danlon ik hoop echt dat je je snel mag aansluiten bij "zwanger" echt spannend hoor en beterschap!!!

Geplaatst

Het rayne, dat had ik in februari ook...en ook posi test terwijl ik dacht dat het niet meer kon.. Uiteindelijk helaas mk bij 11w1d.

Nu voel ik me gewoon ellendig, de weken hebben nog nooit zo lang geduurd😞

Geplaatst

@sillie, ik wil ook maar al te graag aansluiten!! Haha hoe is het met jou nu?

@moeder en mijnbaby dank!! Hopelijk helpt het. Mijn Braziliaanse buurvrouw is aan het bidden voor me...hoop dat het allemaal helpt.

Geplaatst

Ja Danlon hoop dat alles je meezit deze keer! Hier alles goed, moe en erg misselijk dag en nacht heb nu emesafene anders kom ik de dag echt niet door. Haalt er de scherpte wat af. Donderdag 10 weken echo en ben weer erg zenuwachtig, jammer dat ik niet kan genieten omdat ik uit ervaring weet dat het soms een zijden draadje is. Ben zo bang, erg vervelend! Maar goed genoeg gezeurd

Geplaatst

Danlon ik zou willen dat ik de dagen korter kon maken voor je! Weet zo goed hoe dat voelt. Je zit nu op wachtdag 6 toch? Wanneer mag je officieel testen?

Geplaatst

Ik wil me ook graag aansluiten bij jullie. Heb eerder meegeschreven in het uitgerekend in topic en een week of twee geleden begonnen in hallo lieve dames topic maar aangezien het daar erg rustig is, voeg ik me graag ook bij jullie (:

Vorig jaar ben ik zwanger geworden na vijf jaar met stuk of acht iui en twee keer icsi. Na twee verse en ik geloof zeven cryo terugplaatsing ben ik zwanger geworden. Vond het een super spannend periode maar afgelopen februari is onze zoon geboren. Ik besef dat dit al een groot geluk is en ik voel me dan ook een beetje schuldig tegenover sommige van jullie die nog wachten op het eerste kindje. Vanwege mijn leeftijd, over anderhalve maand word ik 39, hebben we besloten nu toch nog een poging voor een tweede te gaan wagen. Borstvoeding is inmiddels afgebouwd. Zodra de cyclus weer op gang is gekomen, mochten we weer een afspraak maken bij de kliniek. Hier liggen nog een paar cryo's van een dag oud. Ik merkte aan mijn lichaam dat eisprong eraan zat te komen. Met lh testen in de gaten gehouden en afgelopen zaterdag en zondag positief resultaat. Toen twee keer zelfinseminatie (op de normale manier lukt bij ons helaas niet) gedaan met het idee baat het niet dan schaadt het niet. Vanochtend ineens lichtroze afscheiding. Ik merk dat ik gelijk weer in de alert-op-alle-symptomen-modus zit. Pfff, wat is dit toch een gekmakend traject. Zou het bloed van instelling kunnen zijn? Is dit niet te vroeg? Voel ik verder nog wat? Betekende het dan toch wat dat ik maandag zo duizelig en misselijk was? En zo maalt het maar door in mijn hoofd.

Ik ga nu maar eens even teruglezen hoe het met jullie allemaal gaat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden