Ga naar inhoud

Wie start er eind juni/juli?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@sillie, t voelt gewoon langer dan de andere keren pfff...misschien ook omdat ik me niet fit voel. Ik krijg donderdag de 17e bloedtest. Dus ben op de helft..

@tien, welkom! Geen schuldgevoel hoor. Er zijn meerdere die al een kindje hebben. Ik niet maar betekent niet dat ik anderen niet het geluk van een tweede kindje gun!

Afscheiding is lastig he, kan door verandering in hormonen komen of door zwangerschap.. Wanneer zou je periode moeten komen anders? Oh ik lees verkeerd, je hebt net eisprong gehad...zondag inseminatie kan nu wel innesteling zijn...hoeft niet...pffff sterkte met wachten! Ik wacht mee.

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

• Reacties 720
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Danlon, bedankt. Jij hebt ook al het nodige meegemaakt, zeg. Bij mij is het ook een keer misgegaan na een kloppend hartje. Na de miskraam was er toch weer een hartje te zien, bleek dus een tweeling en daarna die ook mis gegaan. Ik weet dus door wat een ongelooflijk zware periode je bent gegaan en nog gaat waarschijnlijk. Spannend voor jou nu weer! Innestelling is na drie tot tien dagen dus kan van het weekend best zijn geweest, toch? Vier cellig is twee dagen oud geloof ik, dus jij mag dinsdag testen? Kan me voorstellen dat de tijd helemaal langzaam gaat als je ziek bent en dus weinig afleiding hebt.

Geplaatst

@tien Inderdaad hele zware periode en daardoor nu ook extra angstig.. En op de een of andere manier raakt iedereen in omgeving nu zwanger...daardoor neig ik al meer naar adoptie..

Ahh ik dacht pas rond dag zes...en dan kon het t weekend nog niet...test pas donderdag 17e..bloedtest.

Ik heb wel afleiding, Netflix! Haha maar toch blijf je dan nadenken he...

Geplaatst

@danlon, begrijp het helemaal! Zelfs tijdens mijn hele zwangerschap was ik zo bang dat het toch nog mis zou gaan. Eerlijk gezegd, zelfs nu nog. Adoptie zijn we ook mee bezig geweest. Waren al een heel eind in dat traject en moesten dat toen stoppen vanwege de zwangerschap. Als je er meer informatie over wil, laat maar weten.

Je gaat niet eerder zelf testen? Kan me voorstellen dat je die witte testen niet meer trekt een dat je dan liever afwacht of je ongesteld wordt. Zo werkte het bij mij tenminste.

Geplaatst

@tien, ik heb alleen vorige keer eerder getest om mijn eigen gevoel te bevestigen. Verder wacht ik eigenlijk altijd bloedtest af. Ik ben ook te bang om eerder te testen en dan te vroeg ofzo haha..lekker logisch.. Net alsof ik liever een hele morgen in spanning zit tot ik om 1 uur of gebeld wordt.. Das ook geen pretje...vorige keer heb ik na tp helemaal niks, maar dan ook echt helemaal niks gevoeld, wist dat het niet goed zat. Ben nu vooral bang omdat ze bang zijn dat mijn baarmoeder t afstoot, lichaamsvreemd..maar testen ze pas als deze poging mislukt.

Ik heb een vriendin die adoptie doet...die zat bij stichting afrika al 3jaar, zijn gestopt en kan opnieuw beginnen..wij dachten aan china, moet je 30. Voor zijn. Waarom moest je stoppen ivm zwangerschap?

Geplaatst

@danlon, gevoel is nooit logisch, haha. Vreselijk spannend lijkt me het om op een telefoontje te zitten wachten. Ik heb nooit een bloedtest gehad dus moest wel zelf testen.

Wat naar voor die vriendin! Zo lang op de lijst en dan opnieuw kunnen beginnen. Wij hebben vorig jaar juli de cursus afgerond en de eerste drie kindjes zijn nu al in Nederland! Één uit de vs en twee uit China. Voor je de cursus kan gaan doen duurt wel even, dus ik zou nu vast inschrijven. Na de cursus heb je de gesprekken met de raad en dat is het moment dat je gestopt moet zijn met behandelingen. Of in ieder geval moet zeggen dat je ermee gestopt bent (; Ze willen dan dat je 100% voor adoptie gaat en dat je alle verdriet verwerkt hebt.

Geplaatst

@tien, Ahhh oke. Dus je mag niet adopteren naast een kindje van jezelf...dat was ons idee een beetje...

Nou we hopen dat het deze poging lukt, alhoewel vandaag wel al hele dag buikpijn onderin...ik maak mezelf gek haha

Geplaatst

Je mag wel adopteren maar tijdens de raadsgesprekken moet je (officieel) gestopt zijn. Mocht je zwanger zijn en daarna nog willen adopteren dan kan dat ook. Zodra je een jaar een stabiele thuissituatie, oftewel zodra je kindje een jaar is, mag je het traject vervolgen. Maar op zich, niemand die er achter komt als je doorgaat. Tenzij het lukt natuurlijk. En dan kun je alsnog tijdelijk stoppen. Kortom, in de paar maanden dat je gesprekken hebt met de raad is het belangrijk ze er van te overtuigen dat je dat traject hebt afgesloten, ook mentaal. Daarvoor en nadat je de beginseltoestemming hebt, kun je doen en laten wat je wilt.

Geplaatst

dalon spannend... Wacht weken vond ik altijd verschrikkelijk.

Ik test altijd op dag 10 haha

De keren dat ik zwanger was had ik tijden de ww ook buikpijn en lage rug pijn.. Wie weet...

Geplaatst

O ja Danlon wij testten altijd op 12 na punctie of 9 na tp, onze resultaten zijn alle 6 de keren toen al duidelijk geweest. Dus mocht je het niet meer redden er is hoop. Maar beter is wachten met zekerheid denk ik.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Dag 9 al??? Oef dat zou zaterdag zijn... Dat durf ik niet hoor!!! Ik denk dat ik echt wacht tot donderdag hihi..

Geplaatst

Groot gelijk! Goed van je, als je het even niet meer ziet zitten dan maak gebruik van dit forum wij loodsen je er wel doorheen!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Vind ik echt superlief allemaal en ben echt blij met dit forum...ik voel gewoon zoveel haha..dat maakt me wat onrustig... Angst omdat het beide kanten op kan..maar ik weet als geen ander dat ik niet anders kan dan wachten 😊😊😊

Geplaatst

Beetje verdrietig... Vanmorgen had ik wat rood/licht roze slijm...ik gebruik crinone gel ipv utro..en t zat om de gel...hoop niet dat ik nu ongesteld wordt 😢

Geplaatst

@sillie, Was vanmorgen 2x..daarna niet meer...vanmiddag maar plat gaan liggen, even over de markt gegaan met mn man en was gesloopt..af en toe denk ik oef...t voelt wel weer zo...en dan denk ik...nee kan niet..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden