Ga naar inhoud

Wie start er eind juni/juli?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Luckypat, dit is onze tweede icsi ronde maar omdat ik een zoontje heb uit de eerste icsi ronde telt deze ook weer als eerste. We hebben 3 cryo terugplaatsingen gehad waarvan 1 miskraam (nog uit de eerste ronde). Ik vind het zo spannend en eng, omdat ik erg veel heb meegemaakt tijdens en na de traumatische bevalling. Ik zal niet op de details ingaan anders durf je nooit meer te bevallen en ik praat er ook niet graag over... Toch willen we heel graag een broertje of zusje voor ons mannetje, ik hoop dat het ons gegund is.

• Reacties 720
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Janneke,

ik weet niet hoe traumatisch je bevalling was, maar over het algemeen is het zwaarder dan de meeste vrouwen vertellen. Of heeft het een lange nasleep. De laatste bijeenkomst van mijn bevallingsfeestje na de bevalling, gaf op dat punt een ene opener. Daar waren heftigere verhalen dan verwacht, ook al zei iedereen kort na de bevalling dat het met moeder en kind goed ging...

Bij mij was de bevalling door de ruggeprik ok, maar ik heb nog lang met allerlei klachten daarna rondgelopen. De katheter had ik tien dagen, dat was het meest traumatisch voor mijn gevoel. Klinkt niet erg, maar wel als daar vanonder van alles niet meer is zoals het was en heel veel pijn doet en je voor iedere plastest zakt en die katheter in en uit je plasbuis gaat..heb ook veel bloed verloren....

maar meiden, maak je niet ongerust, bereid je goed voor en ook dat is het allemaal waard! :-)

Geplaatst

Hi meiden,

een andere vraag aan jullie. Ik heb al 5,5 jaar de pil niet meer geslikt. Ik heb nu ivm mijn behandeling dus voor het eerst sinds jaren weer de pil. Ik ben acuut 1-2 kg aangekomen (terwijl ik de afgelopen 16 maanden iedere maand 1-2 kg afgevallen ben) en ben ook weer wat emotioneler. Kennen jullie dit?

Geplaatst

Mijn bevalling was heel traumatisch Penny, door toedoen van een gyno die haast had! In 1 ruk kind eruit getrokken met vacuümpomp en dit terwijl dit helemaal niet nodig was. Ik kon dit niet verwerken waardoor het psychisch niet goed ging en lichamelijk ook niet, bont en blauw van onderen, gescheurde liesspier, volledig uitgescheurd maar de gyno dacht dat mijn kringspier nog in tact was. Daarna bijna 2 uur gehecht door verloskundige, dit had onder narcose gemoeten en is niet goed gegaan. Hierdoor ben ik 4 maanden na de bevalling opnieuw geopereerd en heb ik blijvende schade aan mijn kringspier.

Gelukkig krijg ik de punctie onder narcose, het is nogal traumatisch gebied down under en mocht het zover komen krijg ik een keizersnede omdat de kans op meer schade anders heel groot is...

Maar ik ben heel blij met onze zoon hoor!! :-) Hij was als baby heel tevreden en vrolijk waardoor ik kon herstellen, hij is nu nog heel makkelijk.. 2 jaar inmiddels..

Toen ik aan de pil ging ben ik 10 kilo gegroeid, nu hoef ik alleen 10 dagen provera te gebruiken en dan deca.. De vorige keer ben ik wel een paar kilo gegroeid in het hele traject.

Spannend Mel28, slopend zijn die wachtdagen! Succes!

Geplaatst

..ik ga vrijdag naar het medisch centrum kinderwens voor evaluatie! ik wil mijn buikklachten weer aankaarten..ik heb iedere inseminatie na drie dagen van buikkrampen net of mijn buik alles afstoot..herkennen jullie dit? ik heb hier al meerdere gesprekken over gehad maar er is nog geen onderzoek naar gedaan..ze weten het gewoon niet..ik zit nu heel erg te twijfelen wat ik hiermee wil moet ik verder gaan kijken en een second opinion bjj een andere kliniek of heb ik als jonge vrouw gewoon pech gehad en moet ik geduld hebben..

ik merk wel dat alle verschillende verhalen me aan de ene kant goed doen, maar ook onrust geven..wat als: ik er misschien nog meer aan moet doen..moet ik meer onderzoek gaan doen?..waar moet ik dan zoeken, ik heb er geen verstand van? bluhhhh I drives me nuts hahhaha

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Geplaatst

@luckypat toevallig lopen wij ook bij Mck in leiden, heb aanstaande woensdag mijn tweede punctie. Ik heb gemengd gevoelens bij Mck

Heb zelf al jaren menstruatie pijn door verschillende zh onderzocht en zelfs Kijkoperatie gehad kunnen niks vinden, Mck heeft bij mij wel extra gekeken of ik voldoende eicellen aanmaak ook dat is in orde.

Bij onze eerste Icsi heb ik na drie dg vd terugplaatsing ook hele hevige buikpijn gehad werd steeds erger, en niet zwanger. Nu tweede poging dus ga kijken hoe dat gaat als dat zelfde blijft en ze doen er niks aan gaan wij naar Gent.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

spannend sunitha morgen..hoe vond je de pijn bij de punctie? ik vond het wel meevallen..was heel bang..verder ben ik wel tevreden over mck maar qua serieus nemen en actie ondernemen op klachten niet zo.. bij mij heb ik bij alle iui 8 stuks..steeds dezelfde buikpijnen gehad..bevruchting vind plaats bij de ivf maar daarna gaat t mis..lastig om geduld te hebben of door te zoeken naar evt oorzaak

Geplaatst

Pijn na de punctie gaat wel

Had vorige keer een nabloeding dus dat was niet heel erg fijn zie er nu best tegen op..

Ja raar lijkt wel op als of ze niet innestelen?? Misschien daar is naar vragen? Ben wel medisch maar geen dokter succes

Geplaatst

ja dat snap ik..moest je met die nabloeding nog terug? ik had de eerste 2 dagen nog veel napijn maar verder lekker stoned tijdens punctie heb ook nog een paracetamolzetpil daar gekregen die werkte super na 20 min..de verpleegkundige waren super lief verder..

Geplaatst

Jeetje Janneke,

Jij had het wel erg slecht getroffen! Pfff! Logisch dat je daar een trauma aan overhoud! Dan had ik nog mazzel! Volgende keer zou ik dan echt maar een ander ziekenhuis gaan als ik jou was en daarvtevoren duidelijk uitleggen wat er de eerste keer gebeurd is. Mijn zus had ook een traumatische eerste bevalling. De twee daarna waren stukken beter!

Geplaatst

Hi meiden,

Als je twijfelt of ze voldoende onderzoeken dan doorvragen hierna. Je drie pogingen zijn zo op. Hysteroscopie, genetisch onderzoek en onderzoek naar je hormonale waarden gedurende een periode zijn helemaal geen gekke onderzoeken. Bij blijvend slecht gevoel, zou ik van ziekenhuis veranderen. In de eerste ronde hebben wij dit gedaan voor de start ban icsi. Nu ook eerst in Nederland een peperduur(!) gesprek gehad waar niets uitkwam en dus besloten toch gelijk naar Gent te gaan.

Geplaatst

Nee was geen na controle daarna, wel extra echo gehad voor de tp op die dag zelf omdat nog veel bloedverlies had, maar we gaan zien hopen dat deze punctie wat beter verloopt ik kan niet tegen morfine dan zakt mijn bloeddruk heel erg had ik dus ook nog net na de punctie dus moet even vragen of ze wat anders hebben,

Geplaatst

Het was echt vreselijk Penny en inderdaad ga ik naar een ander ziekenhuis, ik zet daar geen stap meer binnen. Op de kraamafdeling verliep het ook niet zoals het hoorde, voelde me niet welkom daar. We twijfelen tussen 2 ziekenhuizen maar eerst maar eens zwanger worden :-) Ik heb geen ervaring met verschillende onderzoeken, ik heb PCOS en mijn man heeft zeer traag zaad vandaar dat we aangewezen zijn op icsi. Het is al een keer gelukt, meteen de eerste verse terugplaatsing. Helaas gingen de cryo's mis maar ik heb goede hoop op een verse top embryo net als bij onze topper... Je moet vertrouwen hebben en goede hoop, maar dat vind ik wel lastig hoor.. Je wordt niet positiever van die rothormonen!

Succes Sunitha bij de punctie! En Luckypat, je moet doen waar je je goed bij voelt en waar je het meeste vertrouwen in hebt. Succes bij de evaluatie!

Geplaatst

Hey damess heb ff een vraagje.....Zoals sommige al weten zit ik nu op wd 7 .........................maar het voelt alsof de menstruatie er aankomt.

Heb beetje opgezwollen buik, sinds vannacht en echt het gevoel alsof het eraan komt......het gevoel wat ik soms heb op de dagen dat ik het moet worden.

Is dit normaal?

Geplaatst

Hi mel,

Ook dat kan normaal zijn. Je kan heel snel ongesteld worden of je lichaam is een beetje van slag. Kan ook de eerste tekenen van zwangerschap zijn. Tot een week of 10-13 heb je het gevoel dat je ongesteld moet worden, maar wordt je het niet. Mocht je heel erg twijfelen, bel dan gewoon even het ziekenhuis. Daar zijn ze ook voor!

Geplaatst

Hi Penny,

Ik denk altijd dat ik dan over kom als een zeur als ik het ziekenhuis ga bellen, maar je hebt gelijk daar zijn ze voor!

Het is tot nu toe nog niet doorgekomen, maar werd een beetje bang omdat ik dat gevoel nu heb en niet eerder vandaar.

Me lichaam is ook wel een beetje van slag sinds het gebeuren na de punctie....

Geplaatst

@mel28 ik had in de wachtweken ook menstruatie klachten in mijn eerste wacht week veel steken en last van me buik tweede week ook last van me buik maar met goed resultaat twee streepjes op de test dus hoeft niks te betekenen! Sterkte met wachten!! Wanneer mag je testen??

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

@AMF jaa de wachtweken zijn killing! Wel goed nieuws dat dit bij jou een positieve zwangerschap betekende!

volgende week dinsdag mag ik testen, maar mischien doe ik er wel eentje eerder hihiih

Geplaatst

Ik mocht maandag testen maar heb zaterdag al de eerste gedaan daar was toen een licht streepje te zien en zondag en maandag ook nog eentje

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Hi mel,

Ik zou niet te vroeg testen, maakt je alleen onzeker, tenzij die natuurlijk positief is!;-)

@amf: die menstruatieklachten blijven voorlopig, als je de eerste echo gehad hebt, ga je juist op de klachten vertrouwen dat het goed zit, omdat je baarmoeder dan groeit! Gefeliciteerd trouwens! Op naar een kloppend hartje!

Geplaatst

Goedenavond dames,

ik was even een tijdje weggeweest, dus net even bijgelezen. Alle nieuwe dames welkom!

@penny: onze zoon is inmiddels 5jr.wij zijn nu alweer een jaar bezig voor een brusje. Hoe oud is jullie zoon/ dochter?

@mel28: nog een weekje wachten, veel succes!

@janneke: wat een heftig verhaal. Zou idd nooit meer een stap in dat zh zetten. Bij een ander zh gewoon aangeven en ik heb een keizersnee gehad. Dat is met reuze meegevallen, dus zou daar iig niet druk overmaken.

De rest van de dames veel succes en sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden