Ga naar inhoud

Uitgerekend april/ mei 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Welkom danlon!

Nu komen de echt spannende weken!😉

Wel grappig dat ook jij ziek was rond de innesteling, dis dat verhaal van mijn huisarts was zo gek nog niet!😄

Ik lever nog netjes iedere week urine aan aan mvm, maar ben ook wel weer blij als het over een week of vier voorbij is...ik plas zoveel dat ik soms op zondag ze al allemaal vol heb en Ze ze pas op woensdag ophalen!😜

Ik heb dinsdag de combinatietest! Ik heb er wel vertrouwen in, maar deze zwangerschap is zo anders dan mijn eerste...

• Reacties 422
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ sillie, absoluut! Ik wil alleen maar goede echo's en niet net als vorige keer bij de 6e een hartje die niet meer klopt...was toen bij vk als tussenstop omdat mijn gyn in du vakantie had. Ik moet in ziekenhuis. Die vk heeft gezegd dat als t weer lukt ik elke week mag komen als ik wil.. Toch geruststelling, kan binnen een dag terecht als ik onrustig wordt..we gaan nu maar leven van echo tot echo!

@bianc, dankje, jij ook natuurlijk!

@penny79,

Inderdaad, jij hebt een goede huisarts met kennis van zaken hihi...de vorige keer had ik blaasontsteking en was ik door ijs gevallen... Ik gaf alle klachten daar de schuld aan, tjah achteraf gezien wel beetje zelfde dingen..

Ik herken dat, geen fijne geur en niet praktisch.. Bij mij halen ze niet, moet brengen dus doe ik altijd met boodschappen op zaterdag... Als ik eerder ga staan er ook altijd genoeg..geen id of dat nu net zo is natuurlijk hihi..

Spannend zo'n combinatie test.. Dat krijg ik niet...zelf gekozen of ivm leeftijd?

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Geplaatst

Hi danlon,

De combinatietest is tegenwoordig altijd zelfgekozen en wordt niet meer vanaf een bepaalde leeftijd standaard vergoed. In mijn verzekering gelukkig wel. Wij hebben dit de vorige keer ook gedaan, toen zat ik nog onder de leeftijd. Ivm icsi heb je een iets hogere kans op afwijkingen en wij willen dit zelf ook. Ik verbaas mij over hoe weinig het hier in Nederland eigenlijk gedaan wordt...

Het is een kansberekening die nu door mijn leeftijd slechter uit zal vallen, maar als hij slecht uitvalt krijgen we de nipt vergoed en doen we die nog...

Geplaatst

@penny, begrijpelijk. Ach ja ik ben gestopt met verbazing over de zorg in Nederland en maak er gewoon zo min mogelijk gebruik van. Ik ga voor alles op dit gebied naar Duitsland.

Ik hoop dat alles goed komt voor jullie!

Geplaatst

Daar kan ik he alleen maar gelijk ingeven. Sta je straks ook in Duitsland onder controle? Als het kan en niet te ver weg is zou ik dat wel doen. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik zes maanden in Duitsland onder controle gestaan en die was duidelijk beter dan de laatste drie in Nederland...

Geplaatst

Alles in duitsland... Zo'n slechte ervaringen in nederland dat ik dat niet meer aandurf...en tis wel ruim een uur rijden.. Maar dat neem ik voor lief

Geplaatst

Kan ik mij helemaal voorstellen. Ik was erg tevreden over het medische systeem in Duitsland, maar dat is voor mij nu te ver weg en ik heb een vriendin en haar man is gyn in het ziekenhuis waar ik nu onder controle sta. Zij gaf mij de tip voor een andere gyn daar en daar heb ik mijn verhaal verteld van mijn vorige zwangerschap, bevalling en het lange herstel daarna gedaan en heb er nu vertrouwen in dat ik serieus genomen wordt en niet meer tig artsen in opleidingen etc zal zien. Daarnaast zal ik sowieso kritisch blijven en veel vragen stellen.

Geplaatst

Ahhh maar dat is heel fijn! Ik heb alleen al 3 gehad in nl...t komt ook door mijn afwijking...niemand kent t maar de gyn in du wel! Dat geeft dan meer vertrouwen

Geplaatst

@penny79, hoe is je test gegaan?

Ik ben vandaag zo misselijk.. Hebben jullie daar ook last van? Ik vind het nog zo vroeg maar tis gelijk al heel heftig..

Geplaatst

Hi danlon, ik had er de eerste twee weken ook last van, maar daarna viel het reuze mee.

Heb vandaag de echo van de combinatietest gehad. Die is in vergelijking tot dezelfde test in Duitsland echt een lachertje...in Duitsland was daar een professor die drie kwartier alles opmeette samen met een assistente en ze projecteerden het beeld op de muur, dus heel groot. Erg cool! Uitslag een half uurtje later besproken. Kosten 220 euro. Vandaag in Nederland 15 minuten max, tien fotootjes gemaakt, alleen echoscopist aanwezig die er snel even doorheen ging en uitslag over een dag of drie per post...kosten 160 euro, betrouwbaarheid??

Maar de kleine zag er goed uit op de echo. Armpjes en beentjes gezien en juiste grootte...dus dat is in ieder geval weer fijn. Zeker omdat ik mij dit keer minder zwanger voel...

Geplaatst

@penny, die echoscopist doet de beoordeling niet joh...moet alles voorleggen aan arts...goedkoper he..als alles maar goed is dat is fijn!

Ik was vorige keer heel misselijk steeds echt kotsend...beetje angstig nu want vorige keer was vanaf 6a7 weken pas...en ben nu nog niet eens 5..

Geplaatst

Hi danlon,

net een heel stuk geschreven en per ongeluk verdwenen...

De echoscopist was positief over nekplooi en leeftijd, dus ik wacht het wel af...

iedere zwangerschap is anders, weet ik uit ervaring. Probeer positief te denken, dat helpt je kleintje ook!! Zolang je geen bloedingen en extreme krampen hebt en enige zwanger verschijnselen( vaak plassen, misselijk, borsten soms gevoelig, emotioneler, moe, andere smaak qua eten, evt vergeetachtig of dat je misschien wel gekke dingen doet) moet je er maar vanuit gaan dat het goed gaat!

Succes meid!

Geplaatst

Hi penny,

Krampjes heb ik wel maar hoort er denk ik bij..borsten, au jaaaa. Emotioneel echt wel vraag mn man maar haha..eten ja en vergeetachtigheid heb ik altijd last van hihi.. Vandaag positieve test mvm dus zal goed zijn denk ik..we wachten donderdag af..

Fijn dat die positief was! Jij ook succes

Geplaatst

Hi danlon,

dat klinkt toch goed? Het heeft geen zin om je zo druk te maken, je hebt het toch niet onder controle. Ik weet dat het lastig is. Tijdens mijn vorige zwangerschap zat ik echt de dagen te tellen tot de volgende echo, nu vergeet ik soms een beetje dat ik zwanger ben!😉 Je ziet ook nog niets. Ik denk wel dat ik de kleine al gevoeld heb, maar zeker kan ik dat pas over een paar weken zeggen. De vorige keer voelde ik onze zoon met 14 weken en met 17 weken was ik zeker.

Ik krijg zo vrijdag/ zaterdag de definitieve uitslag van de combinatietest. Ook daarover zit ik niet zo in, want als hij negatief is, laat ik toch via nipt verder onderzoeken en als die negatief is, is het vroeg genoeg om in paniek te raken!

over nipt gesproken, sillie wanneer heb jij die test? Nu ook zo ongeveer toch?

Geplaatst

Danlon succes morgen ik ga voor je duimen. Begrijp heel goed hoe je je voelt al die twijfels....komt echt vooral door wat je allemaal hebt meegemaakt. Blijft erg lastig om te vertrouwen, het blijven allemaal stapjes naar de 13 weken vind ik. Sterkte meid!!!

Wij krijgen de uitslag van de NIPT vanaf volgende week pfffff weeeer wachten.

Geplaatst

Oke ik kan nu niet anders dan jullie gelijk geven. Het duurde even maar het rondje zit er en op een goede plek! Volgende week terug en hopen dat we hartje kunnen zien.

Overigens moet ik wel door met injecties voor progesteron, dat was wat te laag en kijken volgende week verder...

Geplaatst

Danlon, fijn dat je dat gezien hebt. En ik bedoelde zeker niet dat je angst voor niets is hoor! Bedoelde vooral dat je er normaal als je geen miskramen hebt gehad er niet bij stilstaat dat dit zo een angstige, spannende weken blijven ondanks de positieve test.

Geplaatst

Weet ik hoor sillie! Vind mezelf af en toe wat aanstellerig..haha...

Gewoon lastig maar we houden hoop! Volgende week vrijdag weer naar kliniek..laatste keer. Afspraak bij gyn staat al. De maandag erna..(hoezo ik vind het fijn nu extra echo's te krijgen 😇😇).

Bij jou nu net als de spannende wachtweken...weer wachten op uitslag...hou je het een beetje vol?

Geplaatst

Je bent zeker niet aanstellerig hoor! Lekker klagen hier dat kan prima (beter als tegen mensen die het niet begrijpen )

Ja inderdaad weeeeeeeer wachten pffffff wordt er een beetje gek van haha en ik heb bijna de 13 weken die ik in mijn hoofd had. Dat is wel echt fijn!! Wel nog goed ziek ondanks de emesafene

Geplaatst

Hallo allemaal! Hoe gaat het met jullie? Wij hebben een heerlijke vakantie gehad in Italië. Vanmorgen hebben we de intake bij de verloskundige gehad! Eerst de echo en hebben we het hartje gehoord!! En wat al beweeglijk! Echt geweldig om te zien... Ik voel me goed op af en toe een migraineaanval na... Hopelijk gaat dat straks over!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Gefeliciteerd Janneke!

@danlon: vandaag de uitslag van de prenatale screening gehad: geen verhoogde kans. Dat is natuurlijk fijn om te horen!

Maar Dat was ook alles wat er in de brief stond, zo minimalistisch! In Duitsland had ik vijf pagina's vol analyses en conclusies! Dus voor mijn gevoel zeggen ze nu: mevrouw u hoeft u niet druk te maken! Maar of de kansen hoger of lager zijn dan bij mijn zoon...ik heb geen idee! In mijn volgende controle mag ik er meer over vragen....zo paternalistisch! Eigenlijk heb ik het gevoel dat ik niet veel wijzer geworden ben van die brief....ik denk dat ik bij de volgende controle mijn Duitse rapport meeneem ter bespreking!😉 Misschien dat ik dan meer info krijg. Gelukkig heb ik een afspraak met de gyn en niet een arts in opleiding ofzo.

hoe is het nu met jou? Nog zo misselijk?

Geplaatst

@ penny, tssss..wanneer heb je weer controle? Inderdaad meenemen en puntsgewijs vragen wat het nu dan is in vergelijking met toen...zet ze maar voor t blok!

Ik beb aanvallen maar op zich valt het me eigenlijk nog mee met de vorige keer. 2x heel erg geweest maar kon door de injecties progesteron komen.

Vandaag wel even geschrokken...maandag naar internist. Sinds laatste x diabetes type 2. Nu verscherpte controle. Maar de arts wilde dat ik ging afvallen( ik ook hoor!) maar de begeleider zei dat gaat niet lukken nu je insuline spuit..probeer op gewicht te blijven..dat was gelukt tot ik na tp plat moest en nu niet mag sporten... Nu ben ik gegroeid grrrr...ik zie er daardoor tegenop..die arts is zo belerend! En dan op vrijdag brief krijgen dat je maandag moet komen...kan ik niet zo goed tegen!!

Geplaatst

Hi danlon,

vervelend! Ik ben zeven weken na mijn bevalling begonnen met afvallen en in anderhalf jaar 22 kg afgevallen. Ik liep bij een mesoloog die ook dietiste was en orthomoleculair deskundige. Het was een omschakeling met wat ik at en hoe ik kookte en welke producten ik gebruikte, maar verder ging het heel gelidelijk en makkelijk eigenlijk. Ieder maand 1-2 kg. De basis daarvan was dat ik geen geraffineerd voedsel eet (alles geproduceerd in de fabriek), weinig gluten en koemelk en weinig snelle suikers. Door mijn bloedsuikerspiegel de hele dag door stabiel te houden, had ik na een wenperiode ook veel minder honger en at ik soms nog maar drie keer per dag en had daar helemaal geen probleem mee. En als je eenmaal weet hoe je kan koken, dan eet je gewoon lekker. Tot mei dit jaar ben ik nog afgevallen. Nu ben ik mijn zwangeschap 6,5 kg lichter begonnen.

mijn zoon probeer ik nu ook zoveel mogelijk zo te laten eten. Een vriendin van mij vond dat allemaal maar onzin en heeft een dochter even oud als mijn zoon. Nu bijna twee jaar later heeft zij alle kg zien verdwijnenden mijn zoon is een hele goede gezonde eter geworden. Zij is met haar gezin nu ook gematigd in die richting gaan eten en haar man heeft meteen 3 kg verloren, die hij steeds maar niet kwijtraakte en zij heeft minder darmproblemen.

Toen mijn zus over dit verhaal begon tijdens mijn vorige zwangerschap hebben wij dikke vette ruzie gekregen.ik was er niet aan toe....maar nu is mijn streven duidelijk minder aan te komen, te blijven sporten en veel gezonder uit de zwangerschap te komen. Ik heb een heel lang herstel gehad.

Dus ik zou gewoon een goede mesoloog/ diëtist zoeken. Ik ben bij haar nooit op de weegschaal geweest en zij deed een alternatieve controle hoe het met mij ging. Zij keek naar welke stoffen mijn lichaam nog nodig had, naar stressgevoelig, bloeddruk etc. Nooit belerend! Het duurde meestal 1-2 uur per keer en dan spraken we hoe het totaal met mij ging en stelde ik vele vragen hoe ik met dingen om kon gaan en gaf ze weer wat adviezen over producten en opbouw van de maaltijden per dag, maar nooit een volledige beschrijving of het aantal calorieën. Dus ik was wel vrij met wat ik at, maar er waren wat voorkeurpruducten. Voordeel van deze methode is ook datje zorgt dat je alle voedingsstoffen die je nodig hebt, in je lichaam hebt, zodat je kindje ook meteen alles meekrijgt en dus gezonder geboren wordt.

Ik weet niet of je hier wat mee kan. Ik zeg niet dat het eenvoudig is, maar je leert creatief met andere producten omgaan en ben minder bezig met wat en hoeveel je eet en je hongergevoel wordt met de tijd minder. Daarnaast hadden wij de regel dat ik probeerde dit voor 80% te doen en 20% mocht ik afwijken en zegmaar de foute dingeneten, drinken. Dus mijn latte machiato met suiker was gewoon aanwezig. Daarnaast moet je juist volle producten eten, zoals roomboter, wat erg lekker s!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden