Ga naar inhoud

Uitgerekend april/ mei 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey allemaal, gebeurt nog niks...ze willen 3 dagen die gel proberen maar dat doet mij zoveel pijn en t doet helemaal niks dat ik vandaag andere opties wil gaan bespreken... Ik hou dit zelf niet meer vol..

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

• Reacties 422
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Net gesprek gehad. schijnt normaal te zijn maar was mij niet duidelijk uitgelegd. Inleiden doen ze hier in 3 dagen. 1 dag cocktail en dan 2 dagen gel.

Die gel brengen ze in de baarmoeder mond en masseren ze in. Dat is een hormoon die zorgt dat de baarmoedermond weker wordt en klaar voor bevalling

Geplaatst

Dan nog een rondje...en als dat niet werkt keizersnede want ik mag niet voorbij uitgerekende datum komen.

Geplaatst

Jeetje Danlon, ik hoop toch dat het een beetje mag gaan vlotten voor je. Waarom mag je niet voorbij de uitgerekende datum als ik vragen mag?

Geplaatst

Ik heb ondertussen rugweeen... Dus gebeurt wel wat 😊 slijmprop is er ook uitgekomen..

@maite, ik ben diabeet(niet zwangerschaps) en heb een lichte vorm van zwangerschap vergiftiging sinds 2 weken..risico's worden na uitgerekende datum daardoor opeens heel groot.

Geplaatst

Hi danlon,

dat klinkt al beter! Kunnen ze he niet strippen? (Is ook gevoelig maar heel kort) Of doen ze dat niet in Duitsland? Of met twee cm een ballonnetje? Met drie cm kunnen ze het vruchtwater doorprikken en dan kan het ineens snel gaan. Zoiezo moet je dan binnen 24 of 48 uur dan bevallen...

hou vol! En vermaak jezelf met tijdschriften ofzo tot het echt begint! ;-)

Geplaatst

@penny, ze doen hier gel ipv ballon..

Maaarrrr hij is er!

Gistermorgen kreeg ik een ctg voor we met inleiding zouden starten. Toen dat klaar was en ik nog even zou wachten op arts begon ik me niet goed te voelen. Tekenen van pre eclampsie. Inleiding is niet gestart, onderzoeken zijn gedaan. Arts wilde ook gezien mijn diabetes en hoge bloeddruk (die op dat moment gevaarlijk hoog werd) niet langer wachten. Daarop is keizersnede gedaan en om 14.16 was onze kleine man daar. Het ging allemaal zo snel opeens!

Hoe verzin je het, vrijdag de 13e hihi.

Daarna heb ik m nog even mogen vasthouden maar omdat het met mij niet goedging doordat mijn bloeddruk opeens te laag werd, is mijn man de operatie kamer uitgegaan met kleine en ben ik op uitslaapkamer gekomen. Na 3 kwartier mocht ik eindelijk weer bij hun. Wat een genot.

Het zou een klein mannetje zijn...dat is hij niet! 3460 gram en 53 centimeter met een dikke bos blonde haren. Borstvoeding kwam gelijk op gang gisteren alleen krijgt hij nog extra met suikers omdat zn suikerspiegel te laag was..h m vannacht stabiliseeerde dit zich alweer gelukkig.

Oh hij heet koen😊

Geplaatst

Danlon, gefeliciteerd met je zoontje koen! Super dat alles uiteindelijk snel gegaan is, en ook allemaal goed gegaan is. Mooi gewicht hoor en leuk die bos haren 😃 Geniet van jullie ventje😘💙

Geplaatst

Danlon van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Koen.

Hoe gaat het vandaag met jullie?

Geniet lekker samen van jullie kleine man.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Danlon gefeliciteerd met jullie grote wonder Koen!!! Geniet van elkaar de komende tijd, maar dat gaat ongetwijfeld lukken.

Geplaatst

Pff danlon! Heftig! Maar van harte gefeliciteerd met jullie zoon koen! Fijn dat alles met jullie beide goed is afgelopen! Veel succes met je herstel de komende tijd en probeer lekker van je kleine mannetje te genieten!

• 2 weken later...
Geplaatst

Is inderdaad even pittig en vooral wennen... Voelt raar om smiddags te gaan slapen maar als ik dat niet doe hou ik t snachts niet vol en krijg ik meer last van mn wond, zo gek..

Maar het belangrijkste is dat ik toch geniet van ons mannetje... Ik heb me nog nooit zo gelukkig en verliefd gevoeld.. Het was het allemaal waard

En hoe gaat het bij jou nu met 2?

Geplaatst

Hi danlon,

fijn dat het goed gaat. Vooral de discipline van slapen volhouden want je hebt het de komende maandjes echt nodig!!

hier gaat het goed. Mijn herstel gaat zoveel beter dan de vorige keer, zodat ik meer kan genieten. Een tweede is makkelijker. Je weet wat er komt en bent minder onzeker en het loopt gewoon makkelijker. Je krijgt ook minder goedbedoelde tips, want je bent al expert! 😄 Dus maak je je minder zorgen en twijfel je minder. Ook zie ik dingen relaxter. Als ik alleen met beide thuis ben, ga ik in overleef modus. Troep en speelgoed overal in huis is dan jammer. Dat komt wel als ze in bed liggen inmijn man thuis komt. De dagen alleen met de kleine zijn mijn relax dagen!😄 Dat had ik de vorige keer niet gezegd!!

• 3 weken later...
Geplaatst

Hey allemaal, hoe gaat het nu?

Hier gaat redelijk.. Koen heeft veel last van krampjes, had uitslag en veel buikpijn. Afgelopen weekend krijste hij van de pijn, zo zielig!

Mijn borstvoeding komt niet goed op gang... Ik heb per keer ongeveer 40 ml..we voeden koen daarom bij en zijn nu sinds zondag overgestapt op allergy care voeding.. Ik baal wel echt van borstvoeding! Combineer daarom nu...hebben jullie nog tips?

Geplaatst

Hi danlon,

vervelend van de darmkrampjes, maar wordt na zes welen minder en is met drie maanden voorbij. Je kan evt met koen naar een osteopaat, dat kan helpen. Kijk wel of je er via via eentje aangeraden krijgt die goed is met baby's!

wat de borstvoeding betreft, kan je advies vragen aan een lactatiedeskundige. Verder kan je bijvoorbeeld anijs of cashewnoten eten om je productie te verhogen en wat vooral belangrijk is: vaak aanleggen en juist niet bijvoeden. Door bijvoeding gaat je productie achteruit. Je kan ook tussendoor even kolven. Maar wat je kolft is niet hetzelfde wat koen eruit haalt. Hij haalt er meer uit. Groeit koen goed qua gewicht? Dat is de belangrijkste indicatie of hij genoeg binnenkrijgt. Je kan ook veel info vinden op borstvoeding.com! Zeer nuttig!

leg koen goed aan en laat hem tot 20-30 minuten aan je borst drinken. Laat hem daarna nog even aan de andere borst. De eerste lange borst eindigd met vette melk. De tweede borst is goed voor je productie en is wat wateriger voor de dorst. Bij mij was het aanleggen de eerste zes weken pijnlijk. Nu alleen als mijn borsten erg vol zijn anders niet. Verder is de nachtvoeding ook belangrijk om je productie op pijl te houden. Als mijn dochter snachts niet wel drinkt en dus maar een borst, dan kolf ik de andere af voor mijn productie, maar ook zodat ik eens de deur uit kan!

geef het niet op maar lees en vraag hulp!!!

veel succes!!

Geplaatst

@penny,

Dankjewel! Heb vandaag inderdaad lactatiekundige laten komen...conclusie, ik heb alles gedaan wat ik had kunnen doen maar ik heb te weinig borstklierweefsel..koen zal nooit genoeg bij mij krijgen, er kan gewoon niet meer melk aangemaakt worden omdat ik niet meer weefsel heb..moeten dus blijven bijvoeden helaas..

Bijvoeden is overigens ook gestart omdat hij niet groeide en teveel gewicht verloor...kraamhulp heeft hier ook een weegschaal gelaten te leen om te zorgen dat we t in de gaten kunnen houden..

Osteopaat zal ik een gaan uitzoeken!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden