Jump to content

40 jaar en start met IVF ICSI.....spannend!!!!!

Daisy1975

Recommended Posts

Hallo, ik ben Daisy en 40 jaar (al voel ik me het niet zo oud hoor)

Ik heb een dochtertje van 4 jaar na eens ponten zwangerschap.

We zijn al reeds 3 jaar tevergeefs aan het proberen om een 2e kindje te krijgen.

Heb altijd eigenlijk geroepen dat ik nooit zou gaan "dokteren" voor een 2e kindje aangezien ik al een dochtertje heb maar onlangs moest ik voor een uitstrijkje naar het ziekenhuis en bracht ik mijn kinderwens toch ter sprake om evt mijn eierstokken even te kunnen lten nakijken. Van het een kwam het ander, het zaad van mijn man bleek minder beweeglijk te zijn en er werd ons IVF ICSI aangeboden.

Na er thuis goed over nagedacht te hebben hebben we besloten er toch voor te gaan. ik ben toch al 40 en heb een tikkende tijdbom in me zitten dus mss is dit wel mijn laatste kans.

24 september hebben we ons 1e gesprek met de IVF arts en verpleegkundige Zoooooo spannend allemaal.

Zie wel een beetje op tegen de eicelpunctie aangezien ik er erg veel verschillende berichten over lees.

Zijn er onder jullie nog meerdere van mijn leeftijd?

Hallo, ik ben Daisy en 40 jaar (al voel ik me het niet zo oud hoor)

Ik heb een dochtertje van 4 jaar na eens ponten zwangerschap.

We zijn al reeds 3 jaar tevergeefs aan het proberen om een 2e kindje te krijgen.

Heb altijd eigenlijk geroepen dat ik nooit zou gaan "dokteren" voor een 2e kindje aangezien ik al een dochtertje heb maar onlangs moest ik voor een uitstrijkje naar het ziekenhuis en bracht ik mijn kinderwens toch ter sprake om evt mijn eierstokken even te kunnen lten nakijken. Van het een kwam het ander, het zaad van mijn man bleek minder beweeglijk te zijn en er werd ons IVF ICSI aangeboden.

Na er thuis goed over nagedacht te hebben hebben we besloten er toch voor te gaan. ik ben toch al 40 en heb een tikkende tijdbom in me zitten dus mss is dit wel mijn laatste kans.

24 september hebben we ons 1e gesprek met de IVF arts en verpleegkundige Zoooooo spannend allemaal.

Zie wel een beetje op tegen de eicelpunctie aangezien ik er erg veel verschillende berichten over lees.

Zijn er onder jullie nog meerdere van mijn leeftijd?

Hoi Daisy, welkom, ik ben Hope&Faith en wordt 44 in september, wij hebben twee ivf trajecten gehad en zijn nu ruim 2 jaar hiermee bezig. Inmiddels is IVF een gesloten boek, maar de hoop en de wens blijft. Wij hebben ervaren met het UMC dat zij geen ivf trajecten doen ivm statistieken, zeggen ze niet hardop. De kansen worden steeds minder, wij hebben goede ervaringen in Gent. Helaas zijn we niet zwanger gebleven.

succes

liefs Hope&Faith

ps er is ook een forum 40plus

Hai Daisy, Hope en Faith en Diana,

Ik ben 42 en heb 2 IUI en 2 ICSI achter de rug sinds oktober vorig jaar.

Gestart in UMCG met gesprek, maar daar ook te oud voor de statistiek, ook al wordt dat zo niet gezegd.

Helaas daarmee ook ca 4 maanden tijd mee verloren.

De IUI in prive kliniek in NL gehad, Gezien te weinig zaadcellen voor IUI advies voor ICSI gekregen.

Daar zijn we nu tweemaal voor in Duitsland geweest (Leer).

Twee maal goede TP van 2 embryo`s gehad. Helaas niet ingenesteld.

Ivm zeer recent ontdekte schildklierproblematiek gaan we nu eerst naar Internist.

In mei was de waarde nog goed en nu, na 2e ICSI, helaas te laag.

We houden nog hoop, maar de kansen worden steeds kleiner zo .....

De eicelpunctie gebeurd in Duitsland onder korte narcose. Dus geen last van gehad!

Groetjes Rianna

Hai Daisy, Hope en Faith en Diana,

Ik ben 42 en heb 2 IUI en 2 ICSI achter de rug sinds oktober vorig jaar.

Gestart in UMCG met gesprek, maar daar ook te oud voor de statistiek, ook al wordt dat zo niet gezegd.

Helaas daarmee ook ca 4 maanden tijd mee verloren.

De IUI in prive kliniek in NL gehad, Gezien te weinig zaadcellen voor IUI advies voor ICSI gekregen.

Daar zijn we nu tweemaal voor in Duitsland geweest (Leer).

Twee maal goede TP van 2 embryo`s gehad. Helaas niet ingenesteld.

Ivm zeer recent ontdekte schildklierproblematiek gaan we nu eerst naar Internist.

In mei was de waarde nog goed en nu, na 2e ICSI, helaas te laag.

We houden nog hoop, maar de kansen worden steeds kleiner zo .....

De eicelpunctie gebeurd in Duitsland onder korte narcose. Dus geen last van gehad!

Groetjes Rianna

hoi Rianna,

beetje hetzelfde verhaal, zo te lezen alleen was mijn tsh te hoog is nu goed 1.23. Eerste tp weeën gevoeld was de tsh nog niet ontdekt.

tussen de eerste en de tweede poging ook onderzoek naar schildklierwaarden gehad.

mijn man heeft gelukkig goede waardes van zijn zaadcellen, op dit moment voor ons gevoel weer in de wachtmaanden.

24/8 mogen we weer testen.

succes met jullie pogingen

liefs Hope&Faith

Hoi Hope&Faith,

Mijn Tsh was vorig jaar 9. Ontdekt door gynaecoloog voordat we gestart waren met behandeling. Twee maanden later bij internist was waarde goed. Dus geen medicatie.

Afgelopen mei na eerste Icsi was TSH goed.

Nu na tweede Icsi was TSH 0,08.

Behoorlijk geschrokken. Volgende week al afspraak bij internist.

Gebruik jij medicatie voor schildklier?

Succes in je wachtweken!! Hoop voor je dat jullie door mogen!!

Liefs Rianna

Even een vraagje, ik heb al een recept voor de pil opgestuurd gekregen maar ze hebben me niet doorgegeven wanneer ik ermee moet starten. 24 september heb ik mijn gesprek met de IVF arts en verpleegkundige en voorlichtingsbijeenkomst. Maar is het mss niet verstandiger om als mijn menstruatie zich dadelijk aankondigt dan al te starten? Ik begrijp dat je al minimaal een maand de anticonceptie moet hebben gebruikt..... Anders mss maandag maar eens even bellen met de poli.

Hoe zijn jullie ervaringen betreffende de puncties? Lees er zoveel verschillende verhalen over.....

H daisy,

even de poli bellen over de pil.

wat betreft de punktie is dat zeer verschillend per ziekenhuis en de pijnstilling die ze geven. Ook afhankelijk van hoeveel eicellen ze puncteren. Hoe meer het er zijn, des te pijnlijker (tijdens en anders) daarna, omdat je meer wondjes in je eierstokken hebt...

ik heb de mazzel gehad dat ik in Duitsland onder volledige narcose ging en dit jaar in België gedeeltelijke narcose, maar in Nederland doen ze dat in principe niet. Daar is het een plaatselijke verdoving...

Hoi Hope&Faith,

Mijn Tsh was vorig jaar 9. Ontdekt door gynaecoloog voordat we gestart waren met behandeling. Twee maanden later bij internist was waarde goed. Dus geen medicatie.

Afgelopen mei na eerste Icsi was TSH goed.

Nu na tweede Icsi was TSH 0,08.

Behoorlijk geschrokken. Volgende week al afspraak bij internist.

Gebruik jij medicatie voor schildklier?

Succes in je wachtweken!! Hoop voor je dat jullie door mogen!!

Liefs Rianna

hoi Rianna,

wij hebben geen ivf of ICSI meer, maar proberen het spontaan. Voor ons gevoel is de laatste week van de cyclus hetzelfde als de wachtweek, vandaar.

ik heb medicatie, tsh en kinderaspirine voorgeschreven door de arts, homeopathie, acupunctuur en uiteraard voeding.

snap dat je bent geschrokken, wanneer heb je de afspraak met de internist xx

succes met je afspraak x

liefs Hope&Faith

Even een vraagje, ik heb al een recept voor de pil opgestuurd gekregen maar ze hebben me niet doorgegeven wanneer ik ermee moet starten. 24 september heb ik mijn gesprek met de IVF arts en verpleegkundige en voorlichtingsbijeenkomst. Maar is het mss niet verstandiger om als mijn menstruatie zich dadelijk aankondigt dan al te starten? Ik begrijp dat je al minimaal een maand de anticonceptie moet hebben gebruikt..... Anders mss maandag maar eens even bellen met de poli.

Hoe zijn jullie ervaringen betreffende de puncties? Lees er zoveel verschillende verhalen over.....

hoi daisy,

je hebt een kort en een lang protocol, afhankelijk van wat de arts verstanding vindt. Een telefoontje plegen zou ik zeker doen, dan weet je waar je aan toe bent.

ik heb twee puncties gehad en beide heel verschillend ervaren.

Misschien ook een tip, in nl kreeg ik maar 6 bolletjes utro. In Gent vertelde ik dit en kreeg een recept voor 4 dozen a 200mg per bol. In nl is het. 100mg per bol.

Blijf de bollen in doen totdat je zeker weet wel of niet zwanger.

succes met je traject xx

liefs Hope&Faith

hoi Rianna,

wij hebben geen ivf of ICSI meer, maar proberen het spontaan. Voor ons gevoel is de laatste week van de cyclus hetzelfde als de wachtweek, vandaar.

ik heb medicatie, tsh en kinderaspirine voorgeschreven door de arts, homeopathie, acupunctuur en uiteraard voeding.

snap dat je bent geschrokken, wanneer heb je de afspraak met de internist xx

succes met je afspraak x

liefs Hope&Faith

Gisteren ben ik bij internist geweest. Hij vermoedt Graves.

Helaas heeft hij geen verstand van fertiliteitsbehandelingen.

Daar wordt nu dus ook niets mee gedaan. Gisteren bloed geprikt en volgende week scan van schildklier.

Donderdag hebben we afspraak in kliniek staan, we zitten nu in dubio wat te doen.....

Morgen belt internist bloed waarden wel door. Lijkt mij toch met elkaar in verband te staan. Heb ook gevraagd naar NK cellen. Ook dat staat niet in zijn boekje ...... Beetje moedeloos wordt ik er wel van.... Tijd tikt door

Ook ik hoop op spontaan !!!

Succes jullie ook !!

Gisteren ben ik bij internist geweest. Hij vermoedt Graves.

Helaas heeft hij geen verstand van fertiliteitsbehandelingen.

Daar wordt nu dus ook niets mee gedaan. Gisteren bloed geprikt en volgende week scan van schildklier.

Donderdag hebben we afspraak in kliniek staan, we zitten nu in dubio wat te doen.....

Morgen belt internist bloed waarden wel door. Lijkt mij toch met elkaar in verband te staan. Heb ook gevraagd naar NK cellen. Ook dat staat niet in zijn boekje ...... Beetje moedeloos wordt ik er wel van.... Tijd tikt door

Ook ik hoop op spontaan !!!

Succes jullie ook !!

hoi Rianna, wat zijn nk cellen? In Gent zijn ze verder dan in nl, misschien heb je daar wat aan.

@philosophie, heb ik ook hoor, bijna 44.

@hope en faith;

NK zijn natural killer cellen, die innesteling onmogelijk kunnen maken.

Wij wonen in het Noorden, Belgie is helaas momenteel onmogelijk. Wij zitten in een kliniek in Duitsland.

Morgen hebben we ook daar een afspraak. Wellicht hebben ze daar ervaring.

Ik zit met de vraag of hyperthyreoïdie veroorzaakt kan zij door de hormonen voor de ICSI behandeling.

Ik las zojuist ook dat tijdens IVF/ICSI meer schildklierhormoon nodig zou zijn.

De internist kijkt puur alleen naar schildklier lijkt het, heeft geen ervaring met de combinatie fertiliteitsbehandelingen.

@hope en faith;

NK zijn natural killer cellen, die innesteling onmogelijk kunnen maken.

Wij wonen in het Noorden, Belgie is helaas momenteel onmogelijk. Wij zitten in een kliniek in Duitsland.

Morgen hebben we ook daar een afspraak. Wellicht hebben ze daar ervaring.

Ik zit met de vraag of hyperthyreoïdie veroorzaakt kan zij door de hormonen voor de ICSI behandeling.

Ik las zojuist ook dat tijdens IVF/ICSI meer schildklierhormoon nodig zou zijn.

De internist kijkt puur alleen naar schildklier lijkt het, heeft geen ervaring met de combinatie fertiliteitsbehandelingen.

Hoi Rianna,

in de bloedtest tsh waarde, adhv deze waarde krijg je de hoeveelheid medicatie, ik zit op 50mg per dag, als we zwanger zijn wordt dit verhoogd naar 75 Mg is de prognose.

je hebt twee verschillende vormen ene werkt te snel de ander werkt te traag. Ook dat kunnen ze testen.

wij gaan zondag weer testen, duim duim.

succes in Duitsland, op dit forum zitten ook vrouwen die in Duitsland zitten.

Liefs Hope&Faith

Hi Rianna,

ik zou toch vragen naar een behandeling in die killers cellen/ auto immuumsysteem richting. Via bloedwaarden kunnen ze kijken of dat voor jou ook het geval is. Ik ben er twee keer zwanger geworden metmedicijnen hiervoor. In Duitsland heb ik na detransfer 2x per week een spuit granocyte 13 mio gekregen,( kinderwunschzentrum munchen), in uz Gent vonden ze dat te risicovol ivm kans op shock (medicijn is ook niet voor ivf toelaten, daarvoor moet tekenen). In uz Gent krijg ik van de dag na de punctie t/m 12 weken zwangerschap 10 mg prednison/ prednisolon per dag s avonds in te nemen. Ik zou nu voor prednison kiezen, is gevoelsmatig minder heftig voor mijn lichaam...