Ga naar inhoud

Icsi sep/okt 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Whoop whoop, wat een top resultaat Marja! Super fijn.

Hier nog steeds alleen kleine eitjes (follikels). Maandag dus weer terug. Jammer dat ik niet wat dichterbij woon. Drie kwartier enkele reis dus dan is twee keer per week langs gaan best lastig in te plannen.

• Reacties 341
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat is inderdaad helemaal niet handig!!! Hopen op maandag nu dan. Ik dacht dat het overal wel gedaan werd, of heb je specifiek voor een bepaald ziekenhuis gekozen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Hallo allemaal, ik kom ook graag met jullie meeschrijven. Fijn om jullie ervaringen te lezen.

Ik begin dinsdag as met de eerste decapeptyl spuit. Eerst nog prikles ;-)

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ook ik schrijf graag met jullie mee.

Vorige week begonnen met de Decapeptyl en Menopur. Het ging zo snel dat we de punctie gisteren hebben gehad. Nu wachten tot morgen. Dan krijgen we te horen of er geschikte embryo's zijn.

Al met al heel spannend.

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Geplaatst

Uiteindelijk zijn er drie overgebleven. Is niet veel, maar ze gaven in het ziekenhuis aan dat dit niks hoefde te betekenen.

Geplaatst

Nee hoor, je hebt er maar 1 nodig toch :) wij wachten ook nog af of de overige embryo's goed genoeg waren om in te vriezen. Maar ik hoop dat deze blijft zitten

Geplaatst

Wauw, das heel snel toch? Hoeveel dagen moest je de deca spuiten? En is menopur vergelijkbaar met gonal f? Volg jij ook het lange protocol?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst

@ marja 010: Ik hoop het ook voor jou/ jullie. Hoelang ben je al aan het wachten? Is ook best spannend lijkt me.

@ shir83: Bij mij is eind mei endometriose vastgesteld nadat ik veel pijn had en met spoed een kijkoperatie heb gehad. Toen ben ik begonnen met de pil en een paar weken later ben ik in het umcg terechtgekomen. Het was eerst de bedoeling dat ze mijn blaas en baarmoeder zouden scheiden omdat die door de endometriose aan elkaar vast zitten. Als voorbereiding moest ik lucrin gaan spuiten om mijn cyclus plat te leggen. Dit moest dan drie maanden lang. Uiteindelijk vonden ze een operatie te riskant vanwege onze kinderwens. Dit hoorden we eind augustus.Heb halverwege september mijn laatste lucrin injectie gehad.

Op 19 oktober mocht ik beginnen met Decapeptyl en op 20 oktober met de Menopur. Die heb ik tot afgelopen woensdag gesproten en vrijdag dus de punctie gehad. Dus alles is bij mij net anders verlopen dan het normaal gesproken zou gaan.

Volgens mij is menopur inderdaad vergelijkbaar met gonal f.

Geplaatst

Oh jeetje, helemaal niet snel dus. Je hebt al van alles achter de rug! Fijn dat je nu toch aan de behandeling kunt beginnen.

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Geplaatst

Helaas komt er bij ons geen terugplaatsing. We worden komende week gebeld wat er verder gaat gebeuren.

Marja010: Heel erg spannend dus. Hoop voor jou/ jullie dat het gaat lukken! :)

Geplaatst

Wat een slecht nieuws! Zijn de drie bevruchte eitjes niet gaan delen? Hopelijk weet het ziekenhuis hoe er de volgende keer wel een tp kan gedaan worden.

Geplaatst

Mag ik ook mee kletsen?

Op de 18e ben ik weer begonnen met spuiten, kort protocol, 225eh Gonal-F.

Afeglopen woensdag de 28e punctie gehad, waren stuk of 8 of 9 follikels van goed formaat.

Ik heb maar 1 eierstok dus het was een mooi resultaat.

Tot ieders verbazing slechts 3 eicellen gevonden, dat was een flinke klap.

Gisteren werd ik gebeld voor een eventuele terugplaatsing.

Alle 3 de eicellen waren bevrucht en sinds 14:00 een A kwaliteit 12 cellig embryo on board.

Gisteren wisten ze ons ook te vertellen dat de andere 2 er erg goed uitzagen.

Dit is onze 2e poging voor een brusje voor onze dochter, zij is ook via IVF.

Poging 1 1 verse tp en cryo tp gehad en beide helaas en vmk geworden.

Geplaatst

Dames even een klein weekje weggeweest, leuk om te lezen dat er meerdere dames zich hebben aangesloten. Welkom!

Tien kunnen ze je medicatie niet een beetje verhogen, of zien ze wel elke keer wat meer groei?

Marja010 jij dus ook in de wachtweken, spannend ik duim voor je.

Hier inmiddels op dag 8 en sinds gister veel buikpijn en sinds vandaag ook rugpijn, verder niet veel klachten.

Buikpijn voelt als ongesteldheidspijn en hierdoor begin ik de moed alweer een beetje te verliezen.

We moeten gewoon afwachten

Geplaatst

Jane, het hoeft dus helemaal niet zo te zijn he dat je pech hebt met weinig eitjes!! Ik ben benieuwd of mijn andere emmies goed genoeg zijn om in te vriezen. Weet iemand hoe lang je moet wachten op dat bericht?

Geplaatst

Wij weten verder nog niks. Inmiddels heel veel vragen. Ik loop morgen even langs om te vragen of ik op korte termijn een afspraak kan krijgen. Werk in hetzelfde ziekenhuis, dus dat scheelt dan wel weer.

Geplaatst

nvdlaan waarom is de terugplaatsing bij jou niet doorgegaan? Je hebt wel een punctie gehad toch?

Marja010 wij kregen bij de tp te horen hoeveel er bevrucht waren en de dag na de tp kregen wij te horen of er nog cryos waren. In welke ziekenhuis loop je? dit is in het UMC.

Ik hoop dat ik het volhoud om tot donderdag of vrijdag te wachten met testen. Al heb ik bij mijn vorige zwangerschappen op dag 10 getest.. dat is morgen.

Geplaatst
Jane, het hoeft dus helemaal niet zo te zijn he dat je pech hebt met weinig eitjes!! Ik ben benieuwd of mijn andere emmies goed genoeg zijn om in te vriezen. Weet iemand hoe lang je moet wachten op dat bericht?

Klopt, bij dl hadden we 8 eicellen, 7 bevruchtingen 1 cryo.

Poging 1 9 eicellen, 5 bevruchtingen 1 cryo.

Poging 2 3 eicellen, 3 bevruchtingen en cryo nog onbekend.

Bij poging 1 hadden we dacht ik binnen een week de brief in huis met aantal cryo's.

Bij ons afgelopen woensdagochtend punctie, woensdagmiddag werden ze bevrucht.

Zaterdag terugplaatsing van de verse, de andere blijven daarna nog 24 uur in de stoof, zijn ze dan doorgedeeld worden ze op zondag cryo.

Verwacht in de loop van deze week de brief te krijgen...

Geplaatst

Minima: Ze hebben gezegd dat ze slecht nieuws hadden en dat het niet goed is gegaan. Verder ook niet gevraagd waarom. Heel dom, maar klapte even dicht. Daarom wil ik dus ook op korte termijn een afspraak om die vragen te kunnen stellen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden