Ga naar inhoud

ICSI jan / feb 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Femke, weer bijgekomen van de punctie? Goede score! Hopelijk zij ze allemaal bevrucht en gaan ze mooi delen? Wanneer heb je de tp?

Goed bezig, Flipje, ga zo door!

Hood, spannend, morgen testen! Hopelijk klopt je gevoel!

Hier geen nieuws. Maar ik probeer er maar even van uit te gaan dat geen nieuws goed nieuws is. Geen klachten maar ook geen bloed.

Verstuurd vanaf mijn XT1572 met Tapatalk

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Moeder, is je menstruatie netjes op tijd begonnen? Hopelijk de start van een succesvolle poging!

Daisy, is het bij jou ook begonnen? Hopelijk gaat de menopur het beter doen bij jou zodat je niet weer een escape iui hoeft te doen.

Femke, heb je vandaag een terugplaatsing gehad? En weet je al of de rest de vriezer in kan? Spannend nu, hopelijk over twee weken een positieve test.

Flipje, is de eerste echo al gepland?

Hier weinig nieuws te melden. Gisteren ziek geweest maar vandaag gelukkig veel beter. Vandaag en morgen verhuizen met mijn werk en vrijdag zelf verhuizen. Dus gelukkig genoeg afleiding in deze verlengde wachtweken.

Geplaatst

@tien Ik slik nog t/m donderdag de pil, daarna bellen zodra ik ongesteld ben in een afspraak te maken.

Ik ben nog een beetje aan het oefenen met prikken, de ene keer voel ik de prik echt helemaal niet een de andere keer lukt het me niet. Ik wou dat ik wist hoe dat zit! ;-)

Geplaatst

Ik kan je helaas niet helpen. Bij mij is het nog altijd ene keer pijnlijk een de andere niet. Schijnt wel te helpen van te voren te koelen met een ijsklontje.

Geplaatst

Een 8 cellig embryo is terug geplaatst. Volgende week horen we of er nog wat ingevroren is, al heb ik daar weinig vertrouwen in, maar hopelijk is het ook niet nodig.

Geplaatst

8 cellig, super goed, netjes op schema! Ik ga hard duimen dat je geen cryo's nodig hebt, nu tenminste. Misschien ooit voor een tweede ;)

Geplaatst

@tien hij kwam 2 dagen eerder aanstaande vrijdag voor de eerste echo en dan punctie waarschijnlijk 11-2

Vind de aankomende echo erg spannend eigenlijk. De vorige keer bij de eerste echo werd alles stopgezet

Wat goed @femke1979! Duim mee voor cryo's voor in de diepvries maar hoop voor je dat ze niet nooit zijn

@flipje ik heb deze ronde ook echt moeite met prikken. Ik vind de deca echt verschrikkelijk en de menopur valt mee maar geeft wel een rode jeukende bult na de prik.

Ik ben ook echt een hormonster op het moment. Nou ja even doorzetten en gelukkig kan m'n man d'r om lachen. Die zegt alleen maar: ach die buien van jou zijn we straks weer vergeten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Hadden jullie ook zo weinig trek tijdens de decapeptyl? Ik heb alle avonden de helft van mijn eten laten staan!@moeder 11 februari is een mooie datum, dan blaas ik de kaarsjes op de taart uit!

Geplaatst

@flipje deze ronde heb ik dat ook... Maar tussendoortjes heb ik dan wel weer zin in

Geplaatst

Eerste meting vanmorgen gehad. Er zaten heel veel (ruim 30) eiblaasjes maar allemaal nog heel klein. Maandag weer terugkomen voor meting. Baarmoederslijm was al wel mooi dik.

Geplaatst

@Moeder ja inderdaad, wel lekkere trek maar de aardappels blijven liggen hahaha! Spannend, zoveel follikels. Hopen dat ze een mooie hoeveelheid daarvan kunnen laten groeien.

Hier aan het wachten op menstruatie en dan een afspraak maken voor de uitgangsecho. Als het er goed uitziet mag ik dan gaan beginnen met de GonalF.

Geplaatst

@flipje

Hier vanmorgen weer een meting gehad. Ze groeien maar nog niet groot genoeg voor punctie. Woensdag weer heen voor een meting. Ik hoop nog steeds op een punctie vrijdag maar arts zegt dat ik van maandag uit moet gaan

Geplaatst

Dat was een tegenvaller vanmorgen.... Follikels zijn bijna niet gegroeid. Dosis menopur wordt verhoogd en vrijdag weer een meting. Er zijn er 6 die nu groeien.

Google is niet goed voor mij ben ik al achter. Is een escape iui echt aan te raden? Zijn 6 echt heel weinig voor een punctie?

@flipje was alles goed bij de echo?

Geplaatst

@tien hoe is het met jou?

@femke1979 inmiddels al wat gehoord van zh? Zijn er cryo's?

@hood hoe is het met jou? Ik hoop zo dat de test positief was

Geplaatst

Jeetje moeder, wat balen, maar een escape iui met 6, is dat niet veel?

zelf een keer een punctie met 4 follikels gehad.

maar het is een keuze.

Hier helaas weer geen cryo's. Baal er best van.

dus alle hoop op dit toppertje. Zit nu op wachtdag 9 na tp.

Helaas gaat het niet heel makkelijk, afgelopen weekend in het ziekenhuis opgenomen geweest. Er was een eierstok gaan draaien, maar die is zelf weer terug gedraaid. Verder een lichte overstimulatie en ze zagen wat vocht en slolsels in mijn buik. Zit nu met rust thuis.

Geplaatst

Vind ik dus ook wel veel idd. Vriendin heeft punctie gehad met 3 en een prachtige zoon dus het kan.

Bah wat naar een ziekenhuis opname. Ik hoop dat je je rust kan pakken en dat je wachtdagen niet voor niks zijn! Dat deze gewoon goed blijft plakken

Geplaatst

Hoi dames

Sorry dat ik niet gereageerd heb steeds zat er beetje Door geen.heb wel alles gelezen.

Wil toch mijn verhaal met jullie delen.

Afgelopen vrijdag punctie gehad 5 eitjes weg gezogen uiteindelijk bleek dat het er maar 3 waren. 1 was te slecht voor ivf icsi en 2 eitjes hebben ze geïnjecteerd met zaad daarna is 1 gecoponeert (uit elkaar gevallen ) en 1 eitje verkeerd gaan delen en kon nooit iets worden dus de maandag er geen terug plaatsing gehad.

Erg veel verdriet om. Denk je 5 kansen te hebben dan ineens nog maar 3 dan pats boem niets meer en is je 1e ivf behandeling al weg dus nog 2 te gaan. Nu nog steeds een druk op mijn eierstokken nog last van. Ook steken. Voel me behoorde kl*te .

Nu zo snel mogelijk weer overnieuw beginnen met spuiten. Ik had ook maar 100 eenheden puregon gespoten ze gaan nu hoger in zetten met hoop op neer eitjes.

MOEDER; je weet maar nooit 6 kan evengoed goed zijn we hoeft er maar net 1 bij te zitten dat kan voldoende zijn.

Lastig ja.

Maar er hoeft maar net een goede

Geplaatst

Marjon, kan me voorstellen dat het een enorme teleurstelling is een dat je er veel verdriet van hebt. Wat een pech, zeg. Maar volgens mij telt een ivf poging alleen als je een tp hebt gehad, dus dat zou in ieder geval betekenen dat je nog drie pogingen over hebt.

Femke, balen zeg dat er geen cryo's zijn. Hopelijk doet deze topper wat hij moet doen.

Moeder, geloof dat het echt geen heel slechte score is. Natuurlijk hoop je op meer. Maar als je bedenkt dat bij de meesten de overige, niet teruggeplaatste emmy's, te slecht zijn om in te vriezen maakt het ook weer weinig verschil. Ik zou voor de punctie gaan. Doen ze met ze follikels wel een escape iui?

Flipje, hoe was de echo? Hopelijk geen bijzonderheden en mag je starten!

Hier weinig nieuws. Morgen echo. Ben vreselijk gespannen, heb er niet zo'n goed gevoel bij.

Geplaatst

Marjon wat ontzettend klote! :-( Veel sterkte ermee, hopelijk kunnen ze de volgende keer meer eitjes krijgen en lukt het dan wel! Knuffel....

@tien de poging telt helaas al bij de punctie.

Hier alles goed, de eerste Gonal f zit er in!

Geplaatst

Marjon, wat vreselijk balen! Zelf geen ervaring met puregon, maar hopelijk kande dosering omhoog!

fllipje succes met de 2 spuiten en eerste echo! Hopelijk groeit er een mooi aantal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden