Ga naar inhoud

ICSI jan / feb 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier ook nog steeds alles prima. Vandaag weer begonnen met werken. Ik had 2 weken vakantie genomen zodat het niet te omslachtig zou zijn en ik natuurlijk nog niet precies wist hoe en wat. Maar bij een vevt vlvd poging (hopelijk niet nodig) dan weet ik een beetje waar ik op moet rekenen en probeer ik wat afspraken met mijn collega te maken dat zij wat flexibeler is gedurende een dikke 2 wkn. Toevallig belde het ziekenhuis me afgelopen vrijdag om al iets te reserveren voor de vlvd poging ICSI mocht deze IUI negatief uitvallen. Dan staat de plek tenminste gereserveerd voor me. Dus dat zou betekenen dat indien ik deze maand toch ongesteld word ik dan moet beginnen met de pil en bij de menstruatie in februari ik moet bellen en hoor wanneer ik weer met de Deca mag starten.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]6145[/ATTACH]

Vanochtend aan het twijfelen...ga ik wel testen of niet (14 dpo). Had afgelopen week wel last van verstopping en van meer dromen dan anders en ik dacht dat ik dat vorig jaar ook had voor ik positief testte. Maar het was niet echt overtuigend dus ik verwachte eerlijk gezegd toch een negatieve test. Groot was mijn verbazing dan ook toen er een tweede streepje tevoorschijn kwam. In tranen maar gelijk mijn man opgebeld die van maandag tot en met woensdag altijd aan de andere kant van het land zit voor zijn werk. Vorige zwangerschap ben ik tot op het eind erg bang geweest dat het toch nog mis zou gaan. Ik moet zeggen dat die stress nu ook meteen weer opspeelt. Maar tegelijkertijd zo blij en dankbaar dat we in ieder geval een positieve test hebben. Ik hoop heel erg dat jullie de komende weken dit ook allemaal mee gaan maken.

Geplaatst

Daisy

Fijn dat ze al een volgend plannen maar hopelijk is die niet nodig ja.

Tien:

Wauw hartelijk gefeliciteerd het blijft natuurlijk spannend ja probeer te genieten.

Ik heb net de afdeling biometri gebeld zit vanaf maandag niet lekker in mijn vel. Ben nu de 10e dag decapeptyl aan het spuiten maandag heb ik een echo gehad hierop viel te zien dat mijn baarmoeder nog dik was dus ik mijn menstruatie nog zou moeten krijgen normaal ben ik altijd 28 dagen of eerder nu zit ik op mijn 33e dag ik moet ongesteld worden voor maandag om te mogen beginnen met puregon spuiten omdat het ziekenhuis catharina) gaat verhuizen naar tilburg met het Lap. Als ik voor maandag niet menstrueer willen ze mij even aan de pil zetten dit wil ik echt niet. Sinds maandag dat ze mij dit verteld hebben huil ik wat af. Ik wil door en niet extra wachten en aan de pil omdat het ziekenhuis even gaat verhuizen en verbouwen.

Hoeveel dagen hadden jullie er tussen zitten toen je begonnen was met decapeptyl spuiten en je menstruatie.?

Geplaatst

Wat ontzettend balen, Marjon...! En super frustrerend dat zo'n verhuizing/verbouwing voor jou vertraging kan bezorgen. Ik hoop dat je menstruatie toch snel start. Probeer vertrouwen te houden dat het een dezer dagen gaat starten. Zet 'm op!

Geplaatst

Ik slik estrdiol dus heb geen eisprong gehad! Heb afgelopen maandag een blostocyst terug geplaatst gekregen. Van 5 dagen oud. Maar mag officieel pas na 14 dagen testen. Dus heb nog even te gaan!

Geplaatst

Hood: spannend hoor.. aftellen dus.

Ik heb vanmorgen mijn menstruatie gekregen gelukkig dus nu hoef ik niet te wachten en aan de pil. Mag morgen beginnen met puregon spuiten.

Volgende week vrijdag mag ik terug komen voor een echo.

Succes allemaal.

Geplaatst

Fijn marjon voor je! Kan je toch nog daar starten zonder naar tilburg te moeten! En hopelijk hoeven we helemaal niet meer naar tilburg. Dat we mooi zwanger mogen zijn van deze poging. Of moet je eerst nog aan de pil? Want ik heb de lange behandeling gekregen" weet eigelijk niet of ze dat bij iedereen doen in ehv?

Geplaatst

Tien : bijna geen streepje? Streepje staat er toch dan begrijp ik het niet. Streepje is streepje toch.?

Hood: nee hoef niet meer an de pil heb korte protocol.

Ze zei vorige week dat ik begin feb de eitjes weg prikken heb. Dus dan moet ik naar het catharina ziekenhuis in Eindhoven nog ja. Hoop het ziekenhuis in Tilburg niet te zien.

Geplaatst

Wat lief dat je aan me denkt, hood. Ik heb toch weer een beetje hoop gekregen. Wat een gekmakend traject is het toch. Ik heb woensdag, mijn nod, getest met Kruidvat die je volgens de gebruiksaanwijzing ook vanaf je nod mag gebruiken. Vrijdag testte ik met sensitest die vanaf vier dagen voor je nod mag gebruiken. Veel gevoeliger dus. Dacht ik. Gisteravond ging ik me er toch eens in verdiepen en het blijkt dat het waarschijnlijk toch andersom is... Zaterdag en vandaag ook daarmee getest en het loopt wel op. Alleen zeker geen knaltest te noemen, ook vandaag vier dagen na nod niet. Dus ik weet niet wat ik er van moet denken. In ieder geval weet wat hoop.

Ik ben aan het typen op mijn telefoon dus ik weet niet zeker of het toevoegen van een foto gelukt is.

Hood, hoe gaat het wachten met jou? Hoe gaat het bij de rest?

431cad0b433767c617fc956e3f693556.jpg

Geplaatst

Tien dat zijn toch mooie duidelijke testen!! Ik heb gehoord dat bij sommige de test nooit knalt maar wel degelijk zwanger zijn en blijven! Je bent gewoon zwanger! Op naarcde eerste echo...

Ik moet nog 1 week wachten helaas begin het toch wel heel spannend te vinden. Voel vanalles beneden. Menstruatie achtige pijn maar ook weer niet hopelijk een goed teken maar over 1 week weten we het pas zeker.

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik heb me gisteren aangemeld en zal me even voorstellen.

Ik ben een jonge vrouw van bijna 41 jaar met een zoontje van anderhalf. Ik ben spontaan zwanger geworden van zoonlief. Met mijn huidige partner zou ik heel graag een tweede kindje willen; hem ook dat gevoel van een kind geven. Zijn zaadkwaliteit blijkt helaas te slecht te zijn, dus zijn we aangewezen op ICSI. De eerste poging hebben we al achter de rug; momenteel zijn we erg teleurgesteld en verdrietig.

Wat is gebeurd? Bij de intake zijn er 25 eicellen geteld; eitjes wordt nooit een probleem zei de gyno. Helaas bleek dat toch wel het geval. Na 2 maanden pil slikken (te druk op de ivfafdeling, dus doorslikken) mocht ik eind december beginnen met spuiten. Na 7 dagen waren er slechts 4 kleine eicellen te zien, toch moest ik doorspuiten, met alvast de waarschuwing; als ze volgende keer niet richting 20 mm gaan, gaan we het afbreken. De vraag waarom ik plots maar 4 eicellen had, werd beantwoord met "dat is je leeftijd". Toen ik wees op de eerste echo met 25 eicellen, bleef het stil "dat kan wel eens gebeuren, aantal verschilt per maand... of misschien zijn je eitjes op". Bizarre wending voor ons, dus in spanning gezeten voor de volgende echo. Gelukkig leek het in orde; de 4 waren goed gegroeid en men raadde aan het toch te proberen. "U maakt blijkbaar niet veel eitjes aan" zei deze gyno weer. Waarop ik dus weer verwees naar de eerste echo... en ook zij bleef toen stil...

Om even een lang verhaal kort te maken: punctie gehad en de eitjes bleken geen eitjes te zijn... niets noppes, nada... de laborante was zelfs van slag!

Ik heb heel veel vragen, maar kan momenteel niet terecht. De artsen hebben al een groepsoverleg gehad, maar mijn afspraak kan pas 14 dagen later worden ingepland. Wat een onzekerheid en onduidelijkheid! Ik had van alles verwacht, maar dit niet. Met een lichaam vol hormonen probeer ik me hierdoor heen te slaan... het valt niet mee. Het wachten is nu op de evaluatie....

Dus ik denk, ik meld me maar aan... heb ik iets te doen tijdens het wachten ;-)

Geplaatst

Wat naar @kinderwens2 sterkte!

Ik ben weer(nieuw) hier heb in 2008 en 2011 ICSI gehad en daardoor twee prachtige dochters gekregen

Even dachten we dat ons gezin compleet was..maar de wens bleef

Nu zijn we net weer begonnen aan een traject

nieuwe verwijzingen huisarts en nu de vragenlijst terug sturen en dan afspraak...we hopen dat het zaad nog gelijk(of beter;)) is zodat we weer kunnen starten

Wel doen we het rustig aan i.v.m nieuwe baan man..

Spannend!!!

Geplaatst

@Hood, erg hè, van alles voelen wat zowel zwangerschap als menstruatie kan betekenen. Ga je eerder testen? Morgen vergelijkbaar met 12 dpo en dan schijnt het met de Kruidvat 2v5 bij veel dan al goede resultaat te geven. Of toch nog maar afwachten?

@kinderwens2, welkom! Wat een verhaal en wat vervelend dat ze zo er nog geen goede verklaring voor hebben. Succes met wachten en de uitslag.

@Valesca, ook welkom (terug). Is de afspraak al gepland of gebeurd dat pas als ze de vragenlijst hebben?

@Marjon..., hoe is de eerste spuit gegaan? Hopelijk gaan er mooie eitjes groeien.

@Daisy1975, nog drie dagen tot je nod. Hoe voel je je en hoe gaat het wachten je af? Ga je eerder testen of wacht je nog een paar dagen?

@flipje, hoe gaat het met jou?

@femke1979, hoe gaat het met jou? Morgen echo toch, succes!

Geplaatst

Inderdaad morgen eerste echo! Wordt al wat nerveus, ben zo bang dat er weinig te zien is.

Mag morgen vroeg al, om 730. Daarna gelijk werken. Het spuiten gaat goed, dit keer weinig blauwe plekken.

Geplaatst

Hooiii meiden! Ik dacht wat is het rustig steeds op het forum maar blijkbaar was mijn tapatalk geupdate en kreeg ik daardoor geen berichtjes meer over de nieuwe posts..... :-D

Ik zal zo even alles teruglezen. Hier in elk geval geen nieuws, nu nog steeds bezig met de pil en vrijdag staat de eerste deca prik op de planning!

Geplaatst

Tien, wat spannend!!! Ik vind je testen ook prachtig, ze lopen echt super mooi op!

Hood heel erg veel succes met wachten. Gaat het goed? Ik heb zo'n kleurboek voor volwassenen gekocht om de wachtweken door te komen... eigenlijk niets voor mij maar als ik mezelf maar goed bezig houd kan ik niet zoveel piekeren ;-)

Kinderwens2 wat een verhaal zeg... waren het dan cystes ofzo?

Valesca jouw verhaal geeft veel hoop, al twee mooie dochters! Hopen dat deze poging weer snel raak is.

Daisy nu wordt het echt spannend voor jullie, heb je goede hoop? Fijn dat je straks snel terecht kunt als het nodig is.

Femke hoe was je echo???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden