Ga naar inhoud

ICSI jan / feb 2016

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

We hebben een maand geleden gekozen om een nieuwe auto te kopen. We zouden eigenlijk niet weg gaan.

Maar mijn man heeft gisteren een trekhaak besteld en xet deze er zelf onder.

Wij hebben een caravan en hij wilt waarschijnlijk toch even weg.

Ik wil ook heel graag maar we zouden eigenlijk kiezen of nieuwe auto of vakantie.

Maar we hebben het wel echt nodig.

Jullie..gaan jullie nog weg en waar heen?

Heb zo om 11.00 afspraak voor acupunctuur.

Geplaatst

lekker hoor marjon! wij zijn in mei naar zakynthos geweest en gaan midden september weer op vakantie:) weten alleen nog niet waarheen word een last minute :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Geplaatst

Wij gaan niet meer weg in mei naar Turkije geweest en november gaan we trouwen en natuurlijk geld bewaren voor een mooie baby kamer als de zwangerschap 100% goed verloopt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Dag lieve dames!

Al een tijdje niks van me laten horen en was eigenlijk van plan om dat nog een paar dagen zo te houden, maar daar dacht mijn cyclus klaarblijkelijk anders over! Zojuist is de menstruatie doorgebroken, dat betekent dat zaterdag 6 augustus de eerste officiële dag is van onze 1e ICSI poging!! Heel spannend!

Ik heb in de tussentijd wel meegelezen met jullie dames, maar ik wilde proberen om mezelf er niet al te veel mee bezig te houden om stress zoveel mogelijk te vermijden.

@flipje ik heb je verhaal gelezen. Afschuwelijk, zoiets wens je zelfs je ergste vijand niet toe. Mijn welgemeende condoleances en ik wens je ontzettend veel sterkte met het verwerken. Ik zie dat jullie binnenkort al weer een poging gaan wagen, spannend! Moge het deze keer piekfijn verlopen.

@Minima @Marjon @piene wat een tegenslagen voor jullie zeg, ik leef met jullie mee. Goed om te zien dat jullie weer hoopvol aan de volgende ronde beginnen. Laten we maar hopen op het beste deze reis! Komt goed dames!

Geplaatst

Welkom Noor

Heel veel succes met je eerste poging

Piene:

Wel appart om mee te maken.

Kreeg naaldjes in mijn voet, buik knie polsen, voorhoofd en nek/hals voor de pijn van de stres.

Daarna 5 in mijn linker oor en 2 naaldjes in mijn rechter. Die zitten er nog in. Dag van de tp en dag erna moet ik weer terug.

Dag zelf en dag erna voelde ik mij nog het zelfde.

Nu heb ik wel meer rust deze 2 dagen maar als dat door de acupunctuur komt of doordat het tussen mijn oren zit weet ik niet.

Maar voel mij nu wel beter.

Zat er zeg maar emotioneel echt door heen. Veel stress met mijn man.

Voelde mij helemaal gespannen.

Zeg niet dat het nu weg is maar heb wel het gevoel dat het heel veel minder is.

Ik ben ook bijna gestopt met roken. 1 aan 2 sigaretten per dag. Ja ik rook namelijk ook helaas. Weet dat hier de meningen over verdeeld zijn maar lukt mij nog niet om helemaal te stoppen. Als de test ooit positief is dan stop ik denk ik wel bijna zeker met roken nu lukt het mij gewoon niet. Ook daar heeft de acupuncturist op geprikt.

2 vliegen in 1 klap.

Geplaatst

hee marjon! ik rookte ook 9 op een dag :/ bij de laatste tp ben ik helemaal gestopt met roken en moet zeggen voel me bevrijd!! heb het boek de opluchting van jan geurtz gelezen een echte aanrader!! en de stress ja dat is klote :( soms zit je in een negatieve cirkel en daar is moeilijk uit te komen! ik kon op gegeven moment alleen maar huilen en was dood en dood moe :( ben gaan hardlopen , of elke dag te wandelen fietsen enz en probeerde weer leuke dingen te gan doen (ook al met tegenzin) ook hielp het bij mij om me niet meer groot te houden bij vrienden en voel mij nu beter gelukkig en sta weer positief erin! ik weet dat dat niet zo blijft maar doe hard mijn best ervoor!

ik hoop dat mn tips je beetje helpen:)

wanneer heb je je terugplaatsing

en heb je geen last van die naaldjes dan?

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb echt al een heletijd niets meer van me laten horen.

Maar ben nu weer in de race voor icsi nummer 2.

De eerste poging en 4 cryo's zijn niet blijven plakken helaas.

Nu heb ik dinsdag mijn laatste echo en dan krijg ik te horen of donderdag of vrijdag de punctie is. Dit keer onder sedatie. Vorige keer heb ik het heel vervelend ervaren. Waren ook 26 eicellen weg gehaald. Dit keer zullen het er rond de 10 zijn perfecte score volgens het ziekenhuis. Wel ben ik zelf bang dat er dadelijk maar weinig van overblijven (cryo's).

Succes allemaal en liantje wat leuk en natuurlijk echt geweldig dat je zwanger bent!

Ik heb natuurlijk meegelezen! Maar probeer vanaf nu het weer op te pikken en te reageren. Alhoewel ik het ooit lastig vind om bij te houden haha!

Goodluck for all of us🍀

Geplaatst

o dan heb je denk wel overstimulatie gehad hood? ik had er 27 en overstimulatie zelfs zonder tp. wel 8 cryos over dus dat is fijn:)

snap dat je nu onder narcose wil hihi. spannend hoor :)

Geplaatst
o dan heb je denk wel overstimulatie gehad hood? ik had er 27 en overstimulatie zelfs zonder tp. wel 8 cryos over dus dat is fijn:)snap dat je nu onder narcose wil hihi. spannend hoor :) Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Ja had indd overstimulatie! Ruim anderhalve week niets kunnen en mogen doen. Heel veel water drinken en de terugplaatsing ging toen ook bijna niet door. De keuze was aan ons maar had wel risico als ik zwanger zou zijn dat ik dan in het ziekenhuis kon belanden. Maar 8 cryo's dat is netjes!En hoeveel heb je er nu van gebruikt of heb je nog geen tp gehad?
Geplaatst

@hood ja erg he kon ook minimaal 2 weken niks :/ ik mocht geen tp want moest al elke dag naar ziekenhuis voor echo en bloedprikken. en zat elke keer op randje van opname. was alleen maar aant overgeven o wat een ellende was dat maar inderdaad wel mooi resultaat:) jij had 4 cryos overgehouden? mn arts zei dat je beter minder eitjes kan hebben die zijn vaak betere kwaliteit dan heel veel:) maar dat was meer een gevoel van haar en konze niet hard maken! maar had er toch 8 haha

heb nu 2x tp gehad beide niet blijven zitten en 1 was niet goed ontdooid.

ben nu met progynva en utro schema begonnen en heb hopelijk over 2 weken ong de tp :)

Geplaatst
@hood ja erg he kon ook minimaal 2 weken niks :/ ik mocht geen tp want moest al elke dag naar ziekenhuis voor echo en bloedprikken. en zat elke keer op randje van opname. was alleen maar aant overgeven o wat een ellende was dat maar inderdaad wel mooi resultaat:) jij had 4 cryos overgehouden? mn arts zei dat je beter minder eitjes kan hebben die zijn vaak betere kwaliteit dan heel veel:) maar dat was meer een gevoel van haar en konze niet hard maken! maar had er toch 8 hahaheb nu 2x tp gehad beide niet blijven zitten en 1 was niet goed ontdooid.ben nu met progynva en utro schema begonnen en heb hopelijk over 2 weken ong de tp :) Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Spannend ook voor jou weer dus! Ik moest ook om de dag echo en bloedprikken waardes waaren toen wel gestegen. Erge diaree had ik dus kwam er aan de andere kant uit bij mij haha. Nou hopen op het beste dat we dadelijk allebij zwanger mogen zijn! Hoe oud/jong ben jij eigenlijk? Ik ben 25 jaar. En bij mij werd da't ook gezegt van de kwaliteit van de eicellen als deze minder waren heb je betere kwaliteit. Maar eerst zien dan geloven hoor!
Geplaatst

ja tot nu toe had ik 2 x nr 1 cryos (dat is dus de beste kwaliteit) dus daar ligt het niet aan:) en ze konden veel eitjes gebruiken. kunnen we idd kijken nadat jij je punctie heb gehad of dag zo is :d

ik ben 29 gister geworden, dus heb nog ffies de tijd

hoop dat er snel 1 blijft zitten maarja dat hoopt natuurlijk iedereem:)

Geplaatst

Oké fijn om te horen dat ik niet de enigste ben die zich zo voelt. En hou natuurlijk totaal niet van hardlopen en boeken lezen haha . Wou dat ik het allemaal leuk vind.

Dacht soms dat ik gek werd.

Maar nee voel niets van de naaldjes af en toe moet ik er even zachtjes op drukken. Dan voel ik het lichtjes.

Maja nu ben ik veel aan het werken omdat veel collega's vakantie hebben.

Maja komt goed bedankt voor je tips.

Heeej Hood jammer jou hier ook weer terug te zien ik meende dat jou laatste bericht hier positief was en hoopte dit niet te lezen over jou. Balen zeg.

Alle 5 meteen negatief dan of was het wel positief even want dat meenden ik?

Ik heb a.s vrijdag een echo en dan hoor ik of er 18 aug een cryo tp komt mits die goed ontdooid en mijn baarmoederslijmvlies goed is vrijdag.

Geplaatst

voor alle dames:ik ben op instagram een account begonnen met de naam icsiivf met quotes dus als jullie het leuk vinden kunnen jullie me volgen!

Geplaatst

Piene bij mij waren ze ook steeds van topkwaliteit dus ook geen idee waarom dat ze niet wilde blijven zitten.

Hee Marjon, nee nog nooit helaas een positieve test gehad.

Veel succes duim voor je dat alles goed verloopt! Heb je de tp in natuurlijke cyclus?

Geplaatst
Oke.Nee nu met progynova en utrogestan. Wat heb jij elke x gehad? Wel natuurlijk?
Nee ik heb bijna geen natuurlijke cyclus pcos. Dus met estradiol en utro.
Geplaatst

@piene @Marjon @Liantje dankjulliewel lieverds!!

@Marjon ben echt benieuwd of de acupunctuur een beetje zal helpen, laat het ons weten! Respect hoor, ik zou zelf zoiets hebben van, heb al genoeg naalden in m'n lijf gehad inmiddels.. haha. Maarja, gelukkig zijn we niet allemaal van die watjes hihi!

@Hood nieuwe ronde, nieuwe kansen! Spannend weer dus! Heb je een lang of kort protocol achter de rug? En hier nog 1: vind het ook altijd enorm moeilijk om het bij te houden haha.

@piene leuk, ik zal je stiekem volgen! Mijn IG account heeft teveel volgers (37K) om letterlijk te gaan volgen, dan weet meteen de halve wereld wat ik aan het doen ben. Maar ik houd het in de gaten!

En oh ja, over die kwaliteit van die eitjes mbt overstimulatie.. Hebben ze tegen mij ook gezegd: minder eitjes = betere kwaliteit.

Waar zitten jullie eigenlijk? Wij via een transportkliniek die samenwerkt met VUmc!

Spannende tijden in ieder geval voor ons allemaal. Ik zit sinds zondag aan de 3 maal daags Primolut tabletten gedurende 10 dagen. Ideaal, ik heb namelijk menorrhagie (hévige menstruaties) en het is altijd één grote ramp. Maar moest op dag 2 (wat normaal gesproken samen met dag 3 een complete natuurramp is) dus beginnen met die pil, ben vandaag al van de menstruatie af. Héérlijk. Morgen (dinsdag) begin ik met de dagelijkse Decapeptyl injecties, spannend alsnog hoor! Maar gaat me lukken, sowieso!

Succes dames, moge er een babyboom ontstaan deze ronde!!

Geplaatst

o gaat je sowieso lukken noor:) dat komt wel goed snap wel dat het spannend s:)

bij mij is het een anoniem account want niet iedereen weet het:)

ik heb volgende week dinsdag exho om te kijken of alles goed is.

Geplaatst

Hood, welkom weer! Jammer dat de cryo's niet zijn blijven plakken. En bij ons werd ook gezegd dat tussen de 6-10 eitjes een prima score is, de kwaliteit is belangrijker dan de kwantiteit! Succes met de volgende ronde!

marjon, jij ook alweer bezig voor een cryo! Hoeveel heb je er nog?

nooor, succes met prikken!

ik moet nog een week werken, dan vakantie en daarna begint mijn verlof!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden