Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zijn er hier ook 40+ers. Niet dat er verder niemand mee mag schrijven, maar zou het fijn vinden wat positieve verhalen van 40+ers te horen.

Posted

Hai Loppy,

Hier een positief verhaal.

Via ivf heb ik op mijn 40e mijn eerste zoontje gekregen en op mijn 44e mijn tweede.

Heel veel succes

Posted

Hi Loppy,

Er zijn best wel veel succesverhalen hier op het forum te vinden, van 40+-dames! Zoek maar eens in de oude topics!

Maar evengoed: ook hier een succesverhaal. Ik was 40 bij mijn tweede en derde IVF-poging, low-responder maar desondanks (blijvend) zwanger van de derde IVF-poging. Bevallen op mijn 41ste. Daarna besloten niet meer de MMM in te gaan voor een tweede, wel nog een keer spontaan zwanger geweest maar helaas is dit geëindigd in (weer) een missed aborion en curettage.

Heel veel succes lig bij de behandeling!

Posted
Hai Loppy,Hier een positief verhaal.Via ivf heb ik op mijn 40e mijn eerste zoontje gekregen en op mijn 44e mijn tweede.Heel veel succes
Wat een fijn bericht Rachel, op je 44e nog een 2e. Je kijkt toch best veel op internet en dan zie ik een paar succesverhalen van jaren geleden. Wij net de tp van blastocyste gehad (tp na 5 dagen, maar geen cryo's) en nu die verschikkelijke wachtweken. je denkt van alles te voelen maar dat zijn vast de hormonen 😢
Posted
Hi Loppy,Er zijn best wel veel succesverhalen hier op het forum te vinden, van 40+-dames! Zoek maar eens in de oude topics!Maar evengoed: ook hier een succesverhaal. Ik was 40 bij mijn tweede en derde IVF-poging, low-responder maar desondanks (blijvend) zwanger van de derde IVF-poging. Bevallen op mijn 41ste. Daarna besloten niet meer de MMM in te gaan voor een tweede, wel nog een keer spontaan zwanger geweest maar helaas is dit geëindigd in (weer) een missed aborion en curettage. Heel veel succes lig bij de behandeling!
Hoi Beanie,Wij zijn ook al blij als ons 1 kindje gegeven is hoor. maar geen, dat lijkt mij zo zwaar. Ik was in Nederland ook een low responder en nu in België veel betere resultaten. Maar dan kijk ik naar de slagingspercentages voor een blastocyste van 5 dagen (wat doe ik mezelf aan) en zie dan alsnog lage cijfers 😣 had jij cryo's?
Posted
Hoi Beanie,Wij zijn ook al blij als ons 1 kindje gegeven is hoor. maar geen, dat lijkt mij zo zwaar. Ik was in Nederland ook een low responder en nu in België veel betere resultaten. Maar dan kijk ik naar de slagingspercentages voor een blastocyste van 5 dagen (wat doe ik mezelf aan) en zie dan alsnog lage cijfers  had jij cryo's?

Zo staan wij er ook in.... Als ik jonger was geweest waren we zeker nog voor een tweede gegaan maar omdat we ons dagelijks realiseren hoe ontzettend gelukkig we mogen zijn dat we dit ene mooie jongetje in ons leven hebben mogen verwelkomen is het geen issue.

Volgens mij hangt er ook veel af van de medicatie die je gebruikt. Spuit je in België meer dan in Nederland is toegestaan? Ik spoot meer dan nu mag (ondanks dat ik drie behandelingen in NL heb gehad, maar wellicht dat pas daarna dat maximum is ingesteld), iig de tweede en de derde poging. De laatste poging was het resultaat het beste, met een combinatie van Menopur en Gonal-F. Ik had elke keer maar 3-5 eicellen, de eerste en laatste poging top-embryo's terug maar de rest niet geschikt voor in de vriezer. Dus nooit cryo's gehad. De eerste poging was ik (ook) zwanger maar toen ging het helaas mis na een eerste goede echo. De laatste poging heb ik 2 embryo's terug gekregen (altijd op dag 3) en die waren beiden ingenesteld, uiteindelijk heeft 1 het gered. En dat is dus mijn zoontje van nu al weer bijna 3 jaar oud.

Is bij jou alles uitgezocht? Stolling, schildklier etc? Heb je wel eens een pipelle laten doen of overwogen? Gebruik je ondersteunende medicatie? Heb je het lange of het korte schema? Toeval of niet, mijn laatste poging volgde ik in tegenstelling tot de eerste 2 pogingen het korte schema voorafgegaan door ruim een maand pilgebruik. Ik hoefde minder lang te spuiten voor gelijkmatig groeiende follikels. De laatste poging heb ik ook een pipelle laten doen in de cyclus voorafgaande aan de cyclus waarin ik weer ging spuiten. En ik ben na TP gestart met Ascal (kinderaspirine). Overigens heb ik een stollingsafwijking, ik heb ook tot na de bevalling mezelf moeten injecteren met bloedverdunners (wat ik er uiteraard graag voor over had!).

Wat spannend, voor jou, nu op het wachtbankje.... Was dit een verse TP? Hoeveel heb je er terug laten plaatsen? Wel een dag 5 embryo, dat zegt toch ook wel wat over de kwaliteit! Ik duim voor je, dat deze poging raak is! Hoe lang nog tot je mag testen? En heb je cryo's?

En dat voelen, zo lastig... Zeker met de bolletjes! Ik weet nog dat ik de laatste poging niks wilde voelen, voor mijn gevoel zou ik nooit meer dichter bij een zwangerschap komen dan dat dus testen wilde ik ook niet! Moest wel op de testdag, was nl voor de sluiting met kerst. Gelukkig mocht ik na een positieve urinetest ook bloed laten testen en een week later weer.

Posted

Hoi Beanie, Dank je voor je antwoord. Je omschrijft herkenbare dingen. Ik heb een kort schema na maand pil gebruik. Decapeptyl (halve spuitjes, twijfel even over hoeveelheid) en 300 menopur. Ik had 6 eitjes (waarvan 5 rijp) 2 bevruchtingen. Dag 5 had ik 1 blastocyste over. Ik ben gewoon niet goed van de spanning. Huilen, erg depri, bang en boos. Ik doe zo mijn best om positief te blijven want wil voorkomen dat ik weer zo teleurgesteld ben. Wat fijn dat jij een zoontje hebt aan het einde van de rit. Dat hoop ik voor iedereen voor. Weet nog nieteens wanneer ik zelf wil testen! Op bloedtest zhuis nog een week wachten maar weet niet hoe het zit met blasto na 5 dagen. Stolling? Nee dat is naar mijn idee niet getest. Schildklier is prima. Wat is precies een pipelle? Heb het eerder gehoord maar nooit aangeboden. Ook over kinderaspirine is niets verteld. Heel veel geluk en dank je voor je uitgebreide verhaal. Duim je met me mee? Liefs loppy

Posted

Hi loppie,

ben nog geen 40, maar was ook in uz Gent onder behandeling. Daarvoor in Duitsland omdat we daar woonden. In Duitsland bij vier icsi's alleen de laatste keer cryos van twee dagen ingevroren. Echter de verse was super en onze zoon is daaruit voortgekomen. Toen voor de tweede naar uz Gent, omdat we weer in nl waren. Ik had zeven eicellen, vier bevrucht en had er een hard hoofd in, omdat onze embryo's nooit dag vijf hadden gehaald. Ik zei dr Peters nog, zullen we de behandeling maar afbreken en opnieuw gaan spuiten? Wat zij onzin vond. Een heeft het uiteindelijk gehaald met de slechtste kwaliteit. Ze zeiden mij dat je dan nog wel 20 % kans had op zwangerschap....uiteindelijk is wonder boven wonder onze dochter daaruit geboren! Dus als je op dag vijf een embryo over hebt, de moed niet opgeven!! Dit was trouwens onE eerste icsi in Gent.

oh ja, en ik was ook nog ziek tijdens de behandeling, diarree, overgeven, duizelig , moe, etc. Huisarts zei toen dat ik misschien wel zwanger was en dat dat de innesteling was. Ik vond het wel erg makkelijk van mijn huisarts, omdat hij wist dat ik in behandeling was. Maar hij had wel gelijk..,

houd de moed erin!!!

Posted

Hoi Loppy,

Ik kwam na lange tijd weer even op het forum kijken. Ook hier een succes verhaal. Op mijn 45 ste bevallen van een zoon middels ECD in Spanje. Dit na een aantal mislukte ICSI pogingen in duitsland.

Succes!

Posted

Hoi sas,

Wat een lange weg is dat voor je geweest. Dan lees ik dat je naar Cyprus ging en het zaad er niet was aangekomen. Wat verschikkelijk maar toch een zoontje Sam :-) ik nu zwaar in de stress want 7 dagen na tp van blastocyste wat bruin verlies. Niets dramatisch maar hoop wel wat het niet doorzet.

Jij nog tips voor de wachtweken? Hoe bleef jij normaal? Ik word helemaal gek

Posted

Hoi penny, sorry voor mijn late reactie maar had dat inlog problemen. dank je voor je uitgebreide verhaal. Fijn hè in gent? Hier in nederland liep het allemaal wat anders dus ben blij dat wij de stap hebben genomen. Ik heb niets gehoord over hoeveel % kans.

Alles was zo goed te doen, spuiten, punctie en tp maar die wachtweken???? Verschikkelijk! Had nu bij het inbrengen van utrogestan (met zo'n plastic ding) ineens wat bruin verlies. Kan dat 7 dagen na tp van innestelling komen? Hoe snel nesteld een blasto zich in? Vind het zo fijn hier even mijn vragen te stellen want in mijn omgeving helaas niet zo veel steun.

Posted

Hi loppy,

dat zou kunnen. Ik was een week na de tp zo ziek...het beste is op fit moment (hoe moeilijk ook) op andere dingen te focussen. De behandelingen waarin ik het relaxed was, waren succesvol. Ik was bij nummer 2 nog bezig om af te vallen en gezonder te worden. Had niet verwacht dat het meteen zou lukken, dus was toen heel verbaasd. Bij nummer 1 was ik tijdens het spuiten nog een weekendje wezen skiën...

veel succes!!!

Posted

Ik weet het. Je voelt van alles maar het kan ook van alles zijn. Vandaag niets! Komt menstruatie toch/blijft het weg. Rustig afwachten vind ik moeilijk maar ga nog niet testen hoor.

Posted

Dank je wel maite, ik nu op wd 10 nog negatief en had van een blasto toch al een positieve test moeten hebben als het gelukt was? Lief dat je voor me wil duimen :-) jij ook in wachtweken?

Posted

Nee ben nog bezig met simulatie van de follikels. Waarschijnlijk donderdag punctie of pick-up zoals ze dat in België noemen.

Posted

Hoi Maite, spannende tijd voor je zeg. Donderdag de pick-up? Bij welk ziekenhuis in België? Is het je eerste pick-up? Valt allemaal reuze mee hoor (vond ik). Bij mij helaas niet zo'n goed nieuws want menstruatie is begonnen :sad: Heel veel succes voor je donderdag. Ik ga nu voor jou duimen :goodluck:

Posted

Nee Loppy! Wat balen voor je!

Voor ons inderdaad donderdag de pick-up. Morgen moet ik bellen hoe laat die zal zijn en om te horen hoe laat ik de Pregnyll morgen moet spuiten. Het is inderdaad mijn eerste pick-up dus best wel spannend haha. Het spuiten van hormonen dat is inmiddels wel "gesneden koek", maar de pick-up is weer wat nieuws. Maar goed, ik laat het allemaal maar op me afkomen. Ik heb in elk geval vrij geregeld voor de hele week na de pick-up dan weet ik zeker dat ik rust heb en kan herstellen als het toch tegen zou vallen.