Jump to content

Ivf / bloeding

Sfa

Recommended Posts

Hallo

Ik ben hier niet zo goed in maar weet niet zo goed wat ik nu moet

Mijn vriend en ik hebben 2 jaar geleden onze ongeboren zoontje verloren

Hebben heel erg lang tijd nodig gehad om als gezin er boven op te komen voor zover dat lukt

Nu zijn we dit jaar in mei begonnen met ivf

De eerste terug plaatsing hebben we gehad

En dat is mislukt

Nu zijn we er erg kapot van

Maar ik voel me lichamelijk niet goed en nu vraag ik me eigenlijks af hoelang het normaal is dat je bloed als het niet gelukt is

Mijn ongesteld heid is normaal 4 dagen

En bloed nu al vanaf woensdag 27 juli dat zijn nu al 10 dagen

Kan iemand me vertellen of dat normaal is

Als ik bel naar de docter krijg ik alleen maar te horen dat ik naar de kliniek moet belle wand zij hebben er geen verstand van en als ik de kliniek bel zeggen ze ja even aankijken en zolang je geen koorts heb zal er vast nix aan de hand wezen

Mvg

• Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hoi sfa

Ik heb net beide verhalen van je gelezen wat heftig hoor.

Waarom hebben ze operatief jullie kindje moeten weg halen?

Het kan zijn dat je langer bloed je lichaam kan anders reageren ivm alle hormonen.

Welke kliniek loop jij?

Groetjes Lianne

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• 3 weeks later...

hallo lianne

bedankt voor je reactie

normaal heb je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap in je eileider zitten

bij mij zat het tussen de eileider en de baarmoeder in aangehecht op een spier

ze hebben mijn eileider en een stukje baarmoeder moeten verwijderen

wat ik heb begrepen is dat er tijdens de operatie het ineens gecompliceerder bleek te zijn dan dat ze dachten

ik ben de 2de persoon waar dit ooit bij gevonden is

ze kunnen de baarmoeder niet hechten dat is net als bij een tong dat blijft door bloeden

ze hebben een soort visnet moeten weven om het bloeden te stopen

en het was de vraag op het inwendig niet weer ging bloeden

ze zouden tijdens de operatie een snee van 1 cm maken toen ik wakker werd bleek ik van links naar rechts open gesneden 15 cm

heb 15 week aan zware morfine gezeten de eerste 8 week op bed en de laatste weken in een rolstoel en uiteindelijk achter een rollator

heb in die 15 week niet voor mijn dochter kunnen zorgen die was bij oma

en aangezien we geen thuiszorg kregen hebben mijn vriendinnen mij verzorgt gedoucht en huishouden gedraaid

zag mijn dochter 10 - 15 min op een dag

als mijn vriend s avonds thuis was had hij nog geen rust van het werk en had ook geen tijd om verdrietig te zijn hij moest mij s avonds en s nachts verzorgen hij sliep soms nachten niet om er voor mij te zijn en dan door weer naar zijn werk

emotioneel is het al zwaar als je een kindje verliest maar nog zwaarder door hoe je behandeld word door mensen en het ziekenhuis

je bent niks meer dan een nummertje of stront (sorry voor de uitspraak)

ik werd voor en na de operatie bij een baby op de kamer gelegd terwijl wij wisten wij zijn zo ons kindje kwijt komt er iemand na je toe niet huilen doe maar rustig morgen ben je alles weer vergeten

ja zij vergeten ons maar wij vergeten dit nooit meer nu 2 jaar verder heb ik het er nog steeds heel erg zwaar mee ze hebben geen idee

nu hebben ij 2 jaar uitgezocht waar willen wij een behandeling laten doen waar voelen wij ons prettig

kies je voor een ziekenhuis of rij je een stuk verder en kies je voor een kliniek

onze keuze is uit gegaan naar nijbarrahus ze hebben nu 4 jaar op rij de prijs gekregen dat ze de beste zijn

en wat wij since mei mee gekregen hebben kwa betrokkenheid van de kliniek alleen maar liefde warmte interesse netjes schoon de telefoontjes de reacties na de punctie die je over de gang heen hoort juichen het zijn er 12 zo blij ze voor je zijn

het is ons dan nog niet gelukt

maar deze mensen hebben ons zo veel hoop gegeven en dat we gewoon hemmo en sanne dat we heel graag een kindje willen maar ook verdrietig en angstig zijn

wanneer ij het niet weten vangen zij ons op

als ik iets niet vertrouw kunnen we direct terecht ook al is er niks en zit het in ons hoofd

(sorry voor het lange bericht ik moet leren praten en opener zijn ik doe mijn best)

waar gaan jullie dan heen lianne?

Sfa

Wat een heftig verhaal kan me voorstellen dat je artsen niet meer vertrouwd. Heb er ook nog nooit iets van gehoord.

Wij zaten in de fertiliteitskliniek in Hengelo en Zwolle waar wij ook heel fijn behandeld werden.

Ben nu bijna 11 weken zwanger na de derde ivf poging van een cryo deze was matig de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Hebben jullie al een behandeling gehad?

Ik zelf vind het heel fijn om op dit forum alles te delen de vrouwen maken allemaal bijna het zelfde mee.

Ik hoop voor jullie dat het snel resultaat heeft.

Vanmiddag mag ik weer naar de verloskundige kan ook niet wachten ben toch weer zenuwachtig heb al twee miskramen gehad dan wel in een vroege stadium.

Ohh super 11 week gefeliciteerd wat fijn voor jullie

Ja waren het vertrouwen goed kwijt

Ja heb iets langer dan 1 week geprikt punctie gehad dat vond ik echt een hell trouwens ze zaten vast heb jij ook zoon last gehad met de punctie?

Had 12 eitjes en mn vriend 22 miljoen slechte zaadjes en 90 miljoen hyper actieve perfecte zaadjes

In het lab waren 10 bevrucht waarvan 8 goeie boven de 9 cellig

Hebben 1 terug plaatsing gehad 2 dagen naar de punctie

Ik ben ook echt misselijk geweest last van mn borsten alles en kreeg een bloedprop waarvan ze dachten dat het innestelings bloed was en 2 dagen later schrok ik wakker met steken in mn buik en overal bloed toen was het dus weg

Moeten nu een maand wachten en dan zouden we het weer mogen proberen

Maar ben super bang ben 25 nog maar 2 pogingen en als dat niet lukt weet ik dan al dat ik nooit geen 2de kindje zou krijgen maar mn vriend nooit geen kindje zou kunnen geven en gaan 100001 dingen en vragen door mijn hoofd

Bang dat hij er niet mee zou kunnen leven of het mij kwalijk zou nemen

En weet niet zogoed wat ik moet met mn gevoel en de mensen om me heen word ik gek van

Je hebt er dus 10 bevrucht en de overige 9 zijn de vriezer in gegaan als ik het goed begrijp dan moet je eerst deze proberen en dan heb je nog kans dat je wel zwanger word de hoop niet opgeven hoor. Bij mij ligt het probleem ook en mijn vriend neemt me ook niks kwalijk al heb ik er zelf wel zo over dacht nam het me zelf erg kwalijk heb ook hulp gezocht bij maatschappelijk werkster ze heeft me echt goed geholpen voelde me totaal geen vrouw meer. Het is niet jou schuld he dat heb ik nu ook geleed. Mijn vriend heeft me ten huwelijk gevraagd in mei toch een teken dat hij niet weg loopt. Je moet wel samen er over praten dat heb ik ook niet gedaan dat werd wel een probleem.

En ik ben nu zwanger van een matig cryo eitjes dus goed of slecht zegt helemaal niks je lichaam moet het zelf doen

Ja dat is het probleem hij is de liefste man van de wereld en er is niemand die ik meer vertrouw dan hem

Hij zorgt voor mijn dochter alsof het zijn eigen dochter is

Ik weet waarom we het via ivf moeten doen

Ik heb de vader van mijn dochter vertrouwd en daarom zijn mijn vriend en ik ons kindje verloren om een fout die ik gemaakt heb toen ik 18 was en goed gelovig na alles wat hij me lichamelijk aan dee

Moet ik branden met verdriet en haat

Ik neem het mezelf kwalijk dat ik iemand me zoiets heb kunnen laten aandoen

Ik heb hulp gezocht al jaren via politie maatschappelijk werkster interspy psy q docter psychiater en therapeut aan huis vechtsport

Via die weg gaat het me nooit lukken

Heb het geprobeerd via familie en vrienden niemand begrijpt het dat het zo complex is dat het niet alleen het verlies van kindjes zijn ze snappen niet dat het zo zwaar is of dat het moeilijk is met mijn verleden om uberhoubt zover te zijn gekomen om een man te vertrouwen om weer een docter te proberen te vertrouwen mensen die zeggen dat het anders ziek zou zijn geweest of dat ze voor je bepalen dat je niet mag rouwen ag jullie zijn nu 2 maand verder je moet je er nu over heen zetten mensen praten zo makkelijk en zijn keihard

Ik heb heel veel mensen de rug toe gekeerd

Maar op dit moment weet ik niet meer hoe ik die boosheid kan uiten

Ik had zoveel hoop nog dat het gaat lukken maar dan word je weer de grond in getrapt

Ik vind ook dat mensen te weinig afweten van ivf en wat dat inhoud en betekend dat een embryo niet een eitje en een zaadje is maar zoveel meer het is een kans 3 kleine beetjes hoop en dat die heel klein zijn maar wel belangrijk

Dat wij net zoveel man of vrouw zijn als mensen die het wel op de normale manier kunnen maar dat we ook net zoveel waard zijn en dat het niet grappig het gaat om mensen levens gevoelens een zoon dochter broertje of zusje het moet geen verschil maken of je al een kindje hebt of niet dat je genoegen moet nemen met minder omdat je al 1 hebt

Heb altijd veel met mn uiterlijk gedaan en toch met deze jaren zie ik dingen die anderen niet zien de uitdrukking op het gezicht veranderd hoe je de verdriet in mn ogen kan aflezen wat ik bedoel is mensen zien de mooie kleding de make-up op je gezicht je haren netjes en toch zie je er het zelfde uit maar het gevoel erbij is anders

Zie het niet alleen bij mezelf maar ook de mensen om me heen bekende vreemde ik vind het hard verscheurend dat mensen elkaar zoveel verdriet doen

Wat een verhaal je hebt al een behoorlijk leven achter je rug op z'n jonge leeftijd dan is het ook niet raar dat jij je zo voelt.

Hoe voel jij je vandaag? Misschien helpt het om op een boxzak je zelf te uiten. Ik ben er gewoon stil van.

Bij mij zie je het ook heel erg in het gezicht hoor heel wat rimpels erbij gekregen na al die zorgen. En hier hebben we ook heel wat mensen van ons lijstje afgeschrapt zo zie je aan wie je wat hebt. Wij hebben meer aan onze vrienden en buren gehad dan aan familie niet onze ouders en zussen hoor die waren er altijd. Dat zie je ook terug op onze trouw dag alleen onze gezinnen opa's en oma en de goeie vrienden inclusief de kids zijn er met ons in totaal maar 50 personen. Ben zo klaar met mensen en het zinnetje komt wel goed. Je ziet iedereen zwanger raken om je heen zo pijnlijk.

Januari had ik net een week de miskraam achter me rug verteld me jongste zusje dat ze zwanger was kon echt niet blij zijn deed als of heb haar ook echt een aantal weken ontweken.

Maar ben nu heel blij met me kleine neefje waar ik ziens veel van hou. Nu krijgen we ons eigen wondertje waar we echt 4 jaar voor hebben gevochten. Wij ivf/ icsi vrouwen moeten heel veel geduld hebben.

Ja klopt

Ik voel me moe maar mn periode is net doorgebroken dus zal daar door komen

Moeten nu de keus maken deze maand terug plaatsten of wachten we nog even een maandje

Ohhh jullie hebben dat ook die rare mensen geschrapt

Ik heb alleen wat aan mijn moeder die snapt het ook niet dat zegt ze zelf ook maar ze ziet mijn pijn weer net als bij de operatie

Is ook zwaar voor haar natuurlijk

Moet er niet aan denken dat me dochter zoveel verdriet en pijn heeft

Ohh lekker intiem getrouwd ja dat zou ik ook wel willen

Oohhh weet precies wat je bedoel kon ze wel wat doen al die zwangere vrouwen of mensen die kinderen nemen bij een pakje boter en de kinderbescherming ze afpakt en gewoon weer een nieuwe maken bahh

Ja kan me voorstellen dat dat heel erg moeilijk is geweest na je miskraam maar ze snapte het wel lijkt me?

En ik denk dat het ook niet het gevoel is van het een ander niet gunnen meer waarom zij wel en wij niet

Maar hoe was het gister gegaan?

Heb je een echo gehad?

Alles goed?

Mijn zusje begreep me wel hoor ze was ook altijd erg voorzichtig als ik erbij was. Mijn moeder het zelfde alleen begreep ze het wel zag ook mijn pijn en verdriet zal ook altijd een litteken blijven hoop zo dat deze ene gezond op de wereld komt dan heb ik er ook vrede mee mijn vriend ook. Wij hebben samen besloten dat dan ook hier bij blijft.

En het is een ander niet gunnen maar je wilt zelf zo graag en dan altijd zo nep blij zijn voor ander.

De echo was super heel mooi en hij of zij was heel druk bezig we mochten zelf een filmpje maken echt heel leuk z'n gelukkig moment ze nam ook echt de tijd we hebben we 20 min gekeken naar onze hummel.

Sorry voor mijn late reactie

We waren een paar dagen weg

Ohhh wat fijn dat jullie zolang hebben mogen kijken

Mooi is dat om te zien he

Wij zijn maandag heen geweest voor een echo on te kijken of mn eierstok rustig was en er geen gekke dingen waren

Was gelukkig allemaal goed

Dus hopen dat we deze maand voor poging 2 kunnen gaan

Heb ook te horen gekregen dat een punctie 1 poging is dus alle goeie eitjes terug geplaatst kunnen worden wij dachten 3 terug plaatsingen en dat het dan klaar zou zijn als het niet lukt

We moeten vrijdag weer heen voor een echo kijken of we klaar zijn voor terug plaatsing

Ben nu alweer super zenuwachtig

Maar gelukkig hoef ik niet meer te prikken ze gaan het met mn natuurlijke cyclus proberen

Hoe gaat het nu met jou?

Oh klopt alles wat er in de vriezer ligt is bonus dat scheelt weer. Hoeveel hebben cryos hebben jullie nog?

Lekker toch een paar dagen weg gaan samen even ontspannen.

Wij mochten ook de minder goeie en de slechte eitjes on laten vriezen daar hebben wij ook voor gekozen ik ben zwanger geraakt van een matig eitje de wonderen zijn de wereld niet uit hou vol en hou moed en ik heb het ook in een natuurlijke cyclus gedaan alleen pregnyl gespoten vond het heerlijk.

Hier gaat het goed vanmiddag gaan we het mijn opa en oma vertellen dan weet iedereen het. We hebben bewust gekozen pas met 12 weken omdat mijn oma heel negatief is en had het gevoel dat haar energie slecht voor me was telkens als ze het eerder wist ging het mis.

Spannend nieuwe ronde duim voor jullie.

We hebben nu nog 9 in de vriezer 6 goeie boven de 9 cellig en 3 matige

Wij wisten dat niet dus zijn zooo opgelucht

Ja was wel fijn zijn bij landgoed ezerwold in almen en landgoed de rosep in oisterwijk geweest heerlijk van de natuur het eten en de welnes genoten was een end rijden maar meer dan waard

Ja ik denk dat dat al een heel end gaat schelen via normale cyclus

Ohhh spannend hoop dat ze nu positief kan zijn

Maar je hebt gelijk negatieve energie is zo slecht

Wij vertellen nu ook niemand meer dat we weer begonnen zijn word daar heel onrustig van negativiteit

Dankje ja is ook spannend maar heb wel weer hoop en dat is het belangrijkste

Snap alleen nog niet alles nu omdat na de punctie word het 2 dagen later terug geplaatst maar als ze nu met de echo zeggen dat mijn lichaam er klaar voor is hoeveel dagen duurt het dan dat de terug plaatsing ongeveer is?

Ligt eraan op welke dag ze zijn ingevroren meestal als je hoort dat het goed is moet je pregnyl spuiten en dan 4 of 5 dagen later de terug plaatsing. Gaat vrij snel voor de terug plaatsing krijg je eerst een telefoontje hoeveelste eitje ze hebben ontdooit en het slechte nieuws kan zijn dat er geen goed ontdooit en verder deelt. Dat hebben wij namelijk gehad. We hadden 11 in de vriezer geen een van de 11 was goed dat was echt een klap in mijn gezicht grond zakte onder me vandaag.

• 2 weeks later...

Ooh wat spannend heb je medicatie gebruikt of gaan jullie op de natuurlijke manier de terug plaatsing doen? Hoe voel jij je verder?

Hier gaat alles goed af en toe maagzuur vooral in de ochtend.

Geef de hoop niet op he ik heb iemand leren kennen zij kwam medicatie bij mij ophalen hun waren ook al een tijd bezig 4 behandelingen gehad gister positief getest geluk komt wel alleen moet je soms lang opwachten. Denk aan jullie

We doen het natuurlijk maar dinsdag moest ik wel prignyl spuiten

Was super nerveus en zenuwachtig vanaf gisteren maar na het telefoontje van het ziekenhuis werd ik weer rustig eerste eitje is al goed ontdooit

Ben wel heel erg moe na de prik

Ohhh maagzuur vreselijk pepermunt en pepermunt thee hielp bij de zwangerschap van esmee heel erg

Medicatie ophalen??

Ohhh super om te horen dat het weer lukt bij iemand

Ik spreek eigenlijks alleen jou op de site

Vind het prettig om mn ei bij je kwijt te kunnen

Aaaah dat is lief

Morgen om 12:55 hebben we de afspraak

Ben nu wel rustig maar kan niet slapen

Fijn de natuurlijke manier vond ik wel hoor en wat goed dat het eerste eitje meteen ontdooit is zie het als een bonus heb je weer extra. Ik had de pech na de eerste behandeling dat alle 11 eitjes niet uit de ontdooiing kwamen was er kapot van. Onthou goed ook al is het een matig eitje er kan een zwangerschap ontstaan ik ben ook zwanger geworden van een matig eitje geef niet op.

Duim voor jullie en denk aan jullie. Waar moeten jullie naar toe voor de terug plaatsing.

Ik sliep ook slecht hoor en was altijd ziek van de zenuwen vreselijk viel soms bijna flauw van de stres.

Daar was ik ook heel erg bang voor dat niks goed zou ontdooien

Heb hoop

Rijden nu naar mn schoonzusje esmee weg brengen begin nu toch echt zo zenuwachtig te worden ben gewoon ziek er van

Isala zwolle hebben we de terugplaatsing

Wij zaten in Hengelo bij de fertiliteits kliniek.

Ik heb eigelijk geen idee wat 24 cellig in houd maar dat zal wel een topper zijn dat is altijd het enige wat onthield.

Spannend vanaf morgen beginnen met tellen 25 september test datum?