Ga naar inhoud

Ivf / bloeding

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Via de app als je wilt antwoorden staat er links een + daar op drukken dan kon ik een foto toevoegen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Is het zo dat je nu ook van de eerste dag van je menstruatie moet rekenen?

Of is dat alleen op de natuurlijke manier zo?

Geplaatst

Als je straks zwanger blijkt te zijn dan bereken vanaf je laatste dag van je menstruatie.

Hoe voel jij je verder

Geplaatst

Laatste waarom via ivf laatste dan?

Ik dacht altijd eerste die heb ik ook opgeschreven laatste weet ik niet zeker 4 of 5 dagen geweest is

Kramp in mn buik maar denk omdat ik zo zenuwachtig ben geweest en ben super moe

Hoe voel jij je dan?

Geplaatst

De menstruatie die je net hebt gehad voor je begon aan de terug plaatsing die moet je hebben.

Krampen kan ook van de terug plaatsing komen had ik ook heel erg hoor zakt wel af.

Hier gaat op zich goed voel me alleen niet zo heel lekker heb erge hoofdpijn weer en misselijk geworden maar goed krijg je er gratis bij mag niet klagen.

Geplaatst

Geloof je... Soms ook niet fijn hoor vanavond gingen we naar puppy cursus werd me toch raar toen we de auto instapten begon te zweten bijna flauwvallen en z'n hoofdpijn word er gek van de druk in mijn hoofd en dat al een meer dan een week. Donderdag controle bij de verloskundige ga het toch even na vragen voel me echt niet zo optimaal kan de hele dag wel slapen.

Jou eerste wachtdag zit er op heb je een beetje afleiding?

Geplaatst

Ik heb een beetje geslapen en film gekeken lopen lukte wel maar erg langzaam

Ben super moe

Ohhh nee dat klinkt idd niet erg fijn idd zo erg heb ik het bij esmee niet gehad de eerste weken

Ons kindje wat we kwijt zijn geraakt was ik ook licht in mn hoofd en flauwvallen gammel voelen alsof je al 4 week nix te eten hebt gehad

Zou het ook bij de verloskundige melden idd

Ohh trouwens ik had bij esmee elke week een urine test of ik blaas ontsteking zou hebben maar hebben nooit verder gezocht bleek gbs te hebben dat heeft 1 of de 5 vrouwen en is actief als je zwanger bent is gevaarlijk als ze het niet weten tijdens de bevalling blind kunnen ze worden en iets met de longen enzo krijgen mocht je ooit last met plassen hebben en er komt nix uit kun je vragen naar gbs test

Geplaatst

Oh dat ken ik niet gbs hebben ze het ook niet over gehad maar ik zal het in de gaten houden.

Wat kunnen ze daar tegen doen dan?

Hoe komt het dat je z'n last hebt met lopen

Geplaatst

Gbs is niet super bekent mijn docter en verloskundige wisten niet eens wat het was vond dat super slecht aangezien 1 op de 5 vrouwen dat hebben tijdens de bevalling krijg je 2 zakken antibiotica en dan gaat alles goed tijdens de bevalling voor de baby bij mij ging de bevalling zo snel dat de 2de zak telaat was en heeft esmee een infus gekregen met antibiotica

Tijdens de zwangerschap zijden mensen je bent zwanger je gaat niet dood als ik naar mezelf geluisterd had inplaats van hun geloofd dat het er allemaal bij hoorde was ik met 27 week niet opgenomen met ontsluiting de gbs in combinatie met help syndroom (zwangerschaps vergiftiging) had ik weeën en ontsluiting

Ik heb echt geleerd om na me zelf en mn lichaam te luisteren

Heb super veel kramp since de terug plaatsing

Maar heb ook een over gevoelige baarmoeder

Geplaatst

Hoe gaat het nu met je en met de krampen?

Ik zal het goed in de gaten houden je weet maar nooit.

Heb vanmiddag controle kan niet wachten. Morgen bruiloft pff geen zin in lange avond.

Geplaatst

Ja gaat goed heb geen pijn meer

Kan eindelijk weer het huishouden doen heerlijk alles schoon

Ohhhh ben benieuwd hoe je controle was

Heb je de kleine weer gezien?

Haha nee gou moe zeker

Geplaatst

Alles was goed vandaag ook de uitslagen van het bloed. Heb helaas de kleine niet gezien maar wel naar het hartje geluisterd dat was super om te horen.

Geplaatst

Ohhh super dat het goed was allemaal

Luisteren is ook zo mooi

Je kan ook zoon apparaatje voor thuis kopen he

Kan je elke x luisteren wanneer jij wil

Stelt wel gerust denk ik

Geplaatst

1182fdd03d05b9734120ba83e32d9ce2.jpg

zelfde als bij de verloskundige voor paar 10 tjes

Ja gaat nog goed nix aan de hand nog

Zaterdag lijkt alleen nog zo ver weg

Hoe voel jij je?

Geplaatst

Voor je het weet is de week al voorbij. Maandag over een week hebben wij de pret echo leek nog zo ver weg maar het is al bijna hebben we niemand verteld we hebben gezegd dat we het 10 oktober hebben verrassing.

Wij zijn nu de laatste dingen aan het regelen voor de trouw dag. Mooi afleiding.

Voel jij ook niks of anders

Geplaatst

Gaan jullie trouwen?

Wat leuk

Idd een super afleiding

Normaal lijkt de tijd super snel te gaan de tijd lijkt nu niet voorbij te gaan

Ohhh de pret echo dat is idd erg mooi

Maar zover ben je toch nog niet heen?

Ik heb die met 25 week toen gehad het was prachtig toevallig gister de foto's nog terug gekeken

Mn borsten zijn gevoelig en ben super moe

Maar durf nog niet echt te zeggen dat ik me zwanger voel ofzo de vorige terug plaatsing voelde ik me ook zwanger en de dag voor de test stote mn lichaam het af

Geplaatst

De pret echo kan vanaf 16 weken maar de 4D echo wil ook rond 25 weken doen leuk ombrengen bewaren voor later.

Nu heb je geen medicatie dat had je de vorige keer wel. Dus kan maar zo raak zijn voelt anders hoor met medicatie en zonder veel meer je eigen lichaam.

Geplaatst

Ik heb op dag 12 getest werd altijd op dag 9 ongesteld. Das was ik niet geworden dacht of ik nu test of 2 dagen later als deze nu niet positief is dan over twee dagen ook niet.

Welke dag zit je nu? Dag 9?

Geplaatst

Ja dag 9 heb vandaag een test gedaan kon niet meer wachten negatief was die maar heb geen bloeding gehad ofzo

Geplaatst

Ik heb nooit eerder getest dan dag 12. Ik heb z'n idee als je te vroeg test dat er zelf door heen gaat zitten. Heb veel teleurstellingen gelezen hier op het forum en vooral omdat ze dan te vroeg gaan testen zelf raad ik het af je word alleen maar onzekerder. Afwachten wat de natuur doet ze zeggen eigelijk niet voor niks pas dag 14.

Maar het is natuurlijk ieder zijn eigen keuze.

Nestelen van het eitje is tussen dag 6 en dag 10 kan ook zo zijn dat je nog te weinig hcg hormoon hebt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden