Jump to content
Joyce1988

Pregnyl

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn die Pregnyl gebruiken in plaats van Utrogestan. Ik heb dit veranderd omdat ik veel bijwerkingen kreeg van de mutsenbollen zowel lichamelijk als emotioneel. De verpleegkundige adviseerde mij toen om over te stappen op de Pregnyl. Dan moet je om de 3 dagen een spuit zetten ipv 3x per dag die bollen.

En ik heb me toch een last van die Pregnyl! Misschien ligt het wel aan mijn lichaam, want die is ook al niet al te dol op de Decapeptyl met de GonalF en de Menupur was al helemaal niks.

Ik had een punctie met complicaties, waar de eerste keer zo vlekkeloos ging, ging het deze keer goed mis. Ik had heel veel pijn en veel bloedverlies. De dokter schrok er zelf van. Dus ik heb tot 4 dagen daarna geen broek meer aangekunnen omdat het leek en voelde of ik een luchtballon had ingeslikt en ik kon niet lopen van de pijn. Ik kon alleen stil zitten en stil liggen. Ben hier niet mee terug naar het ziekenhuis gegaan uit angst dat de terugplaatsing dan geen doorgang kon vinden. Misschien achteraf niet zo'n goed idee.

En toen begonnen de bijwerkingen van de Pregnyl: zooooo moe, darmen die van slag zijn, wel dorst maar weinig plassen, minder eetlust, opvliegers en ijskoud, misselijk bij de gedachte aan sommige dingen of misselijk na het eten, en daarna vooral misselijk in de nacht tot ochtend en heel veel en druk dromen.. De opgezette buik is gebleven al pas ik nu wel weer in m'n broeken.

Ik ben een beetje gaan googlen, uiteraard, en las al snel dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Maar in het ziekenhuis zeggen ze er niks van dat je er zoveel bijwerkingen van krijgt en dar meerdere mensen hier last van hebben. Ik kan het ergens wel begrijpen, het zijn toch zwangerschapshormomen die je je lichaam inspuit, maar ik had nooit verwacht dat het zo heftig zou zijn.

De laatste spuit was 2 dagen terug. De dokter vertelde me dat het geen nut had om thuis te testen tot aan het bloedonderzoek omdat de Pregnyl een aantal dagen in je systeem blijft zitten en je dan een grote kans hebt op een valse uitslag.

Nog een week wachten en de uitslag maar afwachten. Ik blijf hoop houden, maar ben ondertussen mezelf aan het voorbereiden op weer een teleurstelling.

Hai Joyce

Zo wat veel ellende of niet kun je het nog bol werken in je hoofd?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij mijn eerste punctie ook veel bloed verlies had maar dat was normaal zei ze had ook veel eitjes en een dikke buik heb ik 10 dagen last van gehad. Bijwerkingen had ik alleen van deca daar kan ik niks overzeggen.

Hoop dat de terugplaatsing goed gaat of goed is gegaan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Tessa90
      Hallo,
      ik heb een nieuwe spuit Gonal F 300IE over met naaldjes. Daarnaast ook nog 3x setje pregnyl 5000IE en 7 spuiten decapeptyl. Ze liggen in de koelkast. Op te halen in Limburg.
      Wellicht fijn voor iemand die de 4e punctie zelf moet betalen
      Laat me maar wat weten,
      Tessa 
    • By Nora91
      Goedemorgen allemaal,
      Ik ben hier nieuw! Ik ben al een tijdje lid van Babybytes, maar daar vind ik niet echt informatie over mijn situatie op dit moment.
      Ik was wat aan het rondsurfen en toen kwam ik op deze site terecht. Her en der wat gelezen, maar allemaal oude berichten (2010).
      Wij zijn 3.5 jaar bezig met onze kinderwens. Tot onze eerste ivf behandeling was iedereen ervan overtuigd dat alles prima werkte zowel bij mij als bij vriendlief.
      Twee weken terug onze eerste ivf behandeling gehad na 6 niet gelukte iui's. 11 eicellen en 60 miljoen zaadcellen. Ik was nog bang dat ze zouden zeggen geen eicellen dus super blij. Met zo een aantal verwacht je toch wel bevruchting maar twee dagen later kregen we een telefoontje dat er géén één bevruchting was ontstaan! 
      Nu hadden we afgelopen donderdag een gesprek en vertelde ze ons dat er geen rijpe eicellen tussen zitten. 
      Deze donderdag hebben we nog een vervolg gesprek zodat we alles even konden laten bezinken.
      Hun plan is nu dat ik naast de decapeptyl, gonal-f 150 en pregnyl 5000, menopur ga gebruiken. En dat er een dubbele dosis pregnyl gegeven wordt. Want het kan zijn dat ik te weinig reageer op de medicatie. En menopur en dubbel pregnyl helpt bij de rijping. Ze zullen dan wel icsi gaan doen om geen risico te nemen dat de zaadcellen eventueel niet door de wand komen.
      Dit komt maar heel weinig voor dus ze kon ook geen slagingskansen geven. De kans is er ook dat dit 'bij mij past" en dan hebben we vette pech want dan moet je naar eiceldonatie gaan kijken. 
      Zijn er hier meiden die geen rijpe eicellen hadden maar met menopur wel rijpe eicellen? Of met een andere behandeling?
    • By Anne Tel
      Het is haast een vanzelfsprekendheid om deel te nemen aan Moeders voor Moeders als je zwanger bent. Toch heb ik gemerkt dat er zelfs vrouwen die met IVF of ICSI zwanger zijn geworden, nog niet bekend zijn met Moeders voor Moeders. Moeders voor Moeders zamelt urine in van zwangere vrouwen.
      De urine die Moeders voor Moeders inzamelt wordt verwerkt tot het geneesmiddel Pregnyl. Dit verloopt via een ingewikkelde en kostbare procedure. Het geneesmiddel helpt paren met vruchtbaarheidsproblemen. Zonder de hulp van zwangere vrouwen kunnen we dit geneesmiddel niet maken.
      Zoals je wellicht weet is er op dit moment een tekort aan Pregnyl. Er is overigens een synthetische variant Ovitrelle als alternatief beschikbaar. Persoonlijk wil ik liever een natuurlijk produkt gebruiken met het HCG hormoon.

Je kunt je aanmelden bij Moeders voor Moeders tot en met week 11. Je kan deelnemen vanaf de 6e t/m de 16e week van je zwangerschap. Als je deze maand deelneemt, krijg je mijn boek Paaseitjes zoeken in het AMC cadeau. Mijn boek is een ervaringsverhaal en hierin beschrijf ik de impact van IVF op mijn dagelijkse leven.

Voor meer info kijk op www.moedersvoormoeders.nl/zomeractie/

Moeders voor Moeders is ook actief op
      www.facebook.com/moedersvoormoeders. Heeft al bijna 20,000 fans. Een pagina met leuke weetjes en mooie verhalen over zwanger worden, zwanger zijn en het moederschap. Dus als je fan bent van Moeders voor Moeders, like MvM ook op facebook.

• Hoi lieve dames Ik was op vakantie met de auto 2 weken en net een dag terug. @Siepie wat verdrietig voor je..... begrijp ik goed dat je er helemaal mee stopt? Of ga je toch voor andere alternatieven?  Je hoeft er indd ook nog even niet over na te denken. Eerst maar even bijkomen van alles. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je man. Hoop dat jullie het leuk hebben gehad. @Jennie80 hoe gaat het met jou?  @Kitje en met jou? Wat mooi dat de kleine man begraven ligt in je tuin. Dan is hij toch voor altijd in de buurt. Heb je het je zoon verteld of denk je dat hij iets weet?  Ik heb veel aan je gedacht. Voel me wel bezwaard om hier te zijn, lijkt me zo confronterend voor je......vooral omdat we even ver zouden zijn. Maakt mij ook wel verdrietig dat idee 😞 @Hanniebal de laatste loodjes voor jou! Hoop dat alles goed met je gaat. Dikke knuffel voor jullie allemaal ♡
    • Haj. Vraag Hoelang duurde het voordat jij de hormonen uit je lijf hadden. Bedankt voor je bericht. Ik zag het echt niet meer zitten. Was er zo klaar mee. Ik heb nog steeds de kwaaltjes. En slik de pil weer. Ik heb gezegd tegen mijzelf als we voor de 4de keer gaan wil ik veel testen kopen. Ook 1 voor de echo zodat ik weet of het wel of niet goed is. We twijfelen ook of we er 1 of 2 terug plaatsen. Wat zou jij doen. Gr b
    • Je kunt alleen je gevoel volgen. En ik ben blij dat je gelukkig bent met je 3 jongens en ik snap daarnaast ook je wens voor nog een kindje. Het feit dat je al kinderen hebt, maakt de wanhoop voor mij wat zachter, dat we niet als enige kindloos in de vriendengroep blijven bijv. Maar een wens voor nog een kindje staat daar los van in mijn ogen. Net als dat je superblij bent voor anderen en jaloers omdat je het voor jezelf ook graag wilt. 
    • Je mag je zeggen hoor! 🙂 Het maakt allemaal weinig uit heb ik het idee. Bij de eerste IVF ronde heb ik wel baat gehad bij acupunctuur, om mijn lijf in balans te brengen.  Het is zeker goed om je zorgen met je arts te delen, zodat zij kunnen kijken of er geen medische oorzaak is. En verder moet het gewoon blijven plakken en moet je mazzel hebben. Maar tot op bepaalde hoogte is je leven maakbaar, ook dit deel, hoe graag ik je ook een magische pil zou wensen❤️ Ik geloof zelf dat het komt wanneer het de bedoeling is. Dat maakt het voor mij iets minder pijnlijk. Maar uiteindelijk is het gewoon hopen dat het je gegund is en een welkome energie hebben. De vonk van het leven moet nog steeds er zijn. En wat dat betreft geeft een IVF traject helaas niet meer dan 20% kans per maand, net als wanneer je het natuurlijk probeert. Ik duim voor je dat je het een plekje kunt geven en de volgende keer jullie ronde mag zijn. Lastig hè, dat je zelf zo weinig kunt doen, behalve goed in je vel zitten en je leven leven. Met een traan en een lach dan maar. Sterkte lieverd, het blijft bij je, maar het verdriet wordt wel wat minder rauw. Dikke knuffel!
    • Hallo Johanna82. Wij henben 3 terug plaatsingen gehad steeds posetief maar op de echo geen babytje zien vreselijk. U verhaal precies op het van de mijne. We zijn al eventjes lukken maar met innestelen lukt het niet. Heeft u tips voor mij zodat het de de 4de keer wel blijft zitten. En het uitgroeid tot een baby. Ik hoor graag van u
  • Topics

Important Information

Terms of Use