Ga naar inhoud

ICSI januari/februari 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Nou, we zijn eruit hoor! Begin april starten we met onze eerste icsi poging! Superspannend! Voor nu wens ik jullie veel succes!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

hrel spannend!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

• Reacties 330
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Johanna spannend hoor! Succes met alles. Komt goed.

@poekie al een tp gehad? Jij moest ook vandaag toch?

Wij hebben vandaag de tp gehad en er worden 5embryo's ingevroren.. hopen dat ze ook alle 5 goed blijven maar dat horen we over een paar weken. Maar eigenlijk vooral hopen dat we die helemaal niet nodig gaan hebben. Nu weer twee weken afwachten.. 😥

Geplaatst
@Johanna spannend hoor! Succes met alles. Komt goed.

@poekie al een tp gehad? Jij moest ook vandaag toch?

Wij hebben vandaag de tp gehad en er worden 5embryo's ingevroren.. hopen dat ze ook alle 5 goed blijven maar dat horen we over een paar weken. Maar eigenlijk vooral hopen dat we die helemaal niet nodig gaan hebben. Nu weer twee weken afwachten.. 😥

Dat was de bedoeling ja... alleen hadden we niets om terug te plaatsen... dat was ff een domper. Bij jou alles goed gegaan?

Geplaatst
@Johanna spannend hoor! Succes met alles. Komt goed. @poekie al een tp gehad? Jij moest ook vandaag toch? Wij hebben vandaag de tp gehad en er worden 5embryo's ingevroren.. hopen dat ze ook alle 5 goed blijven maar dat horen we over een paar weken. Maar eigenlijk vooral hopen dat we die helemaal niet nodig gaan hebben. Nu weer twee weken afwachten.. 😥Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Spannend Lisa is alles goed gegaan ? Je hebt er dus nog 5 over nu afwachten of ze blijven doordelen en de beste gaan de vriezer in? Bij ons gingen ze de vierde dag de vriezer in en we kregen 12 dagen later de brief met de informatie erover thuis.
Geplaatst

Oh nee toch. Wat super k*t!! Hopelijk gaat het een beetje met je. Sterkte meis! Weet je al hoe het er nu verder uitziet?

Bij mij wel alles goed gegaan, geloof ik. Alleen heb ik nog steeds kans op overstimulatie dus moet ik de rest van de week nog rustig aan doen en veel water drinken..

Geplaatst
Dat was de bedoeling ja... alleen hadden we niets om terug te plaatsen... dat was ff een domper. Bij jou alles goed gegaan?
Wat balen zeg! Dit was jullie eerste poging? Is er dan niks bevrucht? Hoeveel eitjes hebben ze bij je weg kunnen halen? Ontzettend klote meis, neem ff de tijd om dit te verwerken. Een grote teleurstelling. 😞🌸
Geplaatst
Wat balen zeg! Dit was jullie eerste poging? Is er dan niks bevrucht? Hoeveel eitjes hebben ze bij je weg kunnen halen? Ontzettend klote meis, neem ff de tijd om dit te verwerken. Een grote teleurstelling. 😞🌸

Dit was onze eerste poging, 12 eitjes bij punctie waarvan 10 rijp en 8 bevrucht. Daar was vandaag (dag 5) dus niets van over.

De tijd nemen zeker, weinig keus ook, moet toch eerst een normale cyclus tussen zitten. Tnx voor je berichtje

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst
Oh nee toch. Wat super k*t!! Hopelijk gaat het een beetje met je. Sterkte meis! Weet je al hoe het er nu verder uitziet?

Bij mij wel alles goed gegaan, geloof ik. Alleen heb ik nog steeds kans op overstimulatie dus moet ik de rest van de week nog rustig aan doen en veel water drinken..

Ja kut is het zeker. We hebben een afspraak half maart voor evaluatie. Dan maar weer verder kijken...

Geplaatst

Poekie, dit is herkenbaar! Wij hadden het bij poging 1 ook. Er is niets overgebleven om terug te plaatsen of in te vriezen. Neem de tijd om deze domper te verwerken en zoek afleiding. Hoop dat de evaluatie jullie weer een stapje verder brengt!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Dit was onze eerste poging, 12 eitjes bij punctie waarvan 10 rijp en 8 bevrucht. Daar was vandaag (dag 5) dus niets van over. De tijd nemen zeker, weinig keus ook, moet toch eerst een normale cyclus tussen zitten. Tnx voor je berichtjeVerstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Doe je het traject in België? Dat ze 5 dagen wachten met terugplaatsen. Bij mij is het 3 dagen. Maarja dan weet je alsnog niet of ze in je buik wel doordelen. Het is allemaal zo'n ontwetendloos proces. We moeten alles maar overlaten aan de medici en de natuur. Heel oneerlijk dat andere zo patsboem zwanger worden en zelfs voorzichtig moeten zijn als ze seks hebben voor t geval dat.... ik leef met je mee Meis, vindt het heel erg voor jullie. Sterkte 🌸🌸🌸 knuffel !
Geplaatst
Doe je het traject in België? Dat ze 5 dagen wachten met terugplaatsen. Bij mij is het 3 dagen. Maarja dan weet je alsnog niet of ze in je buik wel doordelen. Het is allemaal zo'n ontwetendloos proces. We moeten alles maar overlaten aan de medici en de natuur. Heel oneerlijk dat andere zo patsboem zwanger worden en zelfs voorzichtig moeten zijn als ze seks hebben voor t geval dat.... ik leef met je mee Meis, vindt het heel erg voor jullie. Sterkte 🌸🌸🌸 knuffel !

Ik vind het niet erg dat ze 5 dagen wachten. Als ze deze met 3 dagen hadden teruggeplaatst had ik dat 4 maanden geprobeerd terwijl ik nu weet dat dat vergeefse moeite is geweest. Tsja eerlijk is het niet nee, maar we geven niet op hoor!

Geplaatst
Poekie, dit is herkenbaar! Wij hadden het bij poging 1 ook. Er is niets overgebleven om terug te plaatsen of in te vriezen. Neem de tijd om deze domper te verwerken en zoek afleiding. Hoop dat de evaluatie jullie weer een stapje verder brengt!

Het is zo'n maf idee dat je op dag 1 zoveel bevruchtingen had maar dat er niets van overbleef.... dat zullen jullie dan dus ook hebben gehad. Was er bij jullie uiteindelijk een verklaring voor?

Geplaatst
@poekie sterkte!! Weet niet zo goed wat te zeggen behalve dat ik het zo rot voor je vind.

Tnx! Ik weet ook niet zo goed wat te zeggen. Ff bijkomen en dan maar weer door.

Geplaatst
Het is zo'n maf idee dat je op dag 1 zoveel bevruchtingen had maar dat er niets van overbleef.... dat zullen jullie dan dus ook hebben gehad. Was er bij jullie uiteindelijk een verklaring voor?

Wij hadden maar 3 bevruchtingen. Er was geen verklaring voor.

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik haak hier even aan.

Ik ben vandaag ongesteld geworden en morgenochtend de eerste echo in IVF centrum van de VU. Dit is eerste keer ICSI!

Mijn vriend werd in 2015 gediagnoseerd met teelbalkanker in beide ballen. De tumoren zijn succesvol weggehaald maar helaas kon er niks gered worden. Wij hebben 9 rietjes in totaal ingevroren, waarvan 3x spontaan (ejaculaat) en 6 tese materiaal (weefsel). Na diverse gesprekken in AMC en VU hebben wij besloten om in de VU behandeld te worden. In de VU werken ze wel alleen met de ejaculaat zaad. Op het moment richten wij dus even hier op. Heel spannend allemaal! Fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan, en ook jullie verhaal te lezen.

Geplaatst
Ik vind het niet erg dat ze 5 dagen wachten. Als ze deze met 3 dagen hadden teruggeplaatst had ik dat 4 maanden geprobeerd terwijl ik nu weet dat dat vergeefse moeite is geweest. Tsja eerlijk is het niet nee, maar we geven niet op hoor!Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Ja dat is waar! Ik vind je heel sterk 🌸 Geef de moed niet op! Heb je binnenkort weer een gesprek met de arts of niet?
Geplaatst
Hoi Allemaal,Ik haak hier even aan.Ik ben vandaag ongesteld geworden en morgenochtend de eerste echo in IVF centrum van de VU. Dit is eerste keer ICSI!Mijn vriend werd in 2015 gediagnoseerd met teelbalkanker in beide ballen. De tumoren zijn succesvol weggehaald maar helaas kon er niks gered worden. Wij hebben 9 rietjes in totaal ingevroren, waarvan 3x spontaan (ejaculaat) en 6 tese materiaal (weefsel). Na diverse gesprekken in AMC en VU hebben wij besloten om in de VU behandeld te worden. In de VU werken ze wel alleen met de ejaculaat zaad. Op het moment richten wij dus even hier op. Heel spannend allemaal! Fijn dat ik hier mijn verhaal kwijt kan, en ook jullie verhaal te lezen.
Spannend hoor veel succes! Als je vragen hebt stel ze gerust.
Geplaatst
Ja dat is waar! Ik vind je heel sterk 🌸 Geef de moed niet op! Heb je binnenkort weer een gesprek met de arts of niet?

Dat duurt nog een klein maandje. Hebben we mooi de tijd er even over na te denken hoe we verder zouden willen. :-)

Geplaatst
Dat duurt nog een klein maandje. Hebben we mooi de tijd er even over na te denken hoe we verder zouden willen. :-)
Ja gelijk heb je poekie, veel sterkte. 🌸 knuffel
Geplaatst
Hoi Joline

We duimen idd maar dat er geen overstimulatie komt. Ik doe extreem rustig aan.

Grappig dat we zo dichtbij wonen dan. Wij gaan overigens wel in Tilburg naar het ziekenhuis. Bij onze Meerdere pogingen woonde we nog in Tilburg en ik vind het een prettige afdeling daar. Dat is me veel waard en aangezien ik toch in Tilburg Week is het ook niet echt een opgave. Hoever sta jij in het traject?

Sorry ben even wat rustiger op het forum geweest de afgelopen dagen..

Wij zitten in Nijmegen. Aangezien mijn man ook eerst een operatie moest ondergaan en in Nijmegen alles onder 1 dak zat en omdat we veel posieve geluiden hoorde en terug konden vinden. Ben zelf ook heel tevreden.

ik zit in m'n eerste icsi traject en heb veel steun van dit forum. Je voelt je gehoord, geholpen en fijn om samen met andere hetzelfde door te maken wat bijvootbeeld vrienden toch minder goed begrijpen.Vandaag mocht ik testen en als ik alles hier zo lees besef ik me dat ik veel geluk heb gehad. Ik ben zwanger!

Geplaatst

Wat super, Joline!!! Gefeliciteerd. Ik ben echt heel blij voor je. Gek om te zien dan he, zo'n positieve test. Maar zeker verdiend na alle moeite. Geniet ervan!

Geplaatst

Het is soms aardig wat tekst terug lezen als je even niet geweest bent of niet op alle topic kijkt waar ik zou willen. Succes allemaal dames die binnenkort weer verder kunnen, Wat een powervrouwen zijn jullie toch.. zoveel respect voor.

@poekie wat ontzettend rot dat er niets over gebleven is. Knap dat je zo sterk bent!

@ivydrew heftig verhaal, dijn dat het nu weg is bij hem en rustig. veel succes!! hoop dat Jullie op deze manier toch Julie droom kunnen gaan laten uitkomen!

@thanks lisa. Ja het was heel gek en onwerkelijk nog wel. Je hoort zoveel om je heen en hebt je ook zo voorbereid op ander nieuws.. maar ben erg blij en besef me dat ik veel geluk heb gehad.

Geplaatst

Wij zitten in Nijmegen. Aangezien mijn man ook eerst een operatie moest ondergaan en in Nijmegen alles onder 1 dak zat en omdat we veel posieve geluiden hoorde en terug konden vinden. Ben zelf ook heel tevreden.

ik zit in m'n eerste icsi traject en heb veel steun van dit forum. Je voelt je gehoord, geholpen en fijn om samen met andere hetzelfde door te maken wat bijvootbeeld vrienden toch minder goed begrijpen.Vandaag mocht ik testen en als ik alles hier zo lees besef ik me dat ik veel geluk heb gehad. Ik ben zwanger!

Wauwww!!! Wat te gek zeg! Gefeliciteerd!

Geplaatst

Dat geeft mij dan weer hoop, wetende dat wij in april aan de slag gaan. Veel geluk en geniet ervan!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden