Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Zal me even voorstellen,

Ben een vrouw van 35 jaar en ik heb geen eileiders meer.

Sinds een jaar willen mijn partner en ik toch een kleine. Dat kan alleen via IVF.

Vind alles heel erg spannend.

Wij hebben resent de intake formulier teruggestuurd. Is nu wachten op bericht van het ziekenhuis.

Heb geen idee wat er allemaal op ons af gaat komen heb hier totaal geen ervaring mee.

Hopelijk kom ik hier op deze site meer te weten over hoe een IVF traject gaat en hoe lang zo iets duurt in totaal er is in ieder geval een wachtlijst van 3 maanden.

Groetjes

Vivian

Posted

Hallo V&M, welkom op het forum!

Leuk dat je jezelf hebt voorgesteld aan de anderen; wij wensen je een goede tijd op Het IVF-Moeders Forum.

Posted
Hallo allemaal,

Zal me even voorstellen,

Ben een vrouw van 35 jaar en ik heb geen eileiders meer.

Sinds een jaar willen mijn partner en ik toch een kleine. Dat kan alleen via IVF.

Vind alles heel erg spannend.

Wij hebben resent de intake formulier teruggestuurd. Is nu wachten op bericht van het ziekenhuis.

Heb geen idee wat er allemaal op ons af gaat komen heb hier totaal geen ervaring mee.

Hopelijk kom ik hier op deze site meer te weten over hoe een IVF traject gaat en hoe lang zo iets duurt in totaal er is in ieder geval een wachtlijst van 3 maanden.

Groetjes

Vivian

Hoi vivian,

Als je iig een goed begeleiding hebt vanuit het ziekenhuis wordt alles duidelijk.

Waar je iig heel erg goed in moet zijn is geduld hebben. Alles duurt zo lang en wachten is echt niet leuk vooral als je door wilt. Hier vooral heel veel ervarings verhaken wat soms heel fijn is. Ook veel steun tijdens je wachtperiodes.

Hoop dat je snel aan de beurt bent iig:)

Groetjes Esther

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted

Hi allemaal,

Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Lara, 30 jaar en sinds 2014 in de medische molen.

Heb pcos en endometriose. Vorig jaar een kijkoperatie gehad waarbij ze geprobeerd hebben de endometriose zo veel mogelijk weg te halen.

Voor de kijkoperatie veel pogingen met Clomid gehad maar zonder resultaat. Na de kijkoperatie 3x IUI gehad.

Nu gestart met IVF en gister de eerste punctie gehad. Vind het spannend allemaal en merk toch (hoe lief mijn vriendinnen ook zijn) dat weinig mensen snappen hoe je je voelt.

Vandaar dat ik me heb aangemeld. Vind het fijn om beetje met jullie mee te kletsen.

Snap alleen niet voor welk forum ik nu moet gaan, wachtbankje of begin ivf, of praten jullie met meerdere mee? :happy:

Wens iedereen alvast heel veel succes en sterkte met de behandelingen.

Groetjes Lara

Posted
Hi allemaal,Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Lara, 30 jaar en sinds 2014 in de medische molen. Heb pcos en endometriose. Vorig jaar een kijkoperatie gehad waarbij ze geprobeerd hebben de endometriose zo veel mogelijk weg te halen.Voor de kijkoperatie veel pogingen met Clomid gehad maar zonder resultaat. Na de kijkoperatie 3x IUI gehad. Nu gestart met IVF en gister de eerste punctie gehad. Vind het spannend allemaal en merk toch (hoe lief mijn vriendinnen ook zijn) dat weinig mensen snappen hoe je je voelt. Vandaar dat ik me heb aangemeld. Vind het fijn om beetje met jullie mee te kletsen. Snap alleen niet voor welk forum ik nu moet gaan, wachtbankje of begin ivf, of praten jullie met meerdere mee? :happy:Wens iedereen alvast heel veel succes en sterkte met de behandelingen.Groetjes Lara
Hoi Lara,Ik zit nu ong 1 maand op dit forum. Ik ben nu 3 dagen aant stimuleren en 31 jan mijn 1e echo. Ik heb zo'n zin in die echo😥 ik word gewoon moe van mezelf hahaha😅Maar goed op dit forum, kun je een eigen forum maken. Ik heb de mijne gemaakt onder forum ivf en dan klik je op nieuwe discussie en dan maak je er een aan. De mijne heet endometriose en nu ivf (of zo iets). Maar je kan ook bij alle andere discussies meelezen en evt reageren.Zo kwam er vd week een vraag bij het wachtbankje voorbij en als ik het antwoord heb of dezelfde vraag reageer ik ook daar.Als jij dadelijk je tp hebt gehad kun je dat kenbaar maken bij het wachtbankje van januari. Waar de rest vd dames je welkom heten en je door die wachtweken heen slepen.Ik vind het een super forum met heel veel hele lieve vrouwen die er echt voor elkaar willen zijn.Heel veel succes en ik duim voor goede bevruchtingen! Laat je et weten?Liefs
Posted

Ik zal me even voorstellen. Nu 5 jaar geleden begon onze kinderwens, na 6 mnd was ik zwanger. Na 10 weken is het hartje gestopt. Toen 2 jaar later naar ziekenhuis gegaan. Hier kreeg ik clomid maar doordat dit niet goed gemonitord werd kreeg in in beide eierstokken grote cystes. Verplicht aan de pil. Na ongeveer een jaar weer naar ziekenhuis en begonnen met iui. Eerste poging teveel eitjes, 2 tm 7 geen succes. April 2016 blijk ik weer spontaan zwanger, helaas na 6 weken een spontane miskraam. Nu in januari 2017 begonnen aan eerste ivf poging.

Deze 5 jaar bevatten veel verdriet teleurstellingen maar ergens hebben we nog steeds de hoop dat ook wij papa en mama zullen worden...

Posted
Hoi Lara,Ik zit nu ong 1 maand op dit forum. Ik ben nu 3 dagen aant stimuleren en 31 jan mijn 1e echo. Ik heb zo'n zin in die echo ik word gewoon moe van mezelf hahahaMaar goed op dit forum, kun je een eigen forum maken. Ik heb de mijne gemaakt onder forum ivf en dan klik je op nieuwe discussie en dan maak je er een aan. De mijne heet endometriose en nu ivf (of zo iets). Maar je kan ook bij alle andere discussies meelezen en evt reageren.Zo kwam er vd week een vraag bij het wachtbankje voorbij en als ik het antwoord heb of dezelfde vraag reageer ik ook daar.Als jij dadelijk je tp hebt gehad kun je dat kenbaar maken bij het wachtbankje van januari. Waar de rest vd dames je welkom heten en je door die wachtweken heen slepen.Ik vind het een super forum met heel veel hele lieve vrouwen die er echt voor elkaar willen zijn.Heel veel succes en ik duim voor goede bevruchtingen! Laat je et weten?Liefs

Zie nu pas jouw reactie hier staan! Dank voor de uitleg, heel lief!

31 januari komt dichterbij, kan me voorstellen dat je er heel veel zin in hebt! Op naar de supereitjes!

Posted
Zie nu pas jouw reactie hier staan! Dank voor de uitleg, heel lief! 31 januari komt dichterbij, kan me voorstellen dat je er heel veel zin in hebt! Op naar de supereitjes!
Geeft niet😊Laten we dat hopen!
Posted

Hoi allemaal,zal mezelf even voorstellen 😊

Ik ben jolanda 40 jaar en heb al 3 lieve kinderen 14/9/6 jaar oud.

Ben 3 jaar geleden door omstandigheden gesteriliseerd (niet medisch)

Heb nu een hele lieve nieuwe partner en wij willen samen graag nog een kindje vandaar dat wij bij ivf zijn uitgekomen (partner heeft nog geen kinderen)

Wij hebben ons eerste gesprek gehad in het zh+echo en bloedprikken,moet nu terug voor echo en bloed op 3e cyclus dag.

Gynaecoloog zei dat ik niet meer heel veel actieve eitjes had dus vind het heel spannend en hoop dat het toch door kan gaan😄

Ben benieuwd voor wie dit herkenbaar is?

Leuk om hier te zijn.

Groetjes jodeloo

Posted

Heb nu een hele lieve nieuwe partner en wij willen samen graag nog een kindje vandaar dat wij bij ivf zijn uitgekomen (partner heeft nog geen kinderen)

Wij hebben ons eerste gesprek gehad in het zh+echo en bloedprikken,moet nu terug voor echo en bloed op 3e cyclus dag.

Gynaecoloog zei dat ik niet meer heel veel actieve eitjes had dus vind het heel spannend en hoop dat het toch door kan gaan😄

Leuk om hier te zijn.

Groetjes jodeloo

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Posted

Leuk om hier te zijn.

Groetjes jodeloo

• 2 weeks later...
Posted

Even voorstellen. Ik ben willeke en ben 26 jaar! Ik ben bijna 10 jaar samen met mijn vriend. Wij willen graag een kindje maar door te weinig zaadcellen lukt dit niet. Wij willen starten met de ivf behandelingen. Ik vind het super spannend en ook wel eng. Ik hoop zo dat het goed komt! Ik ben benieuwd hoe jullie de behandelingen ervaren?

Posted
Even voorstellen. Ik ben willeke en ben 26 jaar! Ik ben bijna 10 jaar samen met mijn vriend. Wij willen graag een kindje maar door te weinig zaadcellen lukt dit niet. Wij willen starten met de ivf behandelingen. Ik vind het super spannend en ook wel eng. Ik hoop zo dat het goed komt! Ik ben benieuwd hoe jullie de behandelingen ervaren? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoi Willeke,Ik ben ook ruim 12 jaar bij mijn man.Door mijn endometriose was het verstandiger om via ivf zwsnger te raken. Bij iedereen zal het anders verlopen want we zijn allemaal uniek. Ik had geen last van de spuitjes qua bijwerkingen. Ik spoot decapeptyl en gonal f.Ik ben die 3 weken van spuiten door gevlogen. Verder wil ik het je wel vertellen, maar ik zou er stap voor stap ingaan... eerst maar eens spuiten en kijken wat het met je doet. En wanneer ds echo en punctie eraan komt dan pas die vragen gaan stellen... want het is niet niks het hele traject. Stap voor stap vond ik het prettigst
Posted
Hoi Willeke,Ik ben ook ruim 12 jaar bij mijn man.Door mijn endometriose was het verstandiger om via ivf zwsnger te raken. Bij iedereen zal het anders verlopen want we zijn allemaal uniek. Ik had geen last van de spuitjes qua bijwerkingen. Ik spoot decapeptyl en gonal f.Ik ben die 3 weken van spuiten door gevlogen. Verder wil ik het je wel vertellen, maar ik zou er stap voor stap ingaan... eerst maar eens spuiten en kijken wat het met je doet. En wanneer ds echo en punctie eraan komt dan pas die vragen gaan stellen... want het is niet niks het hele traject. Stap voor stap vond ik het prettigst

Bedankt voor je berichtje. Inderdaad stap voor stap ..

• 3 weeks later...
Posted

Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Sharlee en 40 jr oud. Vorig jaar januari op natuurlijke wijze zwanger geraakt maar dat ging helaas in de 8e week fout. In december 2016 begonnen met de ivf behandeling en in januari een terugplaatsing gehad. Helaas nestelde het zich niet in en zijn we nu bezig met poging nr 2. Vandaag voor de laatste dag de pil en dan kan het spuiten weer beginnen. Voorheen had ik triptofem en puregon...dit leverde 4 follikels op en slechts 1 eitje. Deze keer heb ik triptofem en menopur. Hoop dat het een beetje lukt want tijdens het oefenen met het opspuiten van de poeder..ik heb er zeker 10 min over gedaan:(. Ik wens jullie allemaal heel veel succes toe. Ik ga eerst maar eens kijken hoe deze site werkt:) groetjes Sharlee

Posted

Hoi Vivian .Bij mij zijn gisteren beide eileiders verwijderd ik had in beide een hydrosalphinx en tevens zaten de eileiders verkleefd aan mijn eierstokken( wat een punctie tijdens ivf zou bemoeilijken )Waarom zijn jouw eileiders verwijderd ?Wij worden nu ook op de wachtlijst gezet.Moet ook nog op controle komen over 4 weken uiteraard .Wachtlijst voor ivf is ook 3 maanden in het ziekenhuis waar wij lopen ( umcg)Ik vind het ook heel spannend en heb ook geen idee wat ik allemaal kan verwachten ja in grote lijnen.Misschien is het leuk elkaar op de hoogte te houden hier ?Liefs butterfly