Ga naar inhoud

Icsi maart/april

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Succes met de medicijnen, ik ken progynova niet is dit een medicijn voor een kunstmatige cyclus cryo terugplaatsing? Heb het wel is vaker voorbij zien komen die naam op dit forum. Hopelijk is je bms goed en krijg je gauw de terugplaatsing! Ik kan ook niet wachtten tot ik weer verder kan.

Progynova zijn kleine blauwe pilletjes die ik twee maal daags moet nemen. Dit laat het baarmoederslijmvlies groeien. Zodat de cryo beter kan nestelen. Ik kon kiezen of met hormonen of zonder. Heb. Voor met hormonen gekozen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

• Reacties 595
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Progynova zijn kleine blauwe pilletjes die ik twee maal daags moet nemen. Dit laat het baarmoederslijmvlies groeien. Zodat de cryo beter kan nestelen. Ik kon kiezen of met hormonen of zonder. Heb. Voor met hormonen gekozen.Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk
Oke dankje voor de uitleg! 😊 Bij mij wordt het in de natuurlijke cyclus zonder hormonen teruggeplaatst voor zover ik weet. 🙈
Geplaatst

@flipje wat vervelend..helaas hier ook een paar keer gebeurd.. gebruik je granaatappelsap? dit helpt ter ondersteuning aan je baarmoeder en helpt bij mij om het bms beter op te bouwen.

Geplaatst
@flipje wat vervelend..helaas hier ook een paar keer gebeurd.. gebruik je granaatappelsap? dit helpt ter ondersteuning aan je baarmoeder en helpt bij mij om het bms beter op te bouwen.

Oh! Handige tip! Nog meer van dat soort weetjes dames? Wat wel en wat niet te eten?

Ik weet dat venkel een no go is eerste 3 maanden, ook niet in thee. Dat kan krampen en miskraam opwekken. En dat gember bloedzuiverend werkt, net als knoflook. Vitamine C helpt ook om je placenta en vlies om je kindje sterk te maken. Omega 3, 6 helpen je kindje ontwikkelen. Naast foliumzuur natuurlijk. Overigens helpen vitamine c en d bij de opname van allerlei stoffen zoals ijzer.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst

frambozenbladthee helpt ook voor de innesteling.. ik neem verder nog een heel lijstje b12,zink,ijzer, omega 3, multivit..en nog een paar maar dat weet ik even niet uit mijn hoofd.. verder neem ik bijna geen melkproducten en bak in rijsteolie.. maar ben ff kwijt het hoe en waarom.. ik heb het lijstje van 4 jaar terug gewoon weer in gebruik en toen alles uitgestippeld met behulp van vriendinnetjes hier. ook neem ik kinderasprine bij een cryo tp.

Geplaatst

Hoi meiden, heel lief maar ik geloof daar niet zo in. Het zal vast ook niet verkeerd zijn, maar de werking van deze middeltjes is niet bewezen.

Natuurlijk heb je al die voedingsstoffen nodig, maar als je normaal eet krijg je van alle vitaminen en mineralen voldoende binnen.

Ik slik ook nog een zwangerschapsvitamine ter ondersteuning (Gravitamon).

Er is bij mij een duidelijk aanwijsbare oorzaak voor de problemen met het bms en dat is de curettage, daar moet mijn lijf gewoon nog van bijkomen.

Blog: http://wensmama.wordpress.com

Geplaatst

Daar heb je een goed punt flipje. Je lijf een beetje extra steunen kan wat mij betreft geen kwaad. We zijn vandaag met acupunctuur begonnen. In het kader van: baat het niet, dan schaadt het niet. Fijne dag allemaal!

Geplaatst

@flipje geen probleem dat moet je zelf weten.. echter granaatappelsap is wel degelijk bewezen goed voor je bloedvaten/baarmoeder en word voor hart en vaatziektes ook aangeraden. een betere doorbloeding helpt je baarmoeder zowel bij bms aanmaak als innesteling. Zo is ook bewezen dat bij te korten van vitamines je niet zwanger zult raken.. zwangerschapsvitamine zou dit idd voldoende aanvullen. Ik kies ervoor de vitamines waar mensen toch vaak tekort aan hebben extra te nemen op dit nut heeft weet ik niet kwaad kan het niet. bij icsi 5 was ik wanhopig aan het worden en heb ik alles wat ik kon vinden uit de kast getrokken om de kans te vergroten.. toen werd ik zwanger dus nu doe ik dat weer.. echter nu raak ik niet zwanger dus het kan gewoon toeval geweest zijn.. echter als ik dit straks allemaal moet afsluiten omdat het niet gelukt zou zijn wil ik niet achteraf denken "had ik toch maar". er zijn er dan ook weer zat die in accupunctuur geloven...dat is dan weer geheel niet mijn ding.

Geplaatst

Maar ik heb geen dun bms, de andere keren was het 8 mm en 11 mm, dus prima. Ben ook van beide terugplaatsingen zwanger geworden, dus dat zit wel goed hier. :-)

Heb je een linkje naar een wetenschappelijk onderzoek naar granaatappelsap?

Blog: http://wensmama.wordpress.com

Geplaatst

@flipje nee en ook geen zin om te zoeken om iemand te moeten overtuigen. Ik heb het een paar jaar geleden wel gelezen.je moet uiterraad doen wat je goed vind en 8 en 11 is idd netjes. hopelijk is het volgende maand weer zo en is er geen operatie nodig

Geplaatst

http://www.medischdossier.org/archief/jaargang_13/nummer_5/artikel_738/een-toverdrankje-tegen-alle-kwalen.html

uiterraard zou ik ik niet zijn als ik toch het probeer te vinden wat ik toen heb gelezen.. maar kan het idd ff niet vinden alleen het onderzoek naar hart vaat ziekte etc. er is ook ergens een onderzoek met zwanger worden etc. maar goed denk dat het uberhaubt niet nodig is in jouw geval het was dan ook alleen een tip.. echter alles wat ik hier probeer te delen is wel gebaseerd op echte feiten en nooit zo uit de lucht gegrepen

Geplaatst

@johanna hoe was de accupunctuur.. ik sta daar dan weer niet voor open..vind het eng..ik die al honderden naalden in der buik heeft gestoken😂

Geplaatst
@johanna hoe was de accupunctuur.. ik sta daar dan weer niet voor open..vind het eng..ik die al honderden naalden in der buik heeft gestoken😂

Ze heeft 6 naalden gestoken. Ik heb een energie onbalans en de doorbloeding naar mijn benen is slecht (dat wist ik al wel, door ongeluk en operatie). En mijn menstruatie is best heftig, dus ze heeft wat punten gepakt die dat wat minder heftig zullen maken. Ik vond het heel fijn. Maar eens, ieder zojn ding.

Toen ik 8 jaar geleden een ernstig ongeluk heb meegemaakt en hoofdpijn, zenuwpijn, misselijkheid, vermoeidheid, concentratiestoornissen meemaakte, die door de neuroloog afgedaan werd als onzin omdat er op foto's jaren niets te zien was, en als enige behandeling: je grens opzoeken en niet erover heen zonder uitleg wat die grens dan is, heb ik met voeding, acupunctuur en ayurveda mezelf een stuk verder kunnen brengen. Ik geloof niet zozeer, ik merk dat het werkt. En dat is voor mij voldoende. Al vind ik het wel interessant hoe we hier in Nederland niet accepteren dat medicijnen uit Azië die al 5000 jaar gebryikt worden beter zijn dan medicijnen die hier net ontwikkeld zijn en heel veel bijwerkingen geven.

Maar goed. Ik hoop vooral dat we zwanger worden allemaal!

Geplaatst

Hoi meiden, ik hoop aankomende maandag ongesteld te worden. En dan kunnen we vanaf de 10e dag weer mijn cyclus monitoren. Ik hoop dat er gauw een cryo terugplaatsing mag plaats vinden. Ik ben ook begonnen met acupunctuur heb nu 2 behandelingen gehad om me voor ge bereiden op de menstruatie en het ontspannen. Over twee weken behandeld ze me om het bms op te bouwen en daarna op de dag van de terugplaatsing voor het ontspannen en de innesteling en nog een keer in de wachtweken. Ik hoop echt dat het gaat werken. Ik ben bereid om alles te proberen. Probeer nu zo veel mogelijk te ontspannen en lekker warme voeten te hebben.

@eslief waarom kinderaspirine bij cryo terugplaatsing? 😊

En frambozenbladthee waar kun je dat kopen? Dat zijn dan echte bladeren of een theezakje?

Geplaatst

@sas wat spannend! dan lopen wij ook gelijk.. alleen hier moet ik met ovulatietesten hem opsporen. de frambozenblad thee heb ik in zakjes gekocht bij de tuinen..niet heel lekker hoor ik vind het echt vies maar drink het toch:) de kinderasprine is bloed verdunnend dit zou ervoor zorgen dat het makkelijker is om in te nestelen omdat het minder stug zou zijn. dit werd gebruikt door een aantal meiden met succes waardoor ik dit zelf ook ben gaan doen.

Geplaatst
@flipje geen probleem dat moet je zelf weten.. echter granaatappelsap is wel degelijk bewezen goed voor je bloedvaten/baarmoeder en word voor hart en vaatziektes ook aangeraden. een betere doorbloeding helpt je baarmoeder zowel bij bms aanmaak als innesteling. Zo is ook bewezen dat bij te korten van vitamines je niet zwanger zult raken.. zwangerschapsvitamine zou dit idd voldoende aanvullen. Ik kies ervoor de vitamines waar mensen toch vaak tekort aan hebben extra te nemen op dit nut heeft weet ik niet kwaad kan het niet. bij icsi 5 was ik wanhopig aan het worden en heb ik alles wat ik kon vinden uit de kast getrokken om de kans te vergroten.. toen werd ik zwanger dus nu doe ik dat weer.. echter nu raak ik niet zwanger dus het kan gewoon toeval geweest zijn.. echter als ik dit straks allemaal moet afsluiten omdat het niet gelukt zou zijn wil ik niet achteraf denken "had ik toch maar". er zijn er dan ook weer zat die in accupunctuur geloven...dat is dan weer geheel niet mijn ding.
Eslief, ik loop al heel wat jaren bij een natuurdrogist bij mij in de buurt. Ze heeft ook veel kunnen betekenen voor mijn endometriose en toen ik haar vertelde dat we gingen starten in januari met ivf heeft ze me L-Glutamine capsules gegeven en Vitamine E liquid caps. L-glutamine zorgt voor aanmaak van baarmoederslijmvlies en een goede doorbloeding. En vitamine E zorg voor het voldragen van de zwangerschap. Ik ben meteen begonnen met dat in te nemen en vandaag ben ik 6 weken zwanger 😍😍😍😍😍
Geplaatst
Ze heeft 6 naalden gestoken. Ik heb een energie onbalans en de doorbloeding naar mijn benen is slecht (dat wist ik al wel, door ongeluk en operatie). En mijn menstruatie is best heftig, dus ze heeft wat punten gepakt die dat wat minder heftig zullen maken. Ik vond het heel fijn. Maar eens, ieder zojn ding.

Toen ik 8 jaar geleden een ernstig ongeluk heb meegemaakt en hoofdpijn, zenuwpijn, misselijkheid, vermoeidheid, concentratiestoornissen meemaakte, die door de neuroloog afgedaan werd als onzin omdat er op foto's jaren niets te zien was, en als enige behandeling: je grens opzoeken en niet erover heen zonder uitleg wat die grens dan is, heb ik met voeding, acupunctuur en ayurveda mezelf een stuk verder kunnen brengen. Ik geloof niet zozeer, ik merk dat het werkt. En dat is voor mij voldoende. Al vind ik het wel interessant hoe we hier in Nederland niet accepteren dat medicijnen uit Azië die al 5000 jaar gebryikt worden beter zijn dan medicijnen die hier net ontwikkeld zijn en heel veel bijwerkingen geven.

Maar goed. Ik hoop vooral dat we zwanger worden allemaal!

Hier ook gedaan eerste tp niet en tweede tp wel en toen was ik zwanger ga nu ook weer afspraak maken

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
ik zie net dat ik ongesteld aan het worden ben dus op naar een poisitieve ovulatietest en de cryo's

Hier vandaag eerste testje gedaan

Succes!

Geplaatst

amf spannend..waar test je mee? ik begin altijd een week van te voren met goedkope testen..als er wat op te zien is schakel ik over naar de clearbleu

Geplaatst

O ik heb sensitest stond ook in de brief heb ze besteld via internet

Geplaatst

oh is dat weer veranderd:) mij werd toen de clear bleu aangeraden een jaar terug:) nouwjaah als het maar het goede moment weer geeft

Geplaatst

@ amf spannend hoor wanneer denk je dat je je ovulatie gaat hebben?

@ eslief welke dosering neem je van kinderaspirine? Ik twijfel een beetje omdat ik inederdaad positieve verhalen heb gelezen en dat ze dit ook in België adviseren en andere zeggen weer dat hun gyn het afraad en dat het maar 1% zou helpen dus ik weet het niet. Ik hoop dit weekend ongesteld te worden heb wel al gevoeligere tepels.

Geplaatst

@sas 1 per dag van het groene doosje zal morgen eens kijken naar hoe of wat:) ik heb ze opgestuurd gekregen van een lief mens wat erdoor zwanger is geraakt. ik twijfelde dus ook maar ga het toch maar doen vanwege belgie en de meiden hier die toch zwanger werden.. ik geloof er daardoor toch in.. de bollen ga ik ook proberen in natuurlijke cyclus..dat word de eerste keer bij een cryo tp en ben benieuwd of ik net zo heftig ga reageren..we zullen het pas weten als we het gebruiken. ik ben vandaag roze aan het afvegen dus morgen zal het wel doorzetten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden