Ga naar inhoud

Icsi maart/april

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ja echo op zondag. Die eitjes wachten niet ook al is het weekend ;-). Ze hebben dan wel een minimale bezetting. Punctie kan ook in het weekend trouwens hoor, tsja dat is de natuur. Wij lopen in Belgie en daar is het morgen dag van de arbeid.

Ook zuur voor de mensen die dan wel moeten werken...

En ook je gevoel van 'oneerlijk' dat jij moet spuiten en hij niks kan ik me helemaal voorstellen. Ik heb dat zelf niet zo, maar het is best een eerlijke en logische gedachte. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik lastiger zou vinden: degene zijn die zich nu ff rot voelt maar bij wie niet de oorzaak ligt, of degene zijn waar de oorzaak wel ligt, maar toe moeten kijken hoe iemand anders daarvoor op moet draaien... lijkt me voor hem ook heel lastig.

Wij hebben ook heel lang gedacht dat het bij ons niet lukte door een verminderde zaadkwaliteit, maar uiteindelijk bleek dat er ook bij mij iets niet helemaal goed ging... ik ben persoonlijk blij dat ik degene ben die moet spuiten, omdat ik dan nog het gevoel heb er iets aan te kunnen doen. Machteloos afwachten lijkt me nog lastiger... dat is natuurlijk heel persoonlijk, maar het zo bekijken werkt voor mij motiverend ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Je hebt helemaal gelijk hoor! Ik ben liever zelf beroerd dan mn vriend te zien lijden hoor! En inderdaad, ze hebben bij mij alleen een interne echo gedaan. Geen onderzoeken, dus zou zomaar kunnen dat er bij mij ook dingen zijn. Ik hoop dat dit hele proces leidt tot een gezond kindje en dat ik zo gezond mogelijk blijf. En nee, ik zou dit liever allemaal niet doen. Maar het had nog veel erger kunnen zijn. Dus ik zeur nu over bijwerkingen. Maar ik sta er nog steeds achter. En zet door. En hoop heel erg dat ons een eigen kindje gegeven is.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

• Reacties 595
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Je hebt helemaal gelijk hoor! Ik ben liever zelf beroerd dan mn vriend te zien lijden hoor! En inderdaad, ze hebben bij mij alleen een interne echo gedaan. Geen onderzoeken, dus zou zomaar kunnen dat er bij mij ook dingen zijn. Ik hoop dat dit hele proces leidt tot een gezond kindje en dat ik zo gezond mogelijk blijf. En nee, ik zou dit liever allemaal niet doen. Maar het had nog veel erger kunnen zijn. Dus ik zeur nu over bijwerkingen. Maar ik sta er nog steeds achter. En zet door. En hoop heel erg dat ons een eigen kindje gegeven is.

Ik hoop zeker ook voor ons allemaal dat alles leidt tot een gezond kindje.

Ik vind trouwens dst je niet zeurt over bijwerkingen. Bijwerkingen zijn erg vervelend en je mag er terecht van balen, dat vind ik geen zeuren hoor. Hou vol hoor, nog even en het spuiten zit erop!

Geplaatst
Ik hoop zeker ook voor ons allemaal dat alles leidt tot een gezond kindje.

Ik vind trouwens dst je niet zeurt over bijwerkingen. Bijwerkingen zijn erg vervelend en je mag er terecht van balen, dat vind ik geen zeuren hoor. Hou vol hoor, nog even en het spuiten zit erop!

Dankjewel voor je steun! Ja, uiteraard voor ons allemaal! Zou mooi zijn. Het voorjaar is de vruchtbaarste tijd in de natuur, dus laten we hopen op een regen aan positieve testen komende maanden naast alle lammetjes :)

Geplaatst

Net de uitslag van de echo. Er zijn zeker 10 eitjes al meer dan 10 mm, en nog een aantal die kleiner zijn dus dat gaat goed. Bms 7.6 mag vanmiddag bellen voor de uitslag bloedonderzoek. So far so good 🍀 woensdag of donderdag weer terug dat hoor ik vanmiddag definitief.

Geplaatst
Net de uitslag van de echo. Er zijn zeker 10 eitjes al meer dan 10 mm, en nog een aantal die kleiner zijn dus dat gaat goed. Bms 7.6 mag vanmiddag bellen voor de uitslag bloedonderzoek. So far so good 🍀 woensdag of donderdag weer terug dat hoor ik vanmiddag definitief. Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Klinkt goed Johanna!! Duim met je mee dat je gauw terug mag komen. 🍀
  • 2 weken later...
Geplaatst

Hoi ladies!

Weer terug van vakantie hoor. Jeetje wat was dat fijn! We hebben heerlijk genoten. Ik heb wel wat wijntjes gedronken (Haha) maar vanaf morgen weer detoxen en gezond doen! Ben na 40dagen eindelijk ongesteld geworden. En vervolgens na 13 Dagen weer ongesteld geworden. Dus 2x keer op vakantie maar mocht zeker de pret niet drukken. Ben blijkbaar dus behoorlijk in de war van de hormonen. Heb daarom besloten dat ik nog een rust maandje pak en daarna maar ga beginnen met poging 2.

Hier ook allemaal spannende ontwikkelingen lees ik! Heel spannend Poekie en Johanna! Hoop dat jullie eitjes mooi groeien en dat de punctie soepel verloopt! Spannend!

Sas en es hoe gaat het met jullie?

Geplaatst
Hoi ladies!

Weer terug van vakantie hoor. Jeetje wat was dat fijn! We hebben heerlijk genoten. Ik heb wel wat wijntjes gedronken (Haha) maar vanaf morgen weer detoxen en gezond doen! Ben na 40dagen eindelijk ongesteld geworden. En vervolgens na 13 Dagen weer ongesteld geworden. Dus 2x keer op vakantie maar mocht zeker de pret niet drukken. Ben blijkbaar dus behoorlijk in de war van de hormonen. Heb daarom besloten dat ik nog een rust maandje pak en daarna maar ga beginnen met poging 2.

Hier ook allemaal spannende ontwikkelingen lees ik! Heel spannend Poekie en Johanna! Hoop dat jullie eitjes mooi groeien en dat de punctie soepel verloopt! Spannend!

Sas en es hoe gaat het met jullie?

Welkom terug! Fijn dat je zo'n goede vakantie hebt gehad! Dat klinkt heerlijk zeg! Wij gaan in juni ook even weg, kijk er naar uit!

2× ongesteld ook nog... Pff. Je lijf moet je ritme weer even herpakken. Effe rust is dan wel lekker. Wachtbankje mei explodeert ondertussen... Kom je daar gezellig bij? Hier wordt niet meer geschreven nu.

Hoop dat je lijf snel herstelt en je alles weer kunt oppakken!

Geplaatst

Welkom terug! Fijn dat je even tot rust bent gekomen en weer vol goede moed kan beginnen over een maandje! Ik weet sinds gister dat ik zwanger ben🙏❤️ We zijn zo gelukkig en blij, t is nog erg onwerkelijk allemaal... heb wel goed geslapen vannacht hihihi.. 😋🙈 7 juni is onze eerste echo. 🍀👶🏻

Geplaatst
Welkom terug! Fijn dat je even tot rust bent gekomen en weer vol goede moed kan beginnen over een maandje! Ik weet sinds gister dat ik zwanger ben🙏❤️ We zijn zo gelukkig en blij, t is nog erg onwerkelijk allemaal... heb wel goed geslapen vannacht hihihi.. 😋🙈 7 juni is onze eerste echo. 🍀👶🏻
Oh Sas dat is super goed nieuws!!!! Yayyyyyuy heel erg gefeliciteerd en lekker genieten.💕🌸 heel erg blij voor jullie! Wat fijn!!! Welke poging was dit voor jullie?
Geplaatst
Welkom terug! Fijn dat je zo'n goede vakantie hebt gehad! Dat klinkt heerlijk zeg! Wij gaan in juni ook even weg, kijk er naar uit!2× ongesteld ook nog... Pff. Je lijf moet je ritme weer even herpakken. Effe rust is dan wel lekker. Wachtbankje mei explodeert ondertussen... Kom je daar gezellig bij? Hier wordt niet meer geschreven nu. Hoop dat je lijf snel herstelt en je alles weer kunt oppakken! Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Hi Johanna,Ach ik loop achter idd! Ik kan alleen niet echt terugvinden hoe het met jou is. Hoe ging de punctie?Liefs
Geplaatst
Hi Johanna,Ach ik loop achter idd! Ik kan alleen niet echt terugvinden hoe het met jou is. Hoe ging de punctie?Liefs

Punctie was vreselijk pijnlijk zelfs met roesje. Maar overleefd en nu op wd 10 na de punctie. Tot gisteren had ik pijnlijke borsten. Ik heb het gevoel dat er wat medicijnen uitgewerkt zijn: meer energir, minser wazig in mijn hoofd, gevoeligheid van mn borsten is weg. Ik weet nog niet of dat nou positief is. Ae zien het wel. Maandag bloedtest zh. Ben heel benieuwd. Voor mijn gevoel kan het nog beide kanten op!

Geplaatst
Oh Sas dat is super goed nieuws!!!! Yayyyyyuy heel erg gefeliciteerd en lekker genieten.💕🌸 heel erg blij voor jullie! Wat fijn!!! Welke poging was dit voor jullie?
Hihihi dankjewel lief van je💕 dit was onze derde terugplaatsing. 3x is scheepsrecht in ons geval! We zijn heel erg gelukkig en voelen ons gezegend! 🍀❤️ Het is nog een beetje ongeloofwaardig maar dat komt vanzelf wel denk ik of na de eerste echo. Ik duim ook voor jou dat je tweede poging goed gaat! Op naar een mooie stimulatie!! 😘
Geplaatst
Punctie was vreselijk pijnlijk zelfs met roesje. Maar overleefd en nu op wd 10 na de punctie. Tot gisteren had ik pijnlijke borsten. Ik heb het gevoel dat er wat medicijnen uitgewerkt zijn: meer energir, minser wazig in mijn hoofd, gevoeligheid van mn borsten is weg. Ik weet nog niet of dat nou positief is. Ae zien het wel. Maandag bloedtest zh. Ben heel benieuwd. Voor mijn gevoel kan het nog beide kanten op!

Oh wat super spannend!!! Ik duim voor je! Ga je zelf nog een testje doen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Oh wat super spannend!!! Ik duim voor je! Ga je zelf nog een testje doen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vrijdag. Denk ik. Dag 13 of 14 word ik meestal ongesteld. Dus ik twijfel tussen wachten en doen. Zondag hele dag van huis, dan wil ik niet verrast worden.

Mijn temperatuur is nog steeds 37 graden en ietsjes hoger, dus ik heb nog hoop

Geplaatst
Vrijdag. Denk ik. Dag 13 of 14 word ik meestal ongesteld. Dus ik twijfel tussen wachten en doen. Zondag hele dag van huis, dan wil ik niet verrast worden. Mijn temperatuur is nog steeds 37 graden en ietsjes hoger, dus ik heb nog hoop Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Hi lieve Johanna! Dat klinkt goed. Ik hoop ook zo erg voor je en duim voor je. Probeer positief te blijven☘️ Heel spannend!! Ik stuur je heel veel ❤️💕
Geplaatst
Vrijdag. Denk ik. Dag 13 of 14 word ik meestal ongesteld. Dus ik twijfel tussen wachten en doen. Zondag hele dag van huis, dan wil ik niet verrast worden. Mijn temperatuur is nog steeds 37 graden en ietsjes hoger, dus ik heb nog hoop Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
spannend nog 1 nachtje!!
Geplaatst
spannend nog 1 nachtje!!

Jaaaaaaa! Pffff! Superspannend! Heb alle scenario's al in mijn hoofd gehad. Ik had gisteren wat krampen, dacht ik ongesteld ging worden. Temp vandaag weer 37 graden... Ik hoop het zo!

Geplaatst
Jaaaaaaa! Pffff! Superspannend! Heb alle scenario's al in mijn hoofd gehad. Ik had gisteren wat krampen, dacht ik ongesteld ging worden. Temp vandaag weer 37 graden... Ik hoop het zo!Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Ik duimmmmmmm voor!!💕
Geplaatst
Ik duimmmmmmm voor!!💕

Pfff, kon natuurlijk voor geen meter slapen. Pas om 0.30 naar bed en moest om 2.30 alweer plassen, best veel. Toch vast getest en het is een lichte plus! Te licht om te juichen, maar we hebben hoop! Zaterdagochtend weer testen maar. Ik hoop dat deze plas niet geconcentreerd genoeg was. Nog een dagje spanning dus!

7143086348d8fa185ee3dd4300a53154.jpg

Geplaatst
Pfff, kon natuurlijk voor geen meter slapen. Pas om 0.30 naar bed en moest om 2.30 alweer plassen, best veel. Toch vast getest en het is een lichte plus! Te licht om te juichen, maar we hebben hoop! Zaterdagochtend weer testen maar. Ik hoop dat deze plas niet geconcentreerd genoeg was. Nog een dagje spanning dus! 7143086348d8fa185ee3dd4300a53154.jpgEn en???☺️Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
en en?☺️💕
Geplaatst
en en?☺️💕

Ik heb nog een etos test gedaan op vrijdag en zaterdag clear blue. Zwanger!! Vandaag de bloedtest, ik hoop dat die ook goed is. Ik ben alleen behoorlijk benauwd. Dus ga daar toch ook even over bellen vandaag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden