Ga naar inhoud

Icsi maart/april

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo dat zijn zeker serieuze overwegingen geweest. En inderdaad je verlegt iedere keer de grens denk dat ik dat ook zal doen. Maarja je weet t maar nooit. Hoop dat jullie laatste poging ook gaat lukken en leidt tot een gezond kindje. Ja zeker spannend weer heb er wel zin in hoor .Mag je eigenlijk een glaasje wijn drinken paar dagen voor je terugplaatsing? Of drinken jullie 0,0 ?? ivm koningsnacht/dag. 😊

• Reacties 595
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja ze zeggen dat het geen kwaad kan ik zou lekker een drankje nemen als je er van houd:) zelf drink ik eigenlijk nooit wat ik ben de bob😂

Geplaatst

Hahaha ja ik eigenlijk ook altijd. Maarja drink nu al 2 jaar bijna niet. Dus dacht misschien nu met koningsnacht een wijntje als iedereen gezellig wat drinkt haha 🙈 Maarja geen idee of dat invloed heeft ofzo op het bms ofiets anders wil ik t niet doen 🙃

Geplaatst
Hahaha ja ik eigenlijk ook altijd. Maarja drink nu al 2 jaar bijna niet. Dus dacht misschien nu met koningsnacht een wijntje als iedereen gezellig wat drinkt haha 🙈 Maarja geen idee of dat invloed heeft ofzo op het bms ofiets anders wil ik t niet doen 🙃

Ik redeneer dan: jij lekker ontspannen met een wijntje is vast goed voor de innesteling. Ik zou niet los gaan met de drank, maar een paar wijntjes lijkt mij geen probleem. En ja ook herkenbaar drink al jaren weinig dus met 2 wijntjes ben je al aangeschoten waarschijnlijk haha

Asperine en alcohol ook verdunnen je bloed. Betere doorbloeding lijkt me positief

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst
@sas25 sinds dat ik 27 was wisten we dat de mmm onze enige mogelijkheid was. we waren toen al 5 jaar zelf aan het proberen en nu ben ik al bijna 37:) je verlegt steeds je grenzen en we zijn ook bezig geweest met adoptie in die tijd en pleegzorg voor we definitief de mmm in stapte in 2009

spannend voor jouw weer!

Jeetje! Zo'n 15 jaar bezig dus in totaal? Poeh. Dat is een flinke tijd! Kan me goed voorstellen dat je er dan een keer een punt achter zet. Hoe moeilijk ook, want een kind is wel een grote wens en ook moeilijk om los te laten.

Voor mij ook de reden toch de mm in te gaan. Pleegzorg dat overwegen we bog steeds maar niet nu. Adoptie valt voor ons af. Idioterie met zoveel geld moeten betalen voor een gehandicapt kind. Dat voelt aan alle kanten verkeerd. Mocht er iemand overlijden (hopelijk niet) dan zouden ee de kinderen graag grootbrengen. Maar voor nu nog even de molen.

Eslief, komt die vraag over adoptie en pleegzorg nu weer terug? Of hebben jullie dat afgesloten?

Ik hoop heel erg dat je zwolle poging en mss Düsseldorf jullie alsnog een brusje geeft.

Geplaatst

@johanna adoptie is echt afgesloten..we hebben in het traject gezeten gesprekken gehad en afgehaakt.. het was niet ons ding. pleegzorg staat in wachtstand we hebben de cursus die je moet volgen en de "acceptatie" afgerond ook 2x kort een kindje opgevangen. we hebben gekozen voor crisisopvang dus kindjes die meteen een maar kort een plekje zoeken.. we hebben ons goed voorbereid maar niks kan je voorbereiden op een beschadigde verwaarloosd kind van nog geen jaar. ik vond dat echt heftig met een kinderwens die ik nog had. Als we dit traject uiteindelijk zonder brusje afsluiten staan we wel weer open voor pleegzorg. nu doe ik alles in het mmm ttaject maar in eerste instantie stonden wij er niet hellemaal voor open en hebben we even tijd nodig gehad om te accepteren

Geplaatst
@johanna adoptie is echt afgesloten..we hebben in het traject gezeten gesprekken gehad en afgehaakt.. het was niet ons ding. pleegzorg staat in wachtstand we hebben de cursus die je moet volgen en de "acceptatie" afgerond ook 2x kort een kindje opgevangen. we hebben gekozen voor crisisopvang dus kindjes die meteen een maar kort een plekje zoeken.. we hebben ons goed voorbereid maar niks kan je voorbereiden op een beschadigde verwaarloosd kind van nog geen jaar. ik vond dat echt heftig met een kinderwens die ik nog had. Als we dit traject uiteindelijk zonder brusje afsluiten staan we wel weer open voor pleegzorg. nu doe ik alles in het mmm ttaject maar in eerste instantie stonden wij er niet hellemaal voor open en hebben we even tijd nodig gehad om te accepteren

Wow. Je weet natuurlijk met pleegzorg dat het kinderen zijn die uit een uitdagende omgeving komen. Maar poeh hee! Wij willen nu eerst ook dit traject doen. En dan pas weer verder kijken. Ik hoop heel erg dat we op termijn zowel onze eigen kinderen hebben, als pleegkinderen in ieder geval tijdelijk een veilig huis kunnen bieden.

Geplaatst
Ik redeneer dan: jij lekker ontspannen met een wijntje is vast goed voor de innesteling. Ik zou niet los gaan met de drank, maar een paar wijntjes lijkt mij geen probleem. En ja ook herkenbaar drink al jaren weinig dus met 2 wijntjes ben je al aangeschoten waarschijnlijk hahaAsperine en alcohol ook verdunnen je bloed. Betere doorbloeding lijkt me positief Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Hahaha ja zo kan je t ook bekijken! Nou 2 wijntjes mag wel dan vanavond 😊 Kan ik ook nog autorijden dus komt mooi uit! 😄 Gaan jullie nog wat leuks doen met koningsnacht/dag.
Geplaatst

Iedereen Koningsdag goed doorgekomen?

Wij gaan vandaag weer eens voor een echo. Ben benieuwd hoe we er nu voorstaan.

@Johanna82 hoe voel jij je nu?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Iedereen Koningsdag goed doorgekomen?

Wij gaan vandaag weer eens voor een echo. Ben benieuwd hoe we er nu voorstaan.

@Johanna82 hoe voel jij je nu?

Hee Poekie, spannend! Hoop dat de echo laat zien dat alles goed is en jullie verder kunnen.

Ik heb lekker feest gevierd met koningsnacht en gisteren over de markt gelopen en met vrienden gezellig gezeten.

Ik ben vooral erg moe. Dus ik slaap wat meer. En ben een beetje afwezig, heb moeite om me te concentreren. Rustig aan doen dus.

Geplaatst

Hoi meiden, vanochtend echo gehad zag er heel goed uit. Bms was 10mm en mn ei was 19. Ben vandaag gebeld en mag vanavond de pregnyl zetten, alleen is het ingepland onder voorbehoud in het vu. Dus ik moet donderdag bellen en dan hoor ik of t doorgaat en hoelaat ik er moet zijn. Ik had gelezen dat 75% van de gevallen onder voorbehoud doorgaat. Heeft iemand van jullie dit meegemaakt?

Ik moet dus donderdag bellen, maar ze ontdooien dan al op woensdag. Dan denk ik van waarom kan ik dan woensdag niet al horen of er plek is want jullie ontdooien anders wel mn cryo. 😞 Merk dat ik dit wel weer moeilijk vindt. Weer een week in spanning zitten of t wel door gaat ja of nee.

Geplaatst
Hee Poekie, spannend! Hoop dat de echo laat zien dat alles goed is en jullie verder kunnen.

Ik heb lekker feest gevierd met koningsnacht en gisteren over de markt gelopen en met vrienden gezellig gezeten.

Ik ben vooral erg moe. Dus ik slaap wat meer. En ben een beetje afwezig, heb moeite om me te concentreren. Rustig aan doen dus.

Hoi! De echo was prima hoor. Er waren al flink wat follikels aan het groeien. We hebben nu een ander stimulatieschema dan de eerste keer en deze eerste echo was naar mijn idee veel beter dan de vorige keer. Meer follikels bij de eerste echo en ook al beter gegroeid. Ze waren nu qua grootte wel heel erg verschillend. Ik moet nog teruggebeld worden over hoe ik verder moet gaan, maar ik verwacht dat we de grootsten laten gaan en vooral gaan voor het groepje dat eronder zit. De vorige poging duurde de stimulatie 3 weken, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat nu weer zo gaat zijn.

Fijn dat je hebt genoten van je koningsdag. Toch jammer dat je nog best wel last hebt van de bijwerkingen. Gelukkig is het maar voor even. Jij moest maandag voor een echo he?

Geplaatst
Hoi meiden, vanochtend echo gehad zag er heel goed uit. Bms was 10mm en mn ei was 19. Ben vandaag gebeld en mag vanavond de pregnyl zetten, alleen is het ingepland onder voorbehoud in het vu. Dus ik moet donderdag bellen en dan hoor ik of t doorgaat en hoelaat ik er moet zijn. Ik had gelezen dat 75% van de gevallen onder voorbehoud doorgaat. Heeft iemand van jullie dit meegemaakt?

Ik moet dus donderdag bellen, maar ze ontdooien dan al op woensdag. Dan denk ik van waarom kan ik dan woensdag niet al horen of er plek is want jullie ontdooien anders wel mn cryo. 😞 Merk dat ik dit wel weer moeilijk vindt. Weer een week in spanning zitten of t wel door gaat ja of nee.

Ik kan me voorstellen dat die onzekerheid lastig is. Ik denk dat als je ei goed ontdooit je gewoon een tp krijgt hoor. Ze zullen echt niet iets ontdooien en vervolgens niet terugplaatsen omdat het ziekenhuis geen plek heeft. Als ze wel ontdooien plaatsen ze ook terug als het goed uit de vriezer komt. Succes!

Geplaatst
Hoi! De echo was prima hoor. Er waren al flink wat follikels aan het groeien. We hebben nu een ander stimulatieschema dan de eerste keer en deze eerste echo was naar mijn idee veel beter dan de vorige keer. Meer follikels bij de eerste echo en ook al beter gegroeid. Ze waren nu qua grootte wel heel erg verschillend. Ik moet nog teruggebeld worden over hoe ik verder moet gaan, maar ik verwacht dat we de grootsten laten gaan en vooral gaan voor het groepje dat eronder zit. De vorige poging duurde de stimulatie 3 weken, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat nu weer zo gaat zijn.

Fijn dat je hebt genoten van je koningsdag. Toch jammer dat je nog best wel last hebt van de bijwerkingen. Gelukkig is het maar voor even. Jij moest maandag voor een echo he?

Hee! Fijn dat je echo zo goed was! Je andere schema slaat dus aan? Hoe bedoel je dat jullie de grotere laten gaan? Ik hoop hoe dan ook voor je dat het deze keer sneller gaat en een goede oogst mag worden!

Ja, ik heb maandag de tweede echo. Hoop ook op een positief plaatje! Ja helaas behoorlijk wat bijwerkingen. Ik probeer minimaal 2 liter per dag te drinken en vooral mn rust maar te pakken. Heb echt een hoofd als een zeef, voor mn gevoel ben ik er niet helemaal bij

Ach, het is maar een paar weken op je leven dus gewoon veel afleiding zoeken en net doen of het niet zo is.

Geplaatst

Hee! Goed nieuws! Je ei al 19! Top dat je vanavond de pregnyl al zet. Ik verwacht net als Poekie dat als ze ontdooien en dat gaat goed, dat ze ook terugplaatsen. Dat zou wat zijn hee!

Blijf relaxt en ontspannen, komt goed meis! Je helpt je lijf nu het beste voorbereiden door te ontspannen. En ik snap ook echt dat dat retemoeilijk is!

Afleiding, leuke dingen doen gewoon lekker je dingen doen. Zet hem op! Weet zeker dat het goed komt!

Geplaatst

Thanks meiden voor jullie lieve woorden. 😘 Alleen ontdooien ze ook pas als er een plekje voor me is. Dus hoop dat ik bij die 75% hoor die onder voorbehoud toch door gaat! 🙏 zou er niet aan moeten denken deze mooie ei en ronde te laten gaan en dan volgende maand opnieuw beginnen.. wilde graag een mooi verjaardagskadootje 😊 Hihi.

Geplaatst

Hallo,Ik zou mijzelf even voorstellen, ik ben Shannah. 2 jaar geleden in de mallenmode gestapt om een kindje te kunnen krijgen. Na vele onderzoeken hebben ze ons verteld dat de kans 8% is om ooit zwanger te kunnen worden. Mijn man en ik hebben deze kans met beide handen aangepakt. Na vele operaties bij hem mocht ik beginnen. 3 dagen voor de stimulatie werd ik gebeld dat de behandeling 3 maanden uit liep. Begin maart mocht ik starten, 15 eitjes 14 konden er door, waarvan er maar 1ntje een bruikbare was. begin april de terugplaatsing gehad. Gatsie ik wist niet dat de wachtweken het zwaarst waren. Ik heb mezelf na 10 dagen al getest, positief. Na 18 dagen herhaald en weer positief!! Gister, bij 6wekem en 1 dag een echo gehad. We kunnen nu echt zeggen we zijn zwanger, het hartje van ons wonder klopt al. Natuurlijk leven we in spanning als alles goed mag blijven gaan maar tot nu toe is het goed.Alleen mijn eierstokken zien er nog niet goed uit, vocht in mijn buik net zo veel als na de punctie. Heeft iemand hier ervaring mee? Ze vertelde veel rust en drinken maar wat hielp / helpt jullie?

Geplaatst
Hallo,Ik zou mijzelf even voorstellen, ik ben Shannah. 2 jaar geleden in de mallenmode gestapt om een kindje te kunnen krijgen. Na vele onderzoeken hebben ze ons verteld dat de kans 8% is om ooit zwanger te kunnen worden. Mijn man en ik hebben deze kans met beide handen aangepakt. Na vele operaties bij hem mocht ik beginnen. 3 dagen voor de stimulatie werd ik gebeld dat de behandeling 3 maanden uit liep. Begin maart mocht ik starten, 15 eitjes 14 konden er door, waarvan er maar 1ntje een bruikbare was. begin april de terugplaatsing gehad. Gatsie ik wist niet dat de wachtweken het zwaarst waren. Ik heb mezelf na 10 dagen al getest, positief. Na 18 dagen herhaald en weer positief!! Gister, bij 6wekem en 1 dag een echo gehad. We kunnen nu echt zeggen we zijn zwanger, het hartje van ons wonder klopt al. Natuurlijk leven we in spanning als alles goed mag blijven gaan maar tot nu toe is het goed.Alleen mijn eierstokken zien er nog niet goed uit, vocht in mijn buik net zo veel als na de punctie. Heeft iemand hier ervaring mee? Ze vertelde veel rust en drinken maar wat hielp / helpt jullie?

Hee Shannah, wat een verhaal joh! Kennelijk wil jullie kindje heel graag komen, als van 14 embryo's er maar een goed genoeg iscen je er meteen zwanger van bent! Top hoor! En nu dus de echo gehad en nog steeds goed, gefeliciteerd! Ik hoop dat het zo door zet. Op je vraag heb ik geen antwoord. Ben wel benieuwd wat de andere dames zeggen. Wellicht goed om ook bij je arts te checken?

Ik heb het sinds vrijdag best zwaar. De bijwerkingen beginnen pittig te worden alles samen. Heb nu ook buikkrampen erbij. De lijst is nu misselijk, 2 kg aangekomen, opgezette buik, hoofdpijn, wisselend warm en koud, kan me slecht concentreren, moe. Morgen overleggen in het ziekenhuis hoe dit wat comfortabeler kan. Als dat mogelijk is. Ik hoop heel erg dat aankomende week de punctie al is en ik snel hier van af ben. En ja gewoon maar minimaal 2 liter drinken en veel rusten. Jullie nog tips?

Succes allemaal meiden!

Geplaatst

Welkom shannah! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap wat een mooi resultaat zeg! Eerste keer meteen raak wauw. Mag je echt van geluk spreken! Ik heb geen ervaring met vocht in mn eierstokken ja na de punctie denk ik maar dat is vanzelf verdwenen. Ik denk inderdaad rust en veel drinken dat dat t enige is wat je kunt doen.. veel sterkte ermee en vooral veel genieten van t wondertje in je buik!

Geplaatst

He gats vervelend Johanna! Ik had ook zoveel last van bijwerkingen niet normaal. Heb gewoon 6-8 weken last gehad van verhoging en koorts en al die dingen die je beschrijft. Dus snap hoe je je voelt.. gelukkig komt het einde in zicht nog even doorbijten en dan mag je je klaar maken voor de punctie! Dan heb je t grootste gedeelte gehad! Sterkte 💋

Geplaatst
Hee Shannah, wat een verhaal joh! Kennelijk wil jullie kindje heel graag komen, als van 14 embryo's er maar een goed genoeg iscen je er meteen zwanger van bent! Top hoor! En nu dus de echo gehad en nog steeds goed, gefeliciteerd! Ik hoop dat het zo door zet. Op je vraag heb ik geen antwoord. Ben wel benieuwd wat de andere dames zeggen. Wellicht goed om ook bij je arts te checken?

Ik heb het sinds vrijdag best zwaar. De bijwerkingen beginnen pittig te worden alles samen. Heb nu ook buikkrampen erbij. De lijst is nu misselijk, 2 kg aangekomen, opgezette buik, hoofdpijn, wisselend warm en koud, kan me slecht concentreren, moe. Morgen overleggen in het ziekenhuis hoe dit wat comfortabeler kan. Als dat mogelijk is. Ik hoop heel erg dat aankomende week de punctie al is en ik snel hier van af ben. En ja gewoon maar minimaal 2 liter drinken en veel rusten. Jullie nog tips?

Succes allemaal meiden!

He Johanna, dat klinkt wel heel erg vervelend allemaal. Ik heb ook wel iets meer last maar dat komt niet in de vuurt van jouw klachten. Vind je het niet lastig om die hormonen te spuiten als je weet dat dat de oorzaak is van je ellende? Ik heb dat soms wel een beetje als ik de spuit zet... een soort frisse tegenzin haha

Ik ben vandaag weer voor een echo geweest. Hier groeit alles goed. Morgen moet ik alweer terug omdat mn oestradiolwaarde vrij hoog is. Niks alarmerend. Het is aannemelijk dat ik woensdag of donderdag de punctie hebt. Lekker snel vergeleken met de vorige ronde... ik hoop dat het bij jou ook snel gaat Johanna!

Geplaatst
He Johanna, dat klinkt wel heel erg vervelend allemaal. Ik heb ook wel iets meer last maar dat komt niet in de vuurt van jouw klachten. Vind je het niet lastig om die hormonen te spuiten als je weet dat dat de oorzaak is van je ellende? Ik heb dat soms wel een beetje als ik de spuit zet... een soort frisse tegenzin haha

Ik ben vandaag weer voor een echo geweest. Hier groeit alles goed. Morgen moet ik alweer terug omdat mn oestradiolwaarde vrij hoog is. Niks alarmerend. Het is aannemelijk dat ik woensdag of donderdag de punctie hebt. Lekker snel vergeleken met de vorige ronde... ik hoop dat het bij jou ook snel gaat Johanna!

Op zondag echo ja? Anyway, superfijn dat alles er goed uit ziet en je hoge oestradiolwaarde nog wel ok is. Top dat je woe of do al naar de punctie kunt! Hoop met je mee! Die andere medicatie werkt dus goed voor je! Top!

Ik had al wel bijwerkingen verwacht ivm mijn lactose intolerantie. Het werkt allemaal samen. Die decap spuiten vind ik de naarste. Maar ja. Ik vind het extra zuur dat het spuiten bij mij moet terwijl mijn vriend de oorzaak is. Met frisse tegenzin idd haha. Mijn vriend is lief voor me en hij zet gelukkig de spuiten. Ik herhaal mijn mantra: voor een goed doel, voor een goed doel ;). Morgen weer echo, dan weten we meer. Hoop ook echt dat deze klachten betekenen dat er veel eitjes groeien en we straks een mooie oogst hebben en dat het vlug klaar gaat zijn.

Duim voor je dat het voor jou nu ook snel klaar is!

Geplaatst
He gats vervelend Johanna! Ik had ook zoveel last van bijwerkingen niet normaal. Heb gewoon 6-8 weken last gehad van verhoging en koorts en al die dingen die je beschrijft. Dus snap hoe je je voelt.. gelukkig komt het einde in zicht nog even doorbijten en dan mag je je klaar maken voor de punctie! Dan heb je t grootste gedeelte gehad! Sterkte 💋

Dankjewel! Ja. Fase 2 is duidelijk minst favoriet tot nu toe. Even bikkelen nog. Balen he, zoveel bijwerkingen. Wat shit dat je daar nog weken last van hebt gehad! Ik had stiekem gehoopt dat het meteen over zou zijn als je stopt met die zooi. Hopelijk voor jou snel weer een tp en deze keer een goede zwangerschap!

Geplaatst
Op zondag echo ja? Anyway, superfijn dat alles er goed uit ziet en je hoge oestradiolwaarde nog wel ok is. Top dat je woe of do al naar de punctie kunt! Hoop met je mee! Die andere medicatie werkt dus goed voor je! Top!

Ik had al wel bijwerkingen verwacht ivm mijn lactose intolerantie. Het werkt allemaal samen. Die decap spuiten vind ik de naarste. Maar ja. Ik vind het extra zuur dat het spuiten bij mij moet terwijl mijn vriend de oorzaak is. Met frisse tegenzin idd haha. Mijn vriend is lief voor me en hij zet gelukkig de spuiten. Ik herhaal mijn mantra: voor een goed doel, voor een goed doel ;). Morgen weer echo, dan weten we meer. Hoop ook echt dat deze klachten betekenen dat er veel eitjes groeien en we straks een mooie oogst hebben en dat het vlug klaar gaat zijn.

Duim voor je dat het voor jou nu ook snel klaar is!

Ja echo op zondag. Die eitjes wachten niet ook al is het weekend ;-). Ze hebben dan wel een minimale bezetting. Punctie kan ook in het weekend trouwens hoor, tsja dat is de natuur. Wij lopen in Belgie en daar is het morgen dag van de arbeid.

Ook zuur voor de mensen die dan wel moeten werken...

En ook je gevoel van 'oneerlijk' dat jij moet spuiten en hij niks kan ik me helemaal voorstellen. Ik heb dat zelf niet zo, maar het is best een eerlijke en logische gedachte. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik lastiger zou vinden: degene zijn die zich nu ff rot voelt maar bij wie niet de oorzaak ligt, of degene zijn waar de oorzaak wel ligt, maar toe moeten kijken hoe iemand anders daarvoor op moet draaien... lijkt me voor hem ook heel lastig.

Wij hebben ook heel lang gedacht dat het bij ons niet lukte door een verminderde zaadkwaliteit, maar uiteindelijk bleek dat er ook bij mij iets niet helemaal goed ging... ik ben persoonlijk blij dat ik degene ben die moet spuiten, omdat ik dan nog het gevoel heb er iets aan te kunnen doen. Machteloos afwachten lijkt me nog lastiger... dat is natuurlijk heel persoonlijk, maar het zo bekijken werkt voor mij motiverend ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden