Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ben nu dus tien weken :)

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Leuk! En mooie echo! druk spartelend lijkt me ook zo mooi om te zien!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ben nu dus tien weken :)Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk
Wat fijn zeg! Mooie echo! Ik heb mn afspraak voor de volgende echo en nipt test moeten verzetten omdat ik geen vrij kon krijgen van mn werk.. 🙄 Echt bloed irritant. Maar goed. Nu vrijdag 17 juli een afspraak. Misschien dat ik tussendoor een echo laat maken bij een externe echo praktijk en betaal ik die zelf. 👍🏻😁
Geplaatst

klopt maar ik weer niet waar ik alles moet stoppen..roze wipstoel,maxicosie etc etc. dus eerst alles de deur uit en dan nieuw kopen:) ik ga ook een dubbelen kinderwagen kopen en die wil ik ook graag op kleur.. ik vond het toen heel leuk en speciaal en nu wil ik dit wel meemaken;)

Geplaatst

Oh de nipt en de combinatie test hebben mijn man en ik het over gehad. We hebben besloten om voor de combinatie test te gaan eerst. Dus dan krijg ik straks weer een echo 😂

Geplaatst
Wat fijn zeg! Mooie echo! Ik heb mn afspraak voor de volgende echo en nipt test moeten verzetten omdat ik geen vrij kon krijgen van mn werk.. 🙄 Echt bloed irritant. Maar goed. Nu vrijdag 17 juli een afspraak. Misschien dat ik tussendoor een echo laat maken bij een externe echo praktijk en betaal ik die zelf. 👍🏻😁

Ben erg benieuwd. Spannend zeg.we irritant zeg van je werk trouwens.

Geplaatst

Hee magicwoman wat een mooie echo !:)

Nog twee weekjes dan mag iedereen het weten ! :)

@ sas wat naar en je hebt er gewoon recht op he ze nogen je dat eigelijk niet weigeren. En dan moet je het daardoor zelf betalen had er toch nog eens over gehad op je werk.

Geplaatst
Hee magicwoman wat een mooie echo !:)

Nog twee weekjes dan mag iedereen het weten ! :)

@ sas wat naar en je hebt er gewoon recht op he ze nogen je dat eigelijk niet weigeren. En dan moet je het daardoor zelf betalen had er toch nog eens over gehad op je werk.

Ik snap ergens ook wel dat het soms gewoonweg niet gaat door bezetting. Op je strepen gaan staan kan altijd nog. Flexibiliteit 2 kanten op is ook wel fijn. En Sas, ik snap echt wel dat je baalt hoor! Zou ik ook doen! Ik zou echter het niet te hard spelen en de relatie goed houden. Als je dan een andere keer ook geen vrij kunt krijgen, kun je aangeven dat je deze keer bent ingesprongen maar dat dat nu niet gaat bijv.

Het is toch een beetje geven en nemen.

@magicwoman, benieuwd waarom jullie de combinatietest kiezen. Niet om te oordelen, maar gewoon benieuwd.

Geplaatst

Jaa je hebt ook wel een beetje gelijk hoor maar ze worden dan ook wel makkelijk om het vaker te gaan weigeren omdat ze toch weten dat je dat wel doet. Laat ik het zo zeggen niet te vaak en te makkelijk van je rechten afzien.

Ze zijn er niet voor niks denk ik altijd maar :)

Geplaatst
Jaa je hebt ook wel een beetje gelijk hoor maar ze worden dan ook wel makkelijk om het vaker te gaan weigeren omdat ze toch weten dat je dat wel doet. Laat ik het zo zeggen niet te vaak en te makkelijk van je rechten afzien.

Ze zijn er niet voor niks denk ik altijd maar :)

Zeker weten! Eens hoor! Ik kan nog niet goed genoeg inschatten of Sas op haar strepen gaat staan hihi. Sas?

Geplaatst
Ik snap ergens ook wel dat het soms gewoonweg niet gaat door bezetting. Op je strepen gaan staan kan altijd nog. Flexibiliteit 2 kanten op is ook wel fijn. En Sas, ik snap echt wel dat je baalt hoor! Zou ik ook doen! Ik zou echter het niet te hard spelen en de relatie goed houden. Als je dan een andere keer ook geen vrij kunt krijgen, kun je aangeven dat je deze keer bent ingesprongen maar dat dat nu niet gaat bijv.

Het is toch een beetje geven en nemen.

@magicwoman, benieuwd waarom jullie de combinatietest kiezen. Niet om te oordelen, maar gewoon benieuwd.

Wij willen het erg graag weten als er iets "mis" is zodat we voorbereid zijn als het zo is

We hebben het bij mijn dochtertje ook gedaan. Was gelukkig niks. Maar wel blij dat we het toen hebben gedaan.

Geplaatst
Wij willen het erg graag weten als er iets "mis" is zodat we voorbereid zijn als het zo is

We hebben het bij mijn dochtertje ook gedaan. Was gelukkig niks. Maar wel blij dat we het toen hebben gedaan.

En combinatietest en niet nipt?

Wij willen het ook weten. Begreep dat de nipt wat preciezer was. Dus ik ben benieuwd waarom de combinatietest.

Geplaatst

@magicwoman wat een mooie echo.. ik had je bericht niet gezien denk dat talpatalk even vastgelopen was wand krijg nu heel veel berichten😂

de nipt is idd betrouwbaarder

Geplaatst
En combinatietest en niet nipt?

Wij willen het ook weten. Begreep dat de nipt wat preciezer was. Dus ik ben benieuwd waarom de combinatietest.

Klopt!! Nipt is preciezer. Heb heel erg getwijfeld. Man zei ja neem jij maar de beslissing. Ik denk lekker makkelijk maar ik dacht de combinatie test eerst denk dat is misschien wat minder drastisch ofzo. Vind de nipt weer zo heftig meteen.

Geplaatst
@magicwoman wat een mooie echo.. ik had je bericht niet gezien denk dat talpatalk even vastgelopen was wand krijg nu heel veel berichten😂

de nipt is idd betrouwbaarder

Geeft niks hahaha. Vond de echo ook geweldig weer. Zo bijzonder om je kindje te zien :D

Geplaatst
Ik hoef het niet te weten hoor. Maar ben wel benieuwd. Hebben jullie al een naam??

We hebben er een aantal. Maar nog niet gekozen. Jullie wel?

Geplaatst
We hebben er een aantal. Maar nog niet gekozen. Jullie wel?

Over de meisjesnaam zijn we nu uit. De jongensnaam staat al heel lang vast en past ook bij de naam van mijn dochtertje. Meisjesnaam ook. We hadden eerst een andere meisjesnaam. Maar die vond ik toch niet zo leuk. Dus man maar overtuigd

Geplaatst

Wij hebben hier ook nog een aantal bevallingen van vrienden te gaan. Hoop dat zij andere namen kiezen. Dat vind ik namelijk niets.

We gaan onze kinderen ook vernoemen. Voor een jongen zijn we daar wel uit, voor een meisje nog niet. Jullie?

Geplaatst

wij hebben geen naam.. onze dochter zou Silas heten als ze een jongetje zou zijn. Een jongetje krijgt 3 namen.. hij word vernoemd naar mijn man en zijn vader die is overleden..dat wil mijn man heel graag..zelf ben ik maar van 1 naam maar gun het hem wel.. we hebben wel een lijstje met wat namen die we tegen zijn gekomen maar er is nu niks wat echt onze naam is..

Geplaatst
wij hebben geen naam.. onze dochter zou Silas heten als ze een jongetje zou zijn. Een jongetje krijgt 3 namen.. hij word vernoemd naar mijn man en zijn vader die is overleden..dat wil mijn man heel graag..zelf ben ik maar van 1 naam maar gun het hem wel.. we hebben wel een lijstje met wat namen die we tegen zijn gekomen maar er is nu niks wat echt onze naam is..

Mooi! Mooi eerbetoon ook. Mijn vriend heeft als tweede naam die van zijn opa en zijn vader ook. Dus als het een jongen wordt, wordt dat ook de tweede naam. Ik ben zelf naar mijn overgrootmoeder en oma's vernoemd. Vind dat wel een mooie traditie. Ik kom oorspronkelijk uit Brabant, katholiek gedoopt, dan krijg je dat :)

Geplaatst

Uitgerekende datum:

Magicwoman: 17-01-2018

Judy1990: 19-01-2018

Sas25: 21-01-2018

Johanna: 27-01-2018

Eslief: 28-02-2018

Wilhelmina: 24-12-2017

Echo:

judy1990: 03-07-2017

Wilhelmina: 29-06-2017 geslachts bepaling

Eslief 19-07-2017

Afspraak gyn/vk/etc:

Wilhelmina: 27-06

Geplaatst

Uitgerekend:

Echo:

Johanna 06-07-2017 termijnecho

Sas25: 17-07-2017

Eslief 19-07-2017

Afspraak gyn/vk/etc:

Johanna: 13-07 vk intake en voor nipt naar zh

Geplaatst

Combinatietest is bij ons gewoon standaard. De nipt test hebben wij zelf gekozen.

De naam hebben wij ook allang, waren er meteen over uit eigenlijk. Morgen gaan kijken voor de geboortekaartjes 😊 .

Uitgerekend:

Christel: 23-10-2017

Echo:

Johanna 06-07-2017 termijnecho

Sas25: 17-07-2017

Eslief 19-07-2017

Christel: 06-07-2017

Afspraak gyn/vk/etc:

Johanna: 13-07 vk intake en voor nipt naar zk

Christel: 06-07-2017

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden