Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@eslief dat is een mooie test zeg ! Nogmaals van harte op naar de eerste echo :)

@johanna nog 1 nachtje slapen dan mag jij eindelijk ben je dan 8,5 week ?

@ sas top mooie echo en wat fijn om je kleine al zo actief te zien he

Toch maar de nipt ? Mag ik vragen waarom je dat toch besloten hebt ?

En niet vooruitgezet dus . nog gevraagd hoe dat het kan ?

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja!! Minder dan 24 uur nu! Eindelijk! Ik kan niet wachten!

Wij doen ook de nipt. Beter weten en voorbereiden.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst

Wij hebben trouwens na lang wikken en wegem besloten de nipt niet te doen.

Omdat dit kleintje zo welkom is en ik ook als er iets mis mee zou zijn toch geen abortus zou kunnen plegen. En als het niet levensvatbaar zou zijn komt dat toch wel uit met de 20 weken echo .

Wat hebben de dames hier voor gekozen en waarom

? :)

Geplaatst
@eslief dat is een mooie test zeg ! Nogmaals van harte op naar de eerste echo :) @johanna nog 1 nachtje slapen dan mag jij eindelijk ben je dan 8,5 week ? @ sas top mooie echo en wat fijn om je kleine al zo actief te zien he Toch maar de nipt ? Mag ik vragen waarom je dat toch besloten hebt ?En niet vooruitgezet dus . nog gevraagd hoe dat het kan ?
Ik heb t eigenlijk niet gevraagd misschien telt elk ziekenhuis iets anders? Meestal beval je toch niet precies op de uitgerekende datum toch haha 😜 Ja we hebben meer informatie erover gekregen en ik wist niet zo goed wat die andere syndromen inhielden ( Edwards en Patau syndroom) en als je kindje 1 van die heeft is het niet levensvatbaar of wordt niet ouder dan 1 jaar. Daar kom je niet altijd achter met een echo. En dan weet je dat dus pas bij de bevalling. Dat leek me ook een eng idee. Ik dacht ook dat de uitslag heel lang duurde een paar weken maar het is 10 dagen. Dat valt meer te overzien. Alsnog natuurlijk wel heel spannend. Maar mn vriend wil t ook graag uitsluiten. Wij gaan er van uit dat alles gewoon goed is. Maar over twee weken laten we het prikken. 😊
Geplaatst
Wij hebben trouwens na lang wikken en wegem besloten de nipt niet te doen.Omdat dit kleintje zo welkom is en ik ook als er iets mis mee zou zijn toch geen abortus zou kunnen plegen. En als het niet levensvatbaar zou zijn komt dat toch wel uit met de 20 weken echo .Wat hebben de dames hier voor gekozen en waarom ? :)
Wij hebben de nipt test ook laten doen. Inderdaad ook gewoon om voorbereid te zijn. Ons prinsesje is ook echt zeer welkom en zouden nooit abortus kunnen laten plegen. Maar gelukkig was alles goed.
Geplaatst

@ Saskia wat fijn dat je een goede echo had!!

@ Eslief wauw je testen lopen echt heel duidelijk op...jullie kleintje is ook goed bezig 🤗

Geplaatst
Wij hebben trouwens na lang wikken en wegem besloten de nipt niet te doen.

Omdat dit kleintje zo welkom is en ik ook als er iets mis mee zou zijn toch geen abortus zou kunnen plegen. En als het niet levensvatbaar zou zijn komt dat toch wel uit met de 20 weken echo .

Wat hebben de dames hier voor gekozen en waarom

? :)

Wij willen het liever zo vroeg mogelijk weten, dan kunnen we ons en ons huis evt erop voorbereiden. Een kindje is super welkom. En met handicapts kun je omgaan, doe ik zelf ook. Nooit zelfstandig kunnen leven is voor ons wel een discussiepunt. Ik weet niet wat we dan zouden doen. Meer omdat we dat voor het kind niet eerlijk vinden. Mijn vriend is daar stelleriger in dan ik. Maar goed mijn principe was om nooit ivf te doen. Je weet pas wat je zou doen als je er daadwerkelijk voor staat, als je principe wordt uitgedaagd. Ik zie dit jaar dan ook als een levensles en ben een stuk minder stellig in dit soort zaken geworden. Laten we hopen dat geen van ons het mee hoeft te maken.

Geplaatst

Eslief fantastisch zeg. Dat is een knaltest al

Sas mooie echo!! Alles erop en eraan al

Wij gaan wel de nipt doen. Hebben we bij de eerste ook gedaan. We willen voorbereid zijn mocht het zo zijn. Dus is wel even spannend straks.

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst

Vond wel dat de eerste keer toen veel op me af kwam bij vk toen. Hebben jullie dit niet? Diegene die voor de eerste keer zwanger zijn dan? En de nipt test en de bevalling. Allemaal folders in je hand geduwd. Moest het toen even verwerken. Zal nu wel anders zijn. Maar had toen echt zoiets van pffff wat veel.

Geplaatst

tnx meiden! wij kiezen ook voor de nipt en gaan over de grens naar belgie..simpel omdat we dan ook het geslacht horen en toch al zelf moeten betalen.. wij willen ons ook kunnen voorbereiden en als een kindje iets heeft waarbij het niet levenstvatbaar is of geen kwaliteit van leven heeft zullen we de zwangerschap afbreken..ik vind dit een fijner idee om zo vroeg mogelijk te doen.

de clearbleu doet het ook 8920672ee380998a22bc1a10d0fac101.jpg

Geplaatst
tnx meiden! wij kiezen ook voor de nipt en gaan over de grens naar belgie..simpel omdat we dan ook het geslacht horen en toch al zelf moeten betalen.. wij willen ons ook kunnen voorbereiden en als een kindje iets heeft waarbij het niet levenstvatbaar is of geen kwaliteit van leven heeft zullen we de zwangerschap afbreken..ik vind dit een fijner idee om zo vroeg mogelijk te doen.

Nou eslief duidelijker kan niet he

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Jeeuh!!

Geplaatst
precies:) heb nog 10 testen liggem had goedkoop ingeslagen.. voor nu stop ik met testen..

Weet je al wanneer je een echo hebt?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

@magicwoman icsi-3 8 eiblaasjes, 4 eicellen en maar 1 bevrucht.. verse tp van de enige en eerlijk mijn hoop was nul..

ik zal jullie niet meer lastig vallen met mijn testverslaving😂

Geplaatst

Eslief hoezo zelf betalen ?

In belgie moet je het gehele bedrag betalen en in nl alleen je eigen beidragen toch ?

Geloof dat het in belgie bijna 600 kost .

En in nl 175 .

Mooie test altijd leuk de clearbleu.

Geplaatst
in belgie kost hij 290 en in nl 175 dit is veranderd.. voor dat geld meer maken wij er een weekendje belgie van

Oh joh! Mss kan ik vriendlief dan toch overhalen :) hoe regel je dat? Waar?

Geplaatst

dit is onze laatste als het allemaal goed mag gaan.. en vorige keer wisten we niet wat het zou worden..deze keer willen we het wel weten en zouden het leuk vinden om het iedereen te vertellen met geslacht:)

Geplaatst
@magicwoman icsi-3 8 eiblaasjes, 4 eicellen en maar 1 bevrucht.. verse tp van de enige en eerlijk mijn hoop was nul..

ik zal jullie niet meer lastig vallen met mijn testverslaving😂

Mooi nieuws. Ben heel blij voor jullie dat het is gelukt.

Geplaatst
in belgie kost hij 290 en in nl 175 dit is veranderd.. voor dat geld meer maken wij er een weekendje belgie van

Is die in België zoveel goedkoper geworden dan? Mijn schoonzus heeft de nipt in februari nog in België laten doen en was 600 kwijt.. Mijn vriend wilde wel naar België maar ik vond het voor die 2 weken verschil wel heel veel extra kosten!

Geplaatst
Hoi meiden! We zijn geweest voor de echo en intake bij de verloskundige. Alles was goed en bloeddruk perfect. We hebben zo'n mooie echo gehad. Onze kleine spruit was aan t boksen en heel beweeglijk. We hebben alles erop en eraan gezien! Armen, beentjes, voetjes en handjes, wervelkolom. Prachtig hartje. Ik begin het nu pas echt te geloven denk ik, ik ben verliefd!!  Over 16 dagen mogen we weer spieken! Dan laten we ook de NIPT test doen. Wilde het eerst niet maar hebben toch besloten om het te doen, wel heel spannend. Maar ik heb al vanaf de terugplaatsing een goed gevoel bij dit kleintje en denk dat t een kleine sterke meid/vent is! ❤️☺️

Super Sas!! Al een echt klein mensje is het hè 🤗🤗🤗

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden