Ga naar inhoud

Wachtbankje april

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hey Susanne! Welkom! Wat fijn dat alles zo voorspoedig is gegaan Wachtweken zijn k*, probeer zelf zoveel mogelijk leuke dingen te doen.. Maar aangezien ik normaal vaak op stap ga en van een drankje en sigaretje hou, is dat wel is lastig. Want merendeel van mijn omgeving weet niet dat ik hier mee bezig ben.. Bij jou wel?!

Bij mijn weten wel veel mensen het, aan ene kant wel fijn behalve nu in de wachtweken, ivm de vele vragen.

• Reacties 808
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Bij mijn weten wel veel mensen het, aan ene kant wel fijn behalve nu in de wachtweken, ivm de vele vragen.

Hier eerste en tweede poging wisten het ook veel mensen

De twee cryo's tp wisten twee vriendinnen het meer niet hebben nu zoiets we willen ze dan verrassen met het goede nieuws

Nu moeten we weer nieuwe poging dus hoop dat het gaat lukken want krijg dan weer hormonen hopelijk niet al te veel last dan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
hallo,

dat weten we nog niet dat horen we van het AMC tegelijkertijd met de testdatum dus 28 april. Dus dat is nog even spannend!

O spannend nog even volhouden kom je de dagen beetje door?

Geplaatst
O spannend nog even volhouden kom je de dagen beetje door?

ik maak mezelf helemaal gek, ik heb op 13 april een verse tp gehad, en sinds uurtje of 19:00 lichte buikkramp en ik ga dan meteen opzoeken of het wat kan zijn, net maar weer een glas granaatappelsap gedronken. Het worden nog zware dagen, vandaag na 1 week thuis geweest te zijn weer wezen werken, dat was wel fijn voor de afleiding. Maar morgen ben ik weer de hele dag vrij.

Geplaatst
ik maak mezelf helemaal gek, ik heb op 13 april een verse tp gehad, en sinds uurtje of 19:00 lichte buikkramp en ik ga dan meteen opzoeken of het wat kan zijn, net maar weer een glas granaatappelsap gedronken. Het worden nog zware dagen, vandaag na 1 week thuis geweest te zijn weer wezen werken, dat was wel fijn voor de afleiding. Maar morgen ben ik weer de hele dag vrij.

O spannend kan van alles zijn he

Ja vind de wachtweken ergst van allemaal

Geplaatst
zo, Eslief en ik lopen elkaar net mis in de wachtkamer.

Ik krijg ons cryootje een dik uur eerder terug.

wat jullie schreven over gemengde gevoelens tegenover zwangeren... heel erg menselijk en vecht niet tegen die emoties. Je was zelf zo graag aan de beurt geweest...

Bij mij ligt het er ook heel erg aan op welk moment ik zit. Als ik net weer een teleurstelling aan het verwerken ben, dan ben ik hypergevoelig voor elke zwangere.

Zit ik in het begin van de wachtweken, dan ben ik weer erg hoopvol over mijn eigen situatie en dan raakt het me minder.

Ik heb het wel alleen bij zwangeren. Als het kindje er eenmaal is, hoort het zo bij de ouders, dan is het ok.

Mijn antwoord als ze vragen of het niet eens tijd wordt voor een broertje of zusje: als we het in de winkel konden kopen, dan was die er allang geweest. Dat is meestal genoeg.

Spannend voor jou, Johanna! Ik hoop dat het je mee gaat vallen. Dat was ( altans fysiek) bij mij wel het geval. En lastig die overwegingen van wel/ niet werk aannemen. Dat heb ik ook steeds. En uiteindelijk is het steeds allemaal wel op zijn pootjes terecht gekomen en heb ik weer een hoop energie verspilt met zorgen maken.

Nou, dat is het ook! Ik zet al bijna 2 jaar zoveel in de wacht! Geen klussen voor langere tijd in het buitenla d, geen langdurige trajecten etc. Pfff. Ik heb ook tegen mijn vriend gezegd dat ik daar mee op ga houden. We regelen het wel als het samen valt.

Spannend morgen Maaike! Duim ook voor jou morgenmiddag!

Ja, vanavond op kraamvisite en iemand die ik goed ken diens vrouw nu 12 weken zwanger. Ik kan het inderdaad meeste van de tijd prima handlen, maar af en toe word ik er verdrietig van. We zitten nu op 8 zwangeren om ons heen. Nog steeds. Dat vind ik soms wel lastig, op elke sociale activiteit gaat het ocer zwanger zijn/worden kinderen en opvoeden.

Ach. Ik gun het iedereen van harte en ben vooral blij dat ik nu gewoon af en toe hier kan delen, zeuren en vieren;)

Voor mijn vriend ook hahaha

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst

@ Johanna ja klopt. Ik heb ook het idee dat zwangeren vrouwen alleen maar daarover kunnen praten. Zelfs vriendinnen die op de hoogte zijn van mijn situatie praten dan vervolgens wel alleen maar over hun kind en al die leuke momentjes. En dingen posten wat alleen moeders kunnen posten weetje wel.. van plaats dit op je tijdlijn als je mama bent blablablabla.... voel k me ook echt zon buitenbeentje. Maarja we moeten hoop blijven houden. Hoop voor jou in ieder geval dat je een mooie stimulatie krijgt met veel eitjes! Dat is nu de eerste stap. 😘Bij mij duurde het trouwens 2,5 week stimuleren tot de punctie.

Geplaatst
@ Johanna ja klopt. Ik heb ook het idee dat Wangefen vrouwen alleen maar daarover kunnen praten. Zelfs vriendinnen die op de hoogte zijn van mijn situatie praten dan vervolgens wel alleen maar over hun kind en al die leuke momentjes. En dingen posten wat alleen moeders kunnen posten weetje wel.. van plaats dit op je tijdlijn als je mama bent blablablabla.... voel k me ook echt zon buitenbeentje. Maarja we moeten hoop blijven houden. Hoop voor jou in ieder geval dat je een mooie stimulatie krijgt met veel eitjes! Dat is nu de eerste stap. 😘

Zo is het. Ik snap het niet zo ook, je bent toch meer dan alleen moeder? Ook werkende en dochter, je sport, hobby's, etc? Maar ik snap ook dat ze trots zijn en dat wil ik ook graag delen. Soms wat dubbel ;) ik ben ook 35 en een van de allerlaatsten zonder kinderen. Dat helpt ook niet.

Ja! Hoop op een goede voortzetting. Tot nu toe is het ok. Hopen dat dit het zetje is dat we nodig hebben :) en jullie op voor een nieuwe tp! En ondertussen duimen voor de andere dames!

Geplaatst

Spannend Maaike en eslief!! Duim voor jullieeeee!!!!!! 🙏🙏🍀🍀🍀🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Geplaatst

tnx:) we hoopte elkaar eindelijk eens te zien.. maar helaas:) toch beetje lullig dat ze niet een uur wou wachten😂😂

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Nou hoop ik ook!! Zou zeker een mooi cadeau zijn. Heb as vrijdag pas officiële test datum van t Z-H en moet dan bloedprikken. Dat ik t al zo vroeg dacht, is omdat ik altijd 28 dagen cyclus heb. Maar deze keer late eisprong, dus had afgelopen zaterdag al mijn menstruatie moeten krijgen. Dit is mijn 3 tp, eerste verse is in een vroege miskraam geweest en 1ste cryo gewoon niet blijven plakken.. Dus nu spannend of t wel goed gaat 😂
Wauw spannend hoor!! Ben benieuwd naar je hcg waarde😊 Ik krijg hopelijk in mei mn derde terugplaatsing 2e cryo. Hopelijk slaat die ook aan! Dan heb ik de mooiste verjaardag ooit!! 🙏😊❤️Heb je al veel kwaaltjes??
Geplaatst
Fijn Eslief! Morgenmiddag zit ik weer te duimen ;)

Amf, balen dat gesprek! Hoop dat ze jullie dat ook wat kunnen vertellen over waarom het mis is gegaan de laatste keren. En uiteraard dat jullie snel weer door mogen.

Hoeveel dagen hebben jullie gonal-f gespoten? Ik ben vandaag weer licht ongesteld geworden, als het doorzet morgen zh bellen en op naar fase 2. Heb nu wat aanvragen voor werk net in mei... Ik weet dat het nogal wisselend kan zijn hoe snel je eitjes rijp zijn voor punctie, maar ben toch wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik heb over de stimulatiefase iets meer dan 2 weken gedaan. En dan om de dag naar het ziekenhuis

Geplaatst
Fijn Eslief! Morgenmiddag zit ik weer te duimen ;)

Amf, balen dat gesprek! Hoop dat ze jullie dat ook wat kunnen vertellen over waarom het mis is gegaan de laatste keren. En uiteraard dat jullie snel weer door mogen.

Hoeveel dagen hebben jullie gonal-f gespoten? Ik ben vandaag weer licht ongesteld geworden, als het doorzet morgen zh bellen en op naar fase 2. Heb nu wat aanvragen voor werk net in mei... Ik weet dat het nogal wisselend kan zijn hoe snel je eitjes rijp zijn voor punctie, maar ben toch wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Hoi johanna ik heb beide keren op dag 13 de punctie gehad

Geplaatst
tnx:) we hoopte elkaar eindelijk eens te zien.. maar helaas:) toch beetje lullig dat ze niet een uur wou wachten

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Wacht Maaike half uur kom jij half uur eerder

Geplaatst

Ik moet op 28/4 een zwangerschapstest doen, alleen heb nu een gevoel alsof er soms iets heel hard aan mijn baarmoeder trekt.. heb 13/4 een verse tp gehad.

Heeft iemand hier ervaring mee gehad? Dat trek gevoel?

Geplaatst
@susanne, ik heb al een week vanaf dag 5 na tp, buikpijnen, krampen, trekkerig gevoel. Maar dat kan ook van de ustrogan komen.

Ja dat klopt, het is de ene keer wat erger dan de andere keer... we zullen braaf moeten wachten.. helaas kunnen we niet meer doen...

Geplaatst

Hoi (mijn eerste bericht is weh).

Maar nieuw hier. 3,5 jaar bezig, 9iui,s en ivf ( een toppert en 6 cryo,s in de diepvries)

Nu 2 weken na punctie, dag 11 na tp. Niet ongesteld en negatieve zwangerschapstest. Volgens het ziekenhuis ook echt te vroeg om te testen, want de vroegtesten testen een ander hormoon, dat onderdrukt wordt door de ustrogan.

Maar superspannend , slopende weken. Vorige weeek superpositieg en vanaf zondag het gevoel dat het niet goed zit :-(

Geplaatst

Maar nieuw hier. 3,5 jaar bezig, 9iui,s en ivf ( een toppert en 6 cryo,s in de diepvries)

Nu 2 weken na punctie, dag 11 na tp. Niet ongesteld en negatieve zwangerschapstest. Volgens het ziekenhuis ook echt te vroeg om te testen, want de vroegtesten testen een ander hormoon, dat onderdrukt wordt door de ustrogan.

Maar superspannend , slopende weken. Vorige weeek superpositieg en vanaf zondag het gevoel dat het niet goed zit :-(

Welkom! Killing ja die wachtweken! Wanneer mag je testen? Balen dat je nu er een slecht gevoel bij hebt. Is dat echt zo of je angst dat het mis zal gaan? Je hebt zo te horen al een flinke weg afgelegd ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

Geplaatst

Welkom hier,

Vanaf welke dag mag je officieel testen?

Wat balen dat je er een slecht gevoel over hebt, hopelijk valt het allemaal nog mee!

Succes nog met deze slopende dagen!

Geplaatst
Zh gebeld. 24 april 1e echo om te kijken hoe het staat met bms en of ik kan starten met gonal f. Spannend!

Oeeei spannend allemaal weer je hebt nu een datum om naar uit te leven!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden