Ga naar inhoud

Wachtbankje april

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

super jammer, Amf.

Heb je voor je jezelf nu ook het idee dat het moeilijker wordt om teleurstellingen te verwerken nu je weer wat langer in het proces zit? Je gaf in eerste instantie aan dat je er luchtiger instond omdat je al een dochter hebt.

Woensdag krijgen wij weer een terugplaatsing. Als de ontdooing goed verloopt tenminste. Vorig jaar ben ik rond deze tijd zwanger geraakt. Dus ik vind deze tijd van het jaar voor mij een goed moment :-)

Nu veel last van de pregnyl. Hoewel het vandaag al weer wat beter lijkt. Ik denk ook echt Sas, dat die bij jou al die rot nep verschijnselen heeft veroorzaakt.

• Reacties 808
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
super jammer, Amf.

Heb je voor je jezelf nu ook het idee dat het moeilijker wordt om teleurstellingen te verwerken nu je weer wat langer in het proces zit? Je gaf in eerste instantie aan dat je er luchtiger instond omdat je al een dochter hebt.

Woensdag krijgen wij weer een terugplaatsing. Als de ontdooing goed verloopt tenminste. Vorig jaar ben ik rond deze tijd zwanger geraakt. Dus ik vind deze tijd van het jaar voor mij een goed moment :-)

Nu veel last van de pregnyl. Hoewel het vandaag al weer wat beter lijkt. Ik denk ook echt Sas, dat die bij jou al die rot nep verschijnselen heeft veroorzaakt.

Het is even balen maar ja kan er verder niks meer aan doen dus nu weer positief zijn en op naar een volgende ronde

Moet alleen nu alles weer opnieuw onder gaan zou zo mooi geweest zijn als het gelukt was..

Spannend Maaike! Op naar een goede ontdooiing!!

Jullie zitten strakjes samen in de wachtkamer @eslief en jij

Ik ga voor jullie duimen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

@ Maaike ja heb echt geen idee had er wel minder last van dan vorige keer omdat ik toen 10000 moest spuiten en nu de helft.

Weet wel dat ik nog steeds erg last van mn onderrug heb wat soms uitstraalt naar mn bil. Dus was helaas geen symptoom maar een beknelde zenuw denk ik. Vrijdag moet ik naar de fysio gaat die me kraken dus hoop er dan vanaf te zijn. 😊

Spannend bijna weer de terugplaatsing duim voor jou en eslief! 🍀🍀

Geplaatst

@Afm wat jammer meid dat het toch negatief is geworden, sterkte en hopelijk kun je snel weer verder.

@ Wilhelmina dat is toch een duidelijke test, alvast gefeliciteerd meid!xx

Toch apart dat je de ene feliciteert en de andere sterkte toewenst omdat het niet is gelukt..

Geplaatst
@Afm wat jammer meid dat het toch negatief is geworden, sterkte en hopelijk kun je snel weer verder.

@ Wilhelmina dat is toch een duidelijke test, alvast gefeliciteerd meid!xx

Toch apart dat je de ene feliciteert en de andere sterkte toewenst omdat het niet is gelukt..

Thx komt goed Op naar nieuwe poging

Zal wel even duren denk ik.. zal eerst wel aan de pil moeten dus dat zal dan pas volgende cyclus worden...

Geplaatst

Ja het is erg dubbel. Veel teleurstellingen op dit wachtbankje. De een feliciteer je en de ander wens je sterkte. Zo is het leven😔

Hopelijk komen er weer veel leuke berichten aan, en jij de eerste van een reeks positieve testen Wilhelmina!

Geplaatst

Ja is t zeker!! Duim ook zo voor jullie.

En hoop ook dat t deze keer goed gaat bij mij en niet weer een vroege miskraam wordt.. Net weer getest en overduidelijke nu.. Alleen mag zaterdag pas officieel testen. Komt denk door dat een blastocyste is?

Geplaatst

ze houden altijd een extra marge aan omdat het altijd vaak voor week 5 nog mis gaat. normaal zou je 10 dagen na punctie een positieve test hebben.. blasto is het meestal op dag 4/5 dus dat betekend dat je lichte testen al na 5/6 dagen van tp mag gaan verwachten... dat hij mooi oploopt is heel positief dat betekend dat het mooi verdubbeld in 24/48 uur dat is dus een heel goed teken:) super fijn! gefeliciteerd! ik snap je angst en herken hem ook..maar ik duim zo hard

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
ze houden altijd een extra marge aan omdat het altijd vaak voor week 5 nog mis gaat. normaal zou je 10 dagen na punctie een positieve test hebben.. blasto is het meestal op dag 4/5 dus dat betekend dat je lichte testen al na 5/6 dagen van tp mag gaan verwachten... dat hij mooi oploopt is heel positief dat betekend dat het mooi verdubbeld in 24/48 uur dat is dus een heel goed teken:) super fijn! gefeliciteerd! ik snap je angst en herken hem ook..maar ik duim zo hardVerstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ja zijn ook gepast blij zeg maar.. Maar voel t aan heel mijn lijf, dus hopelijk is dat positief! Tussen de testen zit 48 uur!Hoor je morgen al of de cryo goed ontdooit is? Of woensdag pas?Spannend 🤗
Geplaatst

snap ik hoor is ook lastig na wat je meegemaakt hebt!:) ik hoor morgen tussen 12 en 4 of het ontdooien goed gegaan is..de andere allemaal wel uit deze lichting dus we blijven positief:)

Geplaatst
snap ik hoor is ook lastig na wat je meegemaakt hebt!:) ik hoor morgen tussen 12 en 4 of het ontdooien goed gegaan is..de andere allemaal wel uit deze lichting dus we blijven positief:) Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Spannend!! Hopelijk ontdooit er een topper 🤗
Geplaatst

Jeetje wat kloten sharlee .het is ook allemaal niet makkelijk zeker hoe verder je pogingen opraken

ik zit nu in poging 1 nog maar zit zelf ook al na te denken over umc zorgverzekering met 4 of 5 pogingen .laten we hopen dat het voor ons allemaal niet zover hoeft te komen .

en inderdaad denk dat mannen altijd wat nuchter der zijn dat heeft mijn man ook

aah het komt allemaal wel goed volgende keer beter je kent het wel.

maar ondertussen zitten wij zak in a's als het mislukt weer een kleintje verloren .

zo zie ik het ook echt je voelt je toch een beetje zwanger na zo'n terugplaatsing .

en dan hoor je iedeteen om je heen maar zwanger worden alsof het nik's is .

mijn nicht was drie maanden geleden gestopt met de pil en hoppa kreeg gisteren te horen dat ze 8 weken zwanger is .ik vind het dan ook erg moeilijk om oprecht blij te reageren ook al weet ik dat het niet eerlijk is . Hebben jullie daar ook last van

Geplaatst

ikzelf heb der geen last van en ook nooit gehad:) ik kan oprecht blij zijn voor mensen en vooral wetende dat ze niet mee hoeven maken wat wij mee maken.. Laat ze maar domme opmerkingen maken uit onwetendheid dat liever als deze ellende..ook kan ik enorm genieten van het vasthouden van zo een klein kruimeltje.. mijn vriendinnetje der dochter is 3 weekjes en even babysnuffelen is zo fijn.. tuurlijk soms ook wel een brok in mijn keel maar dat mag:)

Geplaatst
Jeetje wat kloten sharlee .het is ook allemaal niet makkelijk zeker hoe verder je pogingen opraken

ik zit nu in poging 1 nog maar zit zelf ook al na te denken over umc zorgverzekering met 4 of 5 pogingen .laten we hopen dat het voor ons allemaal niet zover hoeft te komen .

maar ondertussen zitten wij zak in a's als het mislukt weer een kleintje verloren .

zo zie ik het ook echt je voelt je toch een beetje zwanger na zo'n terugplaatsing .

mijn nicht was drie maanden geleden gestopt met de pil en hoppa kreeg gisteren te horen dat ze 8 weken zwanger is .ik vind het dan ook erg moeilijk om oprecht blij te reageren ook al weet ik dat het niet eerlijk is . Hebben jullie daar ook last van

Thnx! Ja dat is heel herkenbaar, dat had ik ook toen mn vriendin zwanger raakte, ben blij voor haar hoor maar aan de andere kant denk ik dan, zij wel en ik niet. Merk ook wel dat ik dan wat meer afstand neem,

Omdat ik niet met dat baby gedoe geconfronteerd wil worden en dan voel ik me daar weer rot om. Ik hoop dat je eerste poging gelijk lukt:) wij hebben mrg een afspraak in het ziekenhuis om te zien hoe we nu verder gaan. We stoppen in ieder geval even tot eind augustus en wie weet gebeurd het in ee wachtmaanden nog wel spontaan. Ik ga in ieder geval voor je duimen Judy🤞🏻

Geplaatst
De foto

Wow! Die is duidelijk!!! Gefeliciteerd Wilhelmina! Fijn om ook eens goed nieuws hier te lezen:) geeft mij in ieder geval hoop🤞🏻

Geplaatst

Dankjewel Wilhelmina, hopelijk wordt mei onze maand. Ook de maand dat ik jarig ben dus ik hoop een mooi verjaardagscadeautje😊🙏. Ben ook blij voor jou! Ik zie een mooie duidelijke test! Gefeliciteerd !!! Wanneer mag je komen voor de echo? En hoeveelste terugplaatsing is dit voor jou?

Geplaatst

Hoezo stop je tot eind augustus Sharlee? Hoe voel je je nu?🌸

Geplaatst

Jep herkenbaar. Ik probeer het zo goed mogelijk los te zien van elkaar. Blij voor de ander, en balen voor ons.

Ik kan echt oprecht blij zijn voor een ander en tegelijk van binnen huilen. Goede vrienden en familie weten het. Dus ik heb dit ook eerlijk besproken. Dan mag ik ook aangeven van mezelf dat het even niet over zwanger en baby's hoeft te gaan. Voor mij werkt openheid met de mensen echt dichtbij het beste.

Je moet ermee dealen. Het is wat het is. Ik probeer vooral te genieten van alles wat wel is. Niet dat ik mn verdriet weg stop, maar ik wil niet sat dat mijn leven beheerst. Focus en dankbaar voor wat ik wel heb werkt voor mij beter ;)

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst

Mooi gezegd Johanna knap van je👍🏻🌸Ik probeer ook echt blij te zijn voor anderen maar soms ben ik t wel ff zat. Dan open ik Facebook weer en zie ik weer 3 berichten van echo's of zwanger of bevalle of wat voor babyshower of geslacht t wordt. Leuk allemaal Maarja erg dubbel.... ik heb het nu met kinderfeestjes dat ik dat erg confronterend vindt krijg ook altijd de vraag heb jij al kinderen of wanneer gaan jullie beginnen... alsof t zo makkelijk is allemaal. 🙁

Geplaatst
Mooi gezegd Johanna knap van je👍🏻🌸Ik probeer ook echt blij te zijn voor anderen maar soms ben ik t wel ff zat. Dan open ik Facebook weer en zie ik weer 3 berichten van echo's of zwanger of bevalle of wat voor babyshower of geslacht t wordt. Leuk allemaal Maarja erg dubbel.... ik heb het nu met kinderfeestjes dat ik dat erg confronterend vindt krijg ook altijd de vraag heb jij al kinderen of wanneer gaan jullie beginnen... alsof t zo makkelijk is allemaal. 🙁

Ja eens. Begin dit jaar waren er 9 zwanger, nu nog 6. Ik merk dat nu we met icsi zijn begonnen ik nieuwe hoop heb dat het inderdaad lag aan het zaad van mn vriend en we nu vlotvzwanger zullen zijn. Ik weet dat het zo niet werkt uiteraard. Ik zal denk ik toch erg teleurgesteld zijn mocht het nu niet werken. Maar goed. Nu ik zelf meer open ben over dat we icsi doen, hoor ik ook meer over dat het allemaal zo makkelijk niet is gelopen bij anderen. Er is vast een reden dat we zo lang moeten wachten.

Ik heb laatst een kinderverjaardag overgeslagen. Ik kon effe niet. Zelfs op een vrijgezellenfeestje laatst was de bruid zwanger en nog 3 anderen... Het is gewoonweg niet te vermijden. Probeer het onderwerp dan maar te veranderen naar wat anders. Hebben jullie af en toe ook het gevoel dat vrouwen met kinderen ineens alleen praten over zwangerschap, bevalling en opvoeding?

Geplaatst

Duim voor een goede ontdooiing, Eslief!! 🍀🍀🍀

En voorzichtig vast gefeliciteerd, Wilhelmina! Fase 1 check! Nu hopen dat het goed blijft gaan komende weken! Jullie ook veel succes!! 🍀🍀🍀

Geplaatst
Hoezo stop je tot eind augustus Sharlee? Hoe voel je je nu?

Wij kunnen niet anders vanwege het werk van mn vriend. Zomer is hoogseizoen en is hij het merendeel van de maanden niet thuis dus is het veel te ingewikkeld met plannen. Augustus is het ziekenhuis met vakantie dus kan het pas weer in september. Hebben zo een afspraak in het ziekenhuis om te zien hoe nu verder. Voel me verder wel ok hoor, ups and downs en een mega kort lontje. Hoe gaat het met jou? Wat voor onderzoeken hebben jullie allemaal gehad om te zien waar het aan ligt? Ik alleen een bloedtest en het sperma onderzoek. Nog enige tips die ik zo mee kan nemen naar het ziekenhuis?

Geplaatst
Dankjewel Wilhelmina, hopelijk wordt mei onze maand. Ook de maand dat ik jarig ben dus ik hoop een mooi verjaardagscadeautje😊🙏. Ben ook blij voor jou! Ik zie een mooie duidelijke test! Gefeliciteerd !!! Wanneer mag je komen voor de echo? En hoeveelste terugplaatsing is dit voor jou?
Nou hoop ik ook!! Zou zeker een mooi cadeau zijn. Heb as vrijdag pas officiële test datum van t Z-H en moet dan bloedprikken. Dat ik t al zo vroeg dacht, is omdat ik altijd 28 dagen cyclus heb. Maar deze keer late eisprong, dus had afgelopen zaterdag al mijn menstruatie moeten krijgen. Dit is mijn 3 tp, eerste verse is in een vroege miskraam geweest en 1ste cryo gewoon niet blijven plakken.. Dus nu spannend of t wel goed gaat 😂

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden