Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Is Gonal F hetzelfde als menopur? is dat dat stimulerende middel?

Als ik ga stimuleren en de tp krijg drink ik niks, roken doe ik al niet en tijdens de zwangerschap natuurlijk ook niet.

Ik zie weleens iemand met een dikke buik lopen en dan een peuk in der mond dan walg ik echt... sorry .ik kan daar met mijn pet niet bij...maar ja ieder voor zich.. oordelen is niet aan ons.

Ik spuit nu 0,5 decapeptyl is dat6 normaal?

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat hebben jullie trouwens ingevuld op dat cryo contract,

Wij staan niks af.... ik wil niet dat er met mijn partners zaadcellen, mijn eitjes of embryos etc iets gedaan word, voelt niet goed...

Geplaatst
Wat hebben jullie trouwens ingevuld op dat cryo contract,Wij staan niks af.... ik wil niet dat er met mijn partners zaadcellen, mijn eitjes of embryos etc iets gedaan word, voelt niet goed...
wij staan alles af aan de wetenschap . voor ons voelde dat juist wel goed zo kunnen ze weer nieuwe dingen uitvinden .en steeds weer meer mensen helpen .ze gebruiken ook alleen de eitjes en zaadcellen die je zelf niet gebruikt.en tja laten we eerlijk zijn wat zouden wij zijn zonder al die onderzoeken ? dan hadden wij misschien ook wel helemaal niet deze mogelijkheid gehad . maar als het voor jou niet goed voelt vooral niet doen hoor :)
Geplaatst

Ik zie nu hoe raar het staat, ik schrijf ik wil niet dat er iets met het restmateriaal om het zo maar even kort te omschrijven gebeurt, mijn partner natuurlijk ook niet ;)

Ik snap wat jij bedoelt Judy, zo dacht ik ook eigenlijk... maar we hebben het er over gehad en vinden het toch geen prettig idee, stel dat ze zaad in mijn eitjes spuiten van een andere man ofzo om proeven te doen etc.. dus nee wij hebben besloten het niet te doen...

Misschien denk ik te ver door etc, maar ja dat zit in de aard van het beestje zullen we maar zeggen ;)

Geplaatst

hoi meiden een druk forum dit.. leuk

Ik heb alles beetje terug gelezen. er zitten toch weer wat meiden op de wachtbank, sterkte in deze moeilijke en slopende tijd.

Ik hoop woensdag ook weer op het bankje plaats te nemen. Afgelopen vrijdag dat punctie gehad. Nu hebben wij 5 dagen na punctie (punctie dag niet meegerekend) de terugplaatsing omdat de embryo's in de embryoscoop zitten. Dit is voor mijn gevoel aan de late kant. hebben meer meiden hier ervaring mee? Ik heb het korte protocol gehad.

op de vraag wat wij hebben ingevuld betreffende cryo's zullen wij deze ook afstaan aan de wetenschap. Wij zijn heel dankbaar dat wij in dit traject zitten en alles mogelijk is gemaakt hier willen we graag ons steentje aan bijdragen. Al snap ik ook dat er stellen zijn die hier niet voor kiezen. Het is zo persoonlijk. Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.

Geplaatst
je kan altijd nog de mazzel hebben dat je een 1 eiige tweeling krijgt .misschien kunnen ze je dosis wat hoger geven zodat je wat meer follikels rijpe dit keer ? ik had eerst menopur 175 en daatna opgehoogd naar 225.was uiteindelijk weer net teveel voor mij want had toen bijna overstimulatie maar heeft me wel geholpen meer eitjes te krijgen .of waren er bij jou gewoon weinig bevrucht of goed genoeg ?

Ja ik wilde ook voorstellen de stimulatie wat te verhogen, ik heb geen idee of dat voor mij goed is..

Ik had op zich 7 follikels en alle 7 waren bevrucht via icsi, 1tje kreeg ik teruggeplaatst (miskraam), 1tje konden ze invriezen (die nu mislukt is), en de rest hebben het niet gered.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Haha lijkt alsof ik tegen mezelf praat hierboven..Judy, er is iets misgegaan geloof ik

Geplaatst

Butterfly ja menopur is hetzelfde, ik vind gonal f wel fijner die kant en klare prikpen.

Pregnyl vond ik verschrikkelijk.

In welke ziekenhuis loop jij?

Nee ook wij staan niks af voor onderzoeken.

Ik weet niet, het vertrouwen hier is nog niet optimaal.

We zijn ook van plan mocht ik zwanger zijn, een dna test uit te voeren voor het kind geboren word.

Geplaatst
Butterfly ja menopur is hetzelfde, ik vind gonal f wel fijner die kant en klare prikpen.Pregnyl vond ik verschrikkelijk.In welke ziekenhuis loop jij?Nee ook wij staan niks af voor onderzoeken.Ik weet niet, het vertrouwen hier is nog niet optimaal.We zijn ook van plan mocht ik zwanger zijn, een dna test uit te voeren voor het kind geboren word.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
dat is natuurlijk voor ieder zijn of haar eigen keuze .maar wat denk je daar mee te bereiken dan een dna test ? stel..wat ik heel klein acht dat jr kindje niet van jullie beiden blijkt .? dan houd je er toch niet minder van?en is het kindje toch al op de wereld .uiteindelijk zijn de mensen van de wetenschap ook maar mensen en worden er overal fouten gemaakt .maar je mag er toch wel voor 99.9 van uit gaan dat mocht je zwanger raken het echt jullie baby is hoor :)
Geplaatst
dat is natuurlijk voor ieder zijn of haar eigen keuze .maar wat denk je daar mee te bereiken dan een dna test ? stel..wat ik heel klein acht dat jr kindje niet van jullie beiden blijkt .? dan houd je er toch niet minder van?en is het kindje toch al op de wereld .uiteindelijk zijn de mensen van de wetenschap ook maar mensen en worden er overal fouten gemaakt .maar je mag er toch wel voor 99.9 van uit gaan dat mocht je zwanger raken het echt jullie baby is hoor :)

Ja ik ga daar ook echt niet van uit hoor..

Maar toch wilt mijn mannetje dat..dure grap overigens.

Een dna voor ik 4 mnd zwanger zou zijn niet pas als de baby geboren word.

Maar als zou blijken dat de baby van een ander stel zou zijn dan kan ik die zelf niet houden natuurlijk

Geplaatst

Terug van een heerlijk hemelvaartweekend.... ff heel lang bijlezen in de zon ;-)

@yamila, christel, maaike en eslief, ontzettend jammer dat het niet gelukt is. Hopelijk biedt de volgende ronde (cryo, nieuwe ivf) meer succes🍀🍀

@tien, jij bent zit weer lekker te wachtn, dag 3, hopeljjk blijft deze lekker zitten 🍀

@minima, ook nog een paar dagjes wachten tot tp, spannend

@miranda, hopelijk os woensdag je ei goed en kan je de tp inplannen!

Verder iedereen heel veel succes waar je nu ook bezig bent!! Mss zijn andere forumgroepen makkelijker voor het overzicht, ik lees gewoon mee, want hoor graag hoe het met jullie gaat.

Ik heb morgenmiddag mijn 1e cryotp, mits alles goed gaat. Dus dan plof ik op het wachtbankje neer.

Geplaatst

@yamila Oh Gonal F is hetzelfde ja kant en klaar lijkt mij ook fijner dat is die decapeptyl ook . Maar ik krijg meno pure dat moet je mengen .

Ik ben niet bang dat mijn eitjes die terug geplaatst gaan worden per ongeluk bevrucht worden Door ander zaad ( al is t we lees gebeurt natuurlijk ) ik vind het geen fijn idee dat ik als ik het rest materiaal af sta er misshien bevruchtingen gedaan worden om te oefenen met ander zaad. Ook het oefenen op mijn embryo's vind ik niet fijn. En last but not least ik ben ook moeilijk met vertrouwen begrijp mij goed ik ben heel heel heel dankbaar dat ik geholpen word en dat ivf bestaat maar ik sta soms ook sceptisch tegenover de eerlijkheid van de ziekenhuizen en de zaken die daar in om gaan. Zo blijkt ook dat ze buisjes bloed die afgenomen zijn gewoon verkopen en niet vernietigen of alleen gebruiken voor medische doeleinden . Dus waarom niet met eicellen bijvoorbeeld. Afijn dit is mijn ding en ik snap een ieder . Bepaalt ieder zelf. En ik ben erg blij dat mensen deze angsten minder of niet hebben en hun testmateriaal wel afstaan . Ik laat studenten wel altijd meekijken als dat gevraagd word en ik wil mij als ik zwanger mocht raken opgeven bij moeders voor moeders of een soortgelijk iets want weet niet of dat nog bestaat omdat het middel van moeders voor moeders voor ons tijdelijk niet meer leverbaar is.

Zo heel verhaal. Wilde het toch vragen cq bespreekbaar maken omdat ook dit erbij hoort.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst

Pino welkom terug Hoe was de vakantie ? Spannend morgen gaat helemaal goed komen.

Eslief wat een enorm lief initiatief wow. Vind je het niet vreemd dat er dan misschien straks een kindje van jullie bij andere mensen geboren word die jullie nooit zullen kennen en hij of zij jullie ook niet. Hoe dan ook ik vind het een heel lief en mooi iets

Geplaatst
als wij embryo's over hebben na dit traject willen wij deze schenken aan mensen die zelf anders geen kinderen kunnen krijgen.

Ja echt respect hoor, dat vind ik echt een goede manier om een ander te helpen

Geplaatst
@yamila Oh Gonal F is hetzelfde ja kant en klaar lijkt mij ook fijner dat is die decapeptyl ook . Maar ik krijg meno pure dat moet je mengen .

Ik ben niet bang dat mijn eitjes die terug geplaatst gaan worden per ongeluk bevrucht worden Door ander zaad ( al is t we lees gebeurt natuurlijk ) ik vind het geen fijn idee dat ik als ik het rest materiaal af sta er misshien bevruchtingen gedaan worden om te oefenen met ander zaad. Ook het oefenen op mijn embryo's vind ik niet fijn. En last but not least ik ben ook moeilijk met vertrouwen begrijp mij goed ik ben heel heel heel dankbaar dat ik geholpen word en dat ivf bestaat maar ik sta soms ook sceptisch tegenover de eerlijkheid van de ziekenhuizen en de zaken die daar in om gaan. Zo blijkt ook dat ze buisjes bloed die afgenomen zijn gewoon verkopen en niet vernietigen of alleen gebruiken voor medische doeleinden . Dus waarom niet met eicellen bijvoorbeeld. Afijn dit is mijn ding en ik snap een ieder . Bepaalt ieder zelf. En ik ben erg blij dat mensen deze angsten minder of niet hebben en hun testmateriaal wel afstaan . Ik laat studenten wel altijd meekijken als dat gevraagd word en ik wil mij als ik zwanger mocht raken opgeven bij moeders voor moeders of een soortgelijk iets want weet niet of dat nog bestaat omdat het middel van moeders voor moeders voor ons tijdelijk niet meer leverbaar is.

Zo heel verhaal. Wilde het toch vragen cq bespreekbaar maken omdat ook dit erbij hoort.

Ja die moet je mengen idd..

Maar op zich hetzelfde werking als de gonal f.

Ik zou als ik zwanger zou zijn ook meedoen met moeders voor moeders om voor pregnyl.

Lijkt helemaal op in ziekenhuizen. Ook bij ond

Geplaatst

@butterfly ik gun het mensen van harte dat ze een kindje alle liefde kunnen geven. ik zie liever dat er een kindje geboren word als dat de embryo vernietigd word.. momenteel zitten er wel nog veel haken en ogen aan het doneren van cryo's.. zo mag dit niet anoniem dus het kindje zal ons later leren kennen als het dat zou willen. voor ons zou dit de laatste zwangerschap zijn dus alles wat over is word gedoneerd. Na dit traject wil ik ook kijken of ik wellicht nog eiceldonor kan worden voor iemand mits ik dan nog in aanmerking kom gezien mijn leeftijd.

Geplaatst
@Wilhelmina, ja voel me er tot ik echt ga stimuleren ok onder.

Judy idd zo denk ik er ook over, krijg je denk je niet alleen meer last van de bijwerkingen van de deca als je een drankje drinkt of heeft dat geen invloed?

Yamila, wat klote voor je! Je gaat dus morgen bellen of je met alles mag stoppen en dan met de pil mag beginnen, ik snap dat je snel verder wilt maar is het niet zo dat je dan een maand rust moet nemen om je lichaam rust te geven en op te schonen.

Hoeveelste poging is dit van jou?

Heb bijna geen bijwerkingen gehad.. Alleen bleek met de punctie dat ik tegen overstimulatie aan zat en moest ik plat tot de tp. Denk dat als je er een beetje nuchter in staat, het wel meevalt! Lekker je ding doen en voor je het weet is het zover 🤗

Geplaatst

Oké dat is mooi behalve die overstimulatie dan . Ja idd gewoon normaal leven en proberen gewoon niet te veel zorgen te maken etc. Ik heb er een positief gevoel bij wel erg spannend vooral straks als ik een tp heb mogen krijgen mast wel positief

Geplaatst

Mooie gedachte eslief om een embryo aan een ander kinderloos stel te schenken. Dat gaat mij zelf weer een stapje te ver. Ik zou het niet aankunnen...

yamila hoeveel spuit je nu?

Buterfly36 waarom is het middel van moeders voor moeders nu niet meer beschikbaar?

pino spannend morgen een terugplaatsing. Ik duim voor je. Wij lopen dan een beetje gelijk als mijn terugplaatsing woensdag doorgaat.

Geplaatst

Butterfly36 ik voel me nu weer iets beter, heb erg veel last van de punctie. Pff dit was de zwaarste tot nu toe. Lijk wel een oude vrouw. Kan soms niet eens rechtop staan. Vooral links voelt alsof het van binnen helemaal beurs is. Doe al drie dagen niets Haha met dit weer ook niet verkeerd.

Bedoel je met het middel pregny?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden