Ga naar inhoud

ivf/icsi starten in juni/juli

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ja klote nog zolang de pil slikken Yamila.

Maar jij hebt nu nog embryos in de vriezer dan he.

Waarom moet je dan zolang aan de pil ik dacht dat het dan sneller kon?

Nee hoor ik heb er uiteindelijk maar 1 kunnen invriezen omdat de rest al stopte met doordelen.

En die cryo is ook niet blijven zitten daarom begin ik weer met een nieuwe poging 2 en hopelijk met een hogere dosis een betere resultaat die 9 maanden blijvend is haha..

Je moet zeker positief blijven, want het gaat ons lukken..de vraag is alleen wanneer

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh shit das waar ook ja, ik herinner het me weer.

Pff dat zal ook een klap geweest zijn, wat sterk ben jij dan ook, wat sterk zijn we allemaal!

We blijven moed houden met z'n alle, het gaat ons gewoon lukken! linksom of rechtsom haha.

Ik hoop voor jou als je 225 gaat spuiten je een nog mooier resultaat mag krijgen, ik bedoel het aantal was al mooi toch... alleen jammer dat ze niet doordeelde.

hebben ze ook een idee waar zo iets aan ligt?

Geplaatst

Bij mij is het wel mijn leeftijd. Bij mijn eerste ivf toen ik 37 was moest ik ook hoogste dosering spuiten omdat ze wisten dat mijn lichaam niet snel onder de indruk is van hormonen en toen had ik 5 eicelen waarvan 4 bevrucht en maar 1 topper (onze dochter) en niks over voor in de vriezer...nu ben ik 40 en had ik er dus maar 3... Minimale eis voor een punctie in ons ziekenhuis is 3 follikels.

Geplaatst

hier is de minimale eis 2 eicellen..afblazen zou ik niet doen wand je zit al hoog in de dosering van de medicijnen dus dikke kans dat je een volgende keer niet veel meer aan gaat maken.. of ze moeten je ophoge met medicijnen

Geplaatst

Ja ik denk dat dat bij mij ook het geval is, mijn lichaam is totaal niet onder de indruk haha.

4 waren er bevrucht dus, en 1 daarvan terug geplaatst en is jullie dochter... gelijk raak dus?

Wat is er dan met die overige 3 gebeurt?

Ja zal bij ons dan ook wel 3 zijn minimaal want ik mag wel door en we hopen dat die andere nog mee doen er waren meer kleine te zien, maar 2 ervan waren dan niet heel klein, en dan die drie van normale grote...

Geplaatst
hier is de minimale eis 2 eicellen..afblazen zou ik niet doen wand je zit al hoog in de dosering van de medicijnen dus dikke kans dat je een volgende keer niet veel meer aan gaat maken.. of ze moeten je ophoge met medicijnen

Ik snap het. Ik zei kan ik niet even 300 gaan spuiten maar ze zei dat haalt niks meer uit al zou ik je 1000 IE geven bij wijze van....

Geplaatst

@butterfly klopt nu heeft dat geen zin meer alleen vanaf het begin. en weet je er zitten 4 prachtige en 2 kleine.. bij ons waren de kleintjes ook altijd gevuld.. dan zou je er 6 hebben dat is best een mooi aantal:)

Geplaatst

Bij ons is het minimaal 3. En mijn vriendinnetje had er 3. 2 bevrucht. Verse tp, 1 ingevroren, en meteen raak. Dus zou zeker niet stoppen. Zeker omdat je ook nog 2 kleinere hebt, die nog mee kunnen doen.

Geplaatst
@butterfly klopt nu heeft dat geen zin meer alleen vanaf het begin. en weet je er zitten 4 prachtige en 2 kleine.. bij ons waren de kleintjes ook altijd gevuld.. dan zou je er 6 hebben dat is best een mooi aantal:)

Oh dus in die kleintjes kan ook wat zitten???

Ik had er 3 nu die "groot waren" en 2 of 3 kleinere en rest was niks...

Wel apart dat jij 6 zegt want ik zeg vanaf het begin ik denk dat ik zes eitjes heb met punctie.. en vandaag op de heenweg in de auto zei , zo en dan maandag weer terug haha en dat bleek ook zo te zijn ;)

Geplaatst

@butterfly dat kan zeker.. er kunnen er zelfs 2 inzitten..wij hadden een keer 4 eiblaasjes en 5 eicellen werden gevonden

Geplaatst
@butterfly dat kan zeker.. er kunnen er zelfs 2 inzitten..wij hadden een keer 4 eiblaasjes en 5 eicellen werden gevonden

Ja dat had ik gelezen dat er heel soms 2 eitjes in een follikel zitten.

Maar dat er in die kleine follikels ook wat kan zitten wist ik niet, zijn die wel volwaardig dan?

Anyway ik had al hoop maar door jullie berichten word die alleen maar versterkt! Dank!

Geplaatst

ja hoor ze werden bij ons altijd goed bevrucht.. dit was onze eerste ronde dat de bevruchting niet goed ging normaal valt er niets of 1 af

Geplaatst

Vandaag test via de huisarts omdat ik zon last van mn buik heb en plassen zeer doet maar t geen blaasontsteking is ook geen zwangerschap nog te zien naja dinsdag nog een test doen

Geplaatst
Ja ik denk dat dat bij mij ook het geval is, mijn lichaam is totaal niet onder de indruk haha.

4 waren er bevrucht dus, en 1 daarvan terug geplaatst en is jullie dochter... gelijk raak dus?

Wat is er dan met die overige 3 gebeurt?

Ja zal bij ons dan ook wel 3 zijn minimaal want ik mag wel door en we hopen dat die andere nog mee doen er waren meer kleine te zien, maar 2 ervan waren dan niet heel klein, en dan die drie van normale grote...

Ja gelijk raak van de eerste verse tp. De rest bleek niet goed genoeg te zijn voor in de vriezer, dat was toen een grote teleurstelling. Ons ziekenhuis vriest alleen het beste van het beste in..draait allemaal om de cijfers. Daarom dit keer erg verrast dat we wel 1 cryo hebben 😍

Geplaatst
Vandaag test via de huisarts omdat ik zon last van mn buik heb en plassen zeer doet maar t geen blaasontsteking is ook geen zwangerschap nog te zien naja dinsdag nog een test doen

Vervelend meis! Wat zei de huisarts ovet negatieve test. Zou je nu niet iets moeten zien, dag 13 zit je nu toch? Al is het pas vanaf dag 16 betrouwbaar natuurlijk. Duim voor je!

Geplaatst

Wat vervelend dat je nog geen duidelijkheid hebt, hopelijk gaat het nog veranderen in een positieve test 🍀🍀🍀 Ga je nu niet eerder meer testen dan dinsdag, omdat je plan eerder was om te testen op vaderdag?

Geplaatst

Vandaag eerste echo gehad voor een cryo tp. Het was nog maar dag 6 van mn cyclus dus natuurlijk nog veel te vroeg. BmS was al wel aan het opbouwen, maar nog geen follikel opvallend aan het groeien. Maandag weer terug. Ondertussen zelf ook maar wat ovulatietestjes er tegenaan knallen :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Vervelend meis! Wat zei de huisarts ovet negatieve test. Zou je nu niet iets moeten zien, dag 13 zit je nu toch? Al is het pas vanaf dag 16 betrouwbaar natuurlijk. Duim voor je!

Huisarts zij het is nog heel erg vroeg zelfs de test dag is erg vroeg hoeft niet altijd te betekenen dat het foute boel is

Normaal heb ik vandaag of morgen bloedingen maar voel dat altijd 2 dagen van tevoren al aankomen dat heb ik nog niet gehad dus heb zeker nog hoop

De bollen vind ik ook erg prettig en heb echt het idee dat het helpt

Geplaatst
Wat vervelend dat je nog geen duidelijkheid hebt, hopelijk gaat het nog veranderen in een positieve test Ga je nu niet eerder meer testen dan dinsdag, omdat je plan eerder was om te testen op vaderdag?

Nee ik ga niet eerder meer testen normaal heb ik vandaag of morgen bloedingen maar voel dat normaal 2 dagen van tevoren aan komen dat heb ik nu niet

Denk dat de bollen wel helpen en hebben zeker hoop dat het nog goed komt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden