Ga naar inhoud

ivf/icsi starten in juni/juli

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hee dat had ik ook rechts 4 en links 3 op t eerste gezicht. Succes hoor jij ook spannend voor je weer

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Ja spannende tijden voor ons..

weet jij al wanneer je de punctie hebt?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja he alles is dus 10x meer doorbloed en zachter zo ook mijn tandvlees. Nou ik weet wel dat straks helemaal geen sex meer durf te hebben haha want als er straks een tp mag komen en ik bloed dan ...dan ben je helemaal bang. Ik ben 36. Ik begreep dat ik weinig ei blaasjes had ofzo volgens de gene die de echo deed of weinig niet bijster veel 7 totaal en kreeg daarom 225 menopur . Ik dacht misschien Door mijn leeftijd vandaar mijn vraag aan jou. Hoeveel spuit jij?

Ik doe voorlopig even niet aan sex nu voor mijn eigen gemoedsrust ☺

Geplaatst

@butterfly ik doe ook niet aan sex..ik ben nu 36 heb ook altijw weinig in aanmaak.. maar dar is niet altijd leeftokdsgebonden wand toen ik 27 was had ik dit ook al

Geplaatst

Haha eslief ik doe ook niet aan sex Hoe je het zegt haha . Ik normaal wel maar ben dat bloed ff zat dus doe nu even niks . Ik heb wel een stuk gelezen en uitzending gezien over sperma een bepaalde stof aan maakt die helpt bij een goede innesteling van de baarmoeder ( dat het minder snel afgestoten word

Geplaatst

@butterfly ik ben een heks in hormonen.. en hij mag nieteens naar me kijken als hij teminste niet met zijn kussen op de bank wil ligge 😂😂 nee grapje hoor..ik voel echt die behoefte niet in behandeling.. doet ie maar ff zijn eigen ding

Geplaatst

@butterfly zoiets heb ik ook wel eens gezien..maar dat gaat niet echt op bij ons gezien de zaadcellen minimaal aanwezig zijn en nog nieteens door de baarmoedermond zullen komen

Geplaatst

Hahaha je laat me even lachen Dank je wel had ik ff nodig loop de hele dag zo gespannen als wat. Jij hebt toch je terugplaatsing gehad dus ja dan durf ik het ook niet hoor als mijn baarmoedermond nu al zo snel bloed dan zal dat straks helemaal zo zijn denk ik. Maar jij durft het wel te doen maar hebt er geen behoefte aan dat kan ook en is begrijpelijk. .

Geplaatst

Ik spuit 150 gonal f en vorige keren had ik twaalf eicellen

Geplaatst

Haha geweldig jullie manlief hier gaat het nu mee maken vorige twee keren zat hij in het buitenland voor werk en heeft niks mee gekregen ervan... dus ben benieuwd hoe vaak die gaat overwerken hij zit in de landbouw dus nu werk genoeg nu moet hij ook werken

Geplaatst

Jullie zijn echt grappig.. want ook ik had geen behoefte..of ja meer angst eigenlijk om te sexen.

Als je aan het stimuleren bent, en je voelt die opgezwollen follikels.

En als je aan de utro bent al helemaal..

Maar straks als je net pril zwanger bent ook hoor, wacht maar ..die mannen..

Ik heb trouwens wat vermoedens dat ik wat aan mn rechter eierstok heb. Licht pijnlijk en vandaag wat menstruatiegevoel terwijl ik aan de pil ben.

Die rechter eierstok was altijd al gevoelig gebleven na mn eerste ivf.

En bij de eerste tp zagen ze dat daar de follikel weer gevuld was met vocht en dat het wel weg zou trekken.

Ook mn osteopathie voelt daar iets toevalling en mn bekken is daar een beetje schuin. Die trekt ze steeds recht en masseert de plek.

Ik vermoed zelf dat daar een cyste is ontstaan?

En zou dat missch de reden zijn dat de zwangerschappen niet lukken?

Want ook bij mn wachtweken voelde ik continu mn rechter eierstok en dacht dat ik innesteling voelde ofzo

Ja ik word gek van vermoedens.

Geplaatst

Ach die manndn mogen helemaal niet klagen. Ff wat minder sex en soms een vuil blik of snauw. Is niks met wat wij moeten doorstaan 😂

Ik heb 1e week 150 gespoten, geen reactie, na week olgehoogd naar 225. Toen 11 eitjes. 10 bevrucht. 1 tp en 6 in de diepvries. (Nu nog 5)

Geplaatst

Hahaha jaja. Die mannen. Die van mij is het nu al zat af en toe. Dan zeg ik niet te ver gaan nu want heb mezelf niet in de hand haha. Met dat bloed ( wat nu weer gestopt is) is hij wel heel lief . Hij zegt ik heb er toch een goed gevoel over schat je moet je niet te druk maken. meestal eigenlijk altijd blijkt achteraf dat hij wel gelijk heeft. Dus hopelijk nu ook..

Yamila ik herken wel die klachten aan de eierstok . Heb het links altijd . Geen cyste gelukkig. Als je binnenkort een echo krijgt zal blijken of er wat zit. Ik denkt dat de eierstok gewoon een knauw heeft gekregen van alles en moet herstellen. Zend positieve energie naar je buik bijvoorbeeld als je savpbds op bed ligt met je handen op je buik. Gedachten zijn krachten en die kan je ook naar binnen toe zenden. Heb je weleens dat filmpje gezien op YouTube over die rijst en water ene bakje of glas gaven ze liefde dus spraken ze toe met lieve woorden etc en de ander deden ze lelijke gedachte naar en woorden en dat dagenlang en dan zag je op het eind wat het had gedaan met bijvoorbeeld het water of de rijst. Moet je maar eens opzoeken . Vergis je niet in je zelf helend vermogen. Het klinkt misschien allemaal wat zweverig maar vergis je er niet in.

Geplaatst

1 dingetje nog. Ben ik nou de enige die zo'n last heeft van zijn tandvlees sinds deze hormonen. Ik heb gewoon blaartjes en kan amper eten. Heel bizar

Geplaatst
Doen ze dat standaard zo'n chromosomen onderzoek ? Wij hebben dat niet gehadVerstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Soms kan er een chromosoomafwijking aanwezig zijn waardoor het nodig kan zijn dat er embryo selectie nodig is omdat het afwijkingen of miskramen kan veroorzaken.Ik denken dat het afhankelijk is van de kwaliteit van het zaadIk duim voor jou dat het bloedverlies onschuldig is!!
Geplaatst

@Pino ja klopt helemaal, die mannen moeten idd niet zo klagen van wat wij allemaal moeten doorstaan..

Ik moest de eerste keer ook 150 gonal f spuiten (6 follikels, 1tp en 1 cryo), nu moet ik ook 225eh gonal. Ik hoop dat ik deze keer wel wat meer kan creëeren..

@Butterfly ja ik hoop dat het niks ernstigs is..want ik heb pas 26 juli mn eerste echo-fm.

En dan ben ik zowat klaar met de deca en gonal.

Die filmpjes kijk ik ook haha, en probeer idd wel eens wat.

Wat wel zou helpen voordat je aan de ivf begint is castorolie en een warme kruik erop.

Voelt wel goed in ieder geval ..

Die tandvleesproblemen kunnen door de hormonen komen.

Zorg dat je imuumsysteem ook goed op peil is, vitamine c.

Geplaatst
Soms kan er een chromosoomafwijking aanwezig zijn waardoor het nodig kan zijn dat er embryo selectie nodig is omdat het afwijkingen of miskramen kan veroorzaken.Ik denken dat het afhankelijk is van de kwaliteit van het zaadIk duim voor jou dat het bloedverlies onschuldig is!!

@vpk ik heb jou nog niet gezien hier, welkom!

Ik lees af en toe hier mee, en kan helaas nog niet echt mee praten omdat ik nog aan de pil ben en 7 juli weer kan beginnen met icsi 2.

Geplaatst

Kan je niet eerder aan de bel trekken dan yamila. ? Dan ben je iig gerustgesteld.

Ja die filmpjes bedoelde ik haha.😆

Ach ja baat het niet dan schaadt het niet. Nu doe ik dat niet meet hoor met die packingen enzo.

Ik heb net gelijk vitamine c1000 ingenomen thanks

Geplaatst
@vpk ik heb jou nog niet gezien hier, welkom!Ik lees af en toe hier mee, en kan helaas nog niet echt mee praten omdat ik nog aan de pil ben en 7 juli weer kan beginnen met icsi 2.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ooh dat is nog even geduld! Spannend 😆Wij gaan eerst op vakantie en wachten nog op 1 uitslag dus duurt nog even hoor voordat ik echt mee kan praten haha Maar vind het leuk om alvast wat contact te leggen 😁
Geplaatst
Kan je niet eerder aan de bel trekken dan yamila. ? Dan ben je iig gerustgesteld.

Ja die filmpjes bedoelde ik haha.

Ach ja baat het niet dan schaadt het niet. Nu doe ik dat niet meet hoor met die packingen enzo.

Ik heb net gelijk vitamine c1000 ingenomen thanks

Goed zo

En die packingen moet je nu echt niet doen als al aan het traject zit hoor. Dat is voor na je menstruatie tot je ovulatie.

Ik ga een afspr proberen te regelen voor ik de medicatie op ga halen daar idd

Geplaatst
Ooh dat is nog even geduld! Spannend Wij gaan eerst op vakantie en wachten nog op 1 uitslag dus duurt nog even hoor voordat ik echt mee kan praten haha Maar vind het leuk om alvast wat contact te leggen

Ik wou dat ik ook op vakantie kon gaan deze maand heerlijk.

Nou geniet ervan hoor..ff weg van alle stres ook.

Ik ben tussentijd ook bezig met lijnen, en sporten..ik ben rond 4 kg aangekomen door de hormonen allemaal.

Dus ff die kilo's weer weg werken

Geplaatst
Ik wou dat ik ook op vakantie kon gaan deze maand heerlijk.Nou geniet ervan hoor..ff weg van alle stres ook.Ik ben tussentijd ook bezig met lijnen, en sporten..ik ben rond 4 kg aangekomen door de hormonen allemaal.Dus ff die kilo's weer weg werken[emoji28Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ooh wat vervelend!! Is die kans groot dat je Aankomt? Wij gaan in augustus 10 dagen weg dus hoop eind augustus mee te kunnen schrijven. Ben zooo benieuwd hoe het me zal vergaan ☺

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden