Ga naar inhoud

Wachtbankje juli 2017


Pino81

Aanbevolen Berichten

Poekie, gaat wel oké. Beetje ongi krampen en rug . En nu ineens brok in me keel . Hoe voel jij je ? Gaan tergend langzaam he die laatste dagen. Wanneer mag /ga jij testen?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Ik voel me prima. Heb eigenlijk weinig klachten. Ik weet van de vorige keer dat de dagen voor de testen heel spannend zijn. Ik kreeg hoe langer hoe meer het gevoel dat het niet gelukt was. Ook nu merk ik dat ik de eerste dagen echt positief was en dat er nu af en toe twijfel onstaat. Gisteren steeds minder kramp gehad, dus ging daardoor twijfelen. Ik weet best dat er heel veel vrouwen zijn die helemaal niks voelen en toch zwanger zijn, maar zelf zoek je iets van bevestiging of iets waar je hoop uit kan halen hahaha.

Ach

.. nu weer werken. Welkome afleiding. De week zal vast wel wat sneller gaan dan het weekend haha

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 693
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Goedemorgen, wachtdag 7🙏🍀

 

Je he poekie, nu wordg het echt spannend, zo die laatste dagen. Wil ook graag bevestiging of tekens van mijn lichaam. Maar nog even geduld. Heb wel een beetje een ongi/misselijk gevoel, maar ook de kriebeltjes. Echt haat dit. Maakt mij echt onzeker en gevoel van, zie je wel het is niet gelukt.

 

Ik vraag mij ook af of ik uberhaupt ongesteld kan worden zolang ik estradiol gebruik. Maar kan hier niets over vinden.

 

Hebben afgesproken woensdag te testen en de wekker vroeg te zetten. Dus dat is het dag 14. Mijn man wilde eigenlijk tot officiele testdag van het zhk wachten. Maar das nog wel lang. Aan de ander kant had hij ook een punt. Het is gelukt of niet, daar veranderd zo,n testje niets aan.

 

Butyerfly, poekie, hoop het zo voor ons 🍀🍀🍀

 

Yvvje, succes vandaag🍀. Voor jou beginnen nu de spannende uren of je een telefoontje krjjgt of niey. Maar komt vast goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi dames, ik heb de laatste tijd wel meegelezen maar voelde zelf nog niet de behoefte om mee te schrijven. Heb de vorige poging toch wel wat last gehad van de hormonen. Nu weer opgeladen en kunnen we weer door met een cryo poging.

Ik ben vanmorgen ongesteld geworden en nu starten met de progynova. Ik vraag me wel af hoe het opbouwschema werkt. In Nederland had ik vanaf dag 1 2x2 tabletten en nu is het maar een tablet per dag de eerste week dan komt er weer een tablet bij tot aan 4 per dag. Hoe zag jullie opbouwschema progynova eruit en heb ik dan op cyclusdag 12 dan al wel een mooi dik BMS?

 

Buterfly, poekie en Pino ik duim voor julie.

yvje voor jou een spannende dag. Binnen paar uur hopelijk een mooie terugplaatsing.

Amf wanneer heb jij de terugplaatsing?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn weer van je te horen minima, snap het hoor, even afstand jn dit klotetraject is soms nodig.

 

Ik gebrukk estradiol. Dat is een vergelijkbaar medicijn.

Ik moest vanaf dab menstruatie 3x2mg per dag gebruiken. Op dag 11 had ik echo en mijn bms was mooj dikm10,4. Dan is het 3 dagen later (dag 14) starten ustrogan en weer dag dagen later tp (dag 17)

Zolang je niet start met ustrogan maakt het moment van meten mjnder uit, kan bijvokrbeeld ook na 3 weken, mocht je er een weekje vakantie tussen hebben zitten.

 

Het is wel een rotmedicijn. Was tijdens de eerste weken, opbouw bms echt misselijk van en en buikpijn. Vanaf start ustrugan stopte dat. Maar goed als het helpt hebben we het er voor over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi dames, ik heb de laatste tijd wel meegelezen maar voelde zelf nog niet de behoefte om mee te schrijven. Heb de vorige poging toch wel wat last gehad van de hormonen. Nu weer opgeladen en kunnen we weer door met een cryo poging.

Ik ben vanmorgen ongesteld geworden en nu starten met de progynova. Ik vraag me wel af hoe het opbouwschema werkt. In Nederland had ik vanaf dag 1 2x2 tabletten en nu is het maar een tablet per dag de eerste week dan komt er weer een tablet bij tot aan 4 per dag. Hoe zag jullie opbouwschema progynova eruit en heb ik dan op cyclusdag 12 dan al wel een mooi dik BMS?

 

Buterfly, poekie en Pino ik duim voor julie.

yvje voor jou een spannende dag. Binnen paar uur hopelijk een mooie terugplaatsing.

Amf wanneer heb jij de terugplaatsing?

 

Ik moest 2de dag beginnen met de Progynova 's ochtends 1 tablet en 's avonds 1 tablet, hier zit ik nog steeds op en zal ook niet veranderen. Vreemd hè dat ze het overal zo anders doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Pino. Bij ons bellen ze niet, dus ik bel zelf om 13.30u zodat we niet voor niks gaan....

 

Huh??? Hoezo niet? Dus het kan zijn als je zelf niet belt dat je voor niks naar het zkh gaat. B

Vreemd. Bij ins bellen ze alleen als het niet goed is.

 

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stand van zaken:

Butterfly: 24-6 verse tp 2 dagen oude embry, 1 cryo nog, testdag 8-7

Yvje1977: 3-7 14.30 terugplaatsing cryo, hierna geen cryo,s

Christel81: stop iui, start icsi, afwachting of eigen poging gelukt is

Poekie: 28-6 tp 6 daagse hatching blasocyste, nog 1 cryo. Officiële testdatum 7-7, gaat testen ws 5-7

Pino: 26-6 tp 5 daagse hatching blastocyste, 4 cryo,s, 1e ivf, testdag 5-7

Miranda: 14-7 echo fm, begin aug tp, 4 cryo,s

Minima: 3-7 start progynova cryotp

Amf: 2 juli punctie gehad, 5juli tp

Yamila: 7 juli start stimuleren eitjes in nieuwe ivf ronde

Eatpraylove: start 29-6

Mari:?

Danlon: start nieuwe poging, 3e dag menstrustie eind juli/augustus, zkh duitsland

Ash: deze maand start poging 2, di 4-7 belafspraak gynacoloog

Sfa: ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh??? Hoezo niet? Dus het kan zijn als je zelf niet belt dat je voor niks naar het zkh gaat. B

Vreemd. Bij ins bellen ze alleen als het niet goed is.

 

Succes!!

 

Ja ik vind het ook een vreemd beleid.. maar dank je wel 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yvje heel veel succes vandaag. Wel vreemd dat jou ziekenhuis niet even belt.

Maar het komt goed , jij hebt 14.30 die tp.

 

Poekie ik lees dat wel of geen klachten helemaal niks zeggen.

Dus zal me daar niet aan ophangen .

Ik snap je onzekerheid natuurlijk heel goed. Wanneer mag jij testen ?

 

@pino. Jij gaat woensdag testen? Wat is de officiële dag dan van het ziekenhuis ?

 

Ik zit op dag 9. Nog steeds ongesteldheidsgevoel wat mij onzeker maakt en rugpijn . En sinds gisteren een brok in me keel soort slijmprop ( misschien kou gevat )

Ik las in mijn brief dat ik 9 juli mag testen en in de brief van de embryo ( of het ingevroren kon worden) stond weet u mag 14 tot 16 dagen na de tp een test doen.

Ik ga m zaterdag doen dat is dan 14 dagen na de tp en 16 na de punctie . Lijkt me dat ik dan wel iets kan zien en dat negatief dan ook echt negatief is .

 

Iedereen sterkte met het wachten nog😥

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja en ben niet te genieten vandaag. Echt pms . Wat ik voel voor ik ongesteld moet worden . Geïrriteerd moe... kortom voel me kut

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

 

Vervelend meis! Maar het wil niks zeggen. Proberen tocn positief te blijven en af te wachten.

Maar zijn gewoon klote dagen, zo die we wachtweek.

 

Bij ons mag je van het ziekenhuis op dag 17 testen. Dus dat zou zaterdag zijn. Dus dan mag je ook pas bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 17 na de tp of na de punctie ? Wat laat ook . Ik zat zo te denken , als ik reken vanaf de 22e ( dag van de punctie ) zou ik het nu woensdag moeten worden ( ben t altijd de 2e dag) dus dan zou ik normaliter al kunnen testen doe ik niet maar goed zo kun je ook rekenen lijkt mij. Want je rekent in normale cyclus ook vanaf de eisprong toch.

Spannend hoor voor jouw woensdag!!!

 

Btw ik had net weer water verlies

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 17 na de tp of na de punctie ? Wat laat ook . Ik zat zo te denken , als ik reken vanaf de 22e ( dag van de punctie ) zou ik het nu woensdag moeten worden ( ben t altijd de 2e dag) dus dan zou ik normaliter al kunnen testen doe ik niet maar goed zo kun je ook rekenen lijkt mij. Want je rekent in normale cyclus ook vanaf de eisprong toch.

Spannend hoor voor jouw woensdag!!!

 

Btw ik had net weer water verlies

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

 

Na 'punctie' , heb ik nu niet gehad. Maar eitjes is 5 dagen oud, plus wachtdagen. Dus embryo is dan 17 dagen. Maar bij 14 dagen kan je echt wel testen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee maar je hebt toch wel een ei gehad die gesprongen is die straks het geel lichaam vormt?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

 

Nope... ik gebruik estradiol, die legt eigroei stil en stimuleert alleen de bms, en die blijf ik gebruiken tot negatieve testen of eerste 10 weken zwangerschap.

Ustrogan doet zegt maar het werk van het gele lichaam. Dus in natuurlijke cyclus zou heg niet hoeven volgens okk zkh. Maar iom wel gedaan vorige ronde. Kan altijd helpend zijn en sommige ziekenhuizen doen dit standaard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me dan af he. Bouw je eigenlijk wel een geellichaam op na de punctie ... ik bedoel ze prikken die dingen maar God. Als mijn test positief mag zijn sta ik op utrogestan . Ik heb natuurlijk weer precies afgemeten gekregen 😡

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me dan af he. Bouw je eigenlijk wel een geellichaam op na de punctie ... ik bedoel ze prikken die dingen maar God. Als mijn test positief mag zijn sta ik op utrogestan . Ik heb natuurlijk weer precies afgemeten gekregen 😡

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

 

Lijkt mij wel... maar kan je er verder geen antwoord op geven.

Start je met de ustrogan of stop je.... je gaat er nu op staan 😂?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sta ik erop dat ik gewoon weer mee krijg. Vind ik veel te eng. Ik heb verhalen gelezen dat na ivf het eigen geellichaam niet goed werkt door dat het kapot is gemaakt tijdens de punctie

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

 

Je zou dus eigenlijk moeten stoppen bij een zwangerschap, maar je wil langer gebruiken dan. Bij ins is het idd de 1e 10 weken.

Maar ikke snap je ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies dat bedoelde ik masr ze geven precies afgemeten mee die engerds 😆 als ik zwanger word wanneer dan ook sta ik gewoon op utrogestan tot 10 wk. Heb echt verhalen gelezen over het geellichaam na punctie etc je wil toch geen risico lopen kom nou!

 

Ik heb zware ongesteldheid krampen nu. Dan maak ik me zo zorgen he..pffff ben t echt zat t wachten.

Heb jij ook krampen .?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies dat bedoelde ik masr ze geven precies afgemeten mee die engerds  als ik zwanger word wanneer dan ook sta ik gewoon op utrogestan tot 10 wk. Heb echt verhalen gelezen over het geellichaam na punctie etc je wil toch geen risico lopen kom nou!

 

Ik heb zware ongesteldheid krampen nu. Dan maak ik me zo zorgen he..pffff ben t echt zat t wachten.

Heb jij ook krampen .?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

 

Nope vanochtend even... (alhoewel dat meer een zeurend gevoel was) maar moest net met spoed naar de wc. Maar zal details besparen, dus dag verklaarde vanochtend en gisteren ws de misselijkheid.

Nog wel knallende koppijn...

 

Ik heb ook geen idee wat goed of slecht is, wat je zou moeten voelen. Nog nooit zelf gevoeld. :-(. En daarnaast is heg per persoon anders. En denk ook heg feit dat je er door dit traject zo op gefocust bent dat je sneller iets voel, denkt te voelen dan anders. En de medicatie hierin okk niet helpend is.

 

Hoop zo dat hey positieve krampen zijn.

De 1e x werd ik door de ustrogan 'ongesteld' , in de vorm va bruine afscheiding en voelde ik mij ook echt ongesteld. Pas na stoppen ustrogan brak het echt door.

Maar had ik naar vorige cryoto niet. Denk ook dat je lijf wat gevoeliger is na een punctie en hoeveel hormonen door het stimuleren.

 

Dus al met al kan niets zinnigs zeggen, dan succes met de laatste loodjes 🍀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden