Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@pino81 ja inderdaad! dit keer gaat het goedkomen. 3x keer scheepsrecht!

Zo is dat!!!🍀🍀🍀

Help mij even herinneren. Dit is je 3e ivf poging, hoe waren de vorige pogingen gegaan? Had jij al een kindje?

• Reacties 810
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@pino81 nee heb nog geen kindjes.

1e poging in oktober 2015 1 tp gehad, helaas niet zwanger. 1 cryo in de vriezer. Helaas niet goed ontdooit. 2e poging in april 2016, helaas verkeerde medicatie, ivf afgebroken en iui gedaan, helaas niet gelukt. Juni 2017 bbz gehad, waarbij eileider en embryo verwijderd zijn. Geen eileiders meer dus hoop meer kans op een zwangerschap.

Geplaatst
@pino81 nee heb nog geen kindjes.

1e poging in oktober 2015 1 tp gehad, helaas niet zwanger. 1 cryo in de vriezer. Helaas niet goed ontdooit. 2e poging in april 2016, helaas verkeerde medicatie, ivf afgebroken en iui gedaan, helaas niet gelukt. Juni 2017 bbz gehad, waarbij eileider en embryo verwijderd zijn. Geen eileiders meer dus hoop meer kans op een zwangerschap.

Check ;-). Toch moeilijk om het allemaal te onthouden, sorry. Pfff ook al een heel verhaal 😢 Maar iig dan wel wel 2 ivf over omdat de 2e voortijdig afgebroken.

Maar hopelijk gaat het m worden deze ronde, want zoals jezelf aan zei 3x is scheepsrecht 🍀🍀

Geplaatst
Fijn dat je lijf zich zeer weer hersteld heeft. hopelijk volgene week maandag alles goed en kan je weer verder.

Hoe voel je je verder? Ik merk zelf dat deze mislukte poging er toch meer in heeft gehakt dan voorheen. Maar goed heb ook nog nooit eerder een positieve test in mijn handen gehad. Probeer er maar nu vooral positiviteit uit te halen voor de volgende tp.

Bij de 1e verse tp toen het niet lukte, vond ik dat niet eens zo heel vreemd. Na zoveel rommel in je lijf. Zou ik daar ook niet gaan zitten nestelen als ik die embryo was ;-). Mss voor jou ook een positief puntje, het kan dus wel nestelen en mss dat het de volgende ronde lekkerder zit zonder al die hormonen.

Ja het heeft er bij mij ook wel ingehakt idd..dit is ook de derde x dat ik een miskraam heb. ( vorige 2 op jongere leeftijd toen ik mijn eileiders nog had)

Ik verwacht mijn menstruatie 31 juli alles loopt weer op orde zoals ik al zei met nu een duidelijke eisprong, toch mooi hoe alles zich zo snel weer hersteld net of t nooit gebeurt is .. Lijkt ook al weer heel lang geleden stom he

Ik heb natuurlijk maar 1 cryo dus als daar iets fout mee gaat...niet aan denken maar

Hoe gaat het verder met jou ? Wanneer krijg je nou de cryo tp?

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst

@pino81 mensen moesten eens weten en dan steeds vragen wanneer komt er een kleine Ash. Pfff. Inderdaad nog 2 pogingen gelukkig, maar hopelijk deze poging nog en dan zwanger worden.

Geplaatst
@pino81 mensen moesten eens weten en dan steeds vragen wanneer komt er een kleine Ash. Pfff. Inderdaad nog 2 pogingen gelukkig, maar hopelijk deze poging nog en dan zwanger worden.

Ja dat is pijnlijk :-(. Iedereen gaat er maar vanuit dat het allemaal maar kan.

Het is een oneerlijk emotioneel traject. Dit kan je alleen maar als stevig genoeg in je schoenen staat en een goede relatie hebt. Dus wat een powermoeders worsen wij toch als ons wondwrtje er eindelijk mag komen.

Ik ben zelf er heel open over, dus krijg dit zo vragen niet. Krijg heel veel steun, maar soms lijkt hst alleen nog maar hier over te gaan.

@butterfly, fijn dat je weer vooruit kan denken. Op naar de menstruatie, dan is de wachtmaand voorbij en op de naar de cryo. Idd wel wat spannender mef 1 cryo, maar dat gaat vast goedkomem.

Hopelijk heb je er nog wel geloof in.

Hier vooral moe, ziek, zwak en misselijk. Toe aan vakantie. Maar volgens mij is dat meestal als de vakantke voor de deur staat. Maar heb wel weer last van de estriadol. Had jk vorige keer ook de eerste week. Blehhh. Maar ja.. hoort erbij.

Als alles goed zaterdag 29 juli de tp en dan zondag op vakantie. Kan het heerlijk in ontspannen sferen innestelen.

Hoop zo dat het dan de 3e cryo tp wordt. (Had mijn gevoel het toch een beetje goed meg de 3e ;-)

Merk wel dat ik zelf nog wat positiviteit en geloof moet zoeken. Hopelijk komt dat als ik mij weer wat fitfer voel.

Geplaatst

Zo test gedaan nog steeds wit had niet anders verwacht zo zh bellen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

@pino81 inderdaad pijnlijk. Vooral als je al bijna 4 jaar bezig bent om zwanger te worden.

Ik heb 26 juli mijn echo fm in het ziekenhuis.

Geplaatst

He jammer meis, was zo gegund dat je toch nog positief teste. Hopelijk kan je meteen verder.

Geplaatst

Hallo allemaal !

Ik ben nieuw op het forum ( ben er nog niet helemaal uit hoe dit forum werkt)

Vandaag heb ik mijn start echo gehad om te kijken of de pil voldoende zn werk had gedaan. En alles was gelukkig goed en ik mag zaterdag beginnen met decapeptyl. En ben gewoon heel erg zenuwachtig voor alles. Hoop dat ik bij jullie terecht kan voor tips en een luisterend oor. ( heb namelijk gehoord dat je ontzettende bitch kan worden van de menopur ?!

Over mij in het kort.

Mijn vriend en ik zijn al 4 jaar bezig op de normale manier zwanger te worden. Nadat we in Nederland van het kastje naar de muur werden gestuurd, zijn we nu in Gent ( belgie ) een ivf traject begonnen. We hadden in februari al een consult. ( ben nu trouwens ook al 6 dagen rookvrij!) ik ga jullie berichten allemaal terug lezen als dat kan.. ( forum uitpluizen hihi)

Xx Lalautje

Geplaatst
Fijn dat je lijf zich zeer weer hersteld heeft. hopelijk volgene week maandag alles goed en kan je weer verder.Hoe voel je je verder? Ik merk zelf dat deze mislukte poging er toch meer in heeft gehakt dan voorheen. Maar goed heb ook nog nooit eerder een positieve test in mijn handen gehad. Probeer er maar nu vooral positiviteit uit te halen voor de volgende tp.Bij de 1e verse tp toen het niet lukte, vond ik dat niet eens zo heel vreemd. Na zoveel rommel in je lijf. Zou ik daar ook niet gaan zitten nestelen als ik die embryo was ;-). Mss voor jou ook een positief puntje, het kan dus wel nestelen en mss dat het de volgende ronde lekkerder zit zonder al die hormonen. 😙
Jeetje wat naar dat je een positieve test hebt gehad en daarna toch niet... ik las je andere bericht waarin je bijhield waar iedereen nu zit in het traject, maar het valt mij op dat bijna iedereen meerdere pogingen nodig heeft. Dit is voor mij de eerste keer, dus sta er positief in. Ik heb me voorgehouden dat ik er niet vanuit ga. Maar.. dat doe ik stiekem toch.. dus ik kan me voorstellen dat het een ontzettende teleurstelling is als het mislukt ( nog meer als je een positieve test had )
Geplaatst

Welkom lautje!!

Fijn dat je kan starten met spuiten. Begrijpelijk dat je het spannend vindt, is allemaal weer nieuw en voor een groot doel.

Ik heb geen ervaring met menopur, maar met het vergelijkbare medicijn gonal-f. Ik moet zeggen dat ik weinig last van mijn humeurhad. Ik had dat wel toen ik tijdens de iui een lagere dosering kreeg. Vreemd maar waar. Ik had vooral last van vermoeidheid. Maar bij iedere persoon is het anders. Maar zou je vriend wel instrueren, dag hij er rekening mee moet houden en zich aan moet passen aan jou ;-)

Wij zijn zelf ook bijna 4 jaar bezig. Maar begin van de maand was niet zo,n goed wachtbankje. Ik, samen met een aantal anderen hadden niet zo,n goed nieuws. Vandaar dit nieuwe bankje 2.0, waarin we meer postiviteit hopen te krijgen. Dus tip lees wachtbankje juli 2017 niet. Ga er open en positief in. Bij mijn vriendinnetjes was het ook in 1x raak, dus het kan wel. Succes!!

Geplaatst
Hallo allemaal !

Vandaag heb ik mijn start echo gehad om te kijken of de pil voldoende zn werk had gedaan. En alles was gelukkig goed en ik mag zaterdag beginnen met decapeptyl. En ben gewoon heel erg zenuwachtig voor alles. Hoop dat ik bij jullie terecht kan voor tips en een luisterend oor. ( heb namelijk gehoord dat je ontzettende bitch kan worden van de menopur ?!

Over mij in het kort.

Mijn vriend en ik zijn al 4 jaar bezig op de normale manier zwanger te worden. Nadat we in Nederland van het kastje naar de muur werden gestuurd, zijn we nu in Gent ( belgie ) een ivf traject begonnen. We hadden in februari al een consult. ( ben nu trouwens ook al 6 dagen rookvrij!) ik ga jullie berichten allemaal terug lezen als dat kan.. ( forum uitpluizen hihi)

Xx Lalautje

Wat goed dat je rookvrij bent!

En het blijft spannend, niet alleen in het begin maar elke stap..

Fijn dat alles goed was vandaag! Ik zit te wachten op mijn menstruatie om te mogen beginnen... Steeds de buikpijn maar niet de bloeding zucht...

Ik zie over de teleurstelling... Ik ervaar elke keer als een grote teleurstelling... Natuurlijk heb je de hoop dat t een eerste keer gelijk lukt... Je hoofd en je gevoel zullen elkaar in dit traject vaak tegenspreken..

Ik wens je heel veel succes en schrijf lekker mee!

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
Hallo allemaal !Ik ben nieuw op het forum ( ben er nog niet helemaal uit hoe dit forum werkt) Vandaag heb ik mijn start echo gehad om te kijken of de pil voldoende zn werk had gedaan. En alles was gelukkig goed en ik mag zaterdag beginnen met decapeptyl. En ben gewoon heel erg zenuwachtig voor alles. Hoop dat ik bij jullie terecht kan voor tips en een luisterend oor. ( heb namelijk gehoord dat je ontzettende bitch kan worden van de menopur ?! Over mij in het kort.Mijn vriend en ik zijn al 4 jaar bezig op de normale manier zwanger te worden. Nadat we in Nederland van het kastje naar de muur werden gestuurd, zijn we nu in Gent ( belgie ) een ivf traject begonnen. We hadden in februari al een consult. ( ben nu trouwens ook al 6 dagen rookvrij!) ik ga jullie berichten allemaal terug lezen als dat kan.. ( forum uitpluizen hihi) Xx Lalautje
Welkom hier!! Heel veel succes toegewenst!!
Geplaatst

🙁 Niet leuk meid... hoe voel je je eronder en wat zei het zkh?

Geplaatst
Niet leuk meid... hoe voel je je eronder en wat zei het zkh?

Nergens last van zag het al aankomen he had al een vermoeden na die drie dagen bloedverlies dat er weinig hoop meer was

Zh zei verder niks ja jammer

Nu ff rust en volgende menstruatie op dag tien beginnen met ovulatie testen op naar cryo 1 van de 9

Moet daar nog even de positieviteit van vinden dat het gaat lukken, aangezien vorige cryo voor de verse tp een goeie was en ook niet bleef plakken en de cryo daarvoor ook niet maar komt vast goed

Geplaatst
Hallo allemaal !

Over mij in het kort.

Xx Lalautje

Welkom en veel succes!

Op naar een mooi aantal eitjes!

Geplaatst
Nergens last van zag het al aankomen he had al een vermoeden na die drie dagen bloedverlies dat er weinig hoop meer was

Nu ff rust en volgende menstruatie op dag tien beginnen met ovulatie testen op naar cryo 1 van de 9

Moet daar nog even de positieviteit van vinden dat het gaat lukken, aangezien vorige cryo voor de verse tp een goeie was en ook niet bleef plakken en de cryo daarvoor ook niet maar komt vast goed

Zie die cryos maar als mooie bonus poging... Een extraatje die je krijgt zonder al dat gedoe als punctie..

Blijf positief! Ooit moet het toch goedkomen 😘😘

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
Hallo allemaal !

Over mij in het kort.

Xx Lalautje

Welkom en succes!!

Geplaatst

Heel begrijpelijk dat je vertrouwen ff weg is...deze ronde heeft ook niet bepaald geholpen 😞

Ik hoop dat het cryo nr 1 gaat zijn en niet nr 9 🍀

Geplaatst
Heel begrijpelijk dat je vertrouwen ff weg is...deze ronde heeft ook niet bepaald geholpen

Ik hoop dat het cryo nr 1 gaat zijn en niet nr 9

Nee dat hoop ik ook niet

Geplaatst

Jammer @amf dat het deze ronde niet gelukt is. Op naar je volgende poging. Ik snap dat je het moeilijk vind om er weer positief in te gaan. Toch zegt de kwaliteit niet zo heel veel. Je hoort vaak genoeg dat mensen juist zwanger worden van emmy's die er niet speciaal goed uit zagen. Ook kunnen je cryo's prachtig ontdooien. Jouw kindje zit er vast tussen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Welkom lautje!!Fijn dat je kan starten met spuiten. Begrijpelijk dat je het spannend vindt, is allemaal weer nieuw en voor een groot doel.Ik heb geen ervaring met menopur, maar met het vergelijkbare medicijn gonal-f. Ik moet zeggen dat ik weinig last van mijn humeurhad. Ik had dat wel toen ik tijdens de iui een lagere dosering kreeg. Vreemd maar waar. Ik had vooral last van vermoeidheid. Maar bij iedere persoon is het anders. Maar zou je vriend wel instrueren, dag hij er rekening mee moet houden en zich aan moet passen aan jou ;-)Wij zijn zelf ook bijna 4 jaar bezig. Maar begin van de maand was niet zo,n goed wachtbankje. Ik, samen met een aantal anderen hadden niet zo,n goed nieuws. Vandaar dit nieuwe bankje 2.0, waarin we meer postiviteit hopen te krijgen. Dus tip lees wachtbankje juli 2017 niet. Ga er open en positief in. Bij mijn vriendinnetjes was het ook in 1x raak, dus het kan wel. Succes!!
Dankjewel.. ik word nu wel erg nieuwsgierig om toch het andere wachtbankje te lezen, maar misschien idd beter niet doen.. ik snap alleen een aantal afkortingen niet die ik hier meerdere zie gebruiken.. tp en iui.. zit jij nu in de rustmaand ? Voordat je het nog een keer kan proberen ?
Geplaatst
Wat goed dat je rookvrij bent! En het blijft spannend, niet alleen in het begin maar elke stap.. Fijn dat alles goed was vandaag! Ik zit te wachten op mijn menstruatie om te mogen beginnen... Steeds de buikpijn maar niet de bloeding zucht... Ik zie over de teleurstelling... Ik ervaar elke keer als een grote teleurstelling... Natuurlijk heb je de hoop dat t een eerste keer gelijk lukt... Je hoofd en je gevoel zullen elkaar in dit traject vaak tegenspreken.. Ik wens je heel veel succes en schrijf lekker mee! Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk
Dankje! Ja lijkt me ook dat je menstruatie uitblijft omdat je het diep can binnen helemaal niet wilt! Ik had dat heel vaak ( voor het traject) dat ik dagen te laat was ( en al misselijk voelde en stiekem al dacht... nu is het zover !!!) en dan.. zodra je het eventjes loslaat een slokje wijn neemt en achterover zakt barst het toch door en weer de teleurstelling. Ik probeer nu maar van dag tot dag te denken.. mijn vriend gaat mij trouwens prikken. Durf het echt niet zelf, ontzettende hekel aan naalden. Doen jullie het allemaal zelf ?Succes en ik duim voor iedereen hier !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden