Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
dames ook ik plof op dit bankje. Lief dat jullie een 2.0 bankje hebben aangemaakt. Hopelijk werkt dit ook en wordt dit tweede deel van juli een positief deel.

Ik ga eens even rustig wat teruglezen. Heb al wel meegelezen de afgelopen dagen maar wil er deze ronde minder mee bezig zijn, ik hoop dat dit lukt. haha.

Duim,duim,duim 🍀🍀🍀

• Reacties 810
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik hoop voor je dat het maandag op 0 staat! Wat naar dat je een positieve test had en daarna toch niet.. ik moet dus niet meteen juichen mocht ik ook een positieve test krijgen. De test heb je 2 weken na de tp gedaan toch ? Toen positief getest. Hoeveel tijd zat er tussen die test en dat je wist dat het toch had losgelaten. En hoe? Door een echo? Of doordat je toch ongesteld werd ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik had de test 11 dagen na de tp gedaan dus iets vroeger . Hij was toen licht positief en liep die dagen op tot na de testdatum nog positief . Alleen ik kreeg een bloeding. Hcg werd toen geprikt en die was 49.7 , twee dagen later 41.2 dus dan weet je dat het een vroege miskraam is ... helaas.

Ik kon al niet juichen omdat ik met testen ik meen een dag later al bloedverlies kreeg die bleef aanhouden maar ook met testen die op liepen , heel dubbel dus . Helaas op niks uit gedraait .

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst

@Pino81 zou je bij mij even kunnen bijwerken? Ik heb inmiddels al 4 dagen menopur gespoten, 26 juli echo fm. Hoop weekend van 29/30 juli de punctie te hebben. Dank je wel!

Geplaatst
@Pino81 zou je bij mij even kunnen bijwerken? Ik heb inmiddels al 4 dagen menopur gespoten, 26 juli echo fm. Hoop weekend van 29/30 juli de punctie te hebben. Dank je wel!
Spannnnnend...

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst

@evi.h ja inderdaad! Ben zo benieuwd hoe hard de eitjes groeien. We zullen het woensdag zien. Ik weet dat ik met de 1e poging Gonal-F 150 eenheden moest spuiten en nu Menopur 225 eenheden. Zou het dan sneller groeien?

Geplaatst

✔ hopelijk woensdag mooie eitjes! Is dit dan je 1e fm of heb je er al gehad?

Succes!

Geplaatst

Oh iedereen is hier..

Ik dacht al waar blijft iedereen toch haha

Ik ben ondertussen op dag 5 van stimuleren met gonal f en as dinsdag dus de echo fm

Geplaatst

@Pino81 ik dacht dat het een strikvraag was haha nee grapje.

Weet jij toevallig hoe dat zit met het aantal eenheden dat je spuit. Als je meer spuit dat het dan sneller groeit? Of is dat niet zo?

Geplaatst
@Pino81 ik dacht dat het een strikvraag was haha nee grapje.

Weet jij toevallig hoe dat zit met het aantal eenheden dat je spuit. Als je meer spuit dat het dan sneller groeit? Of is dat niet zo?

Bij mij is toen opgehoogd, omdat de lage dosering niets deed. Door de ophoging is het wel gaan groeien, maar bjj groeide ze heel rustig en heb dus nog 2 weken gespoten. (3 weken in totaal dus). Dus niet sneller.

Wellicht heeft het invloed op het aantal eitjes. Want als die meer eenheden krijgen, hebben sommige eitjes nu wel kans om te groeien waar ze anders niets hadden gedaan.

Wat is de reden dat je geswitcht bent van gonal-f naar menopur?

Geplaatst

@ash wat spannend we lopen ongeveer samen..

Vandaag is het de 5de dag van gonal f, en as dinsdag de echo fm en hopelijk heb ik in het weekend ook de punctie

Geplaatst
Oh iedereen is hier..

Ik dacht al waar blijft iedereen toch haha

Ik ben ondertussen op dag 5 van stimuleren met gonal f en as dinsdag dus de echo fm

Ha mistje al een tijdje.

Fijn dat je weer richting de punctie en dus een tp gaat. Hopelijk dinsdag een mooie fm, met een mooi aantal eitjes 🍀

Heb heb het lijstje aangepast.

Geplaatst

@Pino81 toen ik 150 eenheden Gonal-F spoot had ik slechte kwaliteit eitjes. Er waren 10 eitjes, 4 bevrucht en uiteindelijk maar 2 goed. Dus ik denk daarom overgeschakeld naar Menopur.

Geplaatst
Ha mistje al een tijdje.

Fijn dat je weer richting de punctie en dus een tp gaat. Hopelijk dinsdag een mooie fm, met een mooi aantal eitjes

Heb heb het lijstje aangepast.

Ja ik miste jullie ook, dacht is iedereen al zwanger of..?

Ik hoop het spannend dinsdag..

Trouwens ik heb een vraagje, misschien dat iemand het weet.

Ik moet dus 225eh gonal f spuiten steeds.

En in een gonal f pen zit 900 eh.

Normaal kun je 4x225 spuiten met 1 pen.

Vandaag was mijn 5 de dag en pakte diezelfde pen nog, draaide 225 en ging spuiten..maar hij bleef hangen op 150, ging niet meer verder.

Heel stom, was vergeten een andere pen te nemen.

Dus nam ik dus een nieuwe pen en spoot alsnog 150eh. Heb ik dit goed gedaan? Of heb ik te veel/weinig gespoten?

Geplaatst
@yamila ja ik vandaag ook 5e dag. Wat leuk! heel veel succes dinsdag. Ben benieuwd!

Oh toevallig zeg..

Ik had eerst ook as woensdag de echo tp maar vanwege vakantie was er op die dag geen fertiliteitsarts of gyn aanwezig, dus werd het een dagje eerder.

Jij moet dus ook 225 eh stimuleren met gonal, spannend, jij ook succes!

Mag ik vragen in welk ziekenhuis je loopt en je leeftijd?

Is dit ook je 2de poging?

Geplaatst
@Pino81 toen ik 150 eenheden Gonal-F spoot had ik slechte kwaliteit eitjes. Er waren 10 eitjes, 4 bevrucht en uiteindelijk maar 2 goed. Dus ik denk daarom overgeschakeld naar Menopur.

ze meten natuurlijk de follikels, dus al de eitjes achter blijven met groeien en dan dus van slechte kwaliteit zijn, klinkt ophogen heel aannemelijk. Weet zelf het verschil niet tussen gonal-f en menopur.

Geplaatst

Vandaag was mijn 5 de dag en pakte diezelfde pen nog, draaide 225 en ging spuiten..maar hij bleef hangen op 150, ging niet meer verder.

Dus nam ik dus een nieuwe pen en spoot alsnog 150eh. Heb ik dit goed gedaan? Of heb ik te veel/weinig gespoten?

We zijn er nog 😀, helaas niet zwanger dus 😢

Uhm als je 2x 150 hebt gespoten, dan heb je nu 300 eenheden gespoten....

Ik moest zelf het altijd uit 1 pen halen, 1x spuiten dus.

Maar geloof niet, dan als je een keer teveel/te weinig spuit, dit van invloed is, als je het morgen maar weer goed oppakt.

Geplaatst
We zijn er nog , helaas niet zwanger dus

Uhm als je 2x 150 hebt gespoten, dan heb je nu 300 eenheden gespoten....

Ik moest zelf het altijd uit 1 pen halen, 1x spuiten dus.

Maar geloof niet, dan als je een keer teveel/te weinig spuit, dit van invloed is, als je het morgen maar weer goed oppakt.

Oh ik had gewoon 225 gedraaid op de pen en ging niet meer verder. Stopte op 150.

Ik dacht dat ik 150 nog moest spuiten dan vandaar..

Wel vreemd dat er blijkbaar toch nog een beetje overblijft in de pen na 900eh al hebben gespoten.

Nou ja..beter te veel gespoten dan te weinig.

Deze fout maak ik niet nog eens

Geplaatst

@yamila ik spuit 225 eenheden Menopur. Ik ben 32 jaar en zit in het Sint Franciscus in Rotterdam. Inderdaad mijn 2e poging.

Geplaatst

Hey yamila.. het klopt wat je gedaan hebt...je had 75ie ingespoten en er waren er 150ie blijven staan...dus die heb je nu alsnog geïnjecteerd...dus klopt als een bus!!

Geplaatst
@yamila ik spuit 225 eenheden Menopur. Ik ben 32 jaar en zit in het Sint Franciscus in Rotterdam. Inderdaad mijn 2e poging.

Ah dat is een fijne ziekenhuis, alleen moet je voor tp enzo naar het Erasmus mc en daar had ik niet zo goede ervaring mee helaas..

Ik woon ook in Rotterdam en loop in Leeuwarden/Groningen

Ik vraag voor de zekerheid ook dinsdag wat het verschil is tussen gonal en menopur.

Wat ik verder van anderen heb is dat menopur meestal word voorgeschreven voor de wat oudere dames, en heeft meestal te maken met eicelkwaliteit dat je menopur krijgt.

Geen idee of dat daadwerkelijk klopt hoor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden