Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Nou het positieve is dat je dan eindelijk een mini embryo in je buik hebt die hopelijk jullie kindje wordt...verder is het maar vieze smurie
Jaaa indd!!

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

• Reacties 810
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Owja hihi... moet het nog ophalen bij de apotheek zijn kleine bolletjes toch ? Hoevaak moet je dat dan doen ? En Hoelang ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

In ons ziekenhuis is het protocol 3 x 2 stuks t/m eerste goeie echo 7 weken..maar overal is het anders

Geplaatst
Hoezo niet fijn ? Moet je inleg kruisjes leggen ?

Het zijn balletjes wat er als witte prut weer uit komt...

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
Hoezo niet fijn ? Moet je inleg kruisjes leggen ?

Als je dat niet doet verpest je je ondergoed...het is echt troep

Geplaatst
Het zijn balletjes wat er als witte prut weer uit komt...

Maar is dat niet erg dan ? Het moet neem ik aan erin blijven ? Kan het niet in combinatie met tampon ?

Geplaatst
Maar is dat niet erg dan ? Het moet neem ik aan erin blijven ? Kan het niet in combinatie met tampon ?

Je lichaam neemt op wat hij nodig heeft en de rest komt er weer uit...ik zelf gebruik geen tampons dan tenzij ik zou gaan zwemmen

Geplaatst

Ik mag vanaf prikken geen tampons meer... Maar ook dat verschilt overal

Geplaatst
Ik mag vanaf prikken geen tampons meer... Maar ook dat verschilt overal

Oh??? Daar ga ik morgen dan over bellen ! Want ik ben nu ongesteld en gebruik tampons en vandaag mijn eerste decapeptyl prij gehad... en is het wel normaal dat ik ongesteld ben en prik?

Geplaatst
Oh??? Daar ga ik morgen dan over bellen ! Want ik ben nu ongesteld en gebruik tampons en vandaag mijn eerste decapeptyl prij gehad... en is het wel normaal dat ik ongesteld ben en prik?

Misschien een rare vraag maar heb jij wel informatie gekregen vanuit je ziekenhuis?

Wij hebben een hele informatie bijeenkomst gehad voordat we begonnen met het traject..

Geplaatst
Misschien een rare vraag maar heb jij wel informatie gekregen vanuit je ziekenhuis?

Wij hebben een hele informatie bijeenkomst gehad voordat we begonnen met het traject..

Nee, ik heb het ziekenhuis gemaild dat ik graag een icsi behandeling wil. En een dag later kreeg ik een datum voor consult. Eerst in februari een consult gehad. Waarin het globaal werd uitgelegd met een foto boekje. En hadden we het meer over ons. Gegevens of we rookten of er ziektes in de familie zitten etc Maar ook met het prikken enzo, heeft ze niet voorgedaan. Ik heb via het YouTube account van appeltje eitje gezien hoe het moet. De vroedvrouw had het uitgelegd en een mapje meegegeven.

Maar het was voor mij woensdag even te veel allemaal om op te slaan. Eerste keer echo. Vervolgens krijg ik de vraag van de gyn of ik mee wil doen met een studie onderzoek, ( dat ze puncties mogen nemen van de embryo's) en meteen daarna het gesprek met de vroedvrouw die naalden meegeeft Maar er zit tussen het eerste consult met de arts en nu het traject start alweer een halfjaar. Zonder dat ik dus nog de arts gesproken heb. De vroedvrouw heeft zelfs al een gesprek voor mij ingeplant in november ' voor het geval het niet lukt voor evaluatie gesprek' omdat ze helemaal volgepland zit.

Geplaatst
Nee, ik heb het ziekenhuis gemaild dat ik graag een icsi behandeling wil. En een dag later kreeg ik een datum voor consult. Eerst in februari een consult gehad. Waarin het globaal werd uitgelegd met een foto boekje. En hadden we het meer over ons. Gegevens of we rookten of er ziektes in de familie zitten etc Maar ook met het prikken enzo, heeft ze niet voorgedaan. Ik heb via het YouTube account van appeltje eitje gezien hoe het moet. De vroedvrouw had het uitgelegd en een mapje meegegeven.

Maar het was voor mij woensdag even te veel allemaal om op te slaan. Eerste keer echo. Vervolgens krijg ik de vraag van de gyn of ik mee wil doen met een studie onderzoek, ( dat ze puncties mogen nemen van de embryo's) en meteen daarna het gesprek met de vroedvrouw die naalden meegeeft Maar er zit tussen het eerste consult met de arts en nu het traject start alweer een halfjaar. Zonder dat ik dus nog de arts gesproken heb. De vroedvrouw heeft zelfs al een gesprek voor mij ingeplant in november ' voor het geval het niet lukt voor evaluatie gesprek' omdat ze helemaal volgepland zit.

Ach jeetje dus je word eigelijk een beetje in het diepe gegooid.. wij hadden echt een verplichte info middag..

Maar gaat goed komen! Gewoon blijven vragen.. ..

Geplaatst
Ach jeetje dus je word eigelijk een beetje in het diepe gegooid.. wij hadden echt een verplichte info middag..

Nee wij niet? Heb jij ook andere stellen ontmoet die ook in dat traject gingen ?

Hoor ik nu ongesteld te zijn tijdens decapeptyl prik ?

Geplaatst

Ja zo voelt het inderdaad wel. En ik gebruik nu ook nog champix ( stop middel voor roken) en woensdag was ik helemaal vergeetachtig. Heb meteen mijn dosis gehalveerd en ben nu sneller aan het afbouwen.

Geplaatst

Wij hadden die verplichte info middag met 2 andere stellen..

Ik moest tijdens het spuiten van de deca spuit ongesteld worden anders mocht ik niet met de gonal f beginnen..

Maar ik ben voordat ik begon aan de pil geweest.. weet niet wat voor schema jij hebt?

Geplaatst

Ahhhh dan begrijp ik je onzekerheid en vragen ook meer ik kan je helaas niet helpen over deca.. Dat gebruik ik niet.. Maar ik begin met gon f tijdens menstruatie dus prikken en bloeden kan tegelijk..

Geplaatst
Ik weet zelf ook niet zo goed wat ik vraag denk ik.. hoe weet je dat het ingenesteld was ? Gaf je test aan dat je zwanger was ? En kwam je vervolgens bij de echo erachter dat hij niet meer leefde ?

Want zodra zij het terug plaatsen slik je ustrogan zodat die zich gaat innestelen toch ?

Doe je dit traject samen met je partner of via donor ? Als je het met je partner doet, zou ik toch maar de link lezen. Misschien dat het je kan helpen voor de volgende ronde 🦋

Sorry ik ben niet zo'n enorme fan van alle adviezen die online te lezen zijn. Er is genoeg te lezen over dingen die zouden kunnen werken, maar ik ga voorlopig maar uit van wat mijn artsen zeggen. Als ik dingen in het bijzonder moet doen zal de arts dit me vast vertellen.

Zodra een embryo is ingenesteld maakt je lichaam hcg aan en dan kan een zwangerschapstest dus positief testen. Zowel de urinetest en de bloedtest waren (gematigd) positief. Als het niet is ingenesteld maak je ook geen hcg aan. Vandaar dat ik weet dat het ingenesteld was.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Het is trouwens niet heel gek dat je ongesteld bent tijdens het prikken. Je kan ook gewoon nog tampons gebruiken. Ik denk dat het goed is dat je niet van alle verschillen met andere trajecten van de wijs raakt. Ziekenhuizen hanteren verschillende richtlijnen. Ik ben steeds van hun informatie uitgegaan. Als je alles steeds vergelijkt met andere meiden hier op het forum zul je merken dat je heel vaak andere stappen zal volgen. Toch heb ik nog steeds alle vertrouwen in Gent.

Geplaatst
Wij hadden die verplichte info middag met 2 andere stellen..

Ik moest tijdens het spuiten van de deca spuit ongesteld worden anders mocht ik niet met de gonal f beginnen..

Maar ik ben voordat ik begon aan de pil geweest.. weet niet wat voor schema jij hebt?

Oké gelukkig bij mij gisteravond doorgebroken dan.. ik moest ook met de pil beginnen en had toen elke dag heel lichtjes bloed en vanaf moment dat ik moest stoppen ermee, ben ik een dag erna ongesteld geworden en een dag later vandaag dus deca geprikt

Geplaatst
Het is trouwens niet heel gek dat je ongesteld bent tijdens het prikken. Je kan ook gewoon nog tampons gebruiken. Ik denk dat het goed is dat je niet van alle verschillen met andere trajecten van de wijs raakt. Ziekenhuizen hanteren verschillende richtlijnen. Ik ben steeds van hun informatie uitgegaan. Als je alles steeds vergelijkt met andere meiden hier op het forum zul je merken dat je heel vaak andere stappen zal volgen. Toch heb ik nog steeds alle vertrouwen in Gent.

Nee wij gebruiken inderdaad ook weer andere medicatie als de meeste hier heb ik al gemerkt, maar zoals dat hen ziekenhuis aangeeft geen tampon meer. Ja het is voor mij niet schadelijk om een maandje maandverband te gebruiken. En een link waarin uitgelegd word hoe je je lichaam kan laten wennen aan andermans dna zodat je lichaam een embryo niet afstoot vind ik ook niet schadelijk. Denk ook niet dat de arts even gaat uitleggen dat het beste is om sperma door te slikken. ( hebben ze mij niet verteld)

Geplaatst

Ik vond/vind de link heem intressant lalautje. En ik geloof er ook echt in heb er ook een hele documantaire over gezien. Ook bij mij was na mijn tp de embryo gaan innestelen ( positieve test en bloedtest ) maar toch losgelaten en dan ga je toch zoeken naar redenen ( heb er in het verleden ook 2 gehad (miskraam) dus ja zet je toch aan het denken ) en veel artsen weten veel maar ook niet alles of staan voor veel dingen niet open omdat hey wetenschappelijk (nog) niet bewezen is.

Ik ga het de volgende ronde dus wel toepassen

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst
Ik vond/vind de link heem intressant lalautje. En ik geloof er ook echt in heb er ook een hele documantaire over gezien. Ook bij mij was na mijn tp de embryo gaan innestelen ( positieve test en bloedtest ) maar toch losgelaten en dan ga je toch zoeken naar redenen ( heb er in het verleden ook 2 gehad (miskraam) dus ja zet je toch aan het denken ) en veel artsen weten veel maar ook niet alles of staan voor veel dingen niet open omdat hey wetenschappelijk (nog) niet bewezen is.

Ik ga het de volgende ronde dus wel toepassen

Ja inderdaad. In het artikel wat ik stuurde staat dus ook dat grotere cijfers niet bekend zijn en ze waarschijnlijk ook geen onderzoek gaan starten. Want het brengt geen geld in het laadje. Het is eigenlijk ook ontzettend logisch.. als je met donor ivf doet kan het natuurlijk niet, maar inderdaad, waarom niet uitproberen. Het doet niemand kwaad en we hebben blije vriendjes wha wha waarom kan jij pas in september weer ?

Geplaatst
Ja inderdaad. In het artikel wat ik stuurde staat dus ook dat grotere cijfers niet bekend zijn en ze waarschijnlijk ook geen onderzoek gaan starten. Want het brengt geen geld in het laadje. Het is eigenlijk ook ontzettend logisch.. als je met donor ivf doet kan het natuurlijk niet, maar inderdaad, waarom niet uitproberen. Het doet niemand kwaad en we hebben blije vriendjes wha wha waarom kan jij pas in september weer ?

Ik hoop eerder te kunnen september wat iemand anders denk ik.

ik moet maandag even bloed laten afnemen voor hcg bepaling die moet op 0 staan zeg maar en daar word ik dan smiddags over gebeld over die uitslag . Hoop eind van deze maand ongesteld te worden en dan midden augustus misschien de tp van de cryo

Geplaatst
Ik hoop eerder te kunnen september wat iemand anders denk ik.

ik moet maandag even bloed laten afnemen voor hcg bepaling die moet op 0 staan zeg maar en daar word ik dan smiddags over gebeld over die uitslag . Hoop eind van deze maand ongesteld te worden en dan midden augustus misschien de tp van de cryo

Ik hoop voor je dat het maandag op 0 staat! Wat naar dat je een positieve test had en daarna toch niet.. ik moet dus niet meteen juichen mocht ik ook een positieve test krijgen. De test heb je 2 weken na de tp gedaan toch ? Toen positief getest. Hoeveel tijd zat er tussen die test en dat je wist dat het toch had losgelaten. En hoe? Door een echo? Of doordat je toch ongesteld werd ?

Geplaatst
dames ook ik plof op dit bankje. Lief dat jullie een 2.0 bankje hebben aangemaakt. Hopelijk werkt dit ook en wordt dit tweede deel van juli een positief deel.

Ik ga eens even rustig wat teruglezen. Heb al wel meegelezen de afgelopen dagen maar wil er deze ronde minder mee bezig zijn, ik hoop dat dit lukt. haha.

Fijn dat er weer een mooie tp is geweest!!! Ga voor je duimen dat die lekker bljft zitten🍀. Dan 2.0 maar een succesvoller bankje mag worden.

Geplaatst

Stand van zaken

Butterfly: wachtmaand, 1 cryo

Yvje1977: 14-9 start decapeptyl, ivf2

Christel81: stop iui, start icsi, 23-7 start decapetyl

Poekie: rustmaand, nog 1 cryo

Pino: nog 4 cryo,s, bij goede bms 29-7 tp

Miranda: 14-7 echo fm, begin aug tp, 4 cryo,s, natuurlijke cyclus met ustrogan

Minima: 21-7 cryo terugplaatsing gehad

Amf: 2 juli punctie gehad, 11 eitjes 10 bevrucht, 5juli tp gehad, bloedingen innesteling of menstruatie, 16-7 negatief getest

Yamila: 22-7 dag 5 van stimuleren met gonal-f, 25-7 echo fm

Eatpraylove: start 29-6

Danlon: start nieuwe poging, 3e dag menstrustie eind juli/augustus, zkh duitsland

Ash: 22-7 dag 4 stimuleren menopur, 26 juli echo fm, hopelijk 29/30 juli de punctie

Mariag: 15-7 punctie gehad, 18 eitjes, 18-7 tp

Evi. H, bezig met decapeptyl, 21 juli start gonal-f, 30-7 1e echo

Lautje:18 juli Startecho, 22 juli -28 juli decapeptyl, 24 juli - 31 juli menopur, 31 juli 1e echo en hoe verder.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden