Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Deze heb ik van 75ie5677040a6e17fb6cbba35865cc543052.png wie van jullie heeft deze ook?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

@ash heeft die geloof ik

• Reacties 810
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Stand van zaken

🦋Mariag: 18 juli tp

🦋Minima: 21 juli tp

🦋Marleen84: 22 juli tp

🦋Pino: 29 juli tp

Miranda13: 28juli pregnyl, 3 aug tp

Ash: 19 juli start menopur, 31 juli pregnyl & 3e echo fm, 2 aug punctie

Evi. H: 21 juli start gonal-f, 30 juli 1e echo fm

Lautje: 24juli start menopur, 31juli 1e echo fm

Christel81: 23juli start decapeptyl

Danlon: 28 juli start gonal-f+meno, 5 aug 1e echo

Butterfly: 3 aug start progynova

Poekie: rustmaand, nog 1 cryo

Amf: rustmaand

Yamila: 27 aug start decapeptyl

Yvje1977: 14sept start decapeptyl

Eslief Maaike

Geplaatst
@yamila wat balen zeg! Maar op naar de volgende keer met hopelijk beter resultaat.

Mijn echo was goed. Zit nu bij apotheek om mn pakket te halen.. Vanmorgen even stress. Auto ging stuk dus snel gewisseld met mn ouders.. Gelukkig doen ze in kliniek niet moeilijk.

Ik ga dit keer menolur en gonf combineren in de hoop op meer eitjes... Zou beter werken dan gonf verhogen... We zullen zien... Vanavond lig ik dus iets langer met kussen op mn hoofd want nou moet mn man 2x

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Dank je..we gaan er weer voor !

Goed nieuws dat je echo goed was, en jij ook al toevallig de meds al opgehaald

Ik had toevallig net aan mn arts gevraagd of menupur ook samen met gonal kan doen, en ze zei nee dat doen we niet.( ik heb gezien dat meiden het in de Vs ook deden die heel moeilijk stimuleerden).

Succes!!

Geplaatst
Ja je voelt je op een gegeven moment een soort verpleegster hé whawha..

Nou.. mijn deca spuit is dikker dan de meno en de meno vind ik pijnlijk en deca niet.. waar prik jij bij je buik ? En heb jij nog tips voor het prikken?!

@danlon lig jij als je vriend prikt ? Ik zit en heb krampachtig een vetrolletje vast. Ben anders bang dat hij iets raakt ofzo? Vandaag begon je met gonal f, nu ook vandaag meteen meno erbij of die iets later ?

Bij het prikken is het iig slim om naar het uiteinde van de naald te kijken. Die loopt een beetje schuin. Zorg er voor dat je de naald zo houdt dat het langste puntje eerst naar binnen gaat.

Verder voelde ik eigenlijk als de naald erin ging en zelfs soms als ik de naald alleen tegen mn huid zette al of dat een pijnlijke plek was. Als het plaatsen van de spuit al zeer deed, koos ik een ander plekje. Ik spoot pas als de naald plaatsen niet zeer deed. Dan had ik van het spuiten over het algemeen niet zoveel last en ook geen blauwe plekken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Bij het prikken is het iig slim om naar het uiteinde van de naald te kijken. Die loopt een beetje schuin. Zorg er voor dat je de naald zo houdt dat het langste puntje eerst naar binnen gaat.

Verder voelde ik eigenlijk als de naald erin ging en zelfs soms als ik de naald alleen tegen mn huid zette al of dat een pijnlijke plek was. Als het plaatsen van de spuit al zeer deed, koos ik een ander plekje. Ik spoot pas als de naald plaatsen niet zeer deed. Dan had ik van het spuiten over het algemeen niet zoveel last en ook geen blauwe plekken.

Dat is inderdaad wel een goede. Maar ik heb ook wel dat de spuit erin doen geen pijn doet, maar op het moment de meno erin gaat wel.. zal het mijn vriend zeggen van de punt, ik kijk zelf namelijk weg. Vind naalden altijd zo walgelijk, word al lam als ik erover denk en tel de dagen af

Wanneer moet jij weer ongeveer ongesteld worden ? Of werkt je lichaam nu even niet mee ?

Geplaatst

Doe jij de naald er langzaam in ? Ik pak een vetrolletje en mijn vriend prikt dan willekeurig snel ergens ?!

Geplaatst
Doe jij de naald er langzaam in ? Ik pak een vetrolletje en mijn vriend prikt dan willekeurig snel ergens ?!

Nee ik langzaam dan weet ik of hij goed zit. Ik kreeg ook het advies om de spuit langzaam leeg te spuiten. Dan zou je ook minder last hebben naderhand.

Geplaatst
Dat is inderdaad wel een goede. Maar ik heb ook wel dat de spuit erin doen geen pijn doet, maar op het moment de meno erin gaat wel.. zal het mijn vriend zeggen van de punt, ik kijk zelf namelijk weg. Vind naalden altijd zo walgelijk, word al lam als ik erover denk en tel de dagen af

Wanneer moet jij weer ongeveer ongesteld worden ? Of werkt je lichaam nu even niet mee ?

Mijn lichaam werkt prima hoor haha ik heb alleen ff niet bijgehouden wanneer ik ongesteld moet worden. We zijn op vakantie en er verder ff lekker helemaal niet mee bezig. We zijn vooral met en van elkaar aan het genieten, iets dat er tijdens het traject wel eens bij in wil schieten en erg belangrijk is om aandacht voor te blijven nemen.

Geplaatst
Mijn lichaam werkt prima hoor haha ik heb alleen ff niet bijgehouden wanneer ik ongesteld moet worden. We zijn op vakantie en er verder ff lekker helemaal niet mee bezig. We zijn vooral met en van elkaar aan het genieten, iets dat er tijdens het traject wel eens bij in wil schieten en erg belangrijk is om aandacht voor te blijven nemen.

Ja gelijk heb je ! Wat fijn, geniet er lekker van samen

Geplaatst
Oh pfff ja verschrikkelijk hé?! Gister vond ik het zo pijnlijk. En vandaag zit er een blauwe plek.

Zijn er nog prik truqs? Hij prikt nu steeds naast de navel( probeer evenveel prikken te zetten aan elke kant) vanaf wanneer mag je beginnen met prikken ?

Vanaf vanavond

Geplaatst
Ja je voelt je op een gegeven moment een soort verpleegster hé whawha..

Nou.. mijn deca spuit is dikker dan de meno en de meno vind ik pijnlijk en deca niet.. waar prik jij bij je buik ? En heb jij nog tips voor het prikken?!

@danlon lig jij als je vriend prikt ? Ik zit en heb krampachtig een vetrolletje vast. Ben anders bang dat hij iets raakt ofzo? Vandaag begon je met gonal f, nu ook vandaag meteen meno erbij of die iets later ?

Ja ik lig plat met een kussen op mn hoofd. Ik ga echt mn handen daar niet in de buurt doen... Neem een paar diepe happen adem en bij uitademen zet hij m erin.. Wat kan ie raken? Die naaldjes zijn niet lang genoeg.. Mijn man pakt t vast... Ik wil niet dat ie mn handen raakt ofzo

Vandaag gon en meno. En dan vanaf volgende week cetro erbij..

Geplaatst
@ash heeft die geloof ik

Die heb ik nu ook

Geplaatst
Dank je..we gaan er weer voor !

Goed nieuws dat je echo goed was, en jij ook al toevallig de meds al opgehaald

Ik had toevallig net aan mn arts gevraagd of menupur ook samen met gonal kan doen, en ze zei nee dat doen we niet.( ik heb gezien dat meiden het in de Vs ook deden die heel moeilijk stimuleerden).

Succes!!

Oh echt?? Ik heb t ook nog niet eerder gehoord... Ze gaf mij als advies dit... Anders wad t gonf verhogen... Maar hier kreeg ik ook nog wat lh erbij..

Geplaatst
Ja ik lig plat met een kussen op mn hoofd. Ik ga echt mn handen daar niet in de buurt doen... Neem een paar diepe happen adem en bij uitademen zet hij m erin.. Wat kan ie raken? Die naaldjes zijn niet lang genoeg.. Mijn man pakt t vast... Ik wil niet dat ie mn handen raakt ofzo

Vandaag gon en meno. En dan vanaf volgende week cetro erbij..

Whawhawha!! Ja pfff.. rotnaalden, ben blij als ik ermee mag stoppen.

Cetro ken ik niet? En is je eerste echo ook geplant ?

Geplaatst

Bij mij gaat trouwens de naald er snel in. Een 2e keer erin zetten gaan we echt niet doen of de pijn moet wel heel ondraaglijk zijn.. Het erin spuiten moet langzaam... En ik geef ook instructies... Langzamer of zet s door... Haha

Geplaatst
Whawhawha!! Ja pfff.. rotnaalden, ben blij als ik ermee mag stoppen.

Cetro ken ik niet? En is je eerste echo ook geplant ?

Moest eigenlijk vrijdag maar ga zaterdag ivm werk..

Cetrotide is om eisprong tegen te houden... Die moet smorgens.. Dus dan nog een injectie

Geplaatst

Oh interessant ? Dus jij stimuleert en daarna hou je de eigen cyclus tegen met cetro. Geen deca of pil vooraf dus ? En dan achteraf wel pregnyl of iets ?

Geplaatst
Oh interessant ? Dus jij stimuleert en daarna hou je de eigen cyclus tegen met cetro. Geen deca of pil vooraf dus ? En dan achteraf wel pregnyl of iets ?

Klopt... Ik wordt ongesteld.. 3e dag beginnen we, mits echo goed is en bm schoon dus slijmvlies dun..

Dan dus stimuleren, tegenhouden en dan inderdaad een keer ovitrelle(eerder altijd pregnyl) om te laten springen

Geplaatst
Klopt... Ik wordt ongesteld.. 3e dag beginnen we, mits echo goed is en bm schoon dus slijmvlies dun..

Dan dus stimuleren, tegenhouden en dan inderdaad een keer ovitrelle(eerder altijd pregnyl) om te laten springen

Oké en is er een reden dat jullie nu van pregnyl naar ovitrelle zijn overgestapt ? Ben benieuwd hoe dat uitpakt ! Deed je het eerder ook andersom, dus eerst pil deca dan stimuleren ?

Geplaatst

Hai ladies, ik spuit altijd zelf. M'n man heeft alleen een keer een lege naald in zijn eigen buik gezet, zodat hij weet wat ik ongeveer voel

Geplaatst
Hai ladies, ik spuit altijd zelf. M'n man heeft alleen een keer een lege naald in zijn eigen buik gezet, zodat hij weet wat ik ongeveer voel

😂 das een goeie.

Heb het ook altjjd zelf gezet. Niet zo,n moeite mee gelukkig.

Wannneer ga je testen maria?

Geplaatst
das een goeie.

Heb het ook altjjd zelf gezet. Niet zo,n moeite mee gelukkig.

Wannneer ga je testen maria?

Pino jij ging na 10 dagen testen toch ? Hoeveel cellig is jou cryo?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden