Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Helaas niet zo hard gegroeid als ik zou hopen. Grootste was 15 mm. Woensdag zagen ze 7 stuks rechts en 4 stuks links. Nu 7 stuks links en 2 stuks links (geen idee waar de rest is gebleven). Ik moet tot en met maandag doorgaan met Menopur. Maandagochtend 3e fm echo en woensdag punctie.

• Reacties 810
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoop ik ook Pino ! moet jij vandaag nog medicatie of iets doen voor morgen ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nee hoor, gewoon mijn vakantiespullen inpakken 😁

Wij gaan lekker naar slovenie zondag. Nu alles inpakken, dan kunen we morgen naar de tp echt vakantie houden.

Nu gewoon mijn estriadol slikken en ustrogan.

Geplaatst
Helaas niet zo hard gegroeid als ik zou hopen. Grootste was 15 mm. Woensdag zagen ze 7 stuks rechts en 4 stuks links. Nu 7 stuks links en 2 stuks links (geen idee waar de rest is gebleven). Ik moet tot en met maandag doorgaan met Menopur. Maandagochtend 3e fm echo en woensdag punctie.

Nog even geduld dus, maar goed werk heeft tijd nodig.

Wel gek dat ze er nu minder zien, mss lagen ze net achter een eitje verstopt. Hopelijk komen ze nog te voorschijn🍀

Wens je al heel veel succes bij de punctie 😙

Geplaatst

@Pino81 ja dan maar even geduld hebben en 'lekker' doorgaan met spuiten. Verder was ze wel tevreden over de bms etc.

Dank je wel! Hopen dat het allemaal topeitjes zijn.

Geplaatst

@ash maandag is dan jouw 13e dag spuiten van meno toch ? Komt helemaal goed !!

@danlon @yamilla hoe is jullie echo gegaan ?

@pino81 Wat fijn! Lekker in alle rust. Hopelijk kom je met een mooi vakantiecadeau terug waar ga je naartoe ?

Geplaatst

Hoi lieve dames, ben ik weer met mijn teleurstellende nieuws hier steeds

Ik had vanmorgen dus de 2de echo, en helaas afgebroken omdat er nog steeds 1 follikel is en wel gegroeid naar 18mm, en de rest allemaal kleintjes van 8mm die zijn onbruikbaar, zit geen eitjes in en kun je niet eens aanprikken.

Ze gaf mij de keuze, voor die ene follikel en ik zei dat ik ermee stop, vind het zonde 1 follikel voor hele traject.

Aan mn rechter eierstok groeide er helemaal niks. Heel raar want daar heb ik altijd last.

Ik heb deze keer gevraagd om Menopur 225eh en dat vind ze ook dat ik dat moet proberen omdat het puur is. (Ff wennen hoor dat gemix).

Ik moet nu meteen beginnen met Primolut pil 3xpd ,1week om mijn menstruatie snel op te wekken.

3de cyclusdag begin ik weer met de anticonceptiepil 3weken.

15 sept is mijn eerste echo-fm.

Geplaatst
Hoi lieve dames, ben ik weer met mijn teleurstellende nieuws hier steeds

Ik had vanmorgen dus de 2de echo, en helaas afgebroken omdat er nog steeds 1 follikel is en wel gegroeid naar 18mm, en de rest allemaal kleintjes van 8mm die zijn onbruikbaar, zit geen eitjes in en kun je niet eens aanprikken.

Ze gaf mij de keuze, voor die ene follikel en ik zei dat ik ermee stop, vind het zonde 1 follikel voor hele traject.

Aan mn rechter eierstok groeide er helemaal niks. Heel raar want daar heb ik altijd last.

Ik heb deze keer gevraagd om Menopur 225eh en dat vind ze ook dat ik dat moet proberen omdat het puur is. (Ff wennen hoor dat gemix).

Ik moet nu meteen beginnen met Primolut pil 3xpd ,1week om mijn menstruatie snel op te wekken.

3de cyclusdag begin ik weer met de anticonceptiepil 3weken.

15 sept is mijn eerste echo-fm.

Aaah jakkes wat een k*t nieuws!! Hopen dat het nu met menopur beter gaat! Wel fijn dat je gelijk weer door kan! En voor je het weet is het 15 sept! Succes!!

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst
Aaah jakkes wat een k*t nieuws!! Hopen dat het nu met menopur beter gaat! Wel fijn dat je gelijk weer door kan! En voor je het weet is het 15 sept! Succes!!

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Ja heel raar maar ik voel me wel opgelucht dat mijn poging op deze manier niet verloren is gegaan dat wist ik niet.

En gelukkig kan ik gelijk door, gelijk mn schema gekregen en de nieuwe medicatie weer en afspr van de echo staat al vast.

Nu lekker genieten van mijn vakantie en rust, lekker sporten en 27-08 begin ik weer met decapeptyl

Geplaatst

Ahh neee yamilia. Had zo gehoopt voor je dat de eitjes toch nig waren gaan groeien.

Wanteen teleurstelling en ontzettend klote.

Doen jullie nu wel een escape iui voor dat ene eitje? Want is zonde om te missen.

Fijn dat je meteen door kan.

Maar wat zal jij je boos en verdrietig voelen. Dikke knuffel 😙

Geplaatst

15mm is prima hoor, en tot maandag groeien ze nog hoor..

fijn dat je woensdag al de punctie hebt

Super spannend daarna weer..

Hoeveel menopur moet jij steeds spuiten? En je gebruikt geen gonal erbij toch?

Geplaatst

@yamila vind het echt heel erg voor je. Lijkt veel op mijn 2e poging die ook afgebroken werd. Het is echt niet leuk. Maar je kan dus in 1 keer door?

Ik spuit 225 eenheden menopur. Geen gonal-f erbij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst
@yamila vind het echt heel erg voor je. Lijkt veel op mijn 2e poging die ook afgebroken werd. Het is echt niet leuk. Maar je kan dus in 1 keer door?

Ik spuit 225 eenheden menopur. Geen gonal-f erbij.

Ja jammer, maar ja het is niet anders dank je x.

Ik ben wel blij voor jou dat jij in ieder geval nu wel door kan, hopelijk zijn ze straks allemaal bevrucht.

Oke jij ook dus 225eh.

Ik heb ook van die wat grotere spuiten bij gekregen, die zouden handiger zijn bij het in 1 keer spuiten..

En bewaarde je ze ook in het koelkast? Apotheek zei dat het niet hoeft?

Ik kan gelijk door op de 3de dag van mn aankome de menstruatie. Ik moet nu wel 3 weken aan de pil ipv 36 dagen de vorige keer gelukkig.

Baarmoederslijmvlies was vandaag 10,2 mm dus dat is gelukkig altijd goed

Geplaatst

@yamila ik heb gewoon kleine spuitjes gehad. Dus ik moet 2x spuiten heel fijn.

Nee ik bewaar ze niet in de koelkast. Alleen de pregnyl ligt hier in de koelkast.

Geplaatst
@yamila ik heb gewoon kleine spuitjes gehad. Dus ik moet 2x spuiten heel fijn.

Nee ik bewaar ze niet in de koelkast. Alleen de pregnyl ligt hier in de koelkast.

Oh oke, dat zei ze idd ook. Dat ik wel 3x moest prikken met de Menopur, nou ben benieuwd allemaal.

Geplaatst
Oh oke, dat zei ze idd ook. Dat ik wel 3x moest prikken met de Menopur, nou ben benieuwd allemaal.

Hey, wat een rot nieuws! Wel erg fijn dat je weer door kan en je schema al hebt! Dan kan je toch weer ergens naar toe uitkijken! Ash en ik hebben beiden meno pur, alleen zij heeft toch weer andere als mij. Ik moet het namelijk wel in de koelkast hebben, maar zodra ik het heb gemengd ( je mengt bijv voor een week ) dan moet ik het uit de koeling houden. Ligt er dus een beetje aan welke meno je krijgt. En ash heeft volgends mij elke dag mengen ? @ash

Geplaatst

@yamila wat balen zeg! Maar op naar de volgende keer met hopelijk beter resultaat.

Mijn echo was goed. Zit nu bij apotheek om mn pakket te halen.. Vanmorgen even stress. Auto ging stuk dus snel gewisseld met mn ouders.. Gelukkig doen ze in kliniek niet moeilijk.

Ik ga dit keer menolur en gonf combineren in de hoop op meer eitjes... Zou beter werken dan gonf verhogen... We zullen zien... Vanavond lig ik dus iets langer met kussen op mn hoofd want nou moet mn man 2x

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
@yamila @lalautje ja klopt. Ik moet elke dag mengen. 3x poeder van 75 eenheden en 1x vloeistof.

Gek hé?! Ons doosje is volgens mij wel hetzelfde. Ik hoef maar 1 keer te mengen en dan elke dag met dezelfde naald als waar ik mee spuit eh te pakken.

Ik ga straks eens kijken hoeveel eh in dat poederpotje zitten.

Hoe doe je dat dan ? Vloeistof eerst in ene potje, optrekken en in andere en nog eens optrekken en in de 3e?

Geplaatst
@yamila wat balen zeg! Maar op naar de volgende keer met hopelijk beter resultaat.

Mijn echo was goed. Zit nu bij apotheek om mn pakket te halen.. Vanmorgen even stress. Auto ging stuk dus snel gewisseld met mn ouders.. Gelukkig doen ze in kliniek niet moeilijk.

Ik ga dit keer menolur en gonf combineren in de hoop op meer eitjes... Zou beter werken dan gonf verhogen... We zullen zien... Vanavond lig ik dus iets langer met kussen op mn hoofd want nou moet mn man 2x

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Oh pfff ja verschrikkelijk hé?! Gister vond ik het zo pijnlijk. En vandaag zit er een blauwe plek.

Zijn er nog prik truqs? Hij prikt nu steeds naast de navel( probeer evenveel prikken te zetten aan elke kant) vanaf wanneer mag je beginnen met prikken ?

Geplaatst

@lalautje heel leuk karweitje haha. Vloeistof inderdaad in de potjes poeder spuiten, probeer dus vloeistof + 1 poeder samen en die 2 overbrengen naar de volgende poeder en dan de volgende poeder. Alleen heb ik dunne spuitjes dus moet 2x spuiten

Geplaatst
@lalautje heel leuk karweitje haha. Vloeistof inderdaad in de potjes poeder spuiten, probeer dus vloeistof + 1 poeder samen en die 2 overbrengen naar de volgende poeder en dan de volgende poeder. Alleen heb ik dunne spuitjes dus moet 2x spuiten

Ja je voelt je op een gegeven moment een soort verpleegster hé whawha..

Nou.. mijn deca spuit is dikker dan de meno en de meno vind ik pijnlijk en deca niet.. waar prik jij bij je buik ? En heb jij nog tips voor het prikken?!

@danlon lig jij als je vriend prikt ? Ik zit en heb krampachtig een vetrolletje vast. Ben anders bang dat hij iets raakt ofzo? Vandaag begon je met gonal f, nu ook vandaag meteen meno erbij of die iets later ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden