Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb op dag 10 getest

En een knaltest. Laat iedereen gewoon in de waarde. Het is al spannend genoeg allemaal. En het is soms lastig om de zenuwen in bedwang te houden. Dus heel logisch dat vrouwen eerder testen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heee allemaal, het was spannend inderdaad..😢

Helaas net buikkrampen en bloeding.. oftewel ongesteld geworden.

Had het nog niet aan zien komen dus vanavond even een klein traantje gelaten.. gelukkig hebben we nog 8 cryo's.

Nu op naar de echo over 12 dagen en hopelijk dat nummer 3 wel wil blijven zitten..

Geplaatst
Heee allemaal, het was spannend inderdaad..

Had het nog niet aan zien komen dus vanavond even een klein traantje gelaten.. gelukkig hebben we nog 8 cryo's.

Nu op naar de echo over 12 dagen en hopelijk dat nummer 3 wel wil blijven zitten..

Ahsterkte niet leuk meid

Hopelijk de volgende een plakkertje!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

@kims aaaah wat jammer! Snap wel dat je even een traantje moest laten. Flink knuffelen met je man/partner vanavond en rustig aan doen.

Het is wat je zegt, je gaat nu voor de 3e. 3x scheepsrecht zeggen ze toch?

Heel veel sterkte! Wij zijn hier als je wilt kletsen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst

Ik RAAD niemand iets aan ash ik deel mijn ervaring. Ik zeg niet je MOET testen op dag 9 10 of van mij part 20 er werd gevraagd vanaf wanneer je positief KAN testen en dat is dus wachtdag 9 wat iemand daar mee doet moet je zelf weten . Iedereen weet wat het ziekenhuis je adviseerd en daar kun je ook mee doen wat je wilt als je zekerheid wilt test je dus pas op de testdag die het ziekenhuis je meegeeft . Maar dan is het nog niet goed of fout wanneer je eerder test. We weten allemaal als geen ander hoe het is om op dit bankje te zitten en spanning te hebben voor testen etc. Laten we elkaar in waarde laten en dit forum gebruiken waar het voor bedoeld is .ervaringen delen en elkaar steunen en niet afkraken lijkt me wel zo gezellig

Geplaatst

@judy1990 ik heb niks gezegd hoor. Ik kan sowieso niet op dag 10 testen. Ik heb gisteren nog pregnyl geprikt haha. Moet nog zeker 8 dagen wachten. Ik kraak ook zeker niemand af, maar vond de 'mening' van lautje niet gepast op dit forum. En ga er ook niet meer op in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst

@kims wat rot vooral als je het niet ziet aankomen..sterkte

kv casette 2 voor 5 test ligt positief vabaf 3 hcg.. vanaf 10 hcg heb je een knaltestm dit idd ook uit ervaring van een vroege miskraam en bloedafname

iedereen moet elkaar in zikn waarde laten..test je niet vroeg moet je dat vooral doen en dat is zeker het beste en weet je meteen waar je aan toe bent..

Ikzelf ben een vroegtester en heb daar altijd mijn redenen voor gehad. Ik test al vanaf dag 6 om te kijken of de ovitrelle/pregnyl mijn lichaam verlaat. Vanaf dag 9 gaan de testen oplopen.. na alle behandelingen 8x icsi en heel wat cryo's gaf het met juist de kracht die ik nodig had. door elke keer te testen had ik nog een beetje het idee dat ik het in de hand had en was er na 12 dagen dpo nog niks te zien wist ik wel dat het niet goed zat en kon ik het op die manier rustig aan verwerken. Ik heb ook wel een protecol gevolgd en netjes de dagen afgewacht maar die klap kwam dan 10x harder aan. iedereen heeft zijn redenen om vroeg of juist niet vroeh te testen en het is aan niemand om daarover te oordelen.

ben ik zielig? nee dat ben ik niet.. ik heb vroege miskramen aan zien komen die ik anders niet had gemerkt.. maar dat gaf kracht wand het kon dus wel hoe zuur het ook was. Ik heb een manier gevonden om er voor mij mee om te gaan.. en daar is niks zieligs aan.. uiteindelijk zijn wij allemaal zielig dat we dit klote traject moeten doorstaan!

Geplaatst
@kims wat rot vooral als je het niet ziet aankomen..sterkte

kv casette 2 voor 5 test ligt positief vabaf 3 hcg.. vanaf 10 hcg heb je een knaltestm dit idd ook uit ervaring van een vroege miskraam en bloedafname

iedereen moet elkaar in zikn waarde laten..test je niet vroeg moet je dat vooral doen en dat is zeker het beste en weet je meteen waar je aan toe bent..

Ikzelf ben een vroegtester en heb daar altijd mijn redenen voor gehad. Ik test al vanaf dag 6 om te kijken of de ovitrelle/pregnyl mijn lichaam verlaat. Vanaf dag 9 gaan de testen oplopen.. na alle behandelingen 8x icsi en heel wat cryo's gaf het met juist de kracht die ik nodig had. door elke keer te testen had ik nog een beetje het idee dat ik het in de hand had en was er na 12 dagen dpo nog niks te zien wist ik wel dat het niet goed zat en kon ik het op die manier rustig aan verwerken. Ik heb ook wel een protecol gevolgd en netjes de dagen afgewacht maar die klap kwam dan 10x harder aan. iedereen heeft zijn redenen om vroeg of juist niet vroeh te testen en het is aan niemand om daarover te oordelen.

ben ik zielig? nee dat ben ik niet.. ik heb vroege miskramen aan zien komen die ik anders niet had gemerkt.. maar dat gaf kracht wand het kon dus wel hoe zuur het ook was. Ik heb een manier gevonden om er voor mij mee om te gaan.. en daar is niks zieligs aan.. uiteindelijk zijn wij allemaal zielig dat we dit klote traject moeten doorstaan!

Eslief, toch moet ik hier even inbreken. Je weet toen van mijn mij hcg was 49. nog wat en had geen knaltest met kv 2 voor 5....

Geplaatst
awhh jeetje het houd je wel in spanning..heel herkenbaar en irritant ik werd pas een keer met 41 dagen ongesteld

Ow pfff dat is ook lang hoop dat het snel komt bij me wachten duurt lang zo

Geplaatst
@amf hoop het ook..ik volg jouw en een aantal meiden nog steeds. ben zelf door onzekerheid momenteel niet zo actief:)

Ah das lief

Heb je alweer een echo gehad? Heb nog aan je gedacht vorige week zo fijn voor jullie!

Geplaatst

@butterfly ik vond jouw testen toch best knallen. de eerste paar nog niet maar de laatste wel. bij 3 hcg had ik een schaduwstreep en vanaf 10 een duidelijke test wellicht zeg ik het verkeerd.. de echte super knaltesten die jij bedoeld heb ik zelf geen bloedwaardes van dus kan ik niet over meepraten. bij 12 hcg had ik een duidelijke test waar je niet omheen kon zoals jouw testen waren.

Geplaatst
@butterfly ik vond jouw testen toch best knallen. de eerste paar nog niet maar de laatste wel. bij 3 hcg had ik een schaduwstreep en vanaf 10 een duidelijke test wellicht zeg ik het verkeerd.. de echte super knaltesten die jij bedoeld heb ik zelf geen bloedwaardes van dus kan ik niet over meepraten. bij 12 hcg had ik een duidelijke test waar je niet omheen kon zoals jouw testen waren.

Mijn testen waren afleesbaar zonder te turen maar ze knalde absoluut niet.. nooit gedaan ...Toen ik mijn bloedtest kreeg gaf deze 49 nog wat aan en ik had zwakke testen.. wel duidelijk maar niet knallend van het afleesscherm af..

Geplaatst

@butterfly idd afleesbaar dat is wellicht duidelijker omschrijfbaar. voor mij is dat al een knaltest natuurlijk na alle witte testen. de echte knaltesten heb ik pas heel laat wand ik heb altijd een trage hcg aanmaak

Geplaatst

Nou dames vandaag ben ik ongi geworden 😥 Ik heb heel de dag moeten huilen en nu nog tranen... Pff ik was zoo positief dit keer.. voel me echt zwaar kut ( sorry) gewoon teleurgesteld weer .. soms denk je allemaal waarom nou..ik was zoo blij dat ik bij Wachtdag 11 was aangekomen zonder verlies meestal heb ik altijd wel een stipte cyclus dan hoop je stiekem.. als ik morge doorkom dan zit het zeker wel goed .. nou dus niet ! eerst lichtbruin verlies Drna was het echt heel donkerbruin en zonet was t wel rood en ook paar druppels rood in urine wel kinder als normaal marjah ..Het klopt met mijn cyclus precies op dag 29 of 30 Morge maar eens de arta bellen .. ik ga 29 augustus een weekje op vakantie dus ik denk dat ik het net niet haal voor de vakantie een cryo tp dus dat wordt pas sept bellen als ik weer ga menstrueren ...

Dames op t wachtbankje succes en duim voor jullie !!

En laten we asjeblief elkaar in zijn waarde laten en elkaars meningen respecteren Het is al moeilijk genoeg dat we allemaal in dit traject terecht zij gekomen en we zijn hier om elkaar te Steunen ! en vooral te Motiveren ! om tochmaar weer elke keer weer ervoor te gaan ondanks al het verdiet en tegenslag ... en ik ben van mening dat elke vrouw op het forum ondanks adviezen van het ziekenhuis Voor zichZelf mogen bepalen of ze vroeg willen testen of juist niet ... de een gaat er beter mee om dan de ander wanneer ze vroeg testen of hebben daar zo hun redenen voor en dan is het vooral niet zielig als je het desgewenst resultaat niet ziet verschijnen op je zwangerschapstest En elke vrouw op het forum kunne ook voorzichzelf bepalen wat pijn besparend is .. Door juist al vroeg te willen testen of niet. En eerlijk gezegd jeuken veel handen van vrouwen om eerder te testen wat heeeel logisch is .. en als sommige vrouwen er benieuwd naar zijn van wanneer ze ventiel oo zn vroegst zou kunnen testen Vind ik het meer dan normaal dat andere vrouwen op het forum die vrowgtestwrs zijn of hun voorkeur daarvoor hebben op hun vraag mogen reageren ...of daar vragen over hebben kunne ze die gewoon hier stellen want er zijn zat vrouwen die vanaf Wachtdag 6 7 8 9 of 10 Positief testen

En Lalauw je mag realistisch zijn maar dat betekend niet dat je mensen zielig moet gaan noemen en Dingen zeggen die niet liefdevol of steunend overkomen .. je kan ook empatisch reageren en of tactvol want je weet nooit wat die persoon heeft meegemaakt of hoe die persoon zich gaat voelen terwijl het forum bedoelt is om elkaar te steunen en er doorheen te slepen adviesen ervaringen uitwisselen enzovoorts En ik denk dat Juddy1990 niet mensen aanraad om vroeg te testen maar geeft aan vanwege haar ervaringen met vroegtesten dat het eventueel wel mogelijk is dat je vroeg positief zou kunnen testen en dan rekening houdend met wat voor type Emmy je terug geplaatst heb gekregen en of medicamenten gebruikt De een vrouw is anders dna de ander dus het kan allemaal Afijn laat het boor wat het is lieve dames allemaal en doorgaan

Heb zon hoofdpijn van het gehuil van vandaag Pff maar nu op naar de volgende cryo terugplaatsing .. kijk er wel naar uit maar toch voel ik me zoo ellendig en verdrietig dat het jammer genoeg 😔Dit keer weer niet is gelukt

Geplaatst
Nou dames vandaag ben ik ongi geworden Ik heb heel de dag moeten huilen en nu nog tranen... Pff ik was zoo positief dit keer.. voel me echt zwaar kut ( sorry) gewoon teleurgesteld weer .. soms denk je allemaal waarom nou..ik was zoo blij dat ik bij Wachtdag 11 was aangekomen zonder verlies meestal heb ik altijd wel een stipte cyclus dan hoop je stiekem.. als ik morge doorkom dan zit het zeker wel goed .. nou dus niet ! eerst lichtbruin verlies Drna was het echt heel donkerbruin en zonet was t wel rood en ook paar druppels rood in urine wel kinder als normaal marjah ..Het klopt met mijn cyclus precies op dag 29 of 30 Morge maar eens de arta bellen .. ik ga 29 augustus een weekje op vakantie dus ik denk dat ik het net niet haal voor de vakantie een cryo tp dus dat wordt pas sept bellen als ik weer ga menstrueren ...

Dames op t wachtbankje succes en duim voor jullie !!

En laten we asjeblief elkaar in zijn waarde laten en elkaars meningen respecteren Het is al moeilijk genoeg dat we allemaal in dit traject terecht zij gekomen en we zijn hier om elkaar te Steunen ! en vooral te Motiveren ! om tochmaar weer elke keer weer ervoor te gaan ondanks al het verdiet en tegenslag ... en ik ben van mening dat elke vrouw op het forum ondanks adviezen van het ziekenhuis Voor zichZelf mogen bepalen of ze vroeg willen testen of juist niet ... de een gaat er beter mee om dan de ander wanneer ze vroeg testen of hebben daar zo hun redenen voor en dan is het vooral niet zielig als je het desgewenst resultaat niet ziet verschijnen op je zwangerschapstest En elke vrouw op het forum kunne ook voorzichzelf bepalen wat pijn besparend is .. Door juist al vroeg te willen testen of niet. En eerlijk gezegd jeuken veel handen van vrouwen om eerder te testen wat heeeel logisch is .. en als sommige vrouwen er benieuwd naar zijn van wanneer ze ventiel oo zn vroegst zou kunnen testen Vind ik het meer dan normaal dat andere vrouwen op het forum die vrowgtestwrs zijn of hun voorkeur daarvoor hebben op hun vraag mogen reageren ...of daar vragen over hebben kunne ze die gewoon hier stellen want er zijn zat vrouwen die vanaf Wachtdag 6 7 8 9 of 10 Positief testen

En Lalauw je mag realistisch zijn maar dat betekend niet dat je mensen zielig moet gaan noemen en Dingen zeggen die niet liefdevol of steunend overkomen .. je kan ook empatisch reageren en of tactvol want je weet nooit wat die persoon heeft meegemaakt of hoe die persoon zich gaat voelen terwijl het forum bedoelt is om elkaar te steunen en er doorheen te slepen adviesen ervaringen uitwisselen enzovoorts En ik denk dat Juddy1990 niet mensen aanraad om vroeg te testen maar geeft aan vanwege haar ervaringen met vroegtesten dat het eventueel wel mogelijk is dat je vroeg positief zou kunnen testen en dan rekening houdend met wat voor type Emmy je terug geplaatst heb gekregen en of medicamenten gebruikt De een vrouw is anders dna de ander dus het kan allemaal Afijn laat het boor wat het is lieve dames allemaal en doorgaan

Heb zon hoofdpijn van het gehuil van vandaag Pff maar nu op naar de volgende cryo terugplaatsing .. kijk er wel naar uit maar toch voel ik me zoo ellendig en verdrietig dat het jammer genoeg Dit keer weer niet is gelukt

Ahh neee heel veel sterkte meid

Geplaatst

Oh jee; kim en Miranda.. ik kan jullie verdriet zó voelen!

Wij allemaal kunnen dat verdriet zo voelen. We hebben allemaal enorme dalen gekend waar we onszelf uit moeten trekken om weer door te kunnen gaan.

We kennen allemaal de stohalmpjes hoop die we voelen, de symptomen die die hoop voeding geven en die oh zo f#%king verraderlijk zijn..

Laten we elkaar supporten op de delen die we allemaal zo goed kennen..

En laten we zelf onze eigen keuzes maken.. en laten we elkaar daarin met rust laten. Er is al genoeg waar we ons druk om moeten maken. Dit is het niet waard lieve dames!

Dikke kus Kim en Miranda! Kruip lekker onder een dekentje op de bank, huil vloek en weet dat je echt weer de moed zal vinden om door te gaan! Powervrouwen zijn we!

Liefs Inge

Geplaatst

@miranda13. Neee!!!!! Jeetje wat een schrik.. En huil maar lekker een eind weg zeg... Bah!! Ik wil wel alles voor je doen maar wat shit is dit zeg... Een heeeeele dikke knuffel... En geniet maar lekker van je vakantie, even er niet mee bezig zijn... Dan kun je er daarna er weer vol tegenaan... Alhoewel ik je gevoel wel snap dat je snel door wil

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
Heee allemaal, het was spannend inderdaad..

Heeee jakkie... Ook voor jou dikke knuffel! Huilen mag

Geplaatst

Dames, wat een discussie over wanneer je test... Alleen een arts geeft je de datum aan. Het is aan iedereen zelf te kiezen wanneer je wil testen..

En ach, iedereen weet toch ook al test je vroeg positief, het kan altijd mis gaan toch? Kijk bij mij, bij 14 wk alsnog een hartje wat stopt.

Ik denk dat het belangrijk is wat @poekie ook zegt, laat iedereen elkaar met respect behandelen...

En zielig doen @lalautje? Ik hoop dat je dat een beetje in je bozigheid zegt en dat je dat niet echt meent. Want wanneer je ook positief test en wanneer t daarna ook mis gaat, je bent dan ook echt zielig en voelt je rot.. En juist dit forum kan je daar doorheen helpen.

We moeten elkaar steunen en we kunnen van elkaars ervaringen leren. Google hebben we allemaal. Helaas komen de theorie van google en de praktijk die wij ervaren vaak niet overeen, daarom hebben we juist dit forum toch?

Ik blijf duimen voor de dames op t wachtbankje en hoop op wat positieve berichten, vroegtester of niet!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden