Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus 2017

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Welkom wanneer heb je je tp gehad ? En wanneer is je testdag ? Dan zet ik je even in het rooster ! Ik duim voor je mee

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb 6-8 mijn TP gehad en mijn testdag is aankomende vrijdag. Super dank je! Ik duim ook mee voor iedereen die nu in de wachtdagen zit.

Geplaatst

Thanksss... oo wauw ook al zo spannend! Merk je al iets aan jezelf of nog helemaal niets? ik twijfel ongeveer aan alles wat er deze dagen gebeurt! :nerves:

Geplaatst

@christel ik heb echt geen idee, hopelijk niets negatiefs..

@lalautje ah oke, ff afwachten dus

@butterfly ik heb dit van een andere zwangerschap groep.

Heb je nu wel dat soort spuit gekregen waar je die utrogestan in kan brengen? Want de vorige keer werd je dacht ik ongie toch? Ze moeten echt goed diep he, zodat het ook goed zn werking doet.

@Kims welkom meid! Heel veel succes deze w8weken

Geplaatst
Bibi schema

曆Miranda13: 3aug tp18 aug

曆Ash: 7 aug tp 22 aug

曆Danlon: 12 aug tp26 aug

曆Kims: .. aug tp.. aug

Christel81: 1 aug start gonalf,

15 aug 4e echo fm

Butterfly: 16 aug cryo ontdooiing,17 aug tp

EatPrayLove: 4 aug start gonalf,

16 aug 3e echo fm

Yamila: 8 aug start pil,

27 aug decapeptyl

Amf: elk moment ongesteld, 10 dagen later testen, echo, ovitrelle, 3 dagen later tp

Yvje1977: 15 aug start pil,

14 sept start decapeptyl

Evi.H: 1 sept start pil

.. sept start decapeptyl

Lautje: 15 sept start pil,

4 okt start decapeptyl

Poekie: rustmaand

Noom: rustmaand

minima: rustmaand/zwanger?

Marleen84: rustmaand/zwanger?

Pino: rustmaand/zwanger?

Inge35

Wauw, wat mooi dit overzicht! iedereen heel veel succes in deze emotie-achtbaan!

Geplaatst

Bibi schema

🦋Miranda13: 3aug tp18 aug

🦋Kims: 6 aug tp18 aug

🦋Ash: 7 aug tp 22 aug

🦋Danlon: 12 aug tp26 aug

Christel81: 1 aug start gonalf,

15 aug 4e echo fm

Butterfly: 16 aug cryo ontdooiing,17 aug tp

EatPrayLove: 4 aug start gonalf,

16 aug 3e echo fm

Yamila: 8 aug start pil,

27 aug decapeptyl

Amf: elk moment ongesteld, 10 dagen later testen, echo, ovitrelle, 3 dagen later tp

Yvje1977: 15 aug start pil,

14 sept start decapeptyl

Evi.H: 1 sept start pil

.. sept start decapeptyl

Lautje: 15 sept start pil,

4 okt start decapeptyl

Poekie: rustmaand

Noom: rustmaand

minima: rustmaand/zwanger?

Marleen84: rustmaand/zwanger?

Pino: rustmaand/zwanger?

Inge35

Geplaatst
@christel ik heb echt geen idee, hopelijk niets negatiefs..

@lalautje ah oke, ff afwachten dus

@butterfly ik heb dit van een andere zwangerschap groep.

Heb je nu wel dat soort spuit gekregen waar je die utrogestan in kan brengen? Want de vorige keer werd je dacht ik ongie toch? Ze moeten echt goed diep he, zodat het ook goed zn werking doet.

@Kims welkom meid! Heel veel succes deze w8weken

Ik kreeg een miskraam... Ja douw de bollen tot aan de baarmoedermond erin. Gewoon met de hand

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst

Hallo allemaal, zo heb heel wat berichten gemist.. Ga later wel terug lezen..

Welkom kims! Spannend die laatste dagen.

Ik ben net gebeld door kliniek mijn hormoonwaarden zijn super! Ik moest eigenlijk morgen bloedprikken maar dat is niet meer nodig. Krijg nog een spuit ter ondersteuning afwachten nu..

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst

@kims vanaf de dag na tp, dinsdag tot donderdag ziekjes geweest. Leek beetje verkouden, moe, warm, geen zin in iets. Verder gewoon de normale kwaaltjes, kramp, steken en last van mijn tepels.

En jij? Je mag al over 4 dagen testen!

Geplaatst

@ash, 'normale' kwaaltjes vind ik dus deze dagen alles behalve normaal hahaha.... elke keer als ik weer ergens wat voel of denk te voelen gaat mijn hoofd van links naar rechts.

Maar ben vooral me nu op mijn werk aan het storten, dan gaat de tijd ook wat sneller.

Over 4 dagen testen inderdaad. Al werd ik de vorige keer 2 dagen voor de testdag al ongesteld, dus ik ben eigenlijk al een beetje huiverig voor wat gaat komen...

Ik heb de laatste dagen vooral last van mijn tepels gekregen, dat had ik van mijn vorige tp volgens mij niet. Maar ook daarvan denk ik, volgens mij wil ik het te graag waardoor ik dat zo voel.

Ik heb een tp in een natuurlijke cyclus trouwens, zonder verdere medicatie.

@danlon THnx :-)

@butterfly Thnx :-)

Geplaatst

@kims je hebt geen medicatie dus dat je last heb van jouw tepels en niet zo lekker voelt kan wel betekenen dat je zwanger bent.

Ik heb gisteren de laatste Pregnyl prik gezet dus ik moet nog een week wachten met testen.

Geplaatst
@kims je hebt geen medicatie dus dat je last heb van jouw tepels en niet zo lekker voelt kan wel betekenen dat je zwanger bent.

Ik heb gisteren de laatste Pregnyl prik gezet dus ik moet nog een week wachten met testen.

@kims heb je wel ovitrelle moeten spuiten ? wat spannend zeg !!!!

Geplaatst
Yamila ik weet niet waar je dit vandaan hebt maar in de bijsluiter van de KV 2 voor 5 stond duidelijk meet vanaf 10 hcg. Dus ik snap er nu niks meer van. Ben inmiddels begonnen met de utro erbij. Woensdag word de cryo ontdooit en donderdag hoor ik of ik hem terug krijg. Nog even in spanning dusVerstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Zijn echt richtlijnen wat op de test staat hoor want ik heb ook op de dat ik positief testen een bloedtest gehad en de kruidvat test was echt licht positief en mijn bloedtest was toen 8 hcg dag erna 5 hcg en zelfs toen was er nog een heel vaag streepje te zien weer dus uit ervaring dat deze test echt heel gevoelig zijn ook 1 van de redenen dat veel dames ze hier gebruiken . Pas ruim 4 dagen na mijn eerste positieve kruidvat test tesste ik met de action test ook positief en de clearbleu sloeg bij mij ook al aan de dag na de eerste kruidvat test. Wel met ochtend urine
Geplaatst
Zijn echt richtlijnen wat op de test staat hoor want ik heb ook op de dat ik positief testen een bloedtest gehad en de kruidvat test was echt licht positief en mijn bloedtest was toen 8 hcg dag erna 5 hcg en zelfs toen was er nog een heel vaag streepje te zien weer dus uit ervaring dat deze test echt heel gevoelig zijn ook 1 van de redenen dat veel dames ze hier gebruiken . Pas ruim 4 dagen na mijn eerste positieve kruidvat test tesste ik met de action test ook positief en de clearbleu sloeg bij mij ook al aan de dag na de eerste kruidvat test. Wel met ochtend urine

Het is maar wat je wil.. ik zou liever niet zo extreem vroeg testen dat je weet dat het heeft ingenesteld en toch weer los laat. Dat gebeurd trouwens bij heel erg veel vrouwen, alleen hebben ze dat niet door omdat ze er niet mee bezig zijn en gewoon op de normale dag ongi hebben. Dus veel pijn en verdriet voor niks. Maar goed dat is ieder voor zich natuurlijk alsnog vind ik het raar om te testen op een dag terwijl het daarna nog in kan nestelen.

Geplaatst
Het is maar wat je wil.. ik zou liever niet zo extreem vroeg testen dat je weet dat het heeft ingenesteld en toch weer los laat. Dat gebeurd trouwens bij heel erg veel vrouwen, alleen hebben ze dat niet door omdat ze er niet mee bezig zijn en gewoon op de normale dag ongi hebben. Dus veel pijn en verdriet voor niks. Maar goed dat is ieder voor zich natuurlijk alsnog vind ik het raar om te testen op een dag terwijl het daarna nog in kan nestelen.

Laten we niet negatief gaan doen... er zijn genoeg vrouwen in het traject die gelijk testen ook kijken ze dan wanneer de Ovitrelle of pregnyl eruit is...

Iedereen is anders en doet het op zijn eigen manier!!!

Geplaatst
Laten we niet negatief gaan doen... er zijn genoeg vrouwen in het traject die gelijk testen ook kijken ze dan wanneer de Ovitrelle of pregnyl eruit is...

Ik doe totaal niet negatief. Ik zeg dat iedereen het zelf moet weten wanneer ze testen. Maar als je gaat testen op dag 10 terwijl het ook nog op dag 12 kan innestelen en dan pas hcg daarvan zichtbaar is op dag 14. Dat heet niet negatief doen, dat heet realistisch nadenken. Maar goed test vooral lekker vroeg allemaal en dan zielig doen terwijl je daarna nog zwanger kan worden of juist blij en daarna zielig doen

Geplaatst

Ze zegt ook ik zou liever ... ze zegt niet dat andere dat ook moeten doen. Ze zegt ik zou liever niet zo extreem vroeg testen, en dat is ook wat ze in zh aanraden.

Wat een ieder doet moet hij of zij zelf weten, ik teste ook te vroeg, kreeg gewoon op me flikker van het ziekenhuis echt bizar.. als ik langer had gewacht had ik nog positief getest dus voor mij had het niet uitgemaakt want met volle miskraam in gang teste ik nog positief zelfs nog een week er na...

Ieder z'n ding

Geplaatst

Ieder zijn ding toch.... en op dag tien kun je wel positief testen hoor van een cryo genoeg hier gehoord die er lang in zitten in het traject en zeiden dat je op dag tien iets zou kunnen zien..

Geplaatst
Ieder zijn ding toch.... en op dag tien kun je wel positief testen hoor van een cryo genoeg hier gehoord die er lang in zitten in het traject en zeiden dat je op dag tien iets zou kunnen zien..

Kan ook dat zegt ze ook niet.....

Geplaatst
Ik doe totaal niet negatief. Ik zeg dat iedereen het zelf moet weten wanneer ze testen. Maar als je gaat testen op dag 10 terwijl het ook nog op dag 12 kan innestelen en dan pas hcg daarvan zichtbaar is op dag 14. Dat heet niet negatief doen, dat heet realistisch nadenken. Maar goed test vooral lekker vroeg allemaal en dan zielig doen terwijl je daarna nog zwanger kan worden of juist blij en daarna zielig doen

Let op je woorden aub! Vind dit echt een totaal ongepast wat je hier zegt. Je kan wel alles van Google afhalen etc maar geeft je geen recht om zo tegen vroegtesters te doen! Met je test vooral lekker vroeg allemaal en dan zielig doen? Vind je dit normaal om te zeggen? Ik vind dit echt asociaal van je.
Geplaatst

Dames ik bedoel er verder niks mee he. Ik zeg dat ik het prettig vond om altijd vroeg te testen en voor mij kon dat ook .Ik tesste altijd al vroeg positief bij een zwangerschap en als ze negatief waren werd het ook niet positief meer daarna ook al dat het daarna nog mis kan gaan gaf het mij een fijn gevoel om te weten dat ik dus wel in staat ben zwanger te worden

Ik reageerde ook alleen op de vraag wanneer je positief zou kunnen testen en dat is vanaf wachtdag 9 ..kunmen zeg ik dan ook . Dit hangt ook van je stadium van je cryo ik had altijd blastocyste die nestelen natuurlijk veel eerder in dan een 4 cellige bijvoorbeeld. Iedereen moet doen waar je je prettig bij voelt

Geplaatst
Let op je woorden aub! Vind dit echt een totaal ongepast wat je hier zegt. Je kan wel alles van Google afhalen etc maar geeft je geen recht om zo tegen vroegtesters te doen! Met je test vooral lekker vroeg allemaal en dan zielig doen? Vind je dit normaal om te zeggen? Ik vind dit echt asociaal van je.

Dus dat!!

Geplaatst

Hmm dit klinkt allemaal eventjes niet zo gezellig. Laten we het forum vooral gebruiken waar het voor bedoeld is, namelijk elkaar steunen. Als we elkaar en elkaars meningen niet respecteren is er ook geen sprake meer van steun.

Het is een spannend traject wat we volgen en iedereen gaat daar op haar eigen manier mee om. Ieder mag doen wat haar het beste lijkt. Ieder traject is ook anders, dus valt er voor anderen (lees: buitenstaanders) niet te oordelen over beslissingen die worden genomen.

Kom op meiden, laten we elkaar goed behandelen anders verliest het forum echt zijn kracht en de waarde die het tijdens zulke spannende tijden voor veel meiden heeft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

@ash @amf @ judy1990 zoek het lekker uit. Ga 7 dagen na de tp testen en in een hoekje huilen van verdriet of geluk. Echt bizar. Dan vinden jullie me maar asociaal. Ik vind mezelf realistisch. En ik mag best zeggen wat ik zelf wel of niet zou doen. As judy hier op het wachtbankje komt en de wachters even aanraad wanneer het kan ( in strijd met ziekenhuis data) dan vind ik dat ik het volle recht heb daar tegen in te gaan omdat ik juist pijn wil besparen. @ash vandaar dat ik ook aan jou vroeg goh kan je niet beter 24e testen ivm pregnyl. Omdat ik ook jou pijn wil besparen. Maar goed als ik zo asociaal ben. Dan ga ik van dit bankje af. Ben er ook wel klaar mee.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden