Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus 2.0

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ahnee meiden wat een rotbankje!

Voor iedereen houdt vol en zet m op

Om antwoord te geven op een vraag die ik eerder tegenkwam

Verschil verse tp en cryo qua kansen ligt tegenwoordig zo goed als gelijk. Verschilt misschien 1-2 %

Voor wie deca gebruiken/gebruikt hebben. Klopt het dat je daar nog niets van merkt?

Prik nu een week en voel me gewoon als daarvoor 

Ik had 1 dag net het gevoel of ik in de overgang was. Zweten!!!

Verder viel het reuze mee, pas idd met gonal-f erbij.

• Reacties 704
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik moest vanmorgen nog doorgaan maar toen was het nog niet doorgezet. Inmiddels wel. Volgens mij heeft het nog weinig nut nu. Ik moest na morgen zowiezo stoppen. Ik zal eens kijken naar umc klinkt wel aantrekkelijk!

He wat vervelend christel.

Bij mij na de verse tp kwam de menstrautie, of beter gezegd bruin bloed, ook vroeg door dr menstruatie heen. Ik wijtte dag aan alle rotzooi dat je lichaam de laatstr weken hebt gehad. Was dit van jou een verse of een tp? Heb je nog cryo,s?

Geplaatst
Dank je kim! Het heeft helaas wel doorgezet nu. Nu helderrood en wat meer buikpijn. Ze willen dat ik maandag toch bloed laat prikken zodat ze kunnen zien of er toch een innesteling is geweest. Vond het wel raar, dat is dan anderhalve week geleden! Het zal wel. Dan krijg ik ook een afspraak voor evaluatie. Ik vraag me af waarom het zo vroeg al afkomt. Amf hebben ze daar bij jou nog een reden voor gegeven? Voldoet de hoeveelheid progesteron dan niet ? Sharlee mag ik vragen welke zorgverzekeraar je straks naar toe gaat? Ik heb me daar ook in verdiept en ik dacht dat regels aan zaten. Fbto vergoed bijvoorbeeld 4x maar dan mag je nog geen vruchtbaarheidsbehandeling gehad hebben. Ik heb nu vgz en die vergoed onder de 38 maar 2x. Dus ik ga zeker overstappen maar weet dus niet naar welke.

Rot dat het nu heeft doorgezet . Ik ben nog aan het onderzoeken welke verzekering het beste is, ik hou je op de hoogte.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

hallo dames, ik ben nieuw hier. Heb een aantal pagina's nu gelezen van dit topic maar het zijn er nog al veel 😊momenteel zit ik in de laatste wachtdagem van de icsi. We hebben vorige week zaterdag een tp gehad van een top embryo en er zijn nog 5 top embryos ingevroren. We hadden deze keer alleen maar top embryo's. 3 jaar geleden hebben we 1x icsi gedaan en werd ik direct na de tp zwanger.Nu zit ik op wd 11 na de tp en heb gisterochtend en vanmiddag een test gedaan. helaas negatief. Bij mijn vorige zwangerschap testte ik met 10 dagen na de tp positief. Van het ziekenhuis mag ik 14 dagen na de tp testen dus misschien ben ik nog te vroeg...maar de moed zakt me aardig in de schoenen. Heeft iemand van jullie het al eens meegemaakt dat je te vroeg hebt getest en later toch zwanger bleek te zijn?Ik heb vaak zo'n gek gevoel links bij mn liezen/ baarmoederhals/ eierstok..een drukkend gevoel en soms wat steekjes en luchtbelletjes oid. maar de menstruatie kramp/ gevoel gaat ook al dagen af en aan...Hoe voelen jullie je ? ( het is hier vast al genoemd maar zover ben ik dus nog niet met lezen)Ik voel me echt waardeloos momenteel en heb echt nergens zin in. dus ik moest even mn hart luchten. sorry voor het lange verhaal. Ik gebruik ook utrogestan..dat veroorzaakt ook allemaal klachten toch?voor iedereen die in het zelfde schuitje zit...heel veel sterkte..... die wachtweken zijn echt killing....

Geplaatst
He wat vervelend christel.Bij mij na de verse tp kwam de menstrautie, of beter gezegd bruin bloed, ook vroeg door dr menstruatie heen. Ik wijtte dag aan alle rotzooi dat je lichaam de laatstr weken hebt gehad. Was dit van jou een verse of een tp? Heb je nog cryo,s?
Pino dit was mijn eerste tp ooit dus vers. Ik heb nog 2 cryo's in de vriezer. Sharlee Graag!
Geplaatst
Pino dit was mijn eerste tp ooit dus vers. Ik heb nog 2 cryo's in de vriezer. Sharlee Graag![/QUO

Was even kwjjt of jij voor mijn vakantie al een tp had gehad.

Vakantie wist altijd een deel van mijn geheugen haha.

Wel balen meis, hopelijk zit jullie wondertje bij 1 van de cryo,s🍀

Maar bij de verse had ik dus okk al vroeg en door de ustrogan heen mijn menstruatie, heb ik later niet meer gehad. Denk toch dat je lijf zo van slag is na alle rotzooi en punctie.

Succes 😙

Geplaatst

Welkom melody,

Ik teste 2 rondes geleden, pas positief na dag 14 (vab 5 dgn embryo). Was al gestopt met alles. Maar was helaas maar korte duur.

Je bent idd nig wel vroeg. Hou hoop en anders met positieve moed ol naar de mooie cryo,s 💪🍀

Geplaatst

Bibi schema

🦋Melody30: 19 aug tp2 sept

Kims: 26 aug start ovulatie testen, 27 aug echo(15mm),

rond 5 sept tp

Amf: 27 aug start ovulatie testen, rond 5 sept tp

Vpk1988: 24 aug start deca,

5 sept startecho

Sharlee: 1 sept stopt pil, ongi, +-3 sept start triptofem

Yamila: 27 aug deca, 8 sept start meno,

15 sept 1e echo fm

Yvje1977: 16 aug start pil,

14 sept start deca

Evi.H: .. aug start pil, 16 sept start deca, 26 sept gonalf,

8 okt 1e echo fm

Lautje: rustmaand

Noom: rustmaand

Pino: rustmaand

Miranda13: rustmaand

Sfa: rustmaand

EatPrayLove: rustmaand

Butterfly36: rustmaand

Christel81: rustmaand

Poekie: rustmaand

Inge35, ash, danlon

Geplaatst
@melody30 welkom! En succes nog met wachten! 🤞Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
dank jullie wel. Iedereen succes die (opnieuw) begint met een behandeling of er al in zit.wel fijn zo'n forum
Geplaatst
hallo dames, ik ben nieuw hier. Heb een aantal pagina's nu gelezen van dit topic maar het zijn er nog al veel momenteel zit ik in de laatste wachtdagem van de icsi. We hebben vorige week zaterdag een tp gehad van een top embryo en er zijn nog 5 top embryos ingevroren. We hadden deze keer alleen maar top embryo's. 3 jaar geleden hebben we 1x icsi gedaan en werd ik direct na de tp zwanger.Nu zit ik op wd 11 na de tp en heb gisterochtend en vanmiddag een test gedaan. helaas negatief. Bij mijn vorige zwangerschap testte ik met 10 dagen na de tp positief. Van het ziekenhuis mag ik 14 dagen na de tp testen dus misschien ben ik nog te vroeg...maar de moed zakt me aardig in de schoenen. Heeft iemand van jullie het al eens meegemaakt dat je te vroeg hebt getest en later toch zwanger bleek te zijn?Ik heb vaak zo'n gek gevoel links bij mn liezen/ baarmoederhals/ eierstok..een drukkend gevoel en soms wat steekjes en luchtbelletjes oid. maar de menstruatie kramp/ gevoel gaat ook al dagen af en aan...Hoe voelen jullie je ? ( het is hier vast al genoemd maar zover ben ik dus nog niet met lezen)Ik voel me echt waardeloos momenteel en heb echt nergens zin in. dus ik moest even mn hart luchten. sorry voor het lange verhaal. Ik gebruik ook utrogestan..dat veroorzaakt ook allemaal klachten toch?voor iedereen die in het zelfde schuitje zit...heel veel sterkte..... die wachtweken zijn echt killing....

Hoi Melody en welkom op het forum. In heb er zelf helaas geen ervaring mee, tot nu toe nog niet zwanger geraakt middels ivf. Hoop dat je een plakkertje hebt;) succes en sterkte in deze onzekere periode.

Geplaatst

@Christel jammer meid..sterkte

@vpk1988 de decapeptyl werkt bij mij wel hormonaal te merken. Vooral als ik stres of in spanning zit. En als ik slaap, slaap ik niet echt als een roosje meer maar best onrustig gaat het door mn hoofd.

Maar als ik gonal f erbij toevoeg word ik meer emotioneler.

@melodie30 welkom meid, ja ik testte altijd eerder en maar omdat ik late hcg aanmaak kreeg ik op mn nod pas een positieve test.

Helaas werd het over een paar dagen weer negatief.

Dus ik hoop het voor je

**vandaag de laatste pil genomen eindelijk (hopelijk nooit meer hoeven slikken)

Nu nog alleen aan de deca en volgende week de menopur erbij

Geplaatst
@Christel jammer meid..sterkte@vpk1988 de decapeptyl werkt bij mij wel hormonaal te merken. Vooral als ik stres of in spanning zit. En als ik slaap, slaap ik niet echt als een roosje meer maar best onrustig gaat het door mn hoofd. Maar als ik gonal f erbij toevoeg word ik meer emotioneler.@melodie30 welkom meid, ja ik testte altijd eerder en maar omdat ik late hcg aanmaak kreeg ik op mn nod pas een positieve test.Helaas werd het over een paar dagen weer negatief.Dus ik hoop het voor je **vandaag de laatste pil genomen eindelijk (hopelijk nooit meer hoeven slikken)Nu nog alleen aan de deca en volgende week de menopur erbij
spannend yamila!! Heel veel succes!!@sharlee super lief dank je wel.
Geplaatst

Ola! Morgen voor een uitgangsecho. Als alles goed is begin ik vrijdag weer met stimuleren.... gaaaaaan met die banaaaaaaaan

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Ola! Morgen voor een uitgangsecho. Als alles goed is begin ik vrijdag weer met stimuleren.... gaaaaaan met die banaaaaaaaan

Is dat wel goed zo snel achter elkaar?

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst
Is dat wel goed zo snel achter elkaar?

Mijn vorige stimulatie was in mei. Zo kort is het ook weer niet achter elkaar.

Geplaatst
hallo dames, ik ben nieuw hier. Heb een aantal pagina's nu gelezen van dit topic maar het zijn er nog al veel momenteel zit ik in de laatste wachtdagem van de icsi. We hebben vorige week zaterdag een tp gehad van een top embryo en er zijn nog 5 top embryos ingevroren. We hadden deze keer alleen maar top embryo's. 3 jaar geleden hebben we 1x icsi gedaan en werd ik direct na de tp zwanger.Nu zit ik op wd 11 na de tp en heb gisterochtend en vanmiddag een test gedaan. helaas negatief. Bij mijn vorige zwangerschap testte ik met 10 dagen na de tp positief. Van het ziekenhuis mag ik 14 dagen na de tp testen dus misschien ben ik nog te vroeg...maar de moed zakt me aardig in de schoenen. Heeft iemand van jullie het al eens meegemaakt dat je te vroeg hebt getest en later toch zwanger bleek te zijn?Ik heb vaak zo'n gek gevoel links bij mn liezen/ baarmoederhals/ eierstok..een drukkend gevoel en soms wat steekjes en luchtbelletjes oid. maar de menstruatie kramp/ gevoel gaat ook al dagen af en aan...Hoe voelen jullie je ? ( het is hier vast al genoemd maar zover ben ik dus nog niet met lezen)Ik voel me echt waardeloos momenteel en heb echt nergens zin in. dus ik moest even mn hart luchten. sorry voor het lange verhaal. Ik gebruik ook utrogestan..dat veroorzaakt ook allemaal klachten toch?voor iedereen die in het zelfde schuitje zit...heel veel sterkte..... die wachtweken zijn echt killing....

Welkom!

Ik teste met icsi 2 op dag 12,13 en 14 positief en ik had een 8 cellige embryo

Idd die bollen veroorzaken ook allemaal klachten

Nog even vol houden meid! En ja de wachtweken zijn echt killing!!! Dat vind ik echt het moeilijkste van allemaal

Geplaatst
Welkom!

Ik teste met icsi 2 op dag 12,13 en 14 positief en ik had een 8 cellige embryo

Idd die bollen veroorzaken ook allemaal klachten

Nog even vol houden meid! En ja de wachtweken zijn echt killing!!! Dat vind ik echt het moeilijkste van allemaal

Amf mag ik jou vragen. Hoe veel tps heb jij gehad in je eerste icsi 1 alvorens jij zwanger werd van je dochter.

Heb je trouwens als de uitslag van je mri

Geplaatst
Amf mag ik jou vragen. Hoe veel tps heb jij gehad in je eerste icsi 1 alvorens jij zwanger werd van je dochter.

Heb je trouwens als de uitslag van je mri

Icsi 1 vers niet blijven plakken geen cryo's

Icsi 2 vers zwanger en twee cryo's

Maart en april cryo gehad

Icsi 3 verse niet blijven zitten 9 cryo's

Geplaatst

Woowww das snel hoef jij niet eerst de pil en decapeptyl?

Wel superfijn voor je dat je zo snel wer verder kan. Hopelijk met succes 🍀

Geplaatst

Wel superfijn voor je dat je zo snel wer verder kan. Hopelijk met succes

Pino daar hadden we t gisteren over. Sie onderdrukkers zoals de pil is voor het gemak van het zh

Geplaatst
Pino daar hadden we t gisteren over. Sie onderdrukkers zoals de pil is voor het gemak van het zh

Maar decapeptyl toch niet... nah ja... zal de discussie dan niet weer herhalen;-).

Ik ga het maar gewoon weer doen als de vorige keer, dat had een goed resultaat de vorige keer, dus op naar menstuatie volgende week.

Geplaatst

Wel superfijn voor je dat je zo snel wer verder kan. Hopelijk met succes

Ja zeker fijn, maar ik weet natuurlijk pas echt zeker dat ik doorkan als ik morgen in het zh ben geweest.

Ik volg idd een protocol zonder decapeptyl en de pil. Gaat best lekker snel. Vind ik wel fijn. Misschien nu snel na een tp geweest maar hiervoor ook best wat wachtmaanden enzo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden