Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus 2.0

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Nou dat geloof ik in Zwolle niet heb zelfs een terug plaatsing gehad op eerste pinksterdag in 2015 en nu ook al eens een cryo of echo in weekend gehad

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gelukkig dat je dat gevoel niet hebt 😊 Ik probeer je ook zeker niet verkeerd te beïnvloeden, want het nieuws is al klote genoeg... het roept gewoon vragen bij me op en ik baal enorm voor je en we weten allemaal hoe zwaar dat wachten is...

• Reacties 704
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Gelukkig dat je dat gevoel niet hebt Ik probeer je ook zeker niet verkeerd te beïnvloeden, want het nieuws is al klote genoeg... het roept gewoon vragen bij me op en ik baal enorm voor je en we weten allemaal hoe zwaar dat wachten is...

Ja maar geloof niet dat dat echt de reden is heb vaak genoeg weekend echo gehad of zelfs een punctie in het weekend

Maar ga morgen even bellen was best overrompeld door het nieuws voor uitleg hoe het nou precies zit

Geplaatst
Je bent zo hersteld. Maar nu houdt de essure het vocht tegen van de eileiders? Want dat is niet goed als dat langs de embryo spoelt dan kan je ivf blijven doen

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Ja mn eileiders zijn helemaal dichtgeschroeid. Gelukkig geen enkel vocht nu. Anders had ivf geen zin..

Essure word meestal gebruikt voor sterilisatie.

Geplaatst
Ja maar geloof niet dat dat echt de reden is heb vaak genoeg weekend echo gehad of zelfs een punctie in het weekend

Maar ga morgen even bellen was best overrompeld door het nieuws voor uitleg hoe het nou precies zit

Waarschijnlijk willen ze de meest ideale situatie voor de grootste kans op succes...maar dan nog blijft het geluk hebben...dus ja wat is ideaal 😞

Geplaatst

Jeetje dames, ik moest gewoon 4 pagina,s bijlezen sinds vanochtend 😨😉 haha.

@amf, jeetje wat klote zeg. Nooit fijn als iets gecanceld wordt. Mss volgende ronde met medicatie doen? Maar nu flink balen, 😙

@butterfly, echt belachelijk die lange wachttijd. Ik kan gewoon meteen verder. Heb rustmaand omdat de vakantie er tussen zat, maar bij ons is geen wachttijd en mocht dat wel zo zijn ga je als je al bezig bent voor.

Het kan hooguit zijn dag je iets langer de pil zou moeten doorslikken als er teveel patienten qua planning op hrt zelfde moment punctie zoude moeten hebben. Das logisch want het moet ook in te plannen.

Dat verklaard ook meteen de pil, wij zijn nou eenmaal niet de engiste. Maar ik hoef dat maar 3 weken, waarvan 1 overlapt met decapeptyl.

Decapeptyl lijkt mij ook wel erg zinvol omdat zo het zo beter kunnen regelen en sturen. en je ook geen eitjes kwijt bent voor de punctie omdat ze al gesprongen zijn,

Ik heb gelukkig een goed gevoel bij ons ziekenhuis en artsen. Vervelend om te horen dat dit niet bij iedereen zo is. Volg je gevoel!!!

Geplaatst
Oja butterfly, jij bent toch ook nog gewoon aan het wachten tot je mag testen. Of heb ik iets gemist?

Dus mss is ivf2 helemaal niet nodig

Nee butterfly poekie en Christel hadden alle 3 rotnieuws dinsdag

Geplaatst
Jeetje dames, ik moest gewoon 4 pagina,s bijlezen sinds vanochtend haha.

@amf, jeetje wat klote zeg. Nooit fijn als iets gecanceld wordt. Mss volgende ronde met medicatie doen? Maar nu flink balen,

@butterfly, echt belachelijk die lange wachttijd. Ik kan gewoon meteen verder. Heb rustmaand omdat de vakantie er tussen zat, maar bij ons is geen wachttijd en mocht dat wel zo zijn ga je als je al bezig bent voor.

Het kan hooguit zijn dag je iets langer de pil zou moeten doorslikken als er teveel patienten qua planning op hrt zelfde moment punctie zoude moeten hebben. Das logisch want het moet ook in te plannen.

Dat verklaard ook meteen de pil, wij zijn nou eenmaal niet de engiste. Maar ik hoef dat maar 3 weken, waarvan 1 overlapt met decapeptyl.

Decapeptyl lijkt mij ook wel erg zinvol omdat zo het zo beter kunnen regelen en sturen. en je ook geen eitjes kwijt bent voor de punctie omdat ze al gesprongen zijn,

Ik heb gelukkig een goed gevoel bij ons ziekenhuis en artsen. Vervelend om te horen dat dit niet bij iedereen zo is. Volg je gevoel!!!

Ja dat leek mij ook als je al bezig was voor ging. Ik vind de wachttijden van 3 a 4 maanden "normaal" als je je net hebt aangemeld. Ik heb negatief getest getest dinsdag en gestopt met die pillen.

Is het nou ook niet zo dat je normaliter een evaluatie gesprek krijgt na afgeronde behandeling die met 0 succesvolle tps is geëindigd. Ik bedoel je zit met vragen en onzekerheden...

Ik vind het heel raar dat ze je met 3 a4 maanden radio stilte laten wachten. Voor t zelfde geld beland je echt onderaan de stapel en vergeten ze je.. Raar na een traject 3a4 maanden wachten op een soort start brief.

Zal ze wel de goede info hebben gegeven hebben was geen arts maar eentje van het secretariaat die je moet bellen voor doorgeven uitslag dus ja

Geplaatst
Ja dat leek mij ook als je al bezig was voor ging. Ik vind de wachttijden van 3 a 4 maanden "normaal" als je je net hebt aangemeld. Ik heb negatief getest getest dinsdag en gestopt met die pillen.

Is het nou ook niet zo dat je normaliter een evaluatie gesprek krijgt na afgeronde behandeling die met 0 succesvolle tps is geëindigd. Ik bedoel je zit met vragen en onzekerheden...

Ik vind het heel raar dat ze je met 3 a4 maanden radio stilte laten wachten. Voor t zelfde geld beland je echt onderaan de stapel en vergeten ze je.. Raar na een traject 3a4 maanden wachten op een soort start brief.

Zal ze wel de goede info hebben gegeven hebben was geen arts maar eentje van het secretariaat die je moet bellen voor doorgeven uitslag dus ja

Jeetje vind het ook een raar verhaal.. ben je gewoon een half jaar verder

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst

@butterfly, he balen van die negatieve test. Heb ik ws dinsdag okk al gezegd 😳. Maar het is zo druk op het forum, dat ik het niet helemaal regesitreer.

In ons ziekenhuis is evaluatie verplicht. Doornemen hoe je de volgende poging gaat doen. Moet er iets aangepast worden. Maar daarnaast ook weer wel/geen toestemming voor het invriezen van embryo,s en of ze resten mogen gebruiken voor wetenschap.

Dat gesprek daar bel je zelf even voor en wordt het zsm in gepland.

Trouwens ook bij start kon ik eigenlijk meteen starten. Was dat we zelf op vakanyir gingen eerst.

Maar kwam wel uit iui. Dus weet niet of datscheelt.

Geplaatst

Hoi dames, nog even een update van mij zoals beloofd.

Er was 1 te zien. Zag er goed uit. 11 september weer heen en dan hopelijk hartje. Ze zei wel dat t kan dat we dan 2 zien.. Omdat bij tweelingen eentje altijd net iets minder snel gaat.

Maar dat geloof ik zelf niet meer haha..

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
Hoi dames, nog even een update van mij zoals beloofd.

Er was 1 te zien. Zag er goed uit. 11 september weer heen en dan hopelijk hartje. Ze zei wel dat t kan dat we dan 2 zien.. Omdat bij tweelingen eentje altijd net iets minder snel gaat.

Maar dat geloof ik zelf niet meer haha..

Wat fijn dat het er voor nu goed uitziet 😍 Hoe voel je je verder?

Geplaatst
Wat fijn dat het er voor nu goed uitziet Hoe voel je je verder?
Goed. Ik ben alleen steeds zo moe. Maar dat schijnt door de gel te komen. Zoals t er nu uitziet mag ik daar over 3weken al mee stoppen.. Dua hopelijk wordt t dan iets beter...

Klinkt gek.. Ik voel mij niet zwanger

Geplaatst
Is dit normaal. Ik loop in het umcg... En heb dus mijn laatste cryo tp gehad en heb nu geen cryos meer. Ik moet dus als dat wil een nieuw punctie ondergaan voorafgaand aan eerst stimuleren etc. Nu heb ik vandaag gebeld om de mooie uitslag van de test door te bellen en werd mik verteld dat ik onderaan de stapel kom omdat mijn cryos dus opperdepop zijn.. En ik dus met ivf 2 ga beginnen. En ik dus pas in week 44/45 dan een brief krijg( lees begin november) en dan te horen krijg wanneer ik mag spuiten.. Dit zal wrs niet meer november zijn omdat het ziekenhuis in december een overstap maakt op een ander systeem... Dus praten we misschien zelfs over januari, maar dat wist ze niet zeker. Als de december stop er niet was was het pas november geweest dat ik kon beginnen en dan weer met de pil want het is niet te bespreken zonder. Dit is toch absurd???? Het is 31augustus pas. Ik krijg ook geen evaluatie. Dit kan toch niey normale gang van zaken zijn?? Iemand?? Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Ieder ziekenhuis werkt anders helaas bij ons hebben ze ook altijd december stop .Bij ons hebben verse tp juist voorgang op de cryo s Maar wellicht kun je van ziekenhuis switchen?
Geplaatst
Ieder ziekenhuis werkt anders helaas bij ons hebben ze ook altijd december stop .Bij ons hebben verse tp juist voorgang op de cryo s Maar wellicht kun je van ziekenhuis switchen?
Ik weet niet precies waar je woont @butterfly. Ik zit dus in Oldenburg Duitsland maar ken ook iemand die ging naar leer.

Bij ons doen ze niet een stop tijdens kerst ofzo... Ook in weekenden gaat t door.. Er is altijd een arts beschikbaar.. Ik snap niet waarom t ziekenhuis kan zeggen we doen t 2 weken niet.. Kunnen andere afdelingen toch ook niet

Geplaatst
Word begin van de week nog even gebeld. Persoon van de planning was er ook niet.

Ze hebben t heel druk.

Aan de ene kant is rust voor mijn arme lijf ook goed. Nu als een maniak de volgende poging in gaan gaat niet goed komen dat voel ik. Dus t zal zijn reden wel hebben ga alleen niet tot januari wachten ofzo. Ik wacht t telefoontje even af.

Heb ook een telefonisch consult tussendoor maar ja dit kan ook pas in oktober omdat mijn arts op vakantie gaat.

Maar dat heeft verder niks met de wachttijd van de behandeling te maken.

Geplaatst
@butterfly, he balen van die negatieve test. Heb ik ws dinsdag okk al gezegd . Maar het is zo druk op het forum, dat ik het niet helemaal regesitreer.

In ons ziekenhuis is evaluatie verplicht. Doornemen hoe je de volgende poging gaat doen. Moet er iets aangepast worden. Maar daarnaast ook weer wel/geen toestemming voor het invriezen van embryo,s en of ze resten mogen gebruiken voor wetenschap.

Dat gesprek daar bel je zelf even voor en wordt het zsm in gepland.

Trouwens ook bij start kon ik eigenlijk meteen starten. Was dat we zelf op vakanyir gingen eerst.

Maar kwam wel uit iui. Dus weet niet of datscheelt.

Ik loop ook al 2.5, jaar in traject met operaties en hele mikmak voor ivf dus loop ook al eeb poosje mee. Dus en krijg geen voorrang

Even rust is wel goed. Het heeft er diep in gehakt geestelijk en lichamelijk.

Ook voor je relatie is t zwaar. Dat vind ik nu even belangrijker. Mijn lijf en leven. Even bijkomen moey alleen niet te lang duren. Even pauze ook 2a3 maanden en dan wil starten simpel. Dus even kijken wat zh volgende week zegt als planning terug is wat verwachtte duur is.

Geplaatst
Ik loop ook al 2.5, jaar in traject met operaties en hele mikmak voor ivf dus loop ook al eeb poosje mee. Dus en krijg geen voorrang

Even rust is wel goed. Het heeft er diep in gehakt geestelijk en lichamelijk.

Ook voor je relatie is t zwaar. Dat vind ik nu even belangrijker. Mijn lijf en leven. Even bijkomen moey alleen niet te lang duren. Even pauze ook 2a3 maanden en dan wil starten simpel. Dus even kijken wat zh volgende week zegt als planning terug is wat verwachtte duur is.

Ja dit maandje rust is ook wel heerlijk. Ff geen ziekenhuis en hormonen. Voel mij gewoon weer even mijzelf. En niet moi in het ziekenhuistraject.

Maar ben wel blij dat ik volgende week weer verder kan.

tot januari wachten zou ik ook echt niet trekken

Geplaatst
Ja dit maandje rust is ook wel heerlijk. Ff geen ziekenhuis en hormonen. Voel mij gewoon weer even mijzelf. En niet moi in het ziekenhuistraject.

Maar ben wel blij dat ik volgende week weer verder kan.

tot januari wachten zou ik ook echt niet trekken

Nee dat is te. Maar anderzijds soms gebeuren dingen om een reden. Zelf zou ik nooit pauze nemen en die misschien wel even beter.

Geplaatst
Ik weet niet precies waar je woont @butterfly. Ik zit dus in Oldenburg Duitsland maar ken ook iemand die ging naar leer.

Bij ons doen ze niet een stop tijdens kerst ofzo... Ook in weekenden gaat t door.. Er is altijd een arts beschikbaar.. Ik snap niet waarom t ziekenhuis kan zeggen we doen t 2 weken niet.. Kunnen andere afdelingen toch ook niet

Ik heb op de site van leer gekeken... Duitsland. Je moet 1500 zelf betalen.... Uit eigen zak.. Hier krijg ik alles vergoedt. Ik woon in omgeving Groningen.

Ik lasop de site van de kliniek in leer dat na 2 miskramen er onderzoek gedaan moet worden.

Ik heb er in het verleden twee gehad ( 10jr geleden toen ik mijn eileiders nog had) en nu laatst 1 direct na innesteling van de verse tp. Ik ga dit ook zeggen in mijn telefonische belafspraak in helaas pas oktober. In leer doen ze dan direct onderzoek na 2 x miskraam. Immunologisch en bloedstolling etc.

Ik heb last van allergieën valt ook onder immunologisch las ik.

Ik vijd het toch heel jammer dat nl niet meer onderzoeken verricht en behandelingen ze gooien het al snel op niet wetenschappelijk onderbouw.maar miskramen of continu niet innestelen klopt. Mijn inziens niet. @pino wat zegt jou zh daarvan

Geplaatst
Ik heb op de site van leer gekeken... Duitsland. Je moet 1500 zelf betalen.... Uit eigen zak.. Hier krijg ik alles vergoedt. Ik woon in omgeving Groningen.

Ik lasop de site van de kliniek in leer dat na 2 miskramen er onderzoek gedaan moet worden.

Ik heb er in het verleden twee gehad ( 10jr geleden toen ik mijn eileiders nog had) en nu laatst 1 direct na innesteling van de verse tp. Ik ga dit ook zeggen in mijn telefonische belafspraak in helaas pas oktober. In leer doen ze dan direct onderzoek na 2 x miskraam. Immunologisch en bloedstolling etc.

Ik heb last van allergieën valt ook onder immunologisch las ik.

Ik vijd het toch heel jammer dat nl niet meer onderzoeken verricht en behandelingen ze gooien het al snel op niet wetenschappelijk onderbouw.maar miskramen of continu niet innestelen klopt. Mijn inziens niet. @pino wat zegt jou zh daarvan

Jeetje das wel veel geld wat je zelf moet betalen inderdaad..

Bij mijn missed abortion is gelijk onderzoek gedaan. Ze zijn daar inderdaad veel verder..

Geplaatst

Ja mijn ziekenhuis zegt idd ook wel daf ze nog weten waarom het niet blijft zitten. Daarin tegen bieden ze wel studie hatching aan. Ik heb ook eileder en bloedonderzoek gehad.

Dus weet eigenlijk ook niet zo goed wat ze nog meer zouden kunnen testen?

Heb ook een kei fijne huisarts, dus als ik iets extrs wil kan ik het okk nog daar vragen. Zoals hey schildklier onderzoek.

Het enigste wat ik zelf nog kan doen is (weer) wat afvallen.

Was mooi afgrevallen voor poging 1, maar door de hormonen zit het er weer aan. Maar dan voornamelijk op mijn buik, zucht.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden