Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus 2.0

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ja mijn ziekenhuis zegt idd ook wel daf ze nog weten waarom het niet blijft zitten. Daarin tegen bieden ze wel studie hatching aan. Ik heb ook eileder en bloedonderzoek gehad.

Dus weet eigenlijk ook niet zo goed wat ze nog meer zouden kunnen testen?

Heb ook een kei fijne huisarts, dus als ik iets extrs wil kan ik het okk nog daar vragen. Zoals hey schildklier onderzoek.

Het enigste wat ik zelf nog kan doen is (weer) wat afvallen.

Was mooi afgrevallen voor poging 1, maar door de hormonen zit het er weer aan. Maar dan voornamelijk op mijn buik, zucht.

Waar heeft het ziekenhuis jouw bloed op getest. En jij mag nu meedoen met de studie he van de hatching techniek..hoe werkt dat precies?

Mijn schildklier is ook

Getest deze was goed

Ik las dingen over immunologische problemen en bloedstollings problemen kwa innestelings problemen en of miskramen ( herhaalde) endometriose. Die laatste had ik ze dan wel over gehoord over toen ze mijn eileiders eruit haalde lijkt mij

Ja dat vetafzetting op je buik herken ik wel. Haha

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

En

• Reacties 704
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Waar heeft het ziekenhuis jouw bloed op getest. En jij mag nu meedoen met de studie he van de hatching techniek..hoe werkt dat precies?

Mijn schildklier is ook

Getest deze was goed

Ik las dingen over immunologische problemen en bloedstollings problemen kwa innestelings problemen en of miskramen ( herhaalde) endometriose. Die laatste had ik ze dan wel over gehoord over toen ze mijn eileiders eruit haalde lijkt mij

Ja dat vetafzetting op je buik herken ik wel. Haha

En

Weet ik eigenlijk oo niet precies,heb iig geen hiv.

Maar dat is mss nig wel hetonderzoeken waard.

Bjj re studie is het50/50. Je krijgt het wel of niet.

Maar dat weet je dus niet. Masr zo kunnen ze het verschil meten, tusse wel/niet toegepast. Hoop zo van wel.

Endometriose heb ik niet, verder zegt mij immunologischd problemenniets.

Ja die buik, lijky potverdorie wel of jr al ff zwanger bent, ggrrrr😈.

Gelukkig heeft niemand het gedacht. Al weten de meeste al wel over hoe en wat.

Geplaatst
Weet ik eigenlijk oo niet precies,heb iig geen hiv.

Maar dat is mss nig wel hetonderzoeken waard.

Bjj re studie is het50/50. Je krijgt het wel of niet.

Maar dat weet je dus niet. Masr zo kunnen ze het verschil meten, tusse wel/niet toegepast. Hoop zo van wel.

Endometriose heb ik niet, verder zegt mij immunologischd problemenniets.

Ja die buik, lijky potverdorie wel of jr al ff zwanger bent, ggrrrr.

Gelukkig heeft niemand het gedacht. Al weten de meeste al wel over hoe en wat.

Hahha nee ik heb ook geen HIV of hepatitis dar zijn de standaard onderzoeken.

Ja je krijgt t wel of niet maar je weet t zelf niet klopt. Ik denk dat jij juist wel in de categorie valt van uitproberen omdat het al een paar x mislukt is zeg maar. Ik hoop het iig voor je/jullie.

Immuun problemen is heel Breed zelfs een allergie valt eronder.

Heftig reageren /aanvallen van je immuumsysteem op vreemde indringers wat web embryo dus ook is.

De buik die zwanger lijkt ken ik

Ik als ik m niet inhoud lijk weleen goede 3 maanden.

Tis mij weleens gevraagd hoor hahha. Nah dat doet wat hoor was weken van slag serieus.. Zo dom die mensen...

Geplaatst
Hahha nee ik heb ook geen HIV of hepatitis dar zijn de standaard onderzoeken.

Ja je krijgt t wel of niet maar je weet t zelf niet klopt. Ik denk dat jij juist wel in de categorie valt van uitproberen omdat het al een paar x mislukt is zeg maar. Ik hoop het iig voor je/jullie.

Immuun problemen is heel Breed zelfs een allergie valt eronder.

Heftig reageren /aanvallen van je immuumsysteem op vreemde indringers wat web embryo dus ook is.

De buik die zwanger lijkt ken ik

Ik als ik m niet inhoud lijk weleen goede 3 maanden.

Tis mij weleens gevraagd hoor hahha. Nah dat doet wat hoor was weken van slag serieus.. Zo dom die mensen...

Ik ga iig starten met een bepaald dieet en kijke of ik op bepaald voedsel reageer. Want als mij darmen al zo hard moeten werken, dan gaat daar alle energie naar toe.

Dus hopelijk helpt dat al iets.

Zal verder eens op onderzoek uitgaan. Afgelopen weken eigenlijk ff niet zo mee bezig ivm wachtmaand. Ook wel fijn eigenljjk. Normaal lees ik van alles, ookmal mbt voeding.

Ben ook gestart met voetreflex, het is iig heerlijk. Maar zij heeft ook kennis van voetreflex en zwanger worden, dus be benieuwd.

Wat hrb jij allemaal aan onderzoeken gehad?

Geplaatst
Hoi dames even een vraagje wie van jullie heeft pco en had of spuit nu gonal f met dosis van 225 ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nope, maar mss even bij wachtbankje september vragen. We zijn wer doorgeschoven nasr een nieuwe maand.

Geplaatst
Ik ga iig starten met een bepaald dieet en kijke of ik op bepaald voedsel reageer. Want als mij darmen al zo hard moeten werken, dan gaat daar alle energie naar toe.

Dus hopelijk helpt dat al iets.

Zal verder eens op onderzoek uitgaan. Afgelopen weken eigenlijk ff niet zo mee bezig ivm wachtmaand. Ook wel fijn eigenljjk. Normaal lees ik van alles, ookmal mbt voeding.

Ben ook gestart met voetreflex, het is iig heerlijk. Maar zij heeft ook kennis van voetreflex en zwanger worden, dus be benieuwd.

Wat hrb jij allemaal aan onderzoeken gehad?

Ik heb nog helemaal geen onderzoeken gehad. Alleen nog wee jaar geleden mijn fsh geprikt die was toen 7.5, en mijn schildklier paar maanden terug nog die was goed. En gewoon die HIV en hepatitis onderzoek. Plus twee operaties 1 kijk /diagnostische en de 2e om de eileiders te verwijderen

Ik heb wel chronisch last van netelroos was ook doorverwijzen naar een dermatolog. Maar die willen alleen maar meer pillen voorschrijven ze zeggen dat het amper te achterhalen is wat de oorzaak is. Heb alleen inhalatie allergieën getest gekregen en daar kwam niks uit. Verder doen ze gewoon. Hele maal niks!

En benndus verplicht elke dag een anti histamine in te nemen anders wors ik gek van de jeuk en netelroos aanvallen. Alleen 1 helpt soms niet afdoende. Maar meer mag niet als je in traject loopt. Ik zal wel. Zon immuun onderzoek willen maar dat doen ze volgens mij niet eens in nl.

In je darmen begint je immuum trouwens.

Ik heb ook veel last van opgezette buiken etc.

Ik ben sinds. Gisteren ongesteld geworden en heb nu vanaf gisteren vreselijke maagpijnen niet te harsen bijna en mijn buik is gigantisch opgezet.

Wat doe jii nu om positief te blijven? Je mindset is ook erg belangrijk. Maar merk dat mij dat af en toe niet lukt en onzeker word door de niet gelukte tps en miskramen ( heb et al 2 in verleden gehad)

Geplaatst

Mbt de darmen, klopt. Dus ben benieuwd, start dinsdag eerst met 5 dagen sappen. En dan aangepast eten. Hopelijk vinden mijn darmen dit fijn.

Positef blijven gaat echt op en af. Soms denk ik komt goed en soms zie ik het echt niet meer zittetn.

Zeker omdat iedereen ingeveer om mij heen zwanger is. Dat maakt mij heel onzeker. De eerste gaat eind deze maand al bevallen en dan volgen ze elkaar op.

Ik probeere vooral in het nu te leven en te geniegen van de leuke dingen. Maar ben ookmeer op mijzelf, ommijzelf op te laten.

Het is gewoon moeilijk. Zeker omdat wij nog geen kindeen hebben, is de angst dat wjj kinderloos bkijven groot.

Maar leuke vakantie, weekendjes weg en avondjes samen helpen wel.

Geplaatst
Ik heb nog helemaal geen onderzoeken gehad. Alleen nog wee jaar geleden mijn fsh geprikt die was toen 7.5, en mijn schildklier paar maanden terug nog die was goed. En gewoon die HIV en hepatitis onderzoek. Plus twee operaties 1 kijk /diagnostische en de 2e om de eileiders te verwijderen

Ik heb wel chronisch last van netelroos was ook doorverwijzen naar een dermatolog. Maar die willen alleen maar meer pillen voorschrijven ze zeggen dat het amper te achterhalen is wat de oorzaak is. Heb alleen inhalatie allergieën getest gekregen en daar kwam niks uit. Verder doen ze gewoon. Hele maal niks!

En benndus verplicht elke dag een anti histamine in te nemen anders wors ik gek van de jeuk en netelroos aanvallen. Alleen 1 helpt soms niet afdoende. Maar meer mag niet als je in traject loopt. Ik zal wel. Zon immuun onderzoek willen maar dat doen ze volgens mij niet eens in nl.

In je darmen begint je immuum trouwens.

Ik heb ook veel last van opgezette buiken etc.

Ik ben sinds. Gisteren ongesteld geworden en heb nu vanaf gisteren vreselijke maagpijnen niet te harsen bijna en mijn buik is gigantisch opgezet.

Wat doe jii nu om positief te blijven? Je mindset is ook erg belangrijk. Maar merk dat mij dat af en toe niet lukt en onzeker word door de niet gelukte tps en miskramen ( heb et al 2 in verleden gehad)

Velen zijn ook getest om AMH waardes, ik denk ik niet.

In het ziekenhuis enkel FSH, deze is van mij:

ComponentUw waardeStandaardbereik

FSH6.1 U/lU/l

Referentiewaarden FSH:

folliculaire fase: 3.5- 12.5 U/L

ovulatoire fase: 4.7- 21.5 U/L

luteale fase: 1.7- 7.7 U/L

postmenopausaal: 25.8-134.8 U/L

Verder alle standaard bloedprikken die maar kon bij de Star /huisarts. En die waren ook allemaal volgens het boekje zeiden ze.

Geplaatst

Ik snap je punt wel hoor lau.

Maar aan de andere kant er zijn zoooveel dames die hetzelfde traject doen het word anders onmogelijk plannen om iedereen aan de beurt te krijgen zonder medicatie de natuur doet wat hij wil als ze het zo doen hebben ze kans dat ze heel veel mensen alksnof geen tp kunnen geven als er veel op dezelfde dag vallen met punctie etc.

Een vriendinnetje van mij loopt ook in Spanje bij ivf Spain ze boeken indd goede resultaten maaaar..ontboud goed daar krijg je echt Vele malen meer medicatie gestopt in ie lijf dan in nl .prednison starten ze vaak mee met aspirine en nog een hele tas meuk zei moest eerst twee maanden aamnde prednison en pil voordat ze überhaupt mocht beginnen met stimuleren dus als de reden minder medicatie is om naar Spanje te gaan zou ik toch even twee keer nadenken .en per poging waren hun zo'n 25000 euro kwijt omdat je ook vluchten en hotels nog moet betalen en vaker moet heem en weer vliegen. Als je toch voor een wat minder drastische switch zou willen gaan zou je eens bij gent kunnen kijken .

Geplaatst
Ik snap je punt wel hoor lau.

Maar aan de andere kant er zijn zoooveel dames die hetzelfde traject doen het word anders onmogelijk plannen om iedereen aan de beurt te krijgen zonder medicatie de natuur doet wat hij wil als ze het zo doen hebben ze kans dat ze heel veel mensen alksnof geen tp kunnen geven als er veel op dezelfde dag vallen met punctie etc.

Een vriendinnetje van mij loopt ook in Spanje bij ivf Spain ze boeken indd goede resultaten maaaar..ontboud goed daar krijg je echt Vele malen meer medicatie gestopt in ie lijf dan in nl .prednison starten ze vaak mee met aspirine en nog een hele tas meuk zei moest eerst twee maanden aamnde prednison en pil voordat ze überhaupt mocht beginnen met stimuleren dus als de reden minder medicatie is om naar Spanje te gaan zou ik toch even twee keer nadenken .en per poging waren hun zo'n 25000 euro kwijt omdat je ook vluchten en hotels nog moet betalen en vaker moet heem en weer vliegen. Als je toch voor een wat minder drastische switch zou willen gaan zou je eens bij gent kunnen kijken .

Prednison geven ze alleen als je een immuumprobleem hebt. Dit geven als de vorige embryo's steeds afgestoten zijn na innesteling en ze vermoeden dat er te veel killer cellen in je lijf aanwezig zijn die de embryo aanvallen ( ook geven ze dit in geval van een eiceldonatie) . Prednison zwakt een te agressief immuumsysteem af. Aspirine geven ze vaak voor een bloedstollings probleem. . wel een hele hoop geld en jammer genoeg voor veel mensen onbetaalbaar

Geplaatst

Jaa heel erg veel geld .hun hebben uiteindelijk hun huis moeten verkopen na 3 pogingen in Spain. Want alles bij elkaar zin 75000 euro lichter en helaas nog steeds geen resultaat .

Dan is België toch een stuk goedkoper en hun boeken ook goede resultaten .Dus zeker als je pas in poging 1 zit en het nog vergoed word zou ik even kijken naar alternatieven voor je je portomonee in het buitenland flink kunt opentrekken

Geplaatst
Jaa heel erg veel geld .hun hebben uiteindelijk hun huis moeten verkopen na 3 pogingen in Spain. Want alles bij elkaar zin 75000 euro lichter en helaas nog steeds geen resultaat .

Dan is België toch een stuk goedkoper en hun boeken ook goede resultaten .Dus zeker als je pas in poging 1 zit en het nog vergoed word zou ik even kijken naar alternatieven voor je je portomonee in het buitenland flink kunt opentrekken

Wat vreselijk triest voor hun. Verschrikkelijk. Wat gaven ze in spain als reden op dat zij niet zwanger werd? Ik vind dit echt heel erg om te horen

Geplaatst
Prednison geven ze alleen als je een immuumprobleem hebt. Dit geven als de vorige embryo's steeds afgestoten zijn na innesteling en ze vermoeden dat er te veel killer cellen in je lijf aanwezig zijn die de embryo aanvallen ( ook geven ze dit in geval van een eiceldonatie) . Prednison zwakt een te agressief immuumsysteem af. Aspirine geven ze vaak voor een bloedstollings probleem. . wel een hele hoop geld en jammer genoeg voor veel mensen onbetaalbaar

Ik breek even in

Wij zijn ook via ivf spain gegaan deze keer en hebben écht geen 25.000 euro betaald hoor. Ligt aan wat je kiest!

En daarbij komt ook dat je zelf betaalde behandelingen kan aftrekken van de belasting (na een bepaalde voet waar je wel aan komt met zulke bedragen). Inclusief reiskosten kan je wel stellen dat je de helft nog eens terug krijgt.

Liefs

Inge

Geplaatst
Ik breek even in Wij zijn ook via ivf spain gegaan deze keer en hebben écht geen 25.000 euro betaald hoor. Ligt aan wat je kiest! En daarbij komt ook dat je zelf betaalde behandelingen kan aftrekken van de belasting (na een bepaalde voet waar je wel aan komt met zulke bedragen). Inclusief reiskosten kan je wel stellen dat je de helft nog eens terug krijgt. LiefsInge
Ik weet niet precies wat de regels ervan zijn maar hun warrn al door hun pogingen heen voordat hun naar Spanje gingen dus misschien dat het daar mee te maken.heeft of je dat wel of niet van de belasting kan aftrekken en je moet het sowieso eerst wel betalen dus wel hebben Bij hun was het probleem onduidelijk waarom het niet lukte .Bij de innesteling ging het steeds mis. Ze heeft de laatste keer ook infusen gehad met geloof pk cellen ofzo .Om de innesteling te bevorderen ook scratching hebben ze geprobeerd .ze gaan nu voor de allerlaatste poging met alle mogelijke extra's de prijsopgave is dit keer dan ook 26.000 en daar komen de reiskosten etc nog bij .maat goed alles voor hun kindje en hun voele Zich goed in Spanje
Geplaatst
Ik weet niet precies wat de regels ervan zijn maar hun warrn al door hun pogingen heen voordat hun naar Spanje gingen dus misschien dat het daar mee te maken.heeft of je dat wel of niet van de belasting kan aftrekken en je moet het sowieso eerst wel betalen dus wel hebben Bij hun was het probleem onduidelijk waarom het niet lukte .Bij de innesteling ging het steeds mis. Ze heeft de laatste keer ook infusen gehad met geloof pk cellen ofzo .Om de innesteling te bevorderen ook scratching hebben ze geprobeerd .ze gaan nu voor de allerlaatste poging met alle mogelijke extra's de prijsopgave is dit keer dan ook 26.000 en daar komen de reiskosten etc nog bij .maat goed alles voor hun kindje en hun voele Zich goed in Spanje

Wij waren ook al ruim door onze pogingen heen. Voor de belastingdienst mag je alle kosten die bijzondere ziektekosten zijn opvoeren. Je moet alleen boven een bepaalde drempel heen en dat kom je wel. Er zijn geen extra regels. Iedereen die zijn behandeling zelf moet betalen kan dit opvoeren. Inclusief reiskosten dus.

Je kan daar verschillende pakketten kiezen. Wij hebben niet dit pakket gekozen, maar een beduidend goedkoper pakket. Alle extras betaal je extra. Bij ons was het ook onduidelijk en ging het ook altijd mis bij de innesteling.

Zij heeft dan een intralipid infuus gehad, ik heb alleen prednisolon en nog meer medicatie. Maar wel met succes.. (tot nu toe)

Ik zou het zonde vinden dat mensen die dit wellicht overwegen helemaal afschrikt raken als ze alleen jouw bericht lezen over de kosten terwijl je echt ook andere keuzes met de helft aan kosten kan maken daar. En dan hebben wij ook heel veel extras afgenomen en niet alleen de basis gekozen.

Ik ben erg tevreden over hun aanpak, hun extra blik op waardes en zorgvuldigheid in het proces.

Geplaatst

Gewoon even nieuwsgierig. Maar hoe regel je dat ook praktisch? Los van de kosten, maar in combinatkr met werk?

Ik kan mij na al die jaren nieg voorstellen dag ik die stap naar spanje oid zou maken, waar leg je voor jezelf degrens en accepteer je het lot. (Pff daaf wil ik ook echt nog niet aan😢)

Mag ik vragen inge waarom julie voor spanje hebben gekozen.

Geplaatst
Gewoon even nieuwsgierig. Maar hoe regel je dat ook praktisch? Los van de kosten, maar in combinatkr met werk?

Ik kan mij na al die jaren nieg voorstellen dag ik die stap naar spanje oid zou maken, waar leg je voor jezelf degrens en accepteer je het lot. (Pff daaf wil ik ook echt nog niet aan)

Mag ik vragen inge waarom julie voor spanje hebben gekozen.

Omdat we ons nog niet konden schikken in ons lot. en die grens ligt voor iedereen anders, daar mag je alleen zelf over beslissen of oordelen.

En we hebben de vakantie aangepast en daar de intake op gepland. We hoefden tussendoor nog maar 1x heen en weer en dat kon op 1 dag. De rest was hetzelfde als bij jullie. De echo's en metingen gewoon in zh hier. Viel reuze mee.

Geplaatst
Omdat we ons nog niet konden schikken in ons lot. en die grens ligt voor iedereen anders, daar mag je alleen zelf over beslissen of oordelen.

En we hebben de vakantie aangepast en daar de intake op gepland. We hoefden tussendoor nog maar 1x heen en weer en dat kon op 1 dag. De rest was hetzelfde als bij jullie. De echo's en metingen gewoon in zh hier. Viel reuze mee.

Oke je kan het wel combineren met een ziekenhuis hier, dat scheelt idd weer.

Tja dat lot. Idd iedereen voelt dat anders, en gaat ook stal voor stap.

Toen ik stopte met de pil, zeiden mijn man en ik, als hey nieg lukt gaan we echt niet naar het naar het ziekenhuis. Nu 9iui en 4 tp,s uit ivf 1 verder. En op naar ivf 2. Haha.

Zo zie jr maar.

Buitenstaanders snappen dat helaas niet altijd.

Heeft spanjr jullie wel al succrs gebracht en waar lopen jullie nu? Weet nieg of jullie voor eerste of tweede bijv gaan.

Geplaatst
Oke je kan het wel combineren met een ziekenhuis hier, dat scheelt idd weer.

Tja dat lot. Idd iedereen voelt dat anders, en gaat ook stal voor stap.

Toen ik stopte met de pil, zeiden mijn man en ik, als hey nieg lukt gaan we echt niet naar het naar het ziekenhuis. Nu 9iui en 4 tp,s uit ivf 1 verder. En op naar ivf 2. Haha.

Zo zie jr maar.

Buitenstaanders snappen dat helaas niet altijd.

Heeft spanjr jullie wel al succrs gebracht en waar lopen jullie nu? Weet nieg of jullie voor eerste of tweede bijv gaan.

Ik ben nu 8 weken zwanger Pino, en kan het niet geloven na 13 x ivf..

Geplaatst
Ik ben nu 8 weken zwanger Pino, en kan het niet geloven na 13 x ivf..

Oja dat was tijdens mijn vakantie, heb niet bijgelezen ;-).

Maar superfijn!

Jeetje meis hoe heb je dag volgehouden?

Echt 13ivf rondes of 13 tp,s.

Wij zijn dus ook al lang bezig, 4 jaar, waarvan 2 jaar met ziekenhuis nu. Hopeljjk ivf2meg succes.

Was er bij julkie iets aantoonbaar mis? Hier niet nl.

Geniet van je wondertje in je buik 😀

Geplaatst
Oja dat was tijdens mijn vakantie, heb niet bijgelezen ;-).

Maar superfijn!

Jeetje meis hoe heb je dag volgehouden?

Echt 13ivf rondes of 13 tp,s.

Wij zijn dus ook al lang bezig, 4 jaar, waarvan 2 jaar met ziekenhuis nu. Hopeljjk ivf2meg succes.

Was er bij julkie iets aantoonbaar mis? Hier niet nl.

Geniet van je wondertje in je buik

Nee niks aantoonbaar mis.. en 13 pogingen met 14x TP. Dus 1x een cryo die goed ontdooide verder alles vers.

Thx! Genieten is nog moeilijk hoor, nog erg onzeker en bang dat het nog mis gaat...

Duim mee voor jullie tweede poging! En voor iedereen eigenlijk. Geef niet op als je nog kan meiden... en je mag me altijd vanalles vragen. Stuur dan even een chat berichtje ofzo..

Liefs Inge

Geplaatst
Nee niks aantoonbaar mis.. en 13 pogingen met 14x TP. Dus 1x een cryo die goed ontdooide verder alles vers.

Thx! Genieten is nog moeilijk hoor, nog erg onzeker en bang dat het nog mis gaat...

Duim mee voor jullie tweede poging! En voor iedereen eigenlijk. Geef niet op als je nog kan meiden... en je mag me altijd vanalles vragen. Stuur dan even een chat berichtje ofzo..

Liefs Inge

Maar Inge jij zegt niks aantoonbaar mis. Maar jou eitjes waren toch niet van goede kwaliteit vandaar de donor of was dat weer iemand anders

Geplaatst
Dat is nooit aangetoond, maar dat is wel mijn eigen conclusie. Helemaal nu het in 1x gelukt lijkt te zijn met de donor..
Ja... Of het komt door die prednison.. Dat je lichaam al die andere keren antistoffen maakte tegen je eigen kind. Of had je de keren met je eigen ei ook. Prednison geslikt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden