Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2017🍀🙌

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Gisteren een gesprek gehad met iemand die het ook zo belachelijk vind dat ze al die waardes in nl ( zoals amh) etc niet checken voor iemand begint met ivf. Weet niet of er dan veel er aan te doen is maar ik bedoel vergadig zoveel mogelijk info over iemand alvorens ze starten. Ze zeggen in mijn zh je bent geen nr... Nee maar ze behandelen wel iedereen t zelfde. En checken niks. Ik hoop voor jouw dat er toch een paar goede zitten maandag. 4/5 dan heb je toch wat. Maar je krijgt toch in totaal 3 behandelingen vergoedt en toch niet per jaar? Ik zou vragen of ze je amh en fsh waarde willen prikken dan kan je zien of je inderdaad de overgang aan t in glijden bent. Heb je al kinderen of ben je voor de eerste bezig..

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Ja 3 vergoed per jaar, en dit is dus de 3e die vergoed wordt. Je krijgt het per jaar vergoed niet in totaal;). Idd ze onderzoeken hier niks in NL echt irritant. We hebben nog geen kinderen. Twee jaar terug (ongeveer) een natuurlijke zwangerschap maar eindigde in een miskraam. Door mijn leeftijd gelijk in het ivf traject gezet. Die twee kleintjes gaan het waarschijnlijk niet redden zei ze, dus heb ik er twee...als ze erbij kunnen komen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 892
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Sharlee, snap dat dat best een hele teleurstelling is idd. Bij ons in het ziekenhuis doen ze geen punctie bij 2 follikels dan mag je opnieuw en eventueel medicatie verhogen. Geen idee natuurlijk of dit bij jou ook geldt. Het is pas een poging als je de punctie hebt gehad

Nou een enorme teleurstelling! 2 hele kleine follikels rechts en links waar ze moeilijk of niet bij kunnen komen, 2 waarvan 1 nu 10 is en de ander 8, veel kleiner dan mn vorige poging en ook veel minder follikels. Dit is onze laatste poging dit jr, dus ben ff van slag. De arts die ik nu had vind ik ook helemaal niet fijn, ze gaat er doorheen alsof ze de bus moet halen, dit is de 2e x dat ik haar heb en ze maakt altijd fouten met berekeningen en moet haar altijd corrigeren. Wil sws niet dat als we al overgaan tot een punctie dat zij het gaat doen, heb totaal geen vertrouwen in haar en mn hoop op een goed ei is ook verdwenen

Geplaatst
Ik word er helemaal gek van. Ze willen de niet dat ik overstimulatie van krijg drm moet ik 2 ker deca gebruikten. K heb het gezocht op inet en heb dit gevonden.

(Decapeptyl is de synthetische variant van pregnyl. Als je aan het begin van de cyclus voor een periode gaat spuiten legt het alles plat. Het kan ook gebruikt worden om de eisprong op te wekken als je het eenmalig op het goede moment spuit.

Ik heb ook ooit deca gehad omdat je er niet zo'n beurse plek van krijgt als van pregnyl, verder was de werking toen hetzelfde)

Oke het kan dus wel dat wist ik ook niet weer wat geleerd

Geplaatst
Jeetje Sharlee, snap dat dat best een hele teleurstelling is idd. Bij ons in het ziekenhuis doen ze geen punctie bij 2 follikels dan mag je opnieuw en eventueel medicatie verhogen. Geen idee natuurlijk of dit bij jou ook geldt. Het is pas een poging als je de punctie hebt gehad

Ow daar heeft ze net niks over gezegd. Maandag heb ik gelukkig een andere arts, dan zal ik dat eens navragen. Zou zonde zijn als er geen ei in zit. Maandag maar ff goed overleggen wat te doen.

Geplaatst
Ja 3 vergoed per jaar, en dit is dus de 3e die vergoed wordt. Je krijgt het per jaar vergoed niet in totaal;). Idd ze onderzoeken hier niks in NL echt irritant. We hebben nog geen kinderen. Twee jaar terug (ongeveer) een natuurlijke zwangerschap maar eindigde in een miskraam. Door mijn leeftijd gelijk in het ivf traject gezet. Die twee kleintjes gaan het waarschijnlijk niet redden zei ze, dus heb ik er twee...als ze erbij kunnen komen.

Bij welke verzekering is dat dan???

Geplaatst
Ow daar heeft ze net niks over gezegd. Maandag heb ik gelukkig een andere arts, dan zal ik dat eens navragen. Zou zonde zijn als er geen ei in zit. Maandag maar ff goed overleggen wat te doen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sharlee het ziekenhuis waar ik zit zou dan eventueel overgaan op een escape iui met 2 follikels. Ik zou het ook zonde vinden van de poging. Ik heb echter ook begrepen dat het maximum aantal pogingen 3 is ongeacht of dit binnen een jaar valt of niet.
Geplaatst
Bij welke verzekering is dat dan???

CZ, volgens mij is dat bij iedere verzekering zo. Zit gewoon in je basispakket.

Geplaatst
Sharlee het ziekenhuis waar ik zit zou dan eventueel overgaan op een escape iui met 2 follikels. Ik zou het ook zonde vinden van de poging. Ik heb echter ook begrepen dat het maximum aantal pogingen 3 is ongeacht of dit binnen een jaar valt of niet.

Ja ik ook vandaar dat ik het vroeg

Na een zwangerschap dan begin je weer opnieuw en heb je weer drie pogingen

Geplaatst
CZ, volgens mij is dat bij iedere verzekering zo. Zit gewoon in je basispakket.

Naar mijn weten heb je maar drie pogingen stel je bent zwanger in poging drie dan kun je daarna weer drie nieuwe pogingen krijgen

Bij 1 zorgverzekering heb je wel vergoeding voor poging 4 en 5

Geplaatst

@sharlee wat ontzettend balen!

Ik zou ook even nagaan of je volgend jaar weer 3 nieuwe vergoedt krijgt. Dat is namelijk de druk en stres ook bij veel vrouwen en heb hier nog niet eerder van gehoord. Als je er maandag nog 2 zichtbaar hebt, kan je altijd nog zien wat je doet. Wat voor jouw goed voelt. Escape iui of toch punctie of afbreken.

En er kunnen volgende week ook nog meer eieren zichtbaar zijn!

Maar zou wel alle feiten goed op een rij willen hebben. Dat beslist natuurlijk ook mee, dus misschien kan je je verzekering daar even over bellen ?

Geplaatst

@eatpraylove ik heb denk ik een stuk gemist?! Is het dit keer goed gegaan met stimuleren en je mag nu de punctie doen ??!!!

Ik heb in het rooster staan dat je 1 sept starte met gonalf. Hoe was de echo? Wat fijn voor je !! wanneer heb je de punctie en wanneer moet je deca zetten ?

Geplaatst

Net gebeld met de zorgverzekeraar en idd het zijn er 3 in totaal! Dat is mij eerder niet zo gezegd en het ziekenhuis heeft het me ook anders uitgelegd. Nou dat kon er nog wel bij vandaag

Geplaatst
Net gebeld met de zorgverzekeraar en idd het zijn er 3 in totaal! Dat is mij eerder niet zo gezegd en het ziekenhuis heeft het me ook anders uitgelegd. Nou dat kon er nog wel bij vandaag

Goed dat je belde want dacht echt dit klopt niet.. goed bedenken wat je gaat doen meid! Is misschien echt zonde om door te laten gaan als er maar twee zijn misschien overleggen voor iui?

Geplaatst
Goed dat je belde want dacht echt dit klopt niet.. goed bedenken wat je gaat doen meid! Is misschien echt zonde om door te laten gaan als er maar twee zijn misschien overleggen voor iui?

Vraag me af als je van zorgverzekeraar veranderd of dat iets gaat uitmaken.

Geplaatst

Er is er eentje die poging 4 en 5 vergoed weet zo niet meer welke

Dat zou je dan kunnen doen einde van het jaar

Geplaatst
Naar mijn weten heb je maar drie pogingen stel je bent zwanger in poging drie dan kun je daarna weer drie nieuwe pogingen krijgen Bij 1 zorgverzekering heb je wel vergoeding voor poging 4 en 5 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Amf dat is die van umc toch? Maar is die ook beschikbaar voor mensen die niet in het umc werken?
Geplaatst
Er is er eentje die poging 4 en 5 vergoed weet zo niet meer welke

Dat zou je dan kunnen doen einde van het jaar

Dat is umc verzekering. Als je pakket 4 kiest heb je 5 pogingen - die je al hebt gehad bij een andere.. en betaal je wel rond de 230,- in de maand aan premie

Geplaatst
Amf dat is die van umc toch? Maar is die ook beschikbaar voor mensen die niet in het umc werken?

Ja die is het

Geplaatst

Ja mij is hier laatst verteld dat zorgverzekeringen dit door kunnen geven..

Geplaatst
Ja die is het

Ah ok, is het dan zo dat wanneer ik van CZ naar bijvoorbeeld vgz ga je wel weer opnieuw begint met tellen van pogingen? Jeetje alles is me zooo anders verteld.

Geplaatst
Ja mij is hier laatst verteld dat zorgverzekeringen dit door kunnen geven..

Als je verandert dan begin je niet op nieuw maar dan ga je voor die vierde poging

Geplaatst
Ah ok, is het dan zo dat wanneer ik van CZ naar bijvoorbeeld vgz ga je wel weer opnieuw begint met tellen van pogingen? Jeetje alles is me zooo anders verteld.

Nee vaak stappen mensen over daarnaar toe als ze aan poging vier bezig gaan..

Ook niet je verzekering opzeggen totdat je goedkeuring hebt van je nieuwe verzekering dat je geaccepteerd bent zeg maar

Geplaatst

Nee de verzekering geeft dan door aan jouw nieuwe verzekering dat je 3 keer of in jouw geval nu 2 keer punctie en dus ivf hebt gehad. Ik snap dat dit een klap is aangezien je iets anders is verteld in het begin. Kijk maandag even aan, het kan zo zijn dat je dan meer eitjes hebt. En anders beslissen of je een escape iui doet of doorgaat. Mijn ziekenhuis deed het pas vanaf 3 eitjes.

Geplaatst
Nee vaak stappen mensen over daarnaar toe als ze aan poging vier bezig gaan..

Ook niet je verzekering opzeggen totdat je goedkeuring hebt van je nieuwe verzekering dat je geaccepteerd bent zeg maar

Vergoed cz een 4e poging ? Weet je hoeveel premie je dan betaald ?

@ sharlee je kan dus altijd nog poging 4 en 5 doen bij umc verzekering maar met premie van 230,- volgend jaar

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden