Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2017🍀🙌

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Oke het kan dus wel dat wist ik ook niet weer wat geleerd

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Idd! Amf zat jij bij zwolle?

• Reacties 892
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
CZ, volgens mij is dat bij iedere verzekering zo. Zit gewoon in je basispakket.

Sharlee ik snap je zo goed meid! Maar je bent niet de enige mijn eerste arts was ook knetter gek sorry dat ik het zeg maar ze wist niet wat ze doen moest en ik leek net een proefkonijn wel!!! Dus ik hoop dat je de goede arts tegen komt en een goed behandeling ondergaat! Rust nu maar uit doe dingen wat je goed doet!

Geplaatst
Idd! Amf zat jij bij zwolle?

Ja klopt

Geplaatst
Als je verandert dan begin je niet op nieuw maar dan ga je voor die vierde poging

Ah ok, beter iets dan niets

Geplaatst
Nee de verzekering geeft dan door aan jouw nieuwe verzekering dat je 3 keer of in jouw geval nu 2 keer punctie en dus ivf hebt gehad. Ik snap dat dit een klap is aangezien je iets anders is verteld in het begin. Kijk maandag even aan, het kan zo zijn dat je dan meer eitjes hebt. En anders beslissen of je een escape iui doet of doorgaat. Mijn ziekenhuis deed het pas vanaf 3 eitjes.

Ja idd ik wacht maandag wel even af. Denk dat ik maar even ga winkele ofzo, vrolijkt me altijd wel op. Dank je wel meiden voor jullie suport!

Geplaatst
Sharlee ik snap je zo goed meid! Maar je bent niet de enige mijn eerste arts was ook knetter gek sorry dat ik het zeg maar ze wist niet wat ze doen moest en ik leek net een proefkonijn wel!!! Dus ik hoop dat je de goede arts tegen komt en een goed behandeling ondergaat! Rust nu maar uit doe dingen wat je goed doet!

Thnx eatpraylove...maandag weer een update

Geplaatst
Ja idd ik wacht maandag wel even af. Denk dat ik maar even ga winkele ofzo, vrolijkt me altijd wel op. Dank je wel meiden voor jullie suport!

Doe dat maar lekker ja ! Shop se mop! Probeer je gedachten even opzij te zetten

Geplaatst
Doe dat maar lekker ja ! Shop se mop! Probeer je gedachten even opzij te zetten

Thnx Lalautje

Geplaatst
Ja klopt

Met tp heb ik geen leuke ervaringen daar lijkt de slacht plek gaat zo snel en zonder uitleg heel apart heb 2 x tp gehad beide waren gwn chaos geen leuke mensen.. dat zijn geen gynaecologen of wel?

Geplaatst
Met tp heb ik geen leuke ervaringen daar lijkt de slacht plek gaat zo snel en zonder uitleg heel apart heb 2 x tp gehad beide waren gwn chaos geen leuke mensen.. dat zijn geen gynaecologen of wel?

Ow jee geen idee of dat gynaecologen zijn. Ik heb gelukkig wel goede terugplaatsingen gehad met een goede uitleg. Hoop dat je de vlgde x wel een goede ervaring hebt tijdens de terugplaatsing.

Geplaatst

O echt! Ik moet altijd eerst zitten op de stoel gaan ze uitleggen hoeveel cellig de embryo is bla bla bla ik denk schiet op want ik moet piesen

Heb ook een fertiliteitsarts gehad twee keer de embryo waar me dochter uit kwam en een cryo tp door haar hele fijne arts!

Ook twee keer een l*l van een vent gehad die me echt pijn deed

Geplaatst
O echt! Ik moet altijd eerst zitten op de stoel gaan ze uitleggen hoeveel cellig de embryo is bla bla bla ik denk schiet op want ik moet piesen

Heb ook een fertiliteitsarts gehad twee keer de embryo waar me dochter uit kwam en een cryo tp door haar hele fijne arts!

Ook twee keer een l*l van een vent gehad die me echt pijn deed

Die net gedroken voor stond? Een beetje oude??

Geplaatst

Lieve @sharlee wat een rotnieuws even allemaal maar hopelijk lukt het je je gedachten even te verzetten en hopelijk maandag beter nieuws!!

Geplaatst

Bibi schema

🦋Kims: 5 sept tp17 sept td

Poekie: 14 sept punctie,

19 sept tp

EatPrayLove: 15 sept punctie,

.. sept tp

Vpk1988: 5 sept start gonalf

15 sept 2e echo fm

Sharlee: 5 sept start triptofem,

18 sept 2e echo fm

Yamila: 8 sept start meno,

15 sept 1e echo fm

Pino81: 9 sept start pil, 22 sept start gonalf & echo,

13 okt 1e echo fm

Yvje1977: 14 sept start deca

Evi.H: 16 sept start deca, 26 sept gonalf,

8 okt 1e echo fm

Lalautje: rustmaand

Miranda13: rustmaand

Butterfly: 3 nov start deca, ..nov start meno, 15 nov 1e echo fm

Christel81: rustmaand

Amf: rustmaand

Melody30: zwangerTd 2 sept

Ar87 1 sept td

Willeke20 13 sept td

Geplaatst

@poekie heel erg veel succes morgen!

@yvje1977 morgen weer beginnen! ga je stimuleren met gonalf of meno? En heb je daar datas van? Ook van eerste echo, dan pas ik jouw schema weer aan

Geplaatst
Lieve @sharlee wat een rotnieuws even allemaal maar hopelijk lukt het je je gedachten even te verzetten en hopelijk maandag beter nieuws!!

Dank je Kims, het gaat op en af maar komt vast wel goed. Ben voor de ivf al een keer op de natuurlijke wijze zwanger geraakt en die pogingen zijn oneindig dus als het met de ivf niet lukt...hebben we 12 natuurlijke poginhen per jaar denk ik dan maar;)

Geplaatst
@poekie heel erg veel succes morgen!

@yvje1977 morgen weer beginnen! ga je stimuleren met gonalf of meno? En heb je daar datas van? Ook van eerste echo, dan pas ik jouw schema weer aan

Wij zijn onderweg van Italië naar huis..reageer morgen ff met datums 😉

Geplaatst

Tnx meiden, punctie komt vast goed. Ben er nog niet zoveel mee bezig geweest omdat die stomme verstuikte enkel er tussen kwam. Ik hoop vannacht wel eventjes een paar lekkere uren te maken. Morgen zal ik ongetwijfels wel weer een beetje gespannen zijn....

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

@sharlee wat rot he? Als je ergens op hoopt en het valt zo tegen. Iets wat in dit traject helaas veel te vaak voorkomt. Ik hoop voor je dat je maandag toch wat beter nieuws krijgt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

@Willeke omg, gefeliciteerd!!

@Sharlee wat jammer zon bericht ineens..

Hoeveelste dag van stimuleren is dit?

Gaan ze de medicatie nu verhogen of wil je de poging cancelen?

Schat, als je je niet goed voelt bij je arts moet je een andere vragen. Maar in mijn geval gaat het mij niet om de arts, ik bepaal nl de medicatie, ik stel dingen voor etc, mijn arts vind het prima, tenzij het tegen hun protocol ingaat van het ziekenhuis.

Ik denk dat voor jou een combi moet van Menopur en gonal f bijv.

Ook hebben velen vrouwen een hekel aan de pilgebruik, maar dat houd je cyclus wel stil en dus je eicelvoorraad wel bewaard.

Heb je ook voor amh getest?

Neem voor volgend jaar UMC zorgverzekeringen, dan heb je tot 5 pogingen voor het geval dat , als je wil..

Ik hoop dat het maandag beter nieuws komt❤️

Geplaatst

Oja trouwens ik ben verzekerd bij UMC zorgverzekeringen en heb 4 pogingen, betaal 134,65 (geen tandarts).

En als ik dit jaar nog niet zwanger word dan verhoog ik het naar 5 pogingen, en betaal dan €185,40 (zonder tandarts).

Je hoeft niet te werken in het ziekenhuis om daar recht op te hebben.

Ik vind het echt een fijne verzekeraar, zeker aan te raden

Geplaatst
@Willeke omg, gefeliciteerd!!

@Sharlee wat jammer zon bericht ineens..

Hoeveelste dag van stimuleren is dit?

Gaan ze de medicatie nu verhogen of wil je de poging cancelen?

Schat, als je je niet goed voelt bij je arts moet je een andere vragen. Maar in mijn geval gaat het mij niet om de arts, ik bepaal nl de medicatie, ik stel dingen voor etc, mijn arts vind het prima, tenzij het tegen hun protocol ingaat van het ziekenhuis.

Ik denk dat voor jou een combi moet van Menopur en gonal f bijv.

Ook hebben velen vrouwen een hekel aan de pilgebruik, maar dat houd je cyclus wel stil en dus je eicelvoorraad wel bewaard.

Heb je ook voor amh getest?

Neem voor volgend jaar UMC zorgverzekeringen, dan heb je tot 5 pogingen voor het geval dat , als je wil..

Ik hoop dat het maandag beter nieuws komt

Yamila maar als een arts zich aan het protocol heeft te houden heb je weinig in te brengen toch. Daar naast hebben ze een contract met de medicatie leveranciers en wijken dus niet hier van af. Hoe zit dat in jouw zh dan. Doen ze daar combi meno en gonal

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst
Yamila maar als een arts zich aan het protocol heeft te houden heb je weinig in te brengen toch. Daar naast hebben ze een contract met de medicatie leveranciers en wijken dus niet hier van af. Hoe zit dat in jouw zh dan. Doen ze daar combi meno en gonal

Klopt, ze moeten zich daar aan houden aan hun protocol.

Ik weet niet of ze bij mijn ziekenhuis een combi doen van Meno en Gonal, ik gebruik nu voor het eerst Menopur, en de artsen vonden dat ik toen ik voor het eerst 150eh Gonal f spoot best goede aantal opbrengst had (7 follikels, 6 bevrucht).

Maar met de contacten die ik heb in de VS daar word vaker die combi gebruikt, vooral bij wat oudere dames, en daar maken ze heel veel follikels aan.

Stel dat mijn ziekenhuis dat niet doet wbt hun protocol, dan ga ik dat zelf doen. Het is mijn lichaam, en heb de ervaringen zat van andere vrouwen.

Geplaatst
Klopt, ze moeten zich daar aan houden aan hun protocol.

Ik weet niet of ze bij mijn ziekenhuis een combi doen van Meno en Gonal, ik gebruik nu voor het eerst Menopur, en de artsen vonden dat ik toen ik voor het eerst 150eh Gonal f spoot best goede aantal opbrengst had (7 follikels, 6 bevrucht).

Maar met de contacten die ik heb in de VS daar word vaker die combi gebruikt, vooral bij wat oudere dames, en daar maken ze heel veel follikels aan.

Stel dat mijn ziekenhuis dat niet doet wbt hun protocol, dan ga ik dat zelf doen. Het is mijn lichaam, en heb de ervaringen zat van andere vrouwen.

Ja ik heb ook contact met een vrouw in de vs. Die vond het ook zo belachelijk dat ze niet eerst alle waardes testte alvorens ze een schema opzette. Dus die zei er is absoluut geen sprake van geen nr zijn iedereen word hetzelfde behandeld alleen de dosis fluctueerd. Hoe ga je die combi doen dan van meno en gonal? Ik bedoel je. Krijgt er maar 1 voorgeschreven. En ga je dit ook eerlijk aangeven

Geplaatst
Ja ik heb ook contact met een vrouw in de vs. Die vond het ook zo belachelijk dat ze niet eerst alle waardes testte alvorens ze een schema opzette. Dus die zei er is absoluut geen sprake van geen nr zijn iedereen word hetzelfde behandeld alleen de dosis fluctueerd. Hoe ga je die combi doen dan van meno en gonal? Ik bedoel je. Krijgt er maar 1 voorgeschreven. En ga je dit ook eerlijk aangeven

Vorige week nog een vrouw van 43 in de vs had de vorige poging 4 follikels en nu 36 follikels. Is toch niet normaal..

Ze had 225 gonal en 225 monopur gespoten.

Natuurlijk moet je nooit zelf experimenteren want straks word je overgestimmuleerd en dat kan gevaarlijk zijn!

Maar een andere dosis iets verhogen en veel drinken en proteïne innemen kan geen kwaad.

Ik heb zelf gonal f over van de poging dat werd gecanceld en anders kun je daar snel aan komen van vrouwen die zwanger zijn en hun overgebleven meds willen weggeven of verkopen.

Maar ik ga eerst kijken as vrijdag hoe het met mijn follikels gaat met Menopur, hopelijk beter nieuws dan de vorige

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden