Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2017🍀🙌

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ok, ik ben erg benieuwd naar je ervaring in spanje en hoop voor je dat je het in gent idd goed kunt afsluiten. Hoe doe je dat dan in spanje? Alleen voor intake daarheen vliegen? En echo's ed gewoon in een lokaal ziekenhuis of zo? Ik zie zoveel logistieke problemen en zou daar zelf al zo tegenop zien....

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

• Reacties 892
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Lalautje dat duurt dan niet lang meer voor je ongie word..

Er is trouwens een groep op fb waar vrouwen ivf doen in het buitenland, ook Alicante.

b377913fd861deae55d3d3bbdea52cbf.png

Geplaatst
Ok, ik ben erg benieuwd naar je ervaring in spanje en hoop voor je dat je het in gent idd goed kunt afsluiten. Hoe doe je dat dan in spanje? Alleen voor intake daarheen vliegen? En echo's ed gewoon in een lokaal ziekenhuis of zo? Ik zie zoveel logistieke problemen en zou daar zelf al zo tegenop zien....

Ja we vliegen volgende maand dus 1 keer erheen (2 uurtjes vliegen) voor intake gesprek en dan blijven we daar een nachtje slapen in hotel.

En dan moeten we daarna nog een keer vliegen en willen ze dat we 10-14 dagen daar blijven, daar maken we dus gewoon een vakantie van.

Zie daar zelf niet zo een probleem in. Spanje heeft ook meteen aangeraden om een TESE ingreep bij Mn vriend te doen. Heb in een week tijd al 10 mails heen en weer gehad en een belconsult. Ik voel mij nu geen nummer meer.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
@Lalautje dat duurt dan niet lang meer voor je ongie word..

Er is trouwens een groep op fb waar vrouwen ivf doen in het buitenland, ook Alicante.

b377913fd861deae55d3d3bbdea52cbf.png

Oh dankje zal ik zeker even gaan kijken

Geplaatst
Ja we vliegen volgende maand dus 1 keer erheen (2 uurtjes vliegen) voor intake gesprek en dan blijven we daar een nachtje slapen in hotel.

En dan moeten we daarna nog een keer vliegen en willen ze dat we 10-14 dagen daar blijven, daar maken we dus gewoon een vakantie van.

Zie daar zelf niet zo een probleem in. Spanje heeft ook meteen aangeraden om een TESE ingreep bij Mn vriend te doen. Heb in een week tijd al 10 mails heen en weer gehad en een belconsult. Ik voel mij nu geen nummer meer.

Dat is erg fijn inderdaad. Voor mijn werk zou het eigenlijk heel erg moeilijk zijn om buiten de gewone vakanties twee weken weg te zijn. In die twee weken dat jullie daar dan zijn is je stimulatie en punctie? Of is dat stimulatie punctie en tp? Dat het begin van de stimulatie hier in nederland is?

Ik vind het een mooie stap die je genomen hebt, zeker omdat je toch in Gent niet tevreden was.

Geplaatst
@yamila ja ben ik ook blij mee.. ongi komt alleen maar niet.. vandaag dag 33 heb al 2 testen gedaan, maar nee lichaam is dus van slag .. normaal elke maand gelijk (28)

@poekie ja we hebben maandag het evaluatiegesprek nog in gent en dan probeer ik zoveel informatie mee te krijgen, zodat Spanje daar misschien wat aan heeft. Gent is voor ons definitief klaar idd.

Ook al van slag net zoals het bij mij was nu wel weer Op 28 dagen maar daarvoor dus 39 dagen

Geplaatst
Dat is erg fijn inderdaad. Voor mijn werk zou het eigenlijk heel erg moeilijk zijn om buiten de gewone vakanties twee weken weg te zijn. In die twee weken dat jullie daar dan zijn is je stimulatie en punctie? Of is dat stimulatie punctie en tp? Dat het begin van de stimulatie hier in nederland is?

Ik vind het een mooie stap die je genomen hebt, zeker omdat je toch in Gent niet tevreden was.

@poekie ja dat klopt begin met stimuleren thuis en dan echo's hier en die gegevens stuur ik naar hen door. En dan de 10-14 dagen dat ik daar ben is laatste check, punctie en (hopelijk dit keer🤞) tp.

Ja ik voel me er ook echt veel beter bij nu.

Wel spannend..

Geplaatst
Ook al van slag net zoals het bij mij was nu wel weer Op 28 dagen maar daarvoor dus 39 dagen

Ja irritant zeg! Vooral omdat je er echt op aan het wachten bent

Geplaatst
@yamila ja ben ik ook blij mee.. ongi komt alleen maar niet.. vandaag dag 33 heb al 2 testen gedaan, maar nee lichaam is dus van slag .. normaal elke maand gelijk (28)

@poekie ja we hebben maandag het evaluatiegesprek nog in gent en dan probeer ik zoveel informatie mee te krijgen, zodat Spanje daar misschien wat aan heeft. Gent is voor ons definitief klaar idd.

@Lalautje, ik heb er wel een 43 dagen over gedaan. Komt goed

Geplaatst

En dat alles gaat in het...engels?

Geplaatst
En dat alles gaat in het...engels?

Geen idee. Tot nu toe Nederlands

Geplaatst

@sharlee oei dat is ook erg lang zeg ! Ik heb wel af en toe (al een aantal dagen) het gevoel dat het elk moment losbreekt, maar dat gaat dan weer weg en komt er niks.. op dag 31 wel 1 drupje bruin bloed gehad. Vandaag dag 34🤞

Geplaatst

@sharlee had jij na die cyclus van 43 dagen stimulatie ? Ik ben zo bang dat het ten koste gaat van mijn ei aantal/kwaliteit..

Geplaatst
Geen idee. Tot nu toe Nederlands

Breek even in; ja alle mailcontacten in het Nederlands en de artsen in het Engels. Na je afspraak komt de Nederlandse medewerker weer even vragen of je alles hebt begrepen en neemt het -indien gewenst- nog eens met je door!

Ik vond het ook reuze meevallen de logistiek. Düsseldorf was meer gedoe eigenlijk.

Succes ladies! Ik duim verder

Liefs Inge

Geplaatst

Hallo allemaal heb gister bericht ontvangen dat 7 eitjes goed genoeg zijn om in te vriezen!! Blij om

Geplaatst

Vandaag wachtdag 10.. heb vandaag toch ook al een test gedaan en deze was helaas negatief!! Wel heel verdrietig maar gelukkig hebben we nog eitjes over om terug te plaatsen voor een volgende keer.

Geplaatst
@sharlee had jij na die cyclus van 43 dagen stimulatie ? Ik ben zo bang dat het ten koste gaat van mijn ei aantal/kwaliteit..

Ja daarna gewoon gaan stimuleren en daarna was mn cyclus weer gewoon

Geplaatst

He jammer menace!!! Mss dat die toch nog positief wordt komende dagen🍀. Maar anders heb je zeker nog een mooi aantal in de diepvries. Dat geeft toch een rustiger gevoel.

Nu eerst dit even een plekje geven en dan vermoed ik na een rustmaand weer verder.

@lalautje, fijn dat je er zo,n goed gevoel bij hebt. Ben ecnt benieuwd hoe alles in zijn werk gaat en wat zij meer kunnen/ doen tov nederland.

Laat nu die menstruatie maar komen dan.

@vpk en sharlee succes morgen bij de fm-meting. Hopelijk nog wat eitjes erbij en mooi doorgegroeid, 🍀🍀

Geplaatst

@menace wanneer had jij je punctie ? 4 sept? Het kan gewoon nog positief worden hoor! Dag van de punctie staat gelijk aan je eisprong dus +- dag 14 van cyclus. 6-12 dagen daarna nesteld de embryo in. Dus in jou geval dan tussen 10 sept- 16 sept. Mocht het gister pas zijn ingenesteld, dan is dat nu nog niet zichtbaar.. ik blijf duimen voor je🤞

@pino81 ik ook ik hou jullie op de hoogte

Geplaatst
@menace wanneer had jij je punctie ? 4 sept? Het kan gewoon nog positief worden hoor! Dag van de punctie staat gelijk aan je eisprong dus +- dag 14 van cyclus. 6-12 dagen daarna nesteld de embryo in. Dus in jou geval dan tussen 10 sept- 16 sept. Mocht het gister pas zijn ingenesteld, dan is dat nu nog niet zichtbaar.. ik blijf duimen voor je🤞

@pino81 ik ook ik hou jullie op de hoogte

Laten we het hopen!! Klopt dat ik 4 sept punctie heb gehad. Benieuwd hoe het voor jou gaat lopen nu in Spanje. Spannend hoor..wens je veel succes en hoop dat het allemaal goed gaat.

@Pino dank je en hoop dat het nog positief gaat worden.. geeft idd wel rustiger gevoel dat ik er nog in de vriezer heb

Geplaatst
Breek even in; ja alle mailcontacten in het Nederlands en de artsen in het Engels. Na je afspraak komt de Nederlandse medewerker weer even vragen of je alles hebt begrepen en neemt het -indien gewenst- nog eens met je door!

Ik vond het ook reuze meevallen de logistiek. Düsseldorf was meer gedoe eigenlijk.

Succes ladies! Ik duim verder

Liefs Inge

Ah ok top!

Geplaatst
He jammer menace!!! Mss dat die toch nog positief wordt komende dagen. Maar anders heb je zeker nog een mooi aantal in de diepvries. Dat geeft toch een rustiger gevoel.

Nu eerst dit even een plekje geven en dan vermoed ik na een rustmaand weer verder.

@lalautje, fijn dat je er zo,n goed gevoel bij hebt. Ben ecnt benieuwd hoe alles in zijn werk gaat en wat zij meer kunnen/ doen tov nederland.

Laat nu die menstruatie maar komen dan.

@vpk en sharlee succes morgen bij de fm-meting. Hopelijk nog wat eitjes erbij en mooi doorgegroeid,

Hoop het ook, thnx!

Geplaatst
Hallo allemaal heb gister bericht ontvangen dat 7 eitjes goed genoeg zijn om in te vriezen!! Blij om

Oh wauw ! Dat is erg fijn nieuws! Hoeveel bevruchtingen had jij?

🤞

Geplaatst

Ik had 18 follikels , 14 goede eitjes, 10 bevruchtingen en 1 teruggeplaatst en uiteindelijk nog 7 goede voor de vriezer

Geplaatst
Ik had 18 follikels , 14 goede eitjes, 10 bevruchtingen en 1 teruggeplaatst en uiteindelijk nog 7 goede voor de vriezer

Wauw! Mooi aantal! In ieder geval back up mocht dat nodig zijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden