Ga naar inhoud

Wachtbankje Oktober 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ik heb ook na de eerste poging -met hetzelfde resultaat als jouw eerste poging- zo lang moeten wachten. En ook toen vond ik dat niet zo'n probleem. Ik vind het jammer dat je het nu op deze manier brengt. Geloof me, ik heb ook mijn portie ellende gehad.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

ah mop zo bedoelde ik het helemaal niet. Denk dat je snel intonaties verkeerd kan lezen digitaal

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
ah mop zo bedoelde ik het helemaal niet. Denk dat je snel intonaties verkeerd kan lezen digitaal

Oh gelukkig!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Heb er ook slecht van geslapen. Heel de avobd gehuild en vanaf 4 uur wakker...enige voordeel...de was is gestreken en de badkmr en keuken zijn gepoetst haha. Net de huisarts gebeld maar die is tot maandag afwezig. Hoop dat ik maandag terecht kan dan heb ik vlgde wk de uitslag nog en weet ik echt waar ik aan toe ben.

Ahh is er geen vervangend ha aanwezig? Misschien is een telefoontje al voldoende en kan je formulier alleen ophalen bij de balie voor prikken

Geplaatst
Ahh is er geen vervangend ha aanwezig? Misschien is een telefoontje al voldoende en kan je formulier alleen ophalen bij de balie voor prikken

Nou AMH staat niet op dat formulier dus dat kon ze me niet geven wel de fsh dus die mailt ze zo en dan laat ik me straks alvast daar op testen.

Geplaatst
Nou AMH staat niet op dat formulier dus dat kon ze me niet geven wel de fsh dus die mailt ze zo en dan laat ik me straks alvast daar op testen.

Ah oké, dat is dus nog even afwachten.

Ik zit net te lezen over fsh bloed prikken enzo, ook omdat ik dit 17 okt ook onder andere moet prikken, maar nu lees ik op internet dat prikken terwijl je aan de pil bent en dus geen eigen cyclus hebt, weinig zin heeft omdat je lichaam nog vol zit van de hormonen. En dat je het beste kan testen 2 maanden nadat je met de pil gestopt bent, zodat de hormonen uit je lichaam zijn.. heb jij hier ooit iets over gehoord ?

Geplaatst
Ah oké, dat is dus nog even afwachten.

Ik zit net te lezen over fsh bloed prikken enzo, ook omdat ik dit 17 okt ook onder andere moet prikken, maar nu lees ik op internet dat prikken terwijl je aan de pil bent en dus geen eigen cyclus hebt, weinig zin heeft omdat je lichaam nog vol zit van de hormonen. En dat je het beste kan testen 2 maanden nadat je met de pil gestopt bent, zodat de hormonen uit je lichaam zijn.. heb jij hier ooit iets over gehoord ?

Ja klopt had idd gelezen dat wanneer je aan de pil bent dat weinig nut heeft. Die 2 mnd heb ik niet gelezen. Ben nu nl 1 mnd vd pil af, nu vraag ik me af of dat dan zin heeft

Geplaatst
Ja klopt had idd gelezen dat wanneer je aan de pil bent dat weinig nut heeft. Die 2 mnd heb ik niet gelezen. Ben nu nl 1 mnd vd pil af, nu vraag ik me af of dat dan zin heeft

Ja.. ik moet 5 dagen voor de intake stoppen met de pil en dan word ik getest.. weet je wat.. ik mail Spanje gewoon even kijken wat ze zeggen

Geplaatst
Ja.. ik moet 5 dagen voor de intake stoppen met de pil en dan word ik getest.. weet je wat.. ik mail Spanje gewoon even kijken wat ze zeggen

Ja ben benieuwd wat ze zeggen want op internet staat dat door de pil de sfh dan laag js. Lees net ook dat je een maand gestopt moet zijn. Ben heeeeel benieuwd wat spanje zegt, hoop dat ze snel reageren.

Geplaatst
Ja ben benieuwd wat ze zeggen want op internet staat dat door de pil de sfh dan laag js. Lees net ook dat je een maand gestopt moet zijn. Ben heeeeel benieuwd wat spanje zegt, hoop dat ze snel reageren.

Ik hoop het ook 09:06 mail verstuurd

Geplaatst

@sharlee voel me nu net een stout kind die om de haverklap wat vraagt. Maar eigenlijk moet het de normaalste zaak zijn. Het is toch best normaal dat vrouwen die in dit traject zitten vragen en onzekerheden hebben over wat zij lezen. Ten slotte is het ons lichaam waarmee het gebeurd en geprikt word.

Geplaatst

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk[/

Ohh meid toch.. ik begrijp het helemaalmisschien idd vervangend huisarts vragen.. dan hoef je niet zolang te wachten!

Geplaatst

@Sharlee ik heb zon vermoedde dat ze mij dit ook gaan vertellen as dinsdag, omdat we zeg maar de cijfers verlagen voor hun ziekenhuis.

Ik de 2 laatste pogingen waren echt bagger. Ik heb dit ook tegen @Lalautje gezegd dat het zo maar zou kunnen zijn dat ik op de evaluatiegesprek te horen krijg dat ze me niet meer kunnen helpen. Ik hoor dat vaker bij anderen waarbij er te weinig eitjes gemaakt worden.. En een teamoverleg doen ze ook niet zomaar. En wachten op gegevens van het andere ziekenhuis.

Meid heb je niet gevraagd of je niet nog 1x een poging wilt proberen met andere medicatie? En of ze je amh willen testen?

Anders zou ik je adviseren of naar Gent of Dusseldorf te gaan. Daar wijzen ze je niet af en gaan een onderzoek starten

Geplaatst
@Sharlee ik heb zon vermoedde dat ze mij dit ook gaan vertellen as dinsdag, omdat we zeg maar de cijfers verlagen voor hun ziekenhuis.

Ik de 2 laatste pogingen waren echt bagger. Ik heb dit ook tegen @Lalautje gezegd dat het zo maar zou kunnen zijn dat ik op de evaluatiegesprek te horen krijg dat ze me niet meer kunnen helpen. Ik hoor dat vaker bij anderen waarbij er te weinig eitjes gemaakt worden.. En een teamoverleg doen ze ook niet zomaar. En wachten op gegevens van het andere ziekenhuis.

Meid heb je niet gevraagd of je niet nog 1x een poging wilt proberen met andere medicatie? En of ze je amh willen testen?

Anders zou ik je adviseren of naar Gent of Dusseldorf te gaan. Daar wijzen ze je niet af en gaan een onderzoek starten

Ik hoop dat jij dit niet te horen gaat krijgen. Vind dat geen een vrouw dit te horen moet krijgen. Word er ook boos over als ik eraan denk. Er is geen arts die zoiets mag bepalen voor een vrouw.

@sharlee ga je maar eens goed oriënteren inderdaad, hoe of wat vergoedt word en waar de wachttijden het minst lang zijn. Lees net over ivf Düsseldorf dat menzis 200% vergoedt van Nederlands tarief, maar goed dat bericht dateert van 2012. Zou je moeten oriënteren en achter aan kunnen gaan. Dan kan je in januari naar een zorgverzekering overstappen die dat vergoedt mocht je naar het buitenland willen. En volgende week als je huisarts terug is, vertel je hem/haar wat je te horen hebt gekregen in het ziekenhuis en laat je je testen op amh en wellicht dat hij je kan doorzenden naar een ander ziekenhuis die jou dit jaar nog kan testen op bepaalde dingen. Heb mij hier niet zo in verdiept, maar er zijn wel degelijk testen die ze kunnen doen. Ook is er nog aoa techniek, eicel activatie en voegen ze calcium toe aan de eicel. Je zit nu door je eigen risico heen, dus als ik jou was zou ik deze laatste maanden van 2017 vooral daar op richten.

Ik duim voor je mop! En dat de huisarts je naar een ander ziekenhuis stuurt die wel het een en ander onderzoekt alvorens ze jou zoiets melden. En dat de arts in kwestie gewoon een ***zak is.

Geplaatst
@sharlee voel me nu net een stout kind die om de haverklap wat vraagt. Maar eigenlijk moet het de normaalste zaak zijn. Het is toch best normaal dat vrouwen die in dit traject zitten vragen en onzekerheden hebben over wat zij lezen. Ten slotte is het ons lichaam waarmee het gebeurd en geprikt word.

Haha ja natuurlijk! Dat had ik toen ik in het ziekenhuis was. Ik kwam aan met alles wat ik dan van internet heb of van jullie en dacht...hij zal me nu wel heel vervelend vinden haha maar ja het is wel onze toekomst met of zonder kinderen dus eigenlijk moeten we er lak aan hebben en gewoon vragen wat we willen. Ik wil in ieder geval contrastvloeistof in mn baarmoeder en eileider...hoe kan je nou zeggen dat mn eileiders ok zijn zonder dat je het onderzocht hebt? Is toch een rare constatering. Vlgde x zeg ik bij alles 'denkt u dat of weet u dat'. Ik geloof er gewoon nog niet in dat ik geen kinderen kan krijgen, pas als de sfh en amh zeggen dat ik in de overgang zit ga ik daar eens over nadenken, maar wil eerst bewijs zien. Straks is dat gewoon niet en is er iets anders waar ze nu niet achterkomen omdat ze me niet onderzoeken.

Geplaatst

Heb net mijn dossier binnen van Gent. (Volledig op de kop gescand)

Ik kan mij herinneren dat ik voor de punctie ben getest op lh, progesteron en amh. Maar er staat lh, progesteron en e2. Weet iemand of e2 en amh hetzelfde is ? Staat e2 voor eicelreserve 2? E2 = 1920.00 ng/l staat er in mijn dossier ?! heeft er iemand enig idee wat dit betekend. @christel81 jij werkt in de zorg toch ? Jij misschien?

Verder raad ik iedereen aan een kopie te vragen.

Bizar.

Geplaatst

Ja heb ik gevraagd maar hij zei dat dit geen enkele zin heeft. Ook het testen op amh niet. Ga straks via de huisarts laten testen op fsh en ga maandag naar mn huisarts toe

Om te vragen voor een test op amh, ze was er nu niet en op dat formulier staat de amh niet dus de assistente kon me alleen een formulier voor de fsh geven. Er zijn vast tig medicijnen en ieder mens is anders maar omdat ik nu op hetzelfde medicijn ineens zo slecht reageer en eerst goed ben je hier in NL gelijk uitbehandeld.

Geplaatst
Ja heb ik gevraagd maar hij zei dat dit geen enkele zin heeft. Ook het testen op amh niet. Ga straks via de huisarts laten testen op fsh en ga maandag naar mn huisarts toe

Om te vragen voor een test op amh, ze was er nu niet en op dat formulier staat de amh niet dus de assistente kon me alleen een formulier voor de fsh geven. Er zijn vast tig medicijnen en ieder mens is anders maar omdat ik nu op hetzelfde medicijn ineens zo slecht reageer en eerst goed ben je hier in NL gelijk uitbehandeld.

Waarschijnlijk is amh dus e2 en staat het op bloedprik form ook zo..

Ja echt belachelijk. Moet je eens je dossier lezen. *mevrouw belt emotioneel op* * heb aangeraden dat ze beter opnieuw kan prikken en stoppen met dit traject, daar reageerde mevrouw enorm emotioneel op* JA VIND JE HET HEEL RAAR? NA 18 SPUITEN IN MIJN LICHAAM ?! Dat er dan even gezegd word om even opnieuw te beginnen.

Oh echt. Als ik er weer aan terug denk.. kijk er zo enorm tegen op om weer te moeten gaan prikken. Ik werd echt verschrikkelijk door de meno.

Geplaatst
Waarschijnlijk is amh dus e2 en staat het op bloedprik form ook zo..

Ja echt belachelijk. Moet je eens je dossier lezen. *mevrouw belt emotioneel op* * heb aangeraden dat ze beter opnieuw kan prikken en stoppen met dit traject, daar reageerde mevrouw enorm emotioneel op* JA VIND JE HET HEEL RAAR? NA 18 SPUITEN IN MIJN LICHAAM ?! Dat er dan even gezegd word om even opnieuw te beginnen.

Oh echt. Als ik er weer aan terug denk.. kijk er zo enorm tegen op om weer te moeten gaan prikken. Ik werd echt verschrikkelijk door de meno.

Echt niet normaal he! Stelletje idioten pfff...nou mn vriend vroeg of ik niet altijd hormonen kon spuiten want ik was juist veel vrolijker haha...heeft hij ff pech nu🤣. Ik zie die e2 op internet als een apart iets staan dus amh fsh en e2, kan alleen niet achterhalen wat het dan is.

Geplaatst
Echt niet normaal he! Stelletje idioten pfff...nou mn vriend vroeg of ik niet altijd hormonen kon spuiten want ik was juist veel vrolijker haha...heeft hij ff pech nu🤣. Ik zie die e2 op internet als een apart iets staan dus amh fsh en e2, kan alleen niet achterhalen wat het dan is.

Ja dat las ik inderdaad ook van een vrouw op een forum. Ik vind nu dat e2 voor oestradiol staat. Heb Gent gemaild daarover, want ben toch echt op amh getest, daardoor hadden ze de eenheden berekend voor de meno pur

Geplaatst
Ja dat las ik inderdaad ook van een vrouw op een forum. Ik vind nu dat e2 voor oestradiol staat. Heb Gent gemaild daarover, want ben toch echt op amh getest, daardoor hadden ze de eenheden berekend voor de meno pur

Hmm ben benieuwd wat ze zeggen. Ik ben 4 jr geleden voor het laatst op fsh gecheckt die was toen goed maar ja 4 jr geleden he, hoop dat het nog steeds goed is. Lees overal dat je de kwaliteit van je eitjes kan verbeteren door je eten en beweging. Ik ga er maar eens wat strenger op

Letten en geen snoep meer eten. In 3 mnd tijd zou er dan verbetering moeten zijn.

Geplaatst
Hmm ben benieuwd wat ze zeggen. Ik ben 4 jr geleden voor het laatst op fsh gecheckt die was toen goed maar ja 4 jr geleden he, hoop dat het nog steeds goed is. Lees overal dat je de kwaliteit van je eitjes kan verbeteren door je eten en beweging. Ik ga er maar eens wat strenger op

Letten en geen snoep meer eten. In 3 mnd tijd zou er dan verbetering moeten zijn.

Ja ik ben niet eens onderzocht. Alleen mijn vriend. Dus ja dan is dat het probleem en word er niet verder gekeken dan de neus lang is. Elke keer maar ‘ja je leeftijd is gunstig’

Ik moet ook maar gezonder gaan leven.. gooi het de laatste twee maanden een beetje met de pet na.

Geplaatst
Ja ik ben niet eens onderzocht. Alleen mijn vriend. Dus ja dan is dat het probleem en word er niet verder gekeken dan de neus lang is. Elke keer maar ‘ja je leeftijd is gunstig’

Ik moet ook maar gezonder gaan leven.. gooi het de laatste twee maanden een beetje met de pet na.

Ik eet alles wat los en vast zit door frustratie, inmiddels 4 kg zwaarder dus euh....ja en bij mij zeggen ze, tja je leeftijd he...grrr

Geplaatst

Dames slecht nieuws hij is niet meer zo hoog 300 nog wat zei de verpleegkundige.. dus lalautje je mag me weghalen bij zwangerschap

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden