Jump to content

Recommended Posts

Posted

Goedenavond,

We hebben al heel wat jaren een kinderwens (8 jaar) in 2013 al een aantal iui pogingen in t ziekenhuis gedaan. Daarna tijdelijk gestopt en 2014 spontaan zwanger geraakt na 11 weken miskraam.. gelukkig 5 maanden opnieuw spontaan zwanger (zo 3 jaar niet zwanger geraakt en daarna 2 keer in 1 jaar) gelukkig 2e zwangerschap doorgezet en hebben we in 2015 een gezond kindje gekregen. Nadat ze 6 maanden was hebben we de natuur op zn beloop gelaten.. maar 2,5 jaar later nog geen nieuw wondertje. Volgens ziekenhuis is er zowel met Mn man als mij niks medisch aan de hand waarom t niet lukt.. vorig jaar de medische molen weer in gestapt en 6/7 iui met en zonder hormonen gehad zonder resultaat. 

Nu mocht ik in feb eindelijk met een volgende stap starten met ivf. 

Gisteren bij controle slecht nieuws.. ivf traject deze 1e ronde afgeblazen 😢 t voelt gewoon al die spuiten en dubbele spuiten op een dag voor niets zijn geweest.. terwijl ik echt bijna klaar was op 1 of 2 dagen na spuiten. Mogelijk is de dosering van de hormonen niet goed genoeg geweest.. donderdags had ik 3 grotere eiblaasjes in rechter eileider.. maar toen dacht ze wel te zien meerdere potentiële die mee konden groeien. gisteren waren die van de rechterkant opeens weg en had ik 2 a 3 eiblaasjes aan linker kant. Verder wel allemaal kleintjes maar daar kun je niks mee voor ivf punctie. Dus ja deze opbrengst is te weinig en zou zonde zijn om 1e punctie te doen zeiden ze, omdat ze wel verwachten dat er met mogelijk meer hormonen meer tegelijk kunnen groeien. Enigste is dat ik vandaag nog wel weer iui (inseminatie) behandeling heb gehad.. Maarja afgelopen jaar is dat ook nog geen succes geweest. ☹️ dit was gewoon t slechtste scenario dat het traject werd afgebroken 😔.. door te veel eiblaasjes of nu in Mn geval te weinig.. en nu pas weer in juni volgende mogelijkheid om dan een punctie te doen. Dus aantal weken niks rn dan in mei ofzo weer starten met t voortraject pil, overgangsspuit hormonen etc..

Wie heeft dit nog meer meegemaakt? Ik heb afgelopen weken 150 eenheden menopur gespoten. 

Ps ik weet dat ik wel moed moet houden ook nu bij een iui... maar meer ook uit zelfbescherming zet ik dat uit

Groeten

vlinder87

• 2 weeks later...
Posted

Hoi @Vlinder87

In de topic "ICSI voorjaar 2019" ben ik de laatste dagen heel hard aan het duimen voor @Mcleod die vooralsnog ook nog iets te weinig follikels heeft. :classic_sad: Hoe gaat het nu inmiddels met je?

Grtjs Vrouwke

Posted

@Vlinder87 wat een heftig verhaal zeg. Baal oprecht voor je en hoop dat je gauw geluk mag hebben..  

waarschijnlijk zit ik na maandag in het zelfde schuitje. Ik heb 2 follikels van 11 en 13 mm , dit was afgelopen vrijdag. Voor de rest aan beide kanten stuk of 5 van 7mm. Ze hopen dat ze dit weekend nog gaan groeien. Morgen weer een echo om te kijken of een punctie zin heeft en anders wordt het gecanceld. Baal er enorm van en heb ook sterk het gevoel voor niks te hebben gespoten.. 

ik spuit ook menopur samen met cetrotide. 

Hoe is het nu?

wat mij goed doet is dat zoals @Vrouwke77 mee leeft en je het hier van je af kan kletsen 

liefs

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use