Jump to content
Dinaaa89

voorstellen

Recommended Posts

hoi allemaal,

Ik ben Dien 30 jaar jong en samen met vriendlief al 4 jaar bezig. na 6 mislukte iui pogingen en 1 ivf poging mislukt. zitten we nu in onze 2e poging. en hadden dinsdag onze 1e cryo terugplaatsing. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hoi allemaal,  Heeft iemand misschien ook een behandeling die half ivf en half icsi word gedaan?   
    • Hallo allemaal, Ik zag dat verschillende onderwerpen op het forum op onlogische plaatsen stonden. Vermoedelijk is dit tijdens de migratie ontstaan en daarna niet opgevallen 🙄. Je zult even moeten kijken waar je forum nu staat; heb je suggesties voor het (ver) plaatsen van onderwerpen, nieuwe onderwerpen of verbeteringen aan de website reageer dan op deze post.
    • PGD is een afkorting voor preïmplantatie genetische diagnostiek. Dit is een methode waarmee we embryo's onderzoeken op een ernstige genetische aandoening en daarmee de kans op de geboorte van een aangedaan kind kunnen beperken. PGD wordt uitgevoerd bij paren die een sterk verhoogd risico hebben op het krijgen van een kind met een erfelijke aandoening, bijvoorbeeld een chromosoomafwijking, taaislijmziekte, hemofilie, de ziekte van Huntington of een ernstige spierziekte. Voor PGD is een IVF-behandeling noodzakelijk. Hierbij worden - na bevruchting van eicellen met zaadcellen buiten het lichaam - één of enkele cellen afgenomen van embryo's die drie tot vijf dagen oud zijn. Deze cel of cellen worden in het laboratorium onderzocht op de aan- of afwezigheid van de betreffende ziekte. Op basis hiervan wordt besloten welke embryo's in aanmerking komen voor plaatsing in de baarmoeder. Alleen embryo's, waarvan de onderzochte cel of cellen de genetische ziekte, waarop het onderzoek was gericht, niet hebben, worden in de baarmoeder geplaatst. De kans op zwangerschap na terugplaatsing is ongeveer 25%. Als de vrouw na PGD zwanger wordt, is de kans groot dat er een kind zonder de genetische ziekte wordt geboren.
    • Hoi, Ik ben nieuw hier dus zal me even voorstellen. Ik ben Angela, 31 jaar en probeer nu ruim 4 jaar zwanger te worden, waarvan de laatste 1,5 jaar met behulp van ICSI. Mijn man is 32 en bij hem is een slechte zaadkwaliteit vastgesteld. Bij mij lijkt alles in orde te zijn. Tot nu toe is het bij ons als volgt verlopen: Poging 1 verse terugplaatsing: mislukt 1 cryo niet goed ontdooid Poging 2 verse terugplaatsing: mislukt 4 cryo's waarvan 1 goed ontdooid en teruggeplaatst: mislukt Poging 3 verse terugplaatsing: zwanger! Helaas stijgt mijn HCG niet goed en moet ik me nu voorbereiden op een miskraam. 3 cryo's Het laatste heb ik vorige week donderdag te horen gekregen. Ik ben er helemaal kapot van, het was eindelijk zover, ik was zó gelukkig. Maar helaas maar voor een paar dagen. Ik ben nu een paar dagen thuis en ga morgen weer werken. Ik probeer nu wel positief te denken, ik weet nu dat ik wel zwanger kán worden. Maar tegelijkertijd ben ik nu al bang dat het de volgende keer weer niet lukt. Ik maak mezelf helemaal gek door te denken dat er iets mis is met mij waardoor ik een miskraam krijg. Ook zie ik nu al op tegen het ontdooien, dit gaat bij ons heel vaak niet goed. We willen sowieso een vierde poging in Gent doen, maar hopelijk is dit niet nodig. Eigenlijk wilde ik hier even mijn ei kwijt maar ik zoek ook een beetje hoop. Zijn er vrouwen met vergelijkbare verhalen die uiteindelijk wel zwanger zijn geworden? Ik merk dat ik vertrouwen uit deze verhalen haal, heb ik nu echt even nodig.. Liefs, Angela
    • Ik zoek een ritje naar preg nyande en meno land en gonalliende ik wil best een deel bed benzine betalen 😊
  • Topics

• Similar Content

• By noelle1979
      Hoi allemaal,

ben al een tijdje aan het bladeren in het forum! Wat fijn dat hier alle ervaringen zo openhartig gedeeld kunnen worden!
      Dan zal ik me ook maar eens even voorstellen!

Ik ben Noelle. Na een lange tijd op de wachtlijst (ik heb een vrouwelijke partner) zijn we in augustus 2009 gestart met KID. Helaas gaf dit na 11 pogingen geen enkel resultaat. Conclusie: onverklaarbaar verminderd vruchtbaar.

Volgende stap was IUI met hormoonstimulatie (puregon en ovitrelle). Op dit moment ben ik bezig met mijn derde poging. Ik ben onder behandeling in Arnhem maar woon in Maastricht. Gelukkig kan ik de echo's wel in Maastricht laten maken.

De laatste tijd merk ik dat ik steeds meer op zoek ben naar informatie en ervaringen van anderen. Ik vind het eigenlijk iedere maand weer ietsjes zwaarder worden en vind het best moeilijk om te blijven vertrouwen op de goed afloop!
      Vandaar dat ik vandaag dan ook maar de stap heb genomen om jullie te vergezellen op dit goede forum!

Allemaal heel veel succes! Ik duim voor een goede afloop!

Groetjes Noelle
    • By Ellen33
      Hoi Allemaal,

Ik ben net nieuw op dit forum. Toen het na ruim een jaar proberen niet lukte om zwanger te worden, zijn we, na enig aandringen, doorverwezen naar de gyneacoloog. Gezien mijn vele pijnklachten en eerdere verdenking van endometriose leek ons dit wel verstandig. In tegenstelling tot de huisarts was de gyneacoloog dit met ons eens. Toen uit de eerste bloed en semenonderzoeken niets kwam heeft hij direct een kijkoperatie met HSG ingepland. Hieruit kwam inderdaad dat ik endometriose heb en dat hierdoor beide eileiders afgesloten zijn geraakt. We zijn nu doorverwezen voor IVF naar het Erasmus en hebben a.s. dinsdag een intakegesprek.

We vinden het allemaal erg spannend en hopen natuurlijk op een goede afloop...

Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt tot je kunt beginnen met de eerste behandeling bij het Erasmus?

Groeten Ellen
    • By Kurason86
      Hey,

Ik ben Kim (26 jaar). Mijn partner is transgender (van vrouw naar man) dus het is voor ons niet mogelijk om via de normale manier zwanger te worden. Omdat we dus afhankelijk zijn van donorzaad zijn we naar een vruchtbaarheidskliniek gegaan. Daar werken ze met coöperatieve wederkerigheid. Dat wil zeggen ik doneer eicellen en krijg daarvoor donorzaad. Dit gaat volgens een IVF behandeling ofwel dealivf. Zo ben ik op dit forum gekomen. Ik ben nu bezig met mijn eerste IVF poging.

Groetjes Kim
  • Create New...

Important Information

Terms of Use