Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo,

Ik ben erg benieuwd wie er op dit moment ook bezig is met ivf of icsi en hoe het gaat... wij zijn bezig met onze laatste icsi poging. Vorige week vrijdag de punctie gehad. 22 follikels aangeprikt, 21 eitjes. Dag erna gebeld er waren 12 bevruchtingen 4 die hielden ze nog even in de gaten. Morgen is de terugplaatsing dan horen we ook of er nog wat over is om in te vriezen.. 

En dan komen die verschrikkelijke wachtweken..... 🙈

Posted

Hallo Zandje,

De wachtweken zijn zeker verschrikkelijk!

We hebben na 2 onvruchtbare jaren de eerste stap gehad in de mmm. 5 iui pogingen later een zwangerschap die ons een mooie zoon gegeven. Ivm Corona dachten we vast weer contact op te nemen met de kliniek, en het gaat sneller dan verwacht. Wachten op de volgende menstruatie en dan mogen we gaan starten met de eerste ivf. Beleidsgesprek hebben we al gehad en het antagonisten medicatieschema gaat het worden. Spannend...

Ik heb nog nooit zo uitgekeken naar n menstruatie... 😅

Posted

@Coob wat spannend!!! Gek he dat je nu een soort van klein feestje geeft als je menstruatie er is normaal gesproken wordt je chagerijnig dat het er ALWEER is!! 😄

Wat mooi dat het al een keer gelukt is nu hopen dat het met een tweede weer mag lukken.. 

Wij zitten nu midden in de wachtweken aankomende zondag mogen we testen. Ik zit aan de estradiol en aan de ultrogestan en mijn lichaam wordt gek. Last van mn borsten en tepels.. steken in mijn onderbuik en hoofdpijnen.. allemaal bijwerkingen van de medicatie.. 

Is iui nu niet mogelijk aangezien jullie beginnen met ivf? 

Posted

@Zandje Iui zou wel mogelijk zijn (mits bloeduitslagen niks vreemds gaan laten zien) maar der zijn geen rietjes meer beschikbaar van onze donor. We hebben er 1 en willen onze kans zo groot mogelijk hebben op eenzelfde vader. 

Kort antwoord voor een ingewikkeld proces...😅

De langste tijd van het wachten heb je der op zitten!💪 kan me voorstellen dat alle bijwerkingen van medicatie je ook helemaal gek maken.  Jezelf afvragen of het symptomen zijn of bijwerkingen....

Posted

@Coob ooo spannend zeg! ja met nog maar 1 rietje te gaan moet je er zuinig mee omgaan.. we weten hoe duur ze zijn 🙈... wanneer verwacht je te starten? Duurt dan nog een paar weken of zit het eraan te komen?

Ja het langste hebben we gehad maar naar mate je dichterbij de datum komt duren de dagen steeds langer voor je gevoel haha.. maar goed nog 5 dagen te gaan en dan weten we het! 

Posted (edited)

Ik zit nu op de helft van mn cyclus, dus nog minimaal 14 dagen wachten...

Maar kreeg n telefoontje ivm de bloeduitslagen...

Blijk ik een schildklierafwijking te hebben. Volgendd dag direct bij de huisarts medicatie gekregen, n mag over n maand bloedprikken om te kijken of het dan goed/beter is. Afwijking is licht  maar er vallen wel dingetjes op zn plek... qua vermoeidheid enzo die ik eerst niet daaraan gekoppeld had...

Dus eerst overleggen of dat eerst goed moet zijn of dat de afwijking minimaal genoeg is om toch te starten. Schildklier werkt namelijk wel, en geeft voldoende hormonen af, maar heeft daar wel extra gas voor nodig zeg maar.

Nog 3 nachtjes slapen Zandje! Vervaar je dingen al anders?

Edited by Coob
Typo....
Posted

@Coob jeetje dat is vervelend om te horen. Hopen dat het aanslaat de medicatie en dat jullie gewoon lekker door mogen... 

Jaa nu nog 2 nachten en durf niet te testen.. ik ervaar helaas heel veel.. grotere borsten, pijnlijke borsten en tepels, blauwe aders op mn borsten, kleine menstruatie buikpijntjes, steken zijkant van mn lichaam, opvliegers, hoofdpijn, afscheiding, moe...... lekker praatje dit 🙈.. maar kan helaas niet zeggen hey nu ik dit allemaal merk moet ik wel zwanger zijn.. de medicatie die ik moet gebruiken die zorgen hoogswaarschijnlijk voor alle symtomen.... helaas... dus het is echt even wachten op de testdag. 

Posted
13 uur geleden, Zandje zei:

@Coob jeetje dat is vervelend om te horen. Hopen dat het aanslaat de medicatie en dat jullie gewoon lekker door mogen... 

Jaa nu nog 2 nachten en durf niet te testen.. ik ervaar helaas heel veel.. grotere borsten, pijnlijke borsten en tepels, blauwe aders op mn borsten, kleine menstruatie buikpijntjes, steken zijkant van mn lichaam, opvliegers, hoofdpijn, afscheiding, moe...... lekker praatje dit 🙈.. maar kan helaas niet zeggen hey nu ik dit allemaal merk moet ik wel zwanger zijn.. de medicatie die ik moet gebruiken die zorgen hoogswaarschijnlijk voor alle symtomen.... helaas... dus het is echt even wachten op de testdag. 

Pffff, fijn... hoe is je partner der onder? Natuurlijk geen last van fysieke bijwerkingen, maar wel het wachten natuurlijk...

Zoveel tegelijk aan symptomen is natuurlijk helemaal schijt... en inderdaad wat komt van jou wat er ook echt is, wat denk/hoop (wishfull thinking sucks at this point) en wat is er door medicatie...  en tja... moe... dat heeft zo veel redenen! Oa spanning want je testdag is nog maar 1 nachtje slapen!!!

Gister vervelende werkdag gehad, hele hoofd vol met mist, alles kwam zo traag binnen... werd er moe van.. dacht niet dat ik veel last had van die schildklier... misschien wat onderschat...

• 3 weeks later...
Posted

Hoihoi. 

Hier ook op 26 juni een cryo terugplaatsing gehad onze 3e van ivf poging 1.

Andere 2 ben ik heel eventjes kort zwanger van geweest maar bij de 1e echo was het helaas niet goed.  

Nu ook weer zwanger van de 3e terugplaatsing met dit keer hele mooie en duidelijke testen, moet zeggen mezelf ook wel anders te voelen. Hopelijk mag dit wel uitgroeien tot een heel mooi wonder.  Ik zit nu in de verlengde wachtweken opweg naar de 1e echo, vind het zooo spannend en ben op van de zenuwen en angst nog 13 dagen te gaan....

20200711_090502.jpg

Posted

@PeeWee wat mooi en fijn nieuws! Zeker een hele mooie streep!!!

Hopelijk dat deze cryo wel goed blijft plakken, ik duim met je mee. 2 weken zijn zo voorbij, hoewel ze in deze wereld voorbij kruipen en veel te lang duren.

@Zandje is er nieuws onder de zon? 

Ik mocht helaas niet starten, eerst de tsh onder de 2,5... ben nu aan t wachten op de bloeduitslagen... maar zo laag zal hij nog niet zijn.

Achteraf makkelijk kletsen natuurlijk, maar heb denk ik toch al heel lang "last" van die schildklier....

Posted

Heb bloeduitslagen terug, tsh was 2,8. Heel fijn, de assistente: alles gewoon normaal. Ehmm nee die moet lager zijn... maar probeer dat maar aan t verstand te brengen als het binnen de normaal waarden valt...

Posted

@Coob Nou dat weten we ook weer je moet geen verhalen versturen via je mobiele telefoon want ze blijken helemaal niet binnen te komen.... dus sorry sorry dat ik helemaal nog niet gereageerd heb op je berichten.. 

Ons test was helaas negatief... was een flinke domper. Alles voelde zo goed al komt dat dus door alle medicatie. Maar gelukkig na een paar dagen weer om kunnen zetten en weer positief naar de volgende ronde... Die is deze week... ofja zou deze week zijn echter vorige week maandag gesprek gehad en ze willen mijn baarmoeder nakijken... Ik heb al een IUI en IVF traject gehad in 2012 en het is nu 2020... dus we zijn 8 jaar verder zonder zwangerschap. Ik ben 29 jaar, gezond, geen medicatie, geen gekke andere dingen en toch wilt het al langere tijd niet lukken. Maar goed maandag was even een vervelend gesprek maar tegelijkertijd ook positief, nee we krijgen geen terug plaatsing terwijl mijn baarmoederslijm er heel goed uitzag 3 lagen en 8.4 mm dik. Maar we gaan voor een baarmoeder onderzoek. Ik kan zeggen dat het eigenlijk ook wel goed voelt dat er nu verder gekeken word. misschien zit er een klein poliep kleine verkleving en is de oorzaak van geen zwangerschap misschien wel gevonden en zijn we de eerst volgende ronde gewoon zwanger.... moeten maar positief blijven he. 

Wat nu met je schildklier? medicatie? en daarmee moet het maar lager worden dan 2.5? Ik heb geen idee of die van mij wel goed werkt.. maar dat kan dus blijkbaar je zwangerschap tegen houden? ik ga ook is bellen of ze dit kunnen testen. 

@PeeWee aah wat een super goed nieuws!! fijn positieve verhalen!! spannend hoor hoop dat je goed nieuws krijgt binnenkort wij duimen heel erg voor je!!! mooi 2 streepjes !!!! dit gaat gewoon een mooie echo worden!!! 

Posted

@Zandje ja schildklier kan zeker problemen geven, een trage schildklier kan problemen in de cyclus veroorzaken, wat het natuurlijk moeilijker maakt om zwanger te worden😅.

de normaal waarden voor tsh (schildklierhormoon) zijn tussen de 0,4 en 4,0. Maar voor een zwangerschap  is het beter als die tussen de 1 en 2 zit...

Omdat ik nu zo sterk reageer op een klein pilletje moet ik nog een half van dat pilletje bijslikken. Dan over 2 weken bloed prikken, dan is de uitslag net optijd binnen.  De gynaecoloog heeft er goede verwachtingen bij. Dus dat bied zeker hoop.😁

Ik heb trouwens geen moeite met reageren per mobiele telefoon 😅

Maar goed. Ik kan me voorstellen dat het maandag een donkere wolk met een gouden randje was...   zo'n mooie situatie en dan niks....

wat voor soort onderzoek gaan ze doen? HSG (baarmoederfoto)?  Is onprettig, maar goed te doen... 

@PeeWee  hoe ben je er nu onder? Kan je t al geloven of heb je er echt die echo voor nodig?  Nog 9 dagen wachten.... ik hoop ook op een mooie echo!

Posted

Hallo ik ben nieuw hier, maar ben al een paar jaar bekend met de ivf trajecten.

6,5 jaar gevochten voor een kindje en nu al weer 3 jaar intens gelukkig met onze zoon die we via ivf hebben mogen krijgen.

Nu al weer een klein jaar bezig voor een nieuwe zwangerschap. We hebben bij de terugplaatsing te horen gekregen dat dit de laatste cryo was die we nog op "voorraad" hadden. Omdat ze de laatste 2 hebben moeten ontdooien omdat de een na laatste cryo niet verder meer wilde delen helaas.

Nu hebben we afgelopen zaterdag een terugplaatsing gehad van een cryo van 4/5 dagen oud. Ben nu al iedere dag echt zo misselijk tegen het spugen aan. Maar ook dat mijn hart ineens de overhand neemt en dat het tekeer gaat als een malle. Daarnaast heb ik vaak uit het niets en zonder enige inspanning het gevoel dat ik ligt wordt in mijn hoofd. En als laatst merk ik ook dat ik heel slecht in slaap kom en ook slecht slaap.

Nu is mijn vraag of jullie hier iets van herkennen?

Groetjes itsme

Posted

@Itsme Helaas kan ik niet zeggen dat ik er iets van herken, maar dat komt omdat jij meer ervaren bent ik dit traject. Ik hoop dat ik over n 2 a 3 weken mag beginnen met de eerste stappen...

Zal vreemd gaan zijn... die eerste echo... tijdens menstruatie... hopelijk de laatste voor afzienbare tijd. (De menstruatie dan hè, niet die echo😉🙃)

Posted

@Coob waarom denk je dat de eerste echo vreemd zal zijn? Ik wens je heel veel succes 🍀met het traject en hopelijk gaat het je allemaal meevallen. En als je vragen hebt....stel ze gerust😊 Als ik je kan helpen doe ik dat graag.

Posted

@Itsme ik bedoel vooral de timing van die echo, minst vruchtbare tijd, en dan een echo...

Gelukkig mag de partner weer mee in elke stap in de kliniek. Tijdens de intake moest ik nog alleen... dus dat is een grote verbetering. 

En tja het traject verder... ik had gunstige vooruitzichten mbt ei voorraad en opbouw van slijmvlies.

Verder reageert iedereen anders op hormonen dus dat is zo ie zo afwachten.

Maar eerst maar eens die schildklier een schop geven, zodat we mogen starten💪

Posted

@Coob ja ik ga het toch even laten testen. wie weet komt daar iets uit. Nee geen HSG een hysteroscopie. Geen roesje dus ik hoop dat het te doen is. Hoop eigenlijk ook dat ze iets kleins vinden andere kant hoop je dat alles goed zit zodat je door kan. We laten het maar weer over ons heen komen en wachten het weer af. 

Nou dat de bloeduitslagen de aankomende keer maar mooi zijn dan kan je weer door!! 

@Itsme Nee nog nooit zulke klachten gehad. Maar heb jij estradiol en ultra? want als je die beide hebt heb je wel echt het gevoel alsof je zwanger bent. Dus misschien zijn deze klachten dan door de medicatie. Wel fijn om te horen dat je al een een positieve ivf poging hebt gehad met een prachtige zoon als resultaat!! dat bied hoop. 

@Coob de eerste keer is een beetje gênant als je ongesteld bent en ze moeten een echo maken al zeggen ze zelf altijd dat ze zulke dingen niet herinneren maar eerder een gekke tattoo of een grappig of bijzonder gesprek. Dus dat bloed zien ze niet eens meer. 

@ coob ik lees kliniek..... Nij Geertgen?

Posted

@Zandje inderdaad, voor ons gênant/vreemd, voor hun de normaalste zaak in de wereld😅 

En dat besef ik ook wel.

En inderdaad bij Nij Geertgen.

Ik denk ook dat we eerder onthouden worden doordat we er al eerder geweest zijn dan door de bloederige bedoeling tijdens die echo. Wat natuurlijk in mn hoofd veel erger is dan dat het in werkelijkheid zal zijn.

Van de vorige heb ik in iedergeval al wel opgestoken dat ik zeker voor een lege blaas moet gaan!

Posted

@Coob wie lopen ook bij Geertgen. ik voel met je mee met de minst fijne echo 🙈...

Ja het ligt eraan.. voor een normale echo wel maar als ze een terugplaatsing doen moet het weer met een volle blaas.. niet fijn!!  

Posted
Op 15-7-2020 om 12:45, Coob zei:

@Zandje ja schildklier kan zeker problemen geven, een trage schildklier kan problemen in de cyclus veroorzaken, wat het natuurlijk moeilijker maakt om zwanger te worden😅.

de normaal waarden voor tsh (schildklierhormoon) zijn tussen de 0,4 en 4,0. Maar voor een zwangerschap  is het beter als die tussen de 1 en 2 zit...

Omdat ik nu zo sterk reageer op een klein pilletje moet ik nog een half van dat pilletje bijslikken. Dan over 2 weken bloed prikken, dan is de uitslag net optijd binnen.  De gynaecoloog heeft er goede verwachtingen bij. Dus dat bied zeker hoop.😁

Ik heb trouwens geen moeite met reageren per mobiele telefoon 😅

Maar goed. Ik kan me voorstellen dat het maandag een donkere wolk met een gouden randje was...   zo'n mooie situatie en dan niks....

wat voor soort onderzoek gaan ze doen? HSG (baarmoederfoto)?  Is onprettig, maar goed te doen... 

@PeeWee  hoe ben je er nu onder? Kan je t al geloven of heb je er echt die echo voor nodig?  Nog 9 dagen wachten.... ik hoop ook op een mooie echo!

Ik begin er wat relaxter onder te worden,  al ben ik nog steeds wel erg voorzichtig blij en bang dat het alsnog mis gaat zoals bij de vorige keer, al waren mijn testen toen al op dit termijn veel lichter aan het worden  en kwam de clear blue test niet hoger als 1/2 weken..  nu heb ik zondag 2/3 weken getest en is bij de kruidvat 2v5  de test streep al donkerder als de controle streep.

Heb ontzettend veel last van mijn darmen en mijn buik is ook echt mega opgezet daardoor, verder met vlagen een weeig gevoel(niet echt misselijk) de ene dag lijkt het wat meer als de andere.

Nog een weekje geduld en ik denk dat als ik het op echo zie ik voorzichtig zal gaan genieten.

• 2 weeks later...
Posted (edited)

Nou wij hadden vorige week een goede echo met een mooi kloppend hartje!  Ik probeer te genieten maar wat heb ik nog een angst dat het alsnog fout gaat. Helaas niet zo makkelijk dit naast me neer te leggen. Helemaal niet omdat ik niet echt last heb van de standaard kwaaltjes, enkel gevoelige boobies 

Edited by PeeWee
Posted
2 uur geleden, Itsme zei:

Gefeliciteerd  @PeeWee met dit fantastische nieuws! 

Hier helaas geen zwangerschap. Nu eerst weer in gesprek met gyn.  

Och wat kloten zeg!  Hopelijk een positief gesprek met je gyn en dat je daarna maar weer snel verder mag!  Dikke knuffel 

Posted

@PeeWee wat mooi!🥳 ,  ik had je bericht even gemist...😅

Gefeliciteerd! Nu 8 maanden geen carpaccio's, sushi etc. En voorzichtig blij is niet altijd even erg hè, een zwangerschap heeft ook zware momenten. Het is niet altijd een roze wolk.

@Itsme balen! Wat POEP zeg... stomme medicatie dan ook... als t niet zo is, laat t dan ook niet zo voelen... ik hoop dat je snel verder in gesprek kan met de gynaecoloog.

@Zandje hoe is t nu bij jou? Al weer terug geweest bij nijgeertgen?

Ik heb afgelopen 2 weken n ophoging gehad van schildkliermedicatie, dinsdag bloedgeprikt, morgen naar de huisarts bellen voor de uitslag. Hopelijk is hij nu wel goed genoeg om te starten. Van dr Schoonenberg moest ie niet onder de 2.5 maar zelfs onder de 2 zitten.... als dat zo is, dan  zou mn cyclus ook direct dit weekeind weer op t begin moeten zijn...  en toen ging ik ontdeugend doortellen: wat als... nou, dan is de uitgerekende datum 3 dagen na mn eigen verjaardag...🙃 Vandaag voor de goede hoop de laatste keer rood vlees gegeten. Misschien komende week nog sushi #nu kan het nog...