Ga naar inhoud

Wachtbankje/Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Natas,

Fijn, om je zo te horen 'praten'! Blij te horen dat je weer volle goede moed de volgende poging tegemoet gaat. En hopelijk niet pas in november! En top dat je samen met je man zo'n goed gesprek hebt gehad.

Heel veel succes!! Op naar de 3e poging.

• Reacties 897
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Jootje75
Geplaatst

Tjonge, wat gebeurd er allemaal veel he?

Fijn Otjes dat je weer een beetje bent opgeknapt! Het zijn zulke klappen steeds die je moet verwerken. Hopelijk kun je sneller dan november weer terecht.

Ik lees zelf wel steeds mee op de forums maar zie het steeds niet zitten om te schrijven of te reageren. Gek he? Ben gewoon een beetje moe van alles. Geen puf om ook steeds bij te houden wie nu waar zit in het proces.

Het is een zware behandeling geweest met een zeer pijnlijke punctie en daarna overstimulatie. Ging gelukkig net goed maar pfoe, wat een pijn gehad. Voel me nu nog wel moe maar m'n dikke buik is weg. Pijn ook. Dan zie je het weer wat meer zitten he? Nog een paar dagen en dan moet ik testen. Heel spannend met weinig hoop helaas.

Terry, spannend hoor. Zondag wordt je gebeld? Hopelijk heb je een paar mooie emmy's. Wanneer zal de tp dan zijn? Ook zondag?

Waar ligt de grens? Tja, dat is heel persoonlijk natuurlijk. Voor ons ligt de grens bij 3 behandelingen. Dat hadden we van te voren besproken. Hoe ik er nu over denk stop ik na deze poging. Ik vond het zo zwaar en ik was er zo ziek van. Ik durf het niet nog een keer aan. Maar misschien denk ik daar volgend jaar wel weer anders over en doen we er nog 1.

Wel dapper dat jullie voor 6 pogingen durven gaan hoor, Otjes en Lentezon. Het is allemaal niet niks. Ik heb ook het gevoel dat zolang je in behandelingen zit je leven een beetje stil staat. Voor het goed doel natuurlijk maar het draait wel veel rond de ivf. Ik ben dat ook een beetje zat. Wil weer gewoon vrolijk zijn en verder leven. Maar nogmaals, dat is voor ieder weer anders.

Allemaal heeeel veeel succes en take care!!!

Jootje

Geplaatst

Hoi Terry,

Krijg je zondag de terugplaatsing of maandag? Als het maandag is dan zitten we misschien tegelijk op het wachtbankje want ik krijg a.s. maandag als er een cryo goed ontdooid is ook een terugplaatsing. Als het doorgaat mag ik op 3 juli al testen omdat het precies 14 dagen na mijn eisprong is en ik dus helemaal niets van hormonen hoef te nemen.

Natasja ik ben blij dat je toch een derde poging gaat wagen en dat je je kansen grijpt.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Lieve meiden,

Wat een spannende tijden allemaal, vreugde en verdriet staan zo dichtbij elkaar....Ik wens iedereen heel veel sterkte en succes toe! En hopen dat onze wensen vervuld worden!!

Ik had een vraagje, heb za 14-6 een TP gehad. Ik heb sinds gistermiddag last van buikpijn (hele week eigenlijk gehad, maar gister werd het heftiger), en een drukkend gevoel, vooral als ik moet plassen. Ik weet niet of het verstandig is om hierover te bellen, of dat ik me erover heen moet zetten. Soms doet lopen een klein beetje zeer. Wat zijn jullie ervaringen hierover??

Liefs, Luna

Geplaatst

He Luna,

Nou, als je je er ongerust over maakt, zou ik het ziekenhuis bellen. Zij kunnen je wrs. het beste vertellen wat het is.

Ja, ik had/heb ook wel eens last van mijn buik. Soms denk ik dat het mijn darmen zijn, soms weet ik het ook niet. Soms inderdaad ook een poosje bij elke stap die ik zet...

Ik probeer er maar steeds op te vertrouwen dat het allemaal goed zit.

Ook na de terugplaatsing had ik zoiets van: het ziekenhuis kan er toch niets aan veranderen, ik kan er niets aan veranderen, ik moet rustig wachten tot de testdatum... wat voor een signalen mijn lichaam me ook geven.

Sterkte met wachten!!!!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hallo allemaal,

Natasja wat fijn voor je en je man dat je misschien niet geopereerd hoeft te worden en dat de arts gaat zorgen dat je niet tot november hoef te wachten allemaal goeie berichten en hou je daaraan vast meid, want de volhouder wint!!

Terry ik hoop dat je morgen goed nieuws hoort en mag er een toppertje bij zijn!

Jootje , veel sterkte en nog even mag je testen en positief blijven want ik vond de punctie en vooral de pijn erna best zwaar, maar wie weet was het wel allemaal de moeite waard zodra we ons wondertje in ons armen hebben.

Yvonne ik ga voor je duimen dat je cryo's goed ontdooien en we gaan voor een mooie tp!

Luna , ik heb ook meer dan een week buikpijn gehad en ook een drukkend gevoel als ik naar de wc moest, volgens de artsen waren dat mijn eierstokken.

veel blijven drinken en vooral veel rust houden. Als je het niet vertrouwd gewoon dhet zkh bellen.

Oh ja we mogen allebei de 28 ste testen ( ik had ook de 14e mijn tp)

Nicoals nog 5 dagen meid!! hou je het nog vol!!!

groetjes pebbels

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Het is nu 6 uur s´ochtens en ik kan niet meer slapen. Tussen negen en tien uur worden we gebeld of we goede emmy´s hebben!! Vind het toch wel spannend.

Ook ben ik al twee ochtende heel misselijk heeft iemand dit ook?

Ik wil pebbels, luna en Jootje heel veel succes wensen ik duim voor jullie!!

Ik schrijf het op en denk als duimen de doorslag zou geven zouden we allemaal zwanger zijn!!

Yvonne wij zitten idd gelijk op het bankje. Ik krijg maandag de terugplaatsing maar mag pas 6 juli testen. Yvonne jij ook heel veel geluk toegewenst.

Ik ga weer proberen te slapen. Bedankt voor de afleiding en tot straks hopelijk met goed nieuws!!!

slaap lekker

Geplaatst

Terry,

Heel veel succes vandaag. We duimen met je mee dat het allemaal lukt.

Tot straks,

Annick

Gast Jootje75
Geplaatst

Terry, wat spannend zeg. Het is net 10.00 uur geweest dus nu zou je het al moeten weten!!! Ik hoop dat er een paar goede emmy's voor je bijzitten!!!!

Geplaatst

Terry,

En, is het gelukt?

Ik heb net een telefoontje gehad van het LUMC en ze hebben de eerste cryo gelijk goed kunnen ontdooien. Ik krijg morgenmiddag om half drie de terugplaatsing ervan. Ik maak me wel zorgen omdat ik lichtbruinverlies heb. Ik heb net met het ziekenhuis gebeld en ik word straks teruggebeld want ik wil graag nog een echo om te kijken of mijn baarmoederslijmvlies nog wel dik genoeg is. Hopelijk is het niets om zorgen over te maken en gaat alles goed.

Groetjes,

Yvonne

Geplaatst

JAAAAAAAAAAAAA Het is gelukt we hebben 4 bruikbare emmy´s.

Morgen om 14:20 de terugplaatsing. Bedankt voor het meeleven!!

Yvonne wat goed dat ze goed ontdooit zijn. Hopelijk is het bloedverlies niet erg en gaat maandag ook voor jouw de laatste en spannendste fase in.

Geplaatst

Potverdorie, wat is het toch spannend allemaal. Wat fijn dat er weer cryo's goed ontdooid zijn en er dames zijn die een terugplaatsing krijgen! Super! Ik hoop dat ik volgende week ook plaats mag nemen op de wachtbank. Ik zit inmiddels al ruim 4 weken aan de deca en hoop deze week mijn punctie te krijgen. Ik zou het al helemaal geweldig vinden als ik van de hormonen af ben (uit een naald dan) en met mijn billen op de wachtbank zit.

Succes iedereen!

Groeten, Nora.

Geplaatst

Yvonne, wat een goed nieuws dat de eerste meteen goed ontdooid is!! Super! Heel veel succes morgen met de tp. Hoop dat het lichte bruinverlies geen invloed heeft en gewoon een bijwerking is van het een of het ander. Benieuwd wat het zh zegt erover.

Terry, jij ook heel veel succes morgen!! 4 goede emmies, geeft vast goed gevoel!

Nora, het komt voor jou ook steeds dichterbij. Spannend allemaal!

Geplaatst

dag dames,

ik ben ook van het wachtbankje gevallen, zie mijn verhaal bij behandelingen.

Terry veel succes en hoelijk op vele mooie emmies

Yvonne fijn om te horen dat 1 cryo goed ontdooit is en hopelijk komt het met je bloed verlies ook goed.

verder idereen veel succes en sterkte en bedankt voor jullie steun.

liefs

pebbels/Rita

Geplaatst

Pebbles, oh, wat erg nou bah!!! Ik wens je veel sterkte met het verwerken en ik hoop dat je gauw weer door kan naar een volgende ronde.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik ga een week op vakantie. We gaan maandag na de terugplaatsing meteen weg.

Ik zal aan jullie allemaal denken en tot volgende week maandag!!

groetjes

Geplaatst

heej yvonne,

morgen de tp, spannend! en dan weer die vervelende wachtweken!

Helaas hadden wij geen goede emmies om in te laten vriezen.. wij kunnen in september pas weer beginnen.

Heb van het weekend ook heerlijk met de kids van me schoonzus vermaakt, we hebben daar 2 dagen gelogeerd. heerlijke kids.

Ik hoop dat het deze x wel gaat lukken!

toytoytoy

Ik duim voor jeeee!

Liefs

Desiree

Geplaatst

Bedank allemaal, maar het gaat niet goed. Ik verlies nu al helderrood bloed en steeds meer. Ik kan het vergeten dus! Mijn cryo is super goed ontdooid en nu heb ik dit weer. Mijn cyclus is dus helemaal van slag van alle hormonen van de eerste ivf. Echt balen dit, ik kan het gewoon niet geloven dat dit mij moet overkomen. Mijn goed ontdooide cryo moet dan vernietigd worden want ze kunnen niet opnieuw invriezen denk ik.

Ik zal morgenochtend meteen weer met het ziekenhuis bellen om te vragen hoe dit kan.

Groetjes,

Yvonne

Geplaatst

Echt vreselijk balen, dit, Yvonne... wat een k*t situatie. Een goed ontdooide cryo en dan je lichaam die van slag is waardoor de poging evengoed niet door kan gaan. Hoop dat je snel meer zekerheid hebt.

Dikke knuffel!

Geplaatst

Boink,

Ik ben ook van het wachtbankje afgevallen.

shit.

op de 11e dag is vanmorgen mijn ongi doorgekomen.

Kan het ff niet bevatten want het voelde allemaal goed en ook

de veranderingen die ik onderging.

Pebbles we staan weer samen met ons voeten op de grond.

we gaan gewoon weer samen verder.

Ik alleen ivf en jij iui.

Ff moeilijke dag vandaag maar doorbijten. Heb mn tranen al gelaten maar ben nog niet instaat om het ziekenhuis al te bellen, dat is nog te emo.

Yvonne wat balen en erg jammer zeg.

Zou zonde zijn van die goede cryo.

duim toch nog even voor je dat het toch allemaal meevalt.

ik zou willen dat deze maand juni erg snel voorbij is want het gaat hier allemaal mis.

Geplaatst

Nicolas en Pebbles balen zeg! Sterkte met het verwerken van de teleurstelling.

Yvonne ook. Wat een teleurstelling zeg.

Terry veel succes vandaag! Ik zal voor je duimen en een hele fijne vakantie!

Geplaatst

hallo dames,

Nicolas: klote, balen!!!

hoe kan dit toch, ik begrijp er werkelijk niets van, ik had zo een hoop.

ik wens jou en je hubbie veel versterkte om dit verdriet te verwerken. Ik begrijp het wel dat je niet meteen hey zkh wil bellen, had ik ook vanochtend en pas vanmiddag gebeld. Gewoon lekker huilenwant dan gooi je je verdriet eruit en kan je je weer zometeen helemaal weer opladen.

Net het zkh gebeld, maar die geven je ook geen advies ofzo, maar je moet gewoon een afspraak maken en ze klonk zelfs heel haastig en nam helemaal geen tijd. we zijn al die tijd wel goed behandeld in utrecht.

wij kunnen pas 4 aug terecht. Ik baal ervan want ik wil weten hoe het kan dat ik een week eerder ongesteld ben geworden terwijl we vorige keer een week over tijd waten. Maar ik moet blijkbaar wachten met al mijn vragen.

dag lieve Nicolas, ik was fijn zo samen op te trekken, maar we blijven hoop en contact houden, we geven het niet op!!!

liefs pebbels

Geplaatst

Lieve Yvonne,

ik las net ook jou berichtje, wat vervelend voor je, is je cryo goed ontdooit en heb je dit.

Ons lichaam neemt gewoon een loopje met ons en al die hormonen zorgen dus gewoon voor veel verwarring.

Ik hoop dat het zkh jou beter kan helpen met je vragen, want ik had op dit moment niks aan ze.

Ik wens jou en je hubbie ook veel sterkte toe om dit te verwerken.Heb je nog cryo's over?

liefs pebbels

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden