Ga naar inhoud

Wachtbankje/Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

o yvonne ik kwam hier speciaal voor jou om te kijken of er al nieuws was/is.

helaas geen goed nieuws!

heel veel sterkte!

Liefs

Desiree

• Reacties 897
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He bah Yvonne, waarom nou toch niet! Echt heel erg balen voor je. Gelukkig heb je nog een poging! We blijven hopen!

Groetjes, Nora.

Geplaatst

He Yvonne,

zolang je geen bloed ziet, niet opgeven hoor. Urinetesten geven pas positief bij een hoog HCG gehalte. Het kan ook zijn dat ie laat is ingenesteld en dan stijgt het HCG pas later. Wanneer had je de tp, toch ook rond de 22e juni? Dan kan het echt nog positief uitvallen hoor. Moet je geen bloedtest doen? Dan heb je meer zekerheid.

Ik blijf nog voor je duimen hoor.

Ik kom net van het ziekenhuis voor de bloedtest, vanmiddag rond 13 uur onze tijd de uitslag, is 19 uur jullie tijd. Nog geen signalen en ook geen bloed, maar dat zal van de progestan komen. Die moet ik nog even doorgebruiken. Als ik zwanger ben nog tot week 10! Vooral geen risico's in de VS heb ik al gemerkt.......

Ik ga zo lekker naar de kapper en wat shoppen om mezelf af te leiden. Ik kom straks bij jullie terug!

Liefs Corine

Geplaatst

Nou meiden het is zover hoor, ik schuif officieel aan. Vanmiddag een mooie emmie teruggeplaatst gekregen. Was de beste van het setje, van de 5 eitjes waren er 3 bevrucht en deze was daarvan de beste. Geen cryo's dus maar dan gaan we er maar gewoon vanuit dat we die ook niet nodig hebben..

Groetjes!

Geplaatst

Yvonne,

doeme toch, had zo gehoopt dat het positief nieuws ging zijn.

Het is zoals dutches zegt, nog even afwachten.

pientjebaby,

nestel je maar goed op het bankje.

Dutches,

Hier in Belgie moet je ook tot week 10 en zelfs langer die bolletjes blijven gebruiken.

Geniet morgen van de 4 of July he....

Hoe is het met de anderen gesteld? Er waren er toch meerdere die bloedname hadden vandaag, niet??

Wij hebben vanmorgen gespek gehad, eind september starten we terug..

Groetjes,

Annick

Geplaatst

Hee Yvonne,

Tjee dat valt natuurlijk tegen maar nog niet opgeven hoor.

Niet ongi dus nog even hoop houden.

Stel dat het nestelen wat later is gebeurd dan komt het hcg ook later in je lichaam.

probeer het morgen of overmorgen nog even een keer als je niet ongi bent.

wie weet

Geplaatst

Lieve meiden,

Bedankt voor jullie medeleven. Dat doet me erg goed. Ik moest vandaag nog wel een traantje laten op mijn werk. Niemand heeft het gelukkig gezien. Je wordt zo meegesleurd in het hele gebeuren terwijl ik in het begin heel laconiek was en dacht dat het deze ronde helemaal niets zou worden en dan voel je ineens van alles in je buik wat je nog nooit eerder hebt gevoeld. Je krijgt hoop en wordt positief en dan gaan je gedachten al naar de zwangerschap, de baby, babykamer en alles wat daar bij komt kijken. En dannnnnnnn negatief getest en stort alles weer in elkaar.

Ik ben nog steeds niet ongesteld, maar heb ook geen enkel gevoel zwanger te zijn. Als ik zondag nog steeds niet ongesteld ben, zal ik wel nog een test doen. Maar ik heb zelf sterk het gevoel dat het voorbij is.

Pientje zet em op! En de andere dames ook. Er moet nu echt iemand positief gaan testen dat weet ik zeker.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Wow het zijn weer spannende tijden hier op het wachtbankje. Heel veel succes allemaal. En Nicolas, is het nu wel goed gegaan of toch niet, ik ben even de draad kwijt... groetjes, niki

Geplaatst

Corine, en??? Wat was het resultaat van de bloedtest??? Ben heeeeeel benieuwd!

Yvonne, kan me je gevoelens zo goed voorstellen... denk dat we allemaal stiekem het hele pallet aan gevoelens doormaken gedurende de beruchte wachtweken. Zéker als we nog niet ongi zijn... en dat laat bij jou nogal op zich wachten.. ben je normaal erg regelmatig?

Geplaatst

Hoi Yvonne, potverdikkie, balen zeg, jammer dat het misschien niet heeft gepakt, maar geef de moed niet op, het wil nog niets zeggen. Geen ongi misschien toch zwanger, Veel succes in ieder geval. Krijg je geen bloedtest?

@ Dutches: weet je al iets, ik ben wel nieuwsgierig hoor, hoop het voor je.

Liefs Cindy

Geplaatst

Het is echt voorbij. De eerste duiveltjes zijn er, zal vannacht wel doorzetten. Ik heb maar een glas wijn ingeschonken voor mezelf. Niet om te vieren, maar wel om deze poging af te sluiten. Ik hoop deze maand al weer door te kunnen met de volgende cryo. Ze gaan nog wel een kweekje en een uitstrijkje doen omdat ik bloedverlies had voor terugplaatsing. Als dat goed is dan kan ik hopelijk nog door voor de zomerstop.

Marieke mijn hoop is op jou gevestigd met je cryo om te bewijzen dat het wel lukt met een cryo.

Voor de andere dames, ik blijf ook voor jullie duimen. Zet hem op!!!!!!

Yvonne

Geplaatst

Shit Yvonne! Maar misschien wel beter zo dan nog een paar dagen tussen hoop en vrees te leven, en dan heb je een wijntje inderdaad wel verdient! Heel veel sterkte ermee hoor..

En inderdaad, voor de algehele moraal zou het wel mooi zijn als er nu weer eens een paar positief zouden testen.. Maar of ik dat ga zijn... Ik kan het me bijna niet voorstellen... Ik ben meestal niet het type voor zo veel geluk... haha

Groetjes,

Pien

Geplaatst

Hehe Yvonne, dus toch, das balen. Hou de moed erin en op naar de volgende keer.

@ Mariek: succes met de terugplaatsing vandaag.

Liefs Cindy

Geplaatst

Marieke mijn hoop is op jou gevestigd met je cryo om te bewijzen dat het wel lukt met een cryo.

Yvonne

Ik ga heeeeel erg mijn best doen!!!

Over 2 uurtjes schuif ik aan op de wachtbank. Ontdooiing ging goed, dus straks wordt er een eskimootje terug geplaatst!

Geplaatst

Mariek,

Super!!! En dat jij inderdaad gaat bewijzen dat het met cryo's ook kan lukken. Veel succes vanmiddag en in de verschrikkelijke wachtweken.

Groetjes,

Fientje

Geplaatst

super mariek!

Ik vond dat echt het allermooiste moment van alles.

nu duimen dat alles goed gaat.

Liefs

Desiree

Geplaatst

Hi Mariek,

Hoe was de terugplaatsing...? Grappig om te bedenken dat je vandaag in de zelfde wachtkamer zat als ik gisteren en misschien zelfs wel in dezelfde stoel hebt gelegen. Vond ze trouwens erg vriendelijk en professioneel daar, ondanks dat het zo snel gaat had ik er een heel goed gevoel bij...

Heb trouwens al sinds de terugplaatsing een beetje zeurende buikpijn, hebben er meer daar last van gehad? Het is niet heel pijnlijk ofzo, maar wel een constante heel lichte kramp. Beetje net als ongi pijn maar dan heeeeel lichtjes (dat is bij nl echt ondraaglijk)

Succes allemaal hier en kom maar op met die positieve testen!

Grtz

Geplaatst

nou hier ben ik aan het eind van mijn twee maanden rust voor we aan ICSI nr 2 beginnen.

maar nou ben ik dus 3 dagen overtijd!!!???

en voel wel gerommel in mijn buik

en mijn borsten zijn gevoelig

als of ik dus ongie moet worden

maar niks

aldoor naar wc

men kent het wel................ff checken

ik had me eerst voorgenomen om dus vandaag een test te halen en dan morgen te testen

maar ik durf niet

stom,...............ik wacht tot na het weekend

nu weet ik niks en kan ik nog hopen denk ik dan

ga morgen logeren bij mijn moeder en gezelig naar artis met mijn kleine meidje

dus wil er niet aan denken

en dus al helemaal niet aan dat het niks is

mijn man zei..............helemaal enthousiast.......'het zal toch niet!!???'

maar ik durf niet eens te hopen

en niet te testen

wat een truffel ben ik ook hoor

maar goed

ik duim en duim

en maandag ga ik een test halen als er dan nog niks te zien is

( kan namelijk best zijn dat mijn cyclus weer normaal is............en dat wil in mijn geval zeggen dat er soms maanden tussen ongies zit....pcos!)

dames allemaal heel veel sterkte en dikke knufs al around!!

het is zo een heftige rollercoaster soms

voor alle zwangere dames

wat voelde jullie in die eerste periode toen de ongie dus niet kwam.....

voelt echt alsof het elk moment gewoon doorgaat zetten

beetje trekkerig beetje strak soms lichte krampjes, maar heel licht.

en beetje bollig gevoel

zucht zo onduidelijk he

en dan die gevoelige borsten

wat moet ik daar nou van maken

nou ja dit is dag 3 dat ik eigenlijk ongie zou moeten worden

op naar dag 4.

groetjes

Geplaatst

hoi dames!

Terugplaatsing ging weer zo snel, we stonden letterlijk in 15 minuten weer buiten (en daar zaten 10 minuten wachten bij, haha). M'n twee eskimootjes op het scherm gezien, beide van prima kwaliteit, waren na de ontdooiing weer mooi door gaan delen, en toen 'plop!' en klaar was kees. Maar ben het met je eens, Pien, het is een prettige omgeving daar en de mensen zijn heel professioneel en aardig.

Die krampjes die je voelt kunnen door de luchtbelletjes komen die tijdens de tp mee de baarmoeder in zijn gespoten. Tenminste, zo heb ik het begrepen. Zijn dus volkomen normaal. Had er vorige keer ook last van, en je hoort er hier wel meer meiden over.

Dees, ja, is bijzonder moment, he. Vind het vooral zo wonderlijk om de embryootjes op het scherm te zien. 'Dat zijn ze dan!', zei mijn vriend vol ontzag. 'Hoop dat ze er iets mooier uitkomen dat dat ze er in gaan... ;-)' Tja, het zijn ook niet de mooiste propjes om te zien, haha. En nu maar hopen dat ze inderdaad lekker blijven zitten!!!

Lila, zou mooi zijn, als je nu zwanger blijkt te zijn! Hoop het voor je!

Geplaatst

Hoi Marieke,

Goed dat je emmy's top zijn en weer zijn gaan doordelen. Ik hoop het zo voor je meid dat je straks positief test.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Hi Mariek,

Welkom nu je officieel bent aangeschoven! Spannend hoor! Heb je er al eerder twee laten terugplaatsen?

Heel veel succes ermee!

Lila, jeetje wat spannend zeg.. Je weet het maar nooit natuurlijk! Hou ons op de hoogte!

Ik merk dat ik zo rusteloos als wat ben trouwens, kan echt niet rustig een boekje lezen ofzo... Ga de komende weken dus goed volplannen met leuke dingen, zo lang ik bezig ben gaat het wel...

Goed weekend allemaal!

Grtz

Geplaatst

Hallo,

Wat leuk weer nieuwe mensen op het wachtbankje, wil jullie allemaal heel veel succes wensen.

Ik ben echt op van de zenuwen. Maandag mag ik testen maar het wachten wordt echt ondragelijk. Vandaag had ik heel erg pijn in mijn liezen ik weet niet wat ik er van moet denken maar wordt er erg onzeker van.

Ik ga mezelf inhouden en niet eerder testen maar ik denk wel dat het zondag op maandag nacht wordt.

Nou succes allemaal en tot snel

groetjes Terry

Geplaatst

Hi Terry!

Spannend hoor, maar gelukkig is voor jou het wachten bijna voorbij.. Op een gegeven moment wil je gewoon weten waar je aan toe bent natuurlijk.. En ik wil je geen valse hoop geven, maar toen ik zwanger was van mijn zoontje had ik in het begin ook last van mijn liezen, met name een soort steken als ik opstond enzo en een beetje een trekkend gevoel.. Het kan zijn dat je banden van je baarmoeder al een beetje aan het oprekken zijn (dat was de verklaring die ik toen kreeg). Maar goed, het kan natuurlijk van alles zijn!

Fingers crossed in ieder geval, en laat het ons weten als je wat weet.. Leuke dingen doen dit weekend dan is het zo voorbij..

Grtzz

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden