Ga naar inhoud

Wachtbankje/Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

terry, ook geen goed nieuws dus!

Balen!! heel veel sterkte de komende periode en lekker rustig aan!

Liefs en een dikke knuffel

Desiree

• Reacties 897
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo allemaal,

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden. Ik wacht nog steeds tot ik ontroostbaar wordt maar dat is er nog niet. Wel is het fijn om te voelen dat ik een superrelatie heb. We staan samen zo sterk. Dames op het bankje het wordt tijd voor wat positieve berichten. Ik heb deze maand geen positief nieuws gelezen erg hoor dus doe jullie best. Het huil hoekje is echt te vol!!!!!!!!!!!!!!!

kus

Geplaatst

Terry wat een balen zeg.

al die gevoelens en dan zo langzaam toch de hoop dat het wonder misschien geschied is...........en dan toch weer de teleurstelling.

ik kan afentoe zo doemdenken, denk ik echt het is niet voor me weggelegd, ik mag dit gewoon niet meemaken.

maar dan probeer ik er toch weer vol voor te gaan, laat het achter me en kijk vooruit!.

sterkte meid.

ook al de anderen die in diezelfde put zitten!

vind altijd een nadeel dat je tijdens je ongie ook al zo emotioneel bent, snel geirriteerd en tranende ogen. en das alleen maar erger als het dus weer is mislukt.

maar het is nu wel tijd voor wat goed nieuws hier op dit overvolle bankje.

ik ga duimen dat er heel snel iemand iets heeeel erg leuks heeft te melden!!!

suc6 allemaal

Geplaatst

Nora,

Alle hoop is nu op jou gevestigd. Morgen testen! Duim voor je dat het positief is!!! Heel veel succes morgen!

Cindy, jij heel veel succes met de fm! Heel benieuwd hoe het met je follikels gaat. Hoop dat ze mooi groeien!

Geplaatst

Hoi Marieke, Lootje en alle andere dames die meeleven,

Ik zweet momenteel peentjes. Het voelt allemaal goed, maar ja dan nog. Ik hoop dat ik vanavond een beetje kan slapen. Wachtweken zijn echt gruwelijk geweest. Dagdromen over een dikke buik, bijzondere echo's, naam verzinnen en geboortekaartjes heb ik snel afgekapt. Maar ooooh, ik hoop het zo. Jullie horen het morgen!

Lieve groetjes van Nora.

Geplaatst

meiden,

ik laat nog even weten dat het bij ons ook niet goed is afgelopen. Ik was er zo koel onder, alsof het niet uitmaakte of er een 2e bijkwam of niet, maar de klap is hard aangekomen. Het is zo moeilijk om definitief een streep te trekken om er mee te stoppen. Dat maakt volgens mij niet uit wanneer je dat doet, maar het is het gevoel dat je jezelf kansen ontneemt waarvan je niet weet wanneer ze er zijn. Wisten we nou maar wanneer, na de hoeveelste keer, je zwanger wordt, dan is het wel te doen. Maar wij vonden na 6 ICSI's en een hele mooie meid, dat het toch eindig moest zijn. Dan voel je je schuldig naar je kind en je man dat je die beslissing neemt, maar mijn lichaam is op en dan moet je een keuze gaan maken.

Ik heb besloten om even afstand te nemen van de site, maar kom later weer terug om ervaringen uit te wisselen met de mama's van het eerste uur van de site om een beetje bij te blijven met opvoeding en het opgroeien van de kids.

Ik wens iedereen net zo'n mooi en lief kindje en hoop dat al jullie dromen vroeger of later uit zullen komen.

Liefs Corine

Geplaatst

ooh dutches, wat erg voor jullie!

het voelde zo goed, de manier hoe ze het daar deden!

echt, ik heb er geen woorden voor...

verschrikkelijk voor jullie maar kan begrijpen dat je lichaam "op" is.

ik wens jullie veel sterkte!

succes meid!

@nora: veel succes morgen!!!

de duimen draaien hier overuren!!

Geplaatst

Dutches,

Ken dat gevoel van op zijn. Wijzelf hebben momenteel 7 IVF's achter de rug, en helaas niets. Heb een Mk gehad op 13 weken van een 2ling en 2 maanden geleden een biochemische miskraam, dat is in vroeg stadium 4,5 weken. Voor mezelf heet dit geen miskraam, maar de dokters noemen het zo. Wil er niet mee geconfronteerd worden, want in normale toestand zouden we misschien gewoon zeggen dan onze regels wat zijn uitgebleven. In september starten we met de volgende poging.

Weet ook niet goed wanneer te stoppen, heb nog 4 pogingen onder het terugbetalingsregime, moet ik ze gebruiken of eerder stoppen? Hoe lang kan ik het nog blijven volhouden? Ik ben 37, word in januari 38. Vragen die door mijn hoofd spoken...

Is het ooit wel het juiste moment? Helaas hebben wij nog geen kinderen, dus is het iets moeilijker om er definitief een streep onder te zetten. Voel me zo schuldig naar mijn man. We willen zo graag...

Tijd brengt raad zeker??

Nora,

Duimpjes en de dikke tenen staan in de lucht, laten we hopen dat jij die negatieve spiraal kan doorbreken.. Ik hoop het zo voor je.

Aan alle anderen, lekker blijven zitten hé.

Liefs,

Annick

x

Geplaatst

Hi Meiden...

Pfff statistisch gezien kan het bijna niet fout gaan Nora, na zoveel negatieve testen moet er toch weer een keer een positieve komen!

We helpen je keihard hopen hoor!

Dutches veel sterkte en hoop dat deze beslissing ook een stukje rust zal geven..

Hier alles nog stil, de dagen kruipen voorbij en ik voel me alsof ik super PMS heb en elk moment vreselijk ongesteld kan worden... We zullen het wel zien... Het wordt natuurlijk onderdrukt door de hormonen... Of het komt juist door de hormonen... Pfffff

Heb af en toe zelfs zoiets van... was ik maar ongesteld dan wist ik tenminste waar ik aan toe ben... erg he.... Kan je uberhaupt zo vroeg al ongesteld worden... Hoe snel na de terugplaatsing kan dat ongeveer komen? Als het komt natuurlijk... haha

tot snel!

Geplaatst

Dutches, wat naar voor je dat het mislukt is. Ik kan me wel voorstellen dat je op bent na zoveel behandelingen. Het is allemaal zo ingrijpend en de teleurstelling zo groot. Neem lekker je rust en geniet van de kleine die je al gegeven is.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Oh ja, ik heb met het LUMC gebeld over wanneer ze de zomerstop hebben. Dat is tussen 14 en 27 juli voor een cryobehandeling. Dat betekent dat ik deze maand niet door kan. Ik heb dus weer een terugplaatsing in augustus. Misschien ook wel even goed voor me een maandje rust. Ik heb op 15 juli nog wel een afspraak bij de fertiliteitsarts om een kweekje en een uitstrijkje te doen vanwege mijn blioedverlies vlak voor de terugplaatsing. Ik hoop dat alles goed is en dat ik weer fris de cryopoging in ga in augustus.

Voor de meiden die nog op het wachtbankje zitten wens ik allemaal positieve testen. Ik blijf jullie volgen!

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Hey Yvonne,

Wat balen... Maar ja, je hebt dan ook nog een keer dat uitstrijkje, dus het 'gepruts aan je lijf' gaat wel door. En is je eisprong net in die periode dan?

Veel succes weer met wat je allemaal te wachten staat!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Hallo,

Even een vraagje. ik ben dinsdag gestopt met de pillen. Hoe lang duurt het dan voordat ik ongestelt wordt. Ik wil het er namelijk zo snel mogelijk uit hebben. Ik voel overgens nog niks.

groetjes

Geplaatst

Hoi Terry,

met welke pillen ben je gestopt, met de utrogestan-bolletjes?

Jij hebt toch 2 dagen geleden negatief getest? Dus nog niet ongesteld? Heb je nog een keer getest? Ik wil je zeker geen valse hoop geven. Maar die verhalen heb ik ook gehoord, dat de eerste testen negatief waren, en dat later toch bleek dat ze zwanger was.

Sterkte!

Anne

Geplaatst

hallo dames,

Ik ben er even uit geweest , ik heb er erg last van gehad. Wij gaan volgende week op vakantie en 4 aug krijgen we te horen welke behandeling we krijgen.

2 maanden ben je bezig geweest met spuiten en heb je steeds hoop en dat wordt het zo hard weggeslagen en ik kan nog niet uit kijken voor een nwe behandeling.

Maar ik blijf hopen voor mezelf en voor jullie.

Nicolas wat heb jij een vreselijke tijd meegemaakt eerst niet dan wel en weer niet. Ik leef met je mee!!

Yvonne: heel erg jammer dat je cryo tp ook niet gelukt is en laat ze je maar even goed onderzoeken.

Terry met jou leef ik zeker mee en wat een verdriet allemaal, zoveel meiden op het wachtbankje en zoveel hoop.

Nora sterkte met testen en hoop dat jij ons nog goed nieuws kan brengen.

Draakje ik hoop zo voor je dat je 2e poging wel lukt en dat 1 van de 2 lekker blijft plakken.

Marieke voor jou ook heel veel geluk.

Voor alle anderen die ik vergeten ben veel sterkte deze tijd.

liefs

pebbels

Geplaatst

Hoi Pebbels,

Wat vervelend! Maar ja, het is ook allemaal niet niets. Ik zou me meer zorgen hebben gemaakt als het je allemaal koud liet.

Ga je dan nu eerst het iui traject in, of moet je nu echt de wachtlijst op???? (of verwar ik je nu met iemand anders die aan een proef had mogen mee doen?)

Voor strakkies een hele fijne vakantie!

Groetjesssssss

Geplaatst

hoi hildever,

nee je hebt de goeie, ik heb met een onderzoek meegedaan, de seti studie in Utrecht.

Het was ons eerste vruchtbaarheidsbehandeling. Dus ik denk dat ( weet het wel zeker) dat we eerst met iui gaan beginnen.

hoe gaat het met jou? voel je je verder nog fit?

groetjesss

Geplaatst

Hoi allemaal, Wat een nieuws weer zeg, 2 dgn niet gekeken.

@ Terry: SHit SHit SHit, wat balen zeg, maar als je nog niet ongi bent in er misschien wel nog een sprankje hoop dat je toch nog positief test, veel sterkte in ieder geval met het verwerken van de negatiefe uitslag.

@ Mariek: Mijn eitjes groeien lekker, nu 9 stuks.

@ Dutches: Shit ook voor jou super balen zeg, lijkt me ook heel moeilijk om te beslissen dat je niet meer verder kunt, sterkte ermee.

Voor alle anderen op het wachtbankje veel succes en hopelijk wel positieve testen.

Liefs Cindy

Geplaatst

Hee Pebbles,

Fijn te lezen dat je weer terug bent.

Ik ben zelf nu sinds een aantal dagen weer terug.

Had er even geen behoefte aan om achter de pc te zitten.

Ik ben nu zelfs nog bezig met het verwerken. Het gaat wel al een stuk beter, de huilbuien zijn voorbij maar ik voel me nog steeds leeg en in een dipje zitten.

Wel ben ik de dagen af aan het tellen om weer te beginnen.

Begin je aan het hele gebeuren kijk je er enorm tegenop en is het achter de rug ben je het prikken en de punctie ook zo weer vergeten want je kijkt vooruit.

Ik moet nu nog ruim een maand wachten ivm de vakantie maar van mij mogen ze me morgen al de decapeptyl geven om te starten.

Ik heb, misschien klinkt het raar, maar wel foto's gemaakt van het vruchtje. Ik wil het toch wel bewaren om eens terug te zien.

Maar omdat verder niemand weet dat wij hiermee bezig zijn kan ik er met niemand over praten. Alleen hier op het forum en met mijn man.

Dat maakt het allemaal wel een stuk moeilijker vooral als je ineens verdrietig wordt. Dan zie je mensen echt kijken van mens wat heb jij nou.

En dan moet je toch je mond maar houden.

Maar goed we kijken vooruit en ik hoop in september dan ook weer hier op het wachtbankje aan te mogen schuiven.

Ik hoop dat juli meer geluk gaat brengen dan juni want ik geloof dat er in juni helemaal niemand zwanger is geworden die op het bankje zat.

Ik ga voor jullie juli wachter heel hard duimen want het wordt echt tijd dat er weer een stel zwanger worden

heel veel succes allemaal

Geplaatst
Dutches,

Ken dat gevoel van op zijn. Wijzelf hebben momenteel 7 IVF's achter de rug, en helaas niets. Heb een Mk gehad op 13 weken van een 2ling en 2 maanden geleden een biochemische miskraam, dat is in vroeg stadium 4,5 weken. Voor mezelf heet dit geen miskraam, maar de dokters noemen het zo. Wil er niet mee geconfronteerd worden, want in normale toestand zouden we misschien gewoon zeggen dan onze regels wat zijn uitgebleven. In september starten we met de volgende poging.

Weet ook niet goed wanneer te stoppen, heb nog 4 pogingen onder het ]terugbetalingsregime moet ik ze gebruiken of eerder stoppen?

Liefs,

Annick

x

hoi annick, sorry voor de domme vraag maar wat betekent terugbetalingsregime? hoe gaat dat in zijn werk?

nou, je verdient het toch om een schouderklopje te krijgen want 7 ivf's, dat is toch niet niks hoor!

Geplaatst

hoi pebbels, alles goed met je?

hoe vind je het dat je nu eerst met iui moet beginnen?

ik weet zelf dat het voor ons geen optie was.

wanneer weet je wanneer je weer kunt beginnen?

Geplaatst

Hey draakje,

Ja wij belgen spreken toch een ander taaltje hé..

Terugbetalingsregime wil eigenlijk gewoon zeggen onder de voorwaarden van terugbetaling. In Belgie krijgen we 6 IVF behandelingen terugbetaald. En ik heb er nog 4 die onder deze voorwaarden vallen. Sorry dat je het niet begreep, had duidelijker moeten zijn.

Groetjes,

Annick

Geplaatst

He meiden,

Anne, Pein, Draakje, hoe gaat het met jullie op de wachtbank? 2e wachtweek is begonnen of komt eraan... spannend!

Voel zelf nog helemaal niks. Echt nada. Rommelende darmen, maar dat heb ik sowieso. Voordeel van cryo tp, geen hormonen, en dus ook geen verwarrende veranderingen in je lijf.

Annick, 6 vergoede pogingen?! Wow, dat is toch wel iets beter geregeld in Belgie dan in NL... wij krijgen standaard maar 3 vergoed bij de meeste zorgverzekeraars. Fijn dat je in september weer opnieuw kunt proberen. Even lekker genieten van de zomer en dan vol goede moed weer aan de slag.

Pebbles, wat hield de seti studie in? Ik heb bij de icsi ook meegedaan aan een onderzoek in het VU, het Luveris onderzoek.

Nicolas, was vervelend inderdaad, dat je er verder met niemand over kunt hebben... er gaan zoveel grote emoties door je heen na zo'n mislukte poging, en dan moet je ook nog doen alsof er niks aan de hand is. Lijkt me heel moeilijk. Veel sterkte, meid. Gebruik dit forum, en ons, maar vollop om alles van je af te schrijven!

liefs,

Marieke

Geplaatst

Hoi Pebbels,

Wat leuk dat je weer even het forum bezoekt. Ik kan me voorstellen dat je een moeilijke tijd achter de rug hebt. Al die moeite, voor niets. Echt vreselijk! Maar hopelijk voel je je snel weer wat beter, heb je een startdatum om naar uit te kijken en ben je dan weer vol goede hoop!

Maar allereerst, hele, hele fijn vakantie.

Groeten, Nora.

Geplaatst

hoi annick,

je hoeft niet duidelijker te praten hoor!

kende alleen die regeling niet en dacht vraag het even haha!

inderdaad, is wel wat anders 6 behandelingen vergoed krijgen!

hadden we dat hier maar...

in elk geval veel succes met jullie volgende behandeling!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden