Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oef nesteldrang, nou daar weet ik ook al alles vanaf.

Gelukkig een aantal weken geleden de hele beneden verdieping gedaan, alle meubels anders gezet, alle stoffering (bank, stoelen, gordijnen, vitrage) gewassen.

Mja dat is een aantal weken geleden he?! Dus het kriebelt weer!

Nu druk alle babyspullen aan het wassen, pfff is best erg veel, en ja dan moet toch beneden er weer aan geloven, en boven ook maar dan he?! En tja die meubels.....stonden voorheen toch wel mooier....en waar wil ik die box hebben....tja toch maar waar dat ene (bijna niet te verschuiven) kastje staat....en ga zo maar door.

Maar zoals hilde ook al zei, put jezelf niet uit! Als het niet meer gaat dan houdt het op!

Liefs Diana

• Reacties 229
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo daar heb ik gelukkig totaal geen last van dit keer. (Nog niet). Heb lekker een hulpje die elke week mijn huisje poetst. Wassen heb ik allemaal al gedaan. Dus bij mij is het gewoon wachten op. Maar misschien heb je dit minder omdat je een ander kindje over de vloer hebt. Heb zelfs het bedje nog niet eens opgemaakt.

Hebben jullie al wat van de kraamzorg gehoord? Ik nog helemaal niks. Wacht nog 2 weken af anders ga ik zelf maar bellen.

Geplaatst

Tja, helaas heeft niet iedereen de luxe van een hulpje, dus in dit huis komt het helaas op mij neer, en gelukkig heel veel hulp van mijn moeder, anders had ik het niet gered hoor!

Kleertjes wassen is ook geen makkelijke opgave, wasmachine staat op zolder en ik kan bijna geen trap lopen, dus ook weer afhankelijk van vrienden en familie. Denk dat Renaat ook in hetzelfde schuitje zit, al kan ik niet voor een ander spreken natuurlijk!

Kraamzorg heb ik de intake van gehad, dus dat is geregeld. Al stelde het niks voor hoor!

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja ik heb inderdaad de luxe van een hulpje. Maar heb 2 (grote) honden en een kleine dus doe nog elke dag stofzuigen en stoffen hoor. En ja voor jou zal het niet makkelijk zijn nee om de kleertjes te wassen. Hier staat ook de wasmaschine op zolder, maar ja ik kom nog de trap op. Balen he dat je niet zo mobiel bent en afhankelijk van.......... Maar ja het is voor een goed doel toch? Weet je al wel of het na de bevalling (meteen) over is? Anders kan je je kleine dadelijk ook niet dragen :(

Geplaatst

He, Estrhalita, kan je i.v.m. mantelzorger zijn via de vrijwillige thuishulp geen ondersteuning krijgen met Robbie? Lekker dat je in ieder geval huishoudelijke hulp hebt!

Diana, vervelend hoor, dat het allemaal niet zo wil!

Ben vanmorgen ook weer bij de verloskundige geweest. Alles eigenlijk wel oke. Deze keer met laarzen aan gewogen (tja, vorige keren slippers die je effe gauw uit gooit) en 4 kg aangekomen in vergelijking met de vorige keer. Bloeddruk 125/70. Wel ligt de groei van mijn baarmoeder wat voor. Die ligt op 26 weken i.p.v. 24+2 dagen. Maar, daar maken ze zich nog geen zorgen over, ze gaan er de volgende keer gewoon weer goed op letten.

4 november mag ik weer naar de verloskundige.

Groetjessssssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Ik voel me vanaf gister niet lekker, niet grieperig of dergelijk gewoon niet lekker.

Heb ook een hele zere " onderkant " moet op een kussentje zitten ook op onze zachte bank, en sinds vannacht heel laag onder in mn buik pijn, net alsof ik heel erg ongesteld moet worden samen gaant met een zware spierpijnachtig gevoel.

Hou ook sinds een paar dagen heel veel vocht vast, gister de schoenen van mijn man aan ( maat 41 ) omdat ik absoluut mijn eigen schoenen niet meer aan kan ( maat 38 ), we kwamen thuis van een verjaardag en als eerste moest hij mn schoenen uit doen, had hele zere voeten en de vorm van zijn schoenen stonden in mn voeten.Dus maatje 41 kan ik ook niet aan.

Liefs Renaat

Geplaatst

Vervelend Renata! Maar het schijnt dat dat indalen best pijn kan doen en daar gaan we nu zo'n beetje mee beginnen.

Verder met dat vocht vasthouden kun je bv. lindebloesemthee drinken of brandnetelthee en je benen iedere avond na de douche laten insmeren met Venadoron gel van Weleda door je hub. Doet mijn hubbie ook, en dat helpt soms. En dan hup met de beentjes in de lucht. Eigenlijk de hele avond!

Ja ja die laatste weken.... Mijn buik is zo bol, dat ik bijna niets kan eten. Ik heb er geen plek voor, maar dus wel honger. Dus dan eet ik snel teveel en daarna heb ik dan het gevoel dat ik uit elkaar plof! Kleine maaltijdjes eten is dan de tip, ik probeer het wel, maar dat lukt soms nog niet zo goed.

En slapen gaat steeds onrustiger. Mede wederom ook weer door maag. Die is dan snel te vol, of maagzuur, of veel lucht. Ach ja. En Uk is heerlijk in de weer, en mama ligt dan lijdzaam te wachten tot de slaap toeslaat. Geeft niets, maar uitrusten is anders.

En dan inderdaad die nesteldrang.... Lukt bij mij nog niet zo goed, want er zijn bijna geen kamers al echt klaar... En als het kan, qua schoonmaken, dan ontbreekt me soms de energie... hihi.

Verder ben ik ook al maanden niet meer waterdicht. Loop met inlegkruisjes heerlijk te lekken. Zowel soms urine als ook waterdunne afscheiding.... En ook 's nachts als ik naar de wc moet, dan kom ik vaak genoeg niet helemaal droog over... Maar ach, handdoekjes en washandjes liggen klaar en poetsen maar weer. Ik slaap wel zonder ondergoed, dan kan de boel lekker luchten en bijdrogen.

Ik vind het eigenlijk wel raar geregeld van de natuur. Weken voor de bevalling ben je eigenlijk al doodmoe van de laatste weken en al haar ongemakken. En dan nog een bevalling in, wat ook geen piece of cake is... En dan nog even maanden lang 's nachts voeden en dergelijke..... Hmmm....

Superwoman moet je zijn! Maar ik ben dankbaar hoor, ik ga het graag allemaal meemaken.

Vanmiddag maar gewoon 2 uur gaan slapen. En dat lukte!

Doedoe!

groetjes, niki

Geplaatst

Vanmorgen weer bij de verloskundige geweest.

De praktijk gaat splitsen omdat de onderlinge samenwerking niet optimaal is. Jammer, is ook aan de sfeer te merken.

Wij zijn ingedeeld bij de nieuwe maatschap. De verloskundigen die in de oude maatschap blijven, hebben vervolgens een brief gestuurd met het waarom van de slechte samenwerking. Erg jammer.... want dat interesseert ons niet!!! Het gaat ons om hoe we geholpen worden, en dat is goed. Moddergooien doen ze onderling maar!

Maar goed...

De bloeddruk was mooi: 115/75, in vergelijking met de vorige keer 1,5 kg erbij.

Omdat de verloskundige zo niet wist of het kopje of het kontje onder lag, heeft ze nog even gespiekt met het echo apparaat. Konden we nog effe zien hoe de kleine op het polsje of handje lag te sabbelen.

Kontje lag mooi naar boven en het hoofdje lag ook al wat dieper. Alles goed dus!

24 november mag ik weer naar de verloskundige.

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Jeetje Hilde, wat vervelend dat het zo gaat bij de praktijk.

En dat ze klanten daarmee lastig vallen is niet zo netjes, daar heb je zeker als zwangere toch echt ff geen trek in.

Maar zoals je al zei, als je goed geholpen word, is dat het belangrijkste, de rest zoeken ze maar uit.

Wel heel fijn dat alles tijdens de controle weer goed was! Nu maar weer op naar de 24e!

Liefs Diana

Geplaatst

Vandaag 37 weken zwanger, ben er klaar voor laat de kleine maar komen.

Ik hoop echt heel erg dat het deze week gaat gebeuren.

In theorie zou ik vanaf vandaag probleemloos thuis mogen bevallen.

Ik kan ook niet wachten tot woensdag, hoop dat de gyn goed nieuws heeft dan.

Liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

He Renaat,

Nou heel spannend. Ik moet ook woensdag naar het ziekenhuis dus laat het een goede dag voor ons beide zijn. Hoe de kleine nu ligt?? Ik twijfel. Net boven mijn linker lies steekt steeds iets uit en ik word enorm getrapt in mijn rechter ribben dus je zou denken dat hij nu goed ligt.

De nacht is goed verlopen. Alleen om 5.30 uur was Robbie al wakker, maar nog even een uurtje bij mij in bed gelegen en toen maar eruit gegaan. Dadelijk gewoon ook even lekker terug.

Nou ik lees het woensdag wel.

Es

Geplaatst

Ja ja het schiet al aardig op. Bijna 38 weken alweer. Uk ligt gelukkig nog steeds goed... Hopelijk blijft het keurig liggen.

groetjes, niki

Geplaatst

Wat gaan we hard met z'n viertjes he?!

Zolang zijn we samen opgegaan, en nu is voor ons het einde in zicht!

Renaat die waarschijnlijk maandag of dinsdag haar kleine meid in haar armen kan sluiten, en wie van ons volgt dan?

Ik vind het een super spannende tijd!

Liefs Diana

Geplaatst

Heeeeeeeeeeeeeeel spannend! Wat zal het allemaal gaan worden qua bevallingservaring... en wanneer .... Ja morgen Renata al ... En jij ook binnenkort en Es, hou jij het nog een beetje vol? Zoals bekend waarschijnlijk, wil ik nog wel even door zo, maar we weten het niet..... Kan iedere dag opeens gebeuren.....

Waaah...

groetjes, niki

Geplaatst

Vandaag weer naar de verloskundige geweest. Alles prima.

In mijn gewicht was niets veranderd, bloeddruk was 125/75.

Vorige week moest ik weer even bloed laten prikken in verband met het HB. Dat was 7.9, dus ook prima.

De groei van de baarmoeder lag mooi op schema. En het kindje lag nu lekker eigenwijs met het kontje naar beneden. Maar het heeft nog genoeg zwemmogelijkheden, dus eh, dat gaat nog wel veranderen denk ik!

Over 2 weken mogen we al weer komen! Het wordt nu echt aftellen!

Groetjesssssssssssssssssssss

• 2 weken later...
Geplaatst

Weer terug van de verloskundige. We zijn weer goedgekeurd. Mijn bloeddruk was weer keurig: 120/70 en ik was in vergelijking met de vorige keer 2 kg aangekomen (da's in 2 weken tijd). De kleine lag netjes met het hoofdje naar beneden, maar dook een beetje weg voor het geduw en gedruk op de buik. Maar had vanmorgen zo wie zo last van harde buiken. Heb gisteren toch te veel gedaan, hoewel het niet eens zo heel erg veel was..... De verloskundige gaat ook nog een brief schrijven voor thuiszorg via de WMO. Omdat mijn lieve mannetje ook niet echt kan bijdragen aan het huishouden.

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Fijn, Hilde, dat het er allemaal zo goed uitziet. En die harde buiken, dat hoor je meer... mijn schoonzusje is rond dezelfde tijd uitgerekend als jij en heeft er ook regelmatig last van. Hoort er blijkbaar toch bij...

Goed ook, van de thuiszorg. Scheelt toch weer!

Hier ook alles goed. Op beetje hoofdpijn na. Niet echt noemenswaardig, eerder zachte zeurende hoofdpijn, al paar dagen lang. Maar ben ook wat verkouden en verstopt. Ben ook weer iets misselijk raar genoeg. Vooral 's nachts en 's ochtends. Maar ook niet echt heel erg ofzo. Iets minder eetlust daardoor. Ach ja, zal er ook allemaal wel bij horen ;-) Voel me verder prima.

• 2 weken later...
Geplaatst

Weer een verloskundigenbezoekje achter de rug. Voor het laatst naar de molen geweest. De maatschap splitst per 1-1, en wij zijn op de nieuwe locatie ingedeeld. Wel effe afscheid van de assistente genomen. Zij blijft in de molen. We hebben haar bij elk bezoekje gesproken, dus dan is het wel raar dat het nu voorbij is ofzo.....

Alles met de kleine was weer okidoki... ligt mooi op schema met groei, hartje klopte goed....

De verloskundige liet ons ook nog even het bolletje voelen, wat half achter het schaambeen verstopt zat.... Grappig!!!

Met mama was ook alles goed. Bijna 2 kg zwaarder als de vorige keer en een bloeddruk van 135/75.

Over 2 weken mogen we weer.... En daarna wekelijks... Tjonge, het gaat nu toch echt hard. Over 3 weken zou ik al thuis mogen bevallen, als het dan zou gaan beginnen.........

Groetjesssssssssssssssssssssssssssssssssss

• 4 weken later...
Geplaatst

Vandaag weer bij de verloskundige geweest. Alles was weer oke!

Weer ruim een halve kilo aangekomen. De bloeddruk was wel weer mooi... 140/70. Vorige keer was de eerste dag in de nieuwe praktijk, en bij iedereen was de bloeddruk veel hoger dan normaal. Ze hebben dat apparaat weer teruggestuurd naar de fabrikant.

Verder is er met het echoapparaat gecontroleerd waar het koppie lag. Keurig beneden... Maar het kindje is nu te groot om het koppie nog eens mooi te kunnen zien. Dat was wel jammer!

Vandaag hebben we ook alvast maar 2 pakken muisjes gekocht, roze en blauwe, voor als de kleine toch plotseling besluit te komen.

Groetjesssssssssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Ik ben er nog erg rustig onder. Heb eerst zaterdag nog een cursusdag inclusief tentamen...

Eigenlijk ben ik erg nieuwsgierig. Nieuwsgierig hoe de bevalling zal zijn, nieuwsgierig naar dat kleine ukkie, nieuwsgierig of het een jongetje of meisje is, en hoe een mengeling van ons eruit ziet...

En nieuwsgierig hoe ons leven er dan uit gaat zien......

Ach, met een beetje pech moet ik nog 5,5 week wachten....

Groetjessssssssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden