Ga naar inhoud

Mijn eigen dagboekje, Cindy

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Draakje: ben blij dat het bij jou lekker snel ook gaat, spannend de punctie, hoop dat het meevalt. Laat je mij ook wat weten woensdag of donderdag. Ben wel benieuwd eigenlijk. Was jij nu ook in Maastricht?

Groetjes Cindy

• Reacties 282
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier ben ik dan terug van het ziekenhuis.Alles was SUPER. Ik heb alleen maar decapeptyl gespoten de afgelopen tijd. Tijdens de echo kwam wel naar buiten dat ik rechts al 5 en links al 3 follikels heb. Klaar om te groeien en dan heb ik niet eens de puregon gespoten. Vind het echt super en ben nu al blij. Alleen maakte de arts zich een beetje zorgen over overstimulatie maar ja dat moesten we over een weekje maar bekijken, moet nu vanaf woensdag 150 eenheden puregon erbij gaan spuiten. Verder zag alles er goed uit en moet ik 9 juli terug voor de 1ste FM. (eigenlijk de 2de al, hihi).

Komt nu wel lekker snel kortbij allemaal.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Cindy,

Ziet er goed uit meid. Misschien kunnen ze al gauw de punctie doen als je eitjes lekker snel groeien.

Groetjes,

Yvonne

Geplaatst

heej cindy,

super voor je zeg.. genoeg om mooie eitjes te kunnen laten groeien!

ik had ook gelijk 7 follikels! en toen de 2de fm was had ik er al 3 bij!

Wat raar dat de arts nu al denkt aan overstimulatie denkt, bij mij zeiden ze dat dat helemaal nog niet kon gebeuren!

Ik hoop voor je dat je al snel voor de punctie mag, en dan komt de tp heel snel dichtbij.

veel suc6!

liefs

Desiree

Geplaatst

He Cindy,

Dat zal een fijn gevoel geven, dat er nu al een paar goede follikels te zien zijn! Op naar de echte stimulatie en dat er nog een paar mooie bij zullen komen én dat ze allemaal goed zullen groeien! Duim voor je!

Geplaatst

Wauw Cindy, da's al een mooie uitslag! Zou me niet te druk maken over de overstimulatie, want ze houden je nu wrs. ook goed in de gaten!

Veel succes met spuit nr. 2 erbij!!!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

hey cindy, goed zeg!!!

nu de 2 de spuit erbij en dan gaat het vlug.

als je 9 juli er geweest bent dan kun je om de dag terug en dan heb je kans dat je de 15/17de ongeveer de punctie hebt.

gaat nu echt snel gebeuren voor je!!

ik ben zelf in eindhoven in behandeling, ook een zeer goed ziekenhuis( vind ik).

veel succes met je 2de spuit en laat ons wat weten he!

Geplaatst

Hallo allemaal, bedankt voor de leuke reacties.

@ Dees, nee ik hoefde me nu ook geen zorgen te maken maar het kon wel komen na de punctie zei ze. We zien het wel, ik maak me daar niet zo druk over, als het zo is heb ik wel lekker veel eitjes met een grote kans op cryo's dus ik bekijk het gewoon van de positieve kant.

@ Draakje, Ja ik ben ook al aan het rekenen geweest dan is het waarschijnlijk zelfs 1 week eerder dan gepland stond want zij dachten eerst in de week van de 14de. Vind het nu wel spannend worden langzaam aan. Gelukkig mag ik de 2 spuiten mengen en hoef ik maar 1 prik op een dag, dat scheelt alweer.

Ik je nu ook nog even veel succes wensen met de punctie morgen, hopelijk gaat alles goed en krijg jij ook lekker veel goede emmies. Ik hoor het graag van je.

Liefs Cindy

Geplaatst

Hoi Hoi, ik heb even zin om te zeuren, nu 3 spuiten met menopur gehad, ik voel me echt K*t. Hoe kan dat zo ineens uit het niets. Krijg er echt de balen van en die stomme spuit die doet echt super veel pijn, het ging zo goed en nu zit ik 's morgens weer 10 minuten eer ik durf te spuiten omdat dat kreng zo een pijn doet met inspuiten.

Hoop dat ik gauw die rottige punctie heb dan is het allemaal achter de rug, nou ja het ergste dan in ieder geval naar mijn gevoel.

Heeft dit nog iemand gehad of ligt het gewoon aan mij. Weet het niet meer, was zo positief al die tijd en nu begint de twijfel of het allemaal wel zal gaan lukken. Zal wel aan de hormonen liggen denk ik want ik laat me normaal niet zo gauw van mijn stuk brengen. Heb zelfs zitten janken op mijn werk omdat ik tegen mijn baas zei dat hij maar niet op me moest letten vandaag omdat ik niet mezelf ben. Nou ik vind mezelf gewoon stom dat dat gebeurd. Wat een onzin eigenlijk.

Zooo, hehe dat lucht lekker op, sorry hoor maar moest er even uit.

Nog een fijne dag vandaag.

Groetjes Cindy

Geplaatst

Mag rustig hoor!!! Effe uitrazen hier! Ik vind het wel herkenbaar... Die laatste spuiten bij mij bleven ook wat langer boven mijn buik zweven dan de eerste! Maar.... je hoeft al niet zo vaak meer te spuiten als dat je al gedaan hebt! Nog even doorbijten, die laatste spuiten!

En ik dacht ook maar zo: bevallen doet wrs. veel zeerder!

Succes nog!!!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

hey cindy dat komt voornamelijk van de hormonen.

het is ook niet niks wat we door moeten staan!

en een goede huilbui mag ook eens, daarna voel je je meestal sterker!

en inderdaad wat hildever zei: het duurt niet meer lang voordat je de punctie hebt!

woensdag mag je weer naar het ziekenhuis en dan gaat het echt vlug!

bij de eerste poging had ik er een paar keer last dat ik een adertje had geraakt( nouja, mijn mannetje dan...) en dat deed ontzettend zeer en daardoor durfde ik niet meer zo goed.

nu gaat het beter maar heb ik nog altiijd angst voor de spuiten maar stelt de prik weer niets voor.

laat je niet kisten! het is makkelijker gezegd dan gedaan maar je kunt het!!

Geplaatst

Hoi Hildever en Draakje, bedankt voor de steun, vandaag voel ik me weer een stuk beter, gisteren had ik gewoon oven dipje en baaldag denk ik, |Ik heb geluk dat mijn schoonouders een winkel in mineralen en edelstenen hebben en dat ik dus op de homeopatische manier veel geholpen kan worden door middel van steentjes. Echt super dan voel ik me de dag erna inderdaad een stuk beter omdat die steentjes ook op mijn hormoontjes werken.

Vanmorgen deed het prikje geen pijn Yes, dat scheelt alweer. Ging het maar iedere dag zo. Maar ben wel weer lekker positief, het gaat gewoon allemaal lukken en strakjes over 3 weken of zo ben ik al lekker zwanger haha. Wel spannend woensdag de echo. Gaat inderdaad heel snel, voor ik het weet is het al woensdag. hopelijk heb ik daarna snel de punctie dan is dat achter de rug.

Voel nog niet echt iets in mijn buik, soms een steekje, hoop wel dat de eitjes zijn aan het groeien, voelden jullie iets?

Hoe gaat het eigenlijk met jou Hilde? Alles nog goed? kun je nu lekker genieten?

En DRaakje straks lekker op het bankje, wat lijkt me dat heerlijk dan is het echt kortbij, succes in ieder geval.

Liefs Cindy

Geplaatst

Hoi Cindy,

wat leuk dat je een dagboek bij houd. Het is idd erg spannend allemaal. Ik heb een hele lieve donor omdat ik zelf geen eitjes heb. Hierdoor stond ik wat meer aan de zijlijn met de voorbehandeling. Hoop voor je dat de echo goed is woensdag. Dan kan je weer een stapje verder

succes groetjes

Geplaatst

Hier in principe alles goed. Moe en verkouden. Heb zo net nog weer 3 uur diep liggen slapen...

Maar ja, dat hoort er bij, schijnt... dus hebben we het er graag voor over!!!

Groetjesssssssss

Geplaatst

Hoi Terry, ik vind het ook echt spannend voor je, ik ben echt benieuwd maandag, hoop het zo voor je. Laat je ons wat weten?

Hilde, Tja dat hoor helaas bij zwanger zijn maar ze zeggen dat het na 3 maanden weg trekt, hoop ik voor je, maar ja dat hebben we er allemaal voor over. Jeetje en januari dat is bijna nog maar een half jaat dus dan ben je over een maandje al 3 maanden zwanger, dat gaat echt snel. Hoop voor je dat het zo goed blijft gaan, ik las in een ander topic dat je al een bol buikje begint te krijgen, dat lijkt me heerlijk dat de mensen ook zien dat je zwanger bent, daar verheug ik me echt op. Geniet er maar lekker van.

Liefs Cindy

Geplaatst

Hihihi, Cindy,

In mijn beleving, en in die van mijn man, is mijn buikje bol aan het worden. Mensen die weten dat ik zwanger ben zien het misschien ook wel. Maar anders zullen mensen het nog niet zo in de gaten hebben hoor!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Cindy,

Fijn dat je je weer wat beter voelt! Ik heb het af en toe ook gehad, hoor. Plots een megadip. Dikke tranen, angst en twijfels. Je zit nu eenmaal in een emotionele achtbaan. Ik lees dat jij in balans komt door de steentjes, ik heb veel baat gehad van acupunctuur.

Ik heb van de Gonal F (om de follikels te stimuleren) behoorlijk veel last van mijn buik (eierstokken) gehad, maar het is voor elke vrouw anders.....Ach, bedenk dat het einde voor je in zicht komt. Misschien volgende week al punctie......

Ik ben ook aan het aftellen. Woensdag mag ik testen. Die wachtweken zijn echt heel erg.....ik merk dat ik nu zowel lichamelijk als geestelijk ben uitgeput. Toch ben ik positief, voelt het allemaal goed, maar ja ik zit ook nog aan die progesteron bolletjes met alle bijwerkingen. Pffff, wachten, wachten, wachten....

Succes!

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Hoi Cindy,

Ja, die Puregon brandt behoorlijk. Op het laatst deed het nog meer pijn omdat je dan bijna geen plekje meer over hebt die je nog niet gehad hebt. Ik ben blij dat mijn vriend het voor me deed want ik zou het niet kunnen bij mezelf. Ik heb daarom ook zeer veel bewondering voor je dat je het wel kan. Meid je weet waarvoor je het doet en tot dusver gaat het goed. En er zijn in het gewone leven ook mindere dagen en goede dagen en tijdens de behandeling is dat niet anders.

Ik hoop dat je eitjes lekker snel gaan groeien.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Hallo allemaal.

@ Hilde: Ach ja als anderen het ook niet zien, zelf is het wel lekker dat je het weet dat het groeid, lijkt me heerlijk.

@Nora: Ik moet zeggen dat ik alleen af en toe een zeurend gevoel heb van de Puregon, soms het idee dat mijn eitjes niet groeien, natuurlijk klinkklare onzin. Maar ik denk dat ik er gewoon niet zo een last van heb. Gaat nu weer lekker ook de prikken van de afgelopen twee dagen gingen weer prima, heb wel gelegen, misschien ben ik dan meer ontspannen. Wel spannend voor je zeg, ik weet niet hoe ik het zou doen. Succes in ieder geval. Laat ons wel maar wat weten. ben benieuwd. Ik moet woensdag naar ziekenhuis. Ook spannend natuurlijk.

@Yvonne: Ach ja het gaat met ups en downs, maar gelukkig heb ik veel steun van mijn mannetje, ouders en schoonouders. Dat scheelt al heel veel.

Nou ga maar eens slapen denk ik.

Groetjes Cindy

Gast marianne
Geplaatst

Hoi Cindy,

Ben er even tussen uit geweest, en lees je verhaal.

Je zit er nu middenin en hebt last van de hormonen. Je moet maar denken het is voor een goed doel!! En ook aan het spuiten komt wel weer een eind. Je hebt de meeste spuiten nu gehad. En laat gewoon lekker je emoties gaan.

Succes met de komende meting en dan op naar het volgende gedeelte.

Geef je moed niet op!!

Groetjes, Marianne.

Geplaatst

Hoi Marianne, bedankt voor de steun, gaat nu al weer beter met me. Nog even tandenbijten en dan heb ik waarschijnlijk een mooi kindje over 1 jaartje.

Groetjes

Geplaatst

Hallo allemaal, Ik moet dadelijk pas gaan, vind het wel spannend, Ik heb nog maar 6 spuitjes tot dinsdag dus, dus ik denk dat ze vermoeden dat het dan gemiddeld wel tijd wordt voor de punctie. SPannend, ik laat jullie straks iets weten als ik terug ben, heb om 14.00 uur de afspraak. Fijn dat jullie aan me denken.

Groetjes en tot straks.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden