Jump to content

ivf in natuurlijke cyclus

mamalou

Recommended Posts

Hallo meiden!

Ik heb eens iets gelezen dat het mogelijk is om via je natuurlijk cyclus ivf te doen. Heeft iemand hier ervaring mee, waar wordt dit gedaan, wordt dit ook vergoed door de ziektekostenverzekering, nouja, alle informatie is welkom!

liefs mamalou

Guest marianne

Hoi Mamalou,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar weet dat het op dit moment gebeurd in het UMCG.

Je gebruikt geen hormonen, maar ze gebruiken de follikel die je in je eigen cyclus aanmaakt. Deze wordt dan gepuncteerd, en deze proberen ze dan te bevruchten.

Ze doen het alleen bij vrouwen jonger dan 35 jaar. En je hebt maximaal 6 pogingen.

Ik geloof dat het om een onderzoek gaat, maar weet dit niet 100% zeker.

Kan je niet verder helpen dan alleen dit.

Groetjes, Marianne.

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reactie! Ik heb vanmorgen het UMCG (Groningen) gebeld om te vragen of het mogelijk is om bij hun IVF in eigen cyclus te doen. het wordt nog steeds toegepast en er is een wachtlijst van 3 maanden. Het is niet mogelijk om het in samenwerking met mijn eigen ziekenhuis te doen. Mijn eigen gynaecoloog belt me terug om erover te praten. Ik twijfel nog of ik anders heen en weer naar Groningen wil, alle onderzoeken moeten weer gedaan worden en voor IVF moet je ook ongeveer 4 keer heen en weer rijden. Het is een heel gereis, maarja, als dat beter voelt dan alle hormonen moet ik er nog maar even goed over nadenken. Mijn hoop is nog dat ze het in mijn eigen ziekenhuis willen doen. Uiteindelijk lijkt het mij minder gecompliceerd dan met hormonen!

nouja, wordt vervolgd.

mamalou

hallo allemaal,